LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen garantie van winkelier of leverancier op Clumpy laarzen
-
Geen garantie van winkelier of leverancier op Clumpy laarzen
Ik heb in maart 2017 clumpy laarzen gekocht, op een van deze laarzen is een stuk van de zool. Ik ben naar het winkeltje gegaan waar ik deze gekocht heb, men vertelde dat de leverancier gebeld zou worden. Later teruggebeld ( 076-5202063) en kreeg de mededeling dat er niets voor mij gedaan kan worden. Ik heb de leverancier gebeld Bellen 06 45374578 en ook deze vertelde dat he uberhaubt stom is dat ik een leverancier ga bellen!!!!!. Nu heb ik laarzen waar ik 139 euro voor betaald heb, en nauwelijks gedragen en er zou geen garantie zijn?
Re: Geen garantie van winkelier of leverancier op Clumpy laarzen
Dus in maart 2017 gekocht en nu eind oktober, dus u heeft er bijna 8 maanden op gelopen / op kunnen lopen. Als er al sprake is van garantie, dan zult u dat toch echt zelf moeten aantonen bij uw verkoper dat het een 'fout' product is, het is n.l,. meer dan de grens van 6 maanden. Kan een schoenmaker niets voor u doen?
-
Wat verstaat u onder een stuk vande zool af? Is er een stuk afgebroken, of is de hele zool los? U zal moeten bewijzen dat het een productfout betreft. Als er slechts een stuk is afgebroken is het moeilijk te bewijzen, het kan ook zijn dat u op iets scherps getrapt bent. En eigen schuld valt natuurlijk niet onder garantie.
Je hebt inderdaad niets met de leverancier te maken, je enige aanspreekpunt is de winkel. Maar gezien de ouderdom is de kans dat je dit gaat winnen nihil.
Dit wint je niet als je niet eerst deskundige inschakelt, die aangeeft dat er sprake is van een fabrieksfout en waarom dat zo is.