LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen geld terug, maar een tegoedbon
Geen geld terug, maar een tegoedbon
Van de week heb ik schoenen gekocht bij Hafkamp modeschoenen (http://www.hafkamp-modeschoenen.nl/) te
Almere voor een bedrag van 230 euro. Bij thuiskomst had ik mooi
de gelegenheid om mijn nieuwe schoenen te bekijken in combinatie
met mijn andere kleding voor het oud en nieuwfeest. Daarnaast heb
ik dit paar nieuwe schoenen nodig omdat de oude zijn versleten.
Helaas constateerde ik dat het resultaat niet helemaal was wat ik
ervan had verwacht. Aangezien ik toch schoenen nodig heb, ben ik
terug gegaan naar de winkel.
In de winkel aangekomen heb ik rondgekeken voor nieuwe schoenen,
er bleken echter geen schoenen tussen te zitten naar mijn zin. De
medewerkster vertelde mij dat zij mij dan een tegoedbon kon
verstrekken zodat ik, wanneer ik wel schoenen naar mijn zin zie,
deze hiermee kan betalen. Volgens de medewerkster van Hafkamp
modeschoenen is dit het te volgen beleid.
Ik realiseer mij dat ik nu een probleem heb, omdat het geld wat
ik gespaard heb voor schoenen tijdelijk in een Hafkamp-schoenen-
depot vast zit. Ik heb vreselijke spijt dat ik in eerst instantie
mijn vertrouwen in Hafkamp modeschoenen heb gegeven. Normaliter
ben ik gewend dat dit binnen een redelijke termijn gewoon terug
genomen wordt,met retour van geld. Dit is dan ook de laatste keer
geweest dat ik mijn nieuwe schoenen bij deze winkel heb gehaald,
ik zal echter moeten hopen dat de nieuwe collectie wel in mijn
smaak gaat vallen want het gespaarde geld is niet meer vrij uit
te geven.
Ik vraag mij af hoe ik als consument, voordat ik mijn aankoop
doe, zou moeten weten wat het beleid is van een winkel. De
insteek was juist bij een duurdere winkel mijn schoenen halen
zodat ik gevoelsmatig meer kan rekenen op een stuk service bij de
invulling van mijn kernbehoefte: ik heb nieuwe schoenen nodig.
Hafkamp modeschoenen is echter niet doordrongen van deze
kernbehoefte aangezien ik op een tegoedbon niet kan lopen.
Almere voor een bedrag van 230 euro. Bij thuiskomst had ik mooi
de gelegenheid om mijn nieuwe schoenen te bekijken in combinatie
met mijn andere kleding voor het oud en nieuwfeest. Daarnaast heb
ik dit paar nieuwe schoenen nodig omdat de oude zijn versleten.
Helaas constateerde ik dat het resultaat niet helemaal was wat ik
ervan had verwacht. Aangezien ik toch schoenen nodig heb, ben ik
terug gegaan naar de winkel.
In de winkel aangekomen heb ik rondgekeken voor nieuwe schoenen,
er bleken echter geen schoenen tussen te zitten naar mijn zin. De
medewerkster vertelde mij dat zij mij dan een tegoedbon kon
verstrekken zodat ik, wanneer ik wel schoenen naar mijn zin zie,
deze hiermee kan betalen. Volgens de medewerkster van Hafkamp
modeschoenen is dit het te volgen beleid.
Ik realiseer mij dat ik nu een probleem heb, omdat het geld wat
ik gespaard heb voor schoenen tijdelijk in een Hafkamp-schoenen-
depot vast zit. Ik heb vreselijke spijt dat ik in eerst instantie
mijn vertrouwen in Hafkamp modeschoenen heb gegeven. Normaliter
ben ik gewend dat dit binnen een redelijke termijn gewoon terug
genomen wordt,met retour van geld. Dit is dan ook de laatste keer
geweest dat ik mijn nieuwe schoenen bij deze winkel heb gehaald,
ik zal echter moeten hopen dat de nieuwe collectie wel in mijn
smaak gaat vallen want het gespaarde geld is niet meer vrij uit
te geven.
Ik vraag mij af hoe ik als consument, voordat ik mijn aankoop
doe, zou moeten weten wat het beleid is van een winkel. De
insteek was juist bij een duurdere winkel mijn schoenen halen
zodat ik gevoelsmatig meer kan rekenen op een stuk service bij de
invulling van mijn kernbehoefte: ik heb nieuwe schoenen nodig.
Hafkamp modeschoenen is echter niet doordrongen van deze
kernbehoefte aangezien ik op een tegoedbon niet kan lopen.
Re: Geen geld terug, maar een tegoedbon
Ehm, misschien voortaan eerst even vragen?Ik vraag mij af hoe ik als consument, voordat ik mijn aankoop
doe, zou moeten weten wat het beleid is van een winkel
Re: Geen geld terug, maar een tegoedbon
Een probleem van veel vrouwen in schoenenwinkels De hebberigheid wint het van de ratio. Denk eerst beter na voordat je iets koopt. Natuurlijk geeft die winkelier geen geld terug. 239 euro is veel geld. Wees blij dat je ze kan ruilen voor een ander paar in plaats dat je die winkelier hier zwart loopt te maken.
Re: Geen geld terug, maar een tegoedbon
Ik ben het eens met het feit dat ik zelf had kunnen onderzoeken wat het beleid hiervoor is. Het is echter ook niet reeel om alle scenario's af te gaan bij het afrekenen.
De diversiteit in het gevoerde beleid onder winkels zorgt ervoor dat het winkelen wel moeilijker wordt. Dit zou betekenen dat ik voordat ik ga kijken of er wat voor mij bij zit, even met een kop koffie het beleid van de winkel moet doornemen. Anders heeft het ook geen zin om iets uit te zoeken.
Dit is uiteraard overdreven, maar illustreert wel goed de positie en situatie als consument in winkels. Tevens vind ik dat er een informerende rol ligt bij de winkelier.
De diversiteit in het gevoerde beleid onder winkels zorgt ervoor dat het winkelen wel moeilijker wordt. Dit zou betekenen dat ik voordat ik ga kijken of er wat voor mij bij zit, even met een kop koffie het beleid van de winkel moet doornemen. Anders heeft het ook geen zin om iets uit te zoeken.
Dit is uiteraard overdreven, maar illustreert wel goed de positie en situatie als consument in winkels. Tevens vind ik dat er een informerende rol ligt bij de winkelier.
Re: Geen geld terug, maar een tegoedbon
Het is niet mijn bedoeling Hafkamp zwart te maken, ik heb er vaker naar volle tevredenheid schoenen gekocht. Ik wil wil graag inhoudelijke feedback van mensen. Daarom is het van belang dat mensen het in het juiste kader kunnen plaatsen.
Wellicht is mijn reactie ietswat emotioneel, maar ik baal er goed van dat ik nu eigenlijk met mijn rug tegen de muur sta.
Wellicht is mijn reactie ietswat emotioneel, maar ik baal er goed van dat ik nu eigenlijk met mijn rug tegen de muur sta.
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Geen geld terug, maar een tegoedbon
En dat was dus JOUW informerende rol in deze. Als je dat vooraf had gemeld, was er waarschijnlijk geen enkel probleem geweest. In dit geval heeft de winkelier gewoon het gelijk aan zijn zijde. Koop=koop weet je?!Bij thuiskomst had ik mooi
de gelegenheid om mijn nieuwe schoenen te bekijken in combinatie
met mijn andere kleding voor het oud en nieuwfeest.
Re: Geen geld terug, maar een tegoedbon
Het juridische aspect is mij duidelijkheid. Het gaat mij om de werking van de diversiteit in beleid. Verder verwijs ik naar mijn vorige twee berichten.
Re: Geen geld terug, maar een tegoedbon
Als de schoenen mij niet goed staan, zou ik ze dan weer terug kunnen brengen?Ik ben het eens met het feit dat ik zelf had kunnen onderzoeken wat het beleid hiervoor is. Het is echter ook niet reeel om alle scenario's af te gaan bij het afrekenen.
En dan het geld terug kunnen krijgen?
Enige scenario wat ik kan bedenken.
Re: Geen geld terug, maar een tegoedbon
Garantiebepalingen is er nog een.....
en..Hoe moet ik deze schoenen onderhouden....
Algemene voorwaarden zijn vaak niet voor niks zo lang.
en..Hoe moet ik deze schoenen onderhouden....
Algemene voorwaarden zijn vaak niet voor niks zo lang.
Re: Geen geld terug, maar een tegoedbon
Kern van de zaak is dat de winkel heel aardig voor jou is geweest.
Aan de schoenen mankeerde nl. niets.
Dat bij nader inzien de kleur of stijl niet helemaal conformeerde aan jouw wensbeeld, is niet het probleem van de winkel.
Zij heeft gewoon een goed product verkocht.
Dat zij toch nog uit coulance de schoenen terug wilde nemen is een voorbeeld van service.
Dat zij het tegoed dan uitkeert in de vorm van een tegoedbon (i.p.v. geld) is logisch, daar de winkel geen blaam treft in deze.
In het vervolg voortaan gewoon eventjes nadenken voordat je iets koopt.
Aan de schoenen mankeerde nl. niets.
Dat bij nader inzien de kleur of stijl niet helemaal conformeerde aan jouw wensbeeld, is niet het probleem van de winkel.
Zij heeft gewoon een goed product verkocht.
Dat zij toch nog uit coulance de schoenen terug wilde nemen is een voorbeeld van service.
Dat zij het tegoed dan uitkeert in de vorm van een tegoedbon (i.p.v. geld) is logisch, daar de winkel geen blaam treft in deze.
In het vervolg voortaan gewoon eventjes nadenken voordat je iets koopt.
Re: Geen geld terug, maar een tegoedbon
Wat een heerlijk volk zijn we toch
Re: Geen geld terug, maar een tegoedbon
en wat de diversiteit betreft:
een winkel is niet verplicht iets terug te nemen (behalve bij garanties etc.), iedere optie is dus een service van de winkelier. Dit is dus ook zelf in te vullen door de winkelier, gewoon even vragen dus, al staat het 9 van de 10x ook gewoon aangegeven.
Er is dus al een algemeen geldende regel, alleen wordt die winkeliers veel uitgebreider gemaakt.
een winkel is niet verplicht iets terug te nemen (behalve bij garanties etc.), iedere optie is dus een service van de winkelier. Dit is dus ook zelf in te vullen door de winkelier, gewoon even vragen dus, al staat het 9 van de 10x ook gewoon aangegeven.
Er is dus al een algemeen geldende regel, alleen wordt die winkeliers veel uitgebreider gemaakt.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Geen geld terug, maar een tegoedbon
beste ray79
je zet de hele boel op zijn kop.
Zoals al door anderen genoemd is de basisregel gewoon koop=koop.
Hier hoef je niks voor uit te zoeken, heb je geen algemene voorwaarden voor nodig, en hoeft niemand jouw te informeren.
Als JIJ iets anders wilt zul je zelf het initatief moeten nemen en aangeven wat je wensen zijn zodat de winkelier hierop kan antwoorden.
Maar nee hoor de winkelier moet weer in het beklaagdenbankje omdat de klant niet weet wat hij-zij wil
je zet de hele boel op zijn kop.
Zoals al door anderen genoemd is de basisregel gewoon koop=koop.
Hier hoef je niks voor uit te zoeken, heb je geen algemene voorwaarden voor nodig, en hoeft niemand jouw te informeren.
Als JIJ iets anders wilt zul je zelf het initatief moeten nemen en aangeven wat je wensen zijn zodat de winkelier hierop kan antwoorden.
Maar nee hoor de winkelier moet weer in het beklaagdenbankje omdat de klant niet weet wat hij-zij wil