LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen garantie/service bij Triumph
Geen garantie/service bij Triumph
Ik heb een BH aangeschaft in de winkel van Triumph in Leidschendam. Voor de aanschaf van dit product heb ik advies gevraagd aan de verkoopster of de maat juist was. De verkoopster bevestigde dat dit de juiste maat was. Na 2/3 maanden trok ik mijn BH aan en ging het stukje wat de 2 cups aan elkaar verbind kapot.
Ik verwacht van een BH (zeker van het merk en gerekende prijs van Triumph) dat deze langer meegaat dan 2/3 maanden aangezien een BH ook niet alle dagen gedragen wordt (maar een/enkele dagen per week omdat ik ze afwissel/ze gewassen moeten worden). Ik heb nog nooit een BH gehad die kapot is gegaan (ik vervang ze omdat ik ze niet mooi meer vind/niet meer lekker zitten). Dus ik terug naar de winkel. De BH werd opgestuurd, na 2 weken kreeg ik te horen dat ze er niets aan deden. Geen reparatie of compensatie.
Vervolgens heb ik nog een e-mail naar het hoofdkantoor gestuurd, vervolgens werd mij verzocht nogmaals de BH op te sturen via de winkel. Na dit te hebben gedaan kreeg ik weer een bericht dat er geen reparatie/vergoeding kwam zonder duidelijke reden. Het enige wat ze nog aangaven dat ik hem te warm had gewassen en dat de BH daardoor te strak was komen te zitten. Nu weet ik zeker dat ik hem niet verkeerd heb gewassen en de BH zat niet te strak. Ook weten ze mijn borstomvang niet dus die conclusie konden ze m.i. niet trekken.
Mijn tip: koop geen BH van Triumph. Kwaliteit is niet goed, service wordt niet geleverd (ook de verkoopsters in de winkel zijn bot en onaardig bij een klacht) en kost alleen maar veel geld. Ik koop normaal niet hele dure BH's en die zijn nog nooit kapot gegaan.
Ik verwacht van een BH (zeker van het merk en gerekende prijs van Triumph) dat deze langer meegaat dan 2/3 maanden aangezien een BH ook niet alle dagen gedragen wordt (maar een/enkele dagen per week omdat ik ze afwissel/ze gewassen moeten worden). Ik heb nog nooit een BH gehad die kapot is gegaan (ik vervang ze omdat ik ze niet mooi meer vind/niet meer lekker zitten). Dus ik terug naar de winkel. De BH werd opgestuurd, na 2 weken kreeg ik te horen dat ze er niets aan deden. Geen reparatie of compensatie.
Vervolgens heb ik nog een e-mail naar het hoofdkantoor gestuurd, vervolgens werd mij verzocht nogmaals de BH op te sturen via de winkel. Na dit te hebben gedaan kreeg ik weer een bericht dat er geen reparatie/vergoeding kwam zonder duidelijke reden. Het enige wat ze nog aangaven dat ik hem te warm had gewassen en dat de BH daardoor te strak was komen te zitten. Nu weet ik zeker dat ik hem niet verkeerd heb gewassen en de BH zat niet te strak. Ook weten ze mijn borstomvang niet dus die conclusie konden ze m.i. niet trekken.
Mijn tip: koop geen BH van Triumph. Kwaliteit is niet goed, service wordt niet geleverd (ook de verkoopsters in de winkel zijn bot en onaardig bij een klacht) en kost alleen maar veel geld. Ik koop normaal niet hele dure BH's en die zijn nog nooit kapot gegaan.
Re: Geen garantie/service bij Triumph
Marsha81
Zonder jou tekort te willen doen, is dit een mooi voorbeeld, dat de huidige consumentenwetgeving in dit kikkerland niet werkt. In de eerste 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast bij de verkoper. Maar welke verkoper in dit land houdt zich nog aan de wet en dat is nog geneens zo gek. Zelfs ministers nemen het niet zo nauw als het hun uitkomt. Beweren dat het produkt te warm gewassen is met als gevolg krimp, is een bewering en geen bewijs.
Advies: nooit meer iets kopen bij deze toko en wijs ze fijntjes op het bestaan van dit draadje.
Maxiem.
Zonder jou tekort te willen doen, is dit een mooi voorbeeld, dat de huidige consumentenwetgeving in dit kikkerland niet werkt. In de eerste 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast bij de verkoper. Maar welke verkoper in dit land houdt zich nog aan de wet en dat is nog geneens zo gek. Zelfs ministers nemen het niet zo nauw als het hun uitkomt. Beweren dat het produkt te warm gewassen is met als gevolg krimp, is een bewering en geen bewijs.
Advies: nooit meer iets kopen bij deze toko en wijs ze fijntjes op het bestaan van dit draadje.
Maxiem.
Triumph gaat dus met zijn personeel het zelfde om als met zijn klanten
net zoals bij de telefoons is dit ook een gevalletje waterschade
Mijn tip: koop geen BH van Triumph
Het is natuurlijk niet leuk als een dure BH al gauw kapot gaat.
Maar om nu op basis van 1 negatieve reactie (ook voor jou blijkbaar de eerste keer in je BH leven) Triumph op de zwarte lijst te zetten......
Maar om nu op basis van 1 negatieve reactie (ook voor jou blijkbaar de eerste keer in je BH leven) Triumph op de zwarte lijst te zetten......
??? Een negatieve reactie?Jolijn schreef:Mijn tip: koop geen BH van Triumph
Twee maal opgestuurd, twee maal een negatieve reactie en geen reactie van de verkopende partij, de winkel dus.
Drie keer ten onrechte afgewezen worden geeft wel het recht om te klagen.
Ik lees dat TS 1 Triumph BH heeft gekocht?acjzr1 schreef:??? Een negatieve reactie?Jolijn schreef:Mijn tip: koop geen BH van Triumph
Twee maal opgestuurd, twee maal een negatieve reactie en geen reactie van de verkopende partij, de winkel dus.
Drie keer ten onrechte afgewezen worden geeft wel het recht om te klagen.
Dat schijnt tegenwoordig mode te zijn hier net als beschuldigingen van bedrog, fraude etc. in topictitels. Er is inderdaad méér voor nodig om een leverancier daarvoor uit te maken, op z'n minst een patroon van meerdere gedupeerden.Jolijn schreef:Mijn tip: koop geen BH van Triumph
Op basis van één klant en één slechte ervaring kan je een producent/leverancier/winkel niet afserveren - er zou niemand overblijven! Je kan natuurlijk wel altijd hier je beklag doen en de winkel erop wijzen. Maar laat inderdaad alsjeblieft generaliserende beschuldigingen of goedbedoelde adviezen om een leverancier te mijden achterwege tenzij je echt deel uit denkt te maken van een hele club van gedupeerden.
@ Jolijn,
TS heeft inderdaad 1 BH gekocht.
Zij heeft over die BH 1 klacht,
En die klacht is door Triumph 2 keer afgewezen.
De Triumph winkel wil ook niets doen terwijl zij dat wel verplicht zijn.
Dat zijn dus 3 negatieve ervaringen met 1 product.
Nogmaals reden genoeg om te klagen
TS heeft inderdaad 1 BH gekocht.
Zij heeft over die BH 1 klacht,
En die klacht is door Triumph 2 keer afgewezen.
De Triumph winkel wil ook niets doen terwijl zij dat wel verplicht zijn.
Dat zijn dus 3 negatieve ervaringen met 1 product.
Nogmaals reden genoeg om te klagen
Absoluut genoeg reden om te klagen, maar niet om anderen een produkt af te raden.acjzr1 schreef: Nogmaals reden genoeg om te klagen
Ik vind dit een belachelijke reactie van Triumph. Alsof ts achterlijk is en niet een bh kan wassen
Ik heb al talloze bh`s versleten in mijn leven nog nooit is een bh op deze manier kapot gegaan. Gewoon een slechte bh dus.
Bovendien moet de winkel in de eerste 6 maanden bewijzen dat het jouw schuld is en dat kunnen ze niet.
Naar mijn mening had de winkel jou een nieuwe bh moeten geven, of, als ze deze niet meer hebben, geld terug.
Ik heb al talloze bh`s versleten in mijn leven nog nooit is een bh op deze manier kapot gegaan. Gewoon een slechte bh dus.
Bovendien moet de winkel in de eerste 6 maanden bewijzen dat het jouw schuld is en dat kunnen ze niet.
Naar mijn mening had de winkel jou een nieuwe bh moeten geven, of, als ze deze niet meer hebben, geld terug.
Het product deugt blijkbaar niet, en de service na verkoop is mogelijk nog slechter...newmikey schreef:Absoluut genoeg reden om te klagen, maar niet om anderen een produkt af te raden.acjzr1 schreef: Nogmaals reden genoeg om te klagen
Wat voor redenen heb je nog meer nodig om een product af te raden
Als ik een product koop wat snel stuk gaat en de winkelier of fabrikant lost mijn probleem goed op dan zal ik anderen het product, de winkel of het merk zelfs aanbevelen vanwege de service na verkoop.
Triumph laat als winkel en als fabrikant de klant in de kou staan en het verkochte product deugt duidelijk niet.
Niet bepaald een aanrader dus
Meer dan 1 ervaring met 1 product in 1 winkel (dit is sinds mijn aanmelding op dit forum zit het eerste topic hierover, met 1 klacht van 1 poster).acjzr1 schreef:Het product deugt blijkbaar niet, en de service na verkoop is mogelijk nog slechter...newmikey schreef:Absoluut genoeg reden om te klagen, maar niet om anderen een produkt af te raden.acjzr1 schreef: Nogmaals reden genoeg om te klagen
Bij mij werkt dit soort berichten tegengesteld (of is DAT soms juist de bedoeling? )
Oh, de Flower minimizer is leuk!
acjzr1 schreef:Het product deugt blijkbaar niet, en de service na verkoop is mogelijk nog slechter...newmikey schreef:Absoluut genoeg reden om te klagen, maar niet om anderen een produkt af te raden.acjzr1 schreef: Nogmaals reden genoeg om te klagen
Als ik een product koop wat snel stuk gaat en de winkelier of fabrikant lost mijn probleem goed op dan zal ik anderen het product, de winkel of het merk zelfs aanbevelen vanwege de service na verkoop.
Triumph laat als winkel en als fabrikant de klant in de kou staan en het verkochte product deugt duidelijk niet.
Niet bepaald een aanrader dus
Dus als jij problemen hebt met een Siemens koffiezetapparaat, raadt jij Siemens wasmachines ook af? Betrekkelijk voorbeeld want andere produktlijn, dus: als je problemen hebt met een Kia raadt je een Mondeo af? Als je problemen hebt met de Kia bij één bepaalde garage raadt je uberhaupt af om een Ford te kopen?
Triumph BH's, .... voor die prijs kunt u ze niet laten hangen.zeker van het merk en gerekende prijs van Triumph
Wat doen die kerels hier eigenlijk op dit topic ?!?
Lichaamsbouw, er zijn tijden geweest dat ik een grotere cupmaat had dan mijn ex-vrouwWat doen die kerels hier eigenlijk op dit topic ?!?
Dan kan ik het begrijpen dat het nu je ex-vrouw is.bprosman schreef:Lichaamsbouw, er zijn tijden geweest dat ik een grotere cupmaat had dan mijn ex-vrouwWat doen die kerels hier eigenlijk op dit topic ?!?
Dus als jij problemen hebt met een Siemens koffiezetapparaat, raadt jij Siemens wasmachines ook af? Betrekkelijk voorbeeld want andere produktlijn, dus: als je problemen hebt met een Kia raadt je een Mondeo af? Als je problemen hebt met de Kia bij één bepaalde garage raadt je uberhaupt af om een Ford te kopen?[/quote]
Newmikey...
Volgens mij ben jij helemaal de weg kwijt!
Triumph maakt alleen ondergoed, nacht en badkleding.
Kia heeft niets te maken met Ford.
Het zou duidelijk moeten zijn dat een kledingmerk gaat over kleding.
Triumph maakt alleen kleding!
Wat Siemens betreft...
Siemens kom je overal tegen in electronische en electrotechnische apparaten.
Als Siemens als producent zijn klanten zou laten barsten, dan zou dat inderdaad gelden voor al de apparaten die onder de merknaam Siemens geproduceerd worden.
Dat is hier echter niet aan de orde.
We hebben het hier enkel over lingerie van Triumph.
Hoe moeilijk kan het zijn...
Dat is helemaal terecht als je het mij vraagt. Triumph heeft er voor bij herhaling voor gekozen om een garantieclaim af te wijzen zonder voldoende gemotiveerde onderbouwing terwijl op haar wel de bewijslast rust.Jolijn schreef:Mijn tip: koop geen BH van Triumph