LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen levering door ontbijtservice Beschuitje.nl

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ALMG.
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2017 16:18

Geen levering door ontbijtservice Beschuitje.nl

Ongelezen bericht door ALMG. »

Onze nicht Jessica was uitbehandeld nadat bij haar voor de vierde keer leukemie was geconstateerd. Op 25 oktober zou zij gaan trouwen. We piekerden ons suf en hoopten dat een verzorgd ontbijt, misschien een leuk idee was. Via internet kwam ik uit bij Beschuitje.nl. Via de chat was mij helder geworden dat we een vast bezorgmoment konden vastleggen. De bruid vond het een heel lief cadeau en wilde het ontbijt graag de dag na haar huwelijk om 10.30 uur in ontvangst nemen. Ik bestelde op 18 oktober een luxe ontbijt en refereerde aan een chat met ene ‘Niels’ van Beschuitje dat het ontbijt gegarandeerd op 26 oktober om 10.30 uur bezorgd zou worden. Ik betaalde (gelukkig) met creditcard. ‘So far, so good’. Maar toen begon het. In plaats van gebruikelijk bij een webshop dat je direct na betaling een bevestiging ontvangt bleef deze te lang uit. Dat meldde ik om 15.44 uur. Kreeg vervolgens via de chat te horen dat bevestigingen bij creditcard betaling iets langer duren, maar dat ‘Niels van Beschuitje’ hem al zag staan. Eerst om 18.56 uur ontving ik de schriftelijke bevestiging.
Helaas had ik bij mijn bestelling een verkeerd (oud) adres opgegeven. Direct na constatering heb ik op 19 oktober direct melding gemaakt dat het adres veranderd moest worden in het juiste. Het was moeilijk om via de chat een bevestiging te krijgen. Op mijn verzoek mij per e-mail de wijziging te bevestigen werd niet ingegaan. Bij een nieuwe chatsessie werd mij bevestigd dat op 26 oktober 2017 om 10.30 uur op het juiste (nieuwe) adres zou worden bezorgd.
Echter op 26 oktober werd er helemaal geen ontbijt bezorgd. Ik schreef de ontbijtservice per e-mail: ‘Jullie hebben heel wat uit te leggen. Jullie hebben de bestelling vandaag NIET zoals afgesproken om 10.30 uur bezorgd. Sterker nog, jullie hebben helemaal, NIET bezorgd. In ieder geval niet op het gewijzigde adres! Hierover is het laatste woord nog niet gezegd. Ik ben maandag weer terug in Nederland. Voor die tijd verwacht ik van jullie een uitgebreide verklaring en een uitzonderlijk gaaf voorstel hoe u denkt dit op te gaan lossen. U kunt het bruidspaar in ieder geval al niet meer het eerste ontbijt als echtpaar bezorgen. Zeer kwalijk!!!!
De volgende dag kwam de reactie van de ‘klantenservice van Beschuitje.nl’. Met dat antwoord kwam de aap uit de mouw. Het ontbijt was ondanks mijn wijziging en door Beschuitje.nl via de chat bevestigde gewijzigde afleveradres toch op het eerder opgegeven onjuiste adres bezorgd.
Op maandag 30 oktober moest ik hen mailen: ‘…Schreef ik vorige keer nog: ‘U kunt het bruidspaar in ieder geval al niet meer het eerste ontbijt als echtpaar bezorgen’ nu kan ik u mededelen dat u het bruidspaar al helemaal geen ontbijt meer kunt bezorgen. De bruid is namelijk gisteren overleden. Als u uw zaakjes voor elkaar had gehad, had zij de dag na haar huwelijk nog ergens van kunnen (na)genieten. Zelfs dat heeft u met uw blunder haar dus ook ontnomen en daar is zeker het laatste woord nog niet over gezegd. Bovendien merk ik op dat het bijzonder klantonvriendelijk is dat u alleen telefonisch op een duur betaalnummer bereikbaar bent. Ik ben zo beschaafd u nogmaals in de gelegenheid te stellen met een gepaste reactie en voorstel te komen en verwacht vandaag nog omwille van de dossiervorming een schriftelijke reactie van u en dat mag per mail!
Onvoorstelbaar en onbegrijpelijk dat, nadat Beschuitje.nl kennis had genomen van het overlijden van de bruid zij per mail reageren met: Beste meneer x, Hartelijk dank voor uw mail. Heeft u voor mij de email waarop de wijziging is doorgevoerd? Ik kan deze namelijk nergens terug vinden, en dit is volgens onze algemene voorwaarden noodzakelijk (https://www.Beschuitje.nl/page/voorwaarden/).
Ondanks het door mij op 19 oktober gedane verzoek de wijziging per e-mail te bevestigen, hetgeen deze organisatie dus heeft nagelaten, vroegen zij mij nu om die mail. Het wordt nog merkwaardiger dat zij zich vervolgens, gespeend van enig inlevingsvermogen, lomp gaan opstellen zonder ook maar enig begin van excuses te maken, verwijzend naar algemene voorwaarden.
Mijn boosheid nam steeds verder toe en ik maakte kenbaar dat beschuitje.nl met een passende oplossing kon komen en de zaak nog binnenskamers kon houden. Beschuitje.nl durfde zelfs met een dreigement te komen als ik de kwestie in de openbaarheid zou brengen: ‘… Ik wil best uw aankoopbedrag retourneren, maar daarbij stel ik een eis. Mocht ik ergens op internet of in de media iets lezen over deze kwestie, dan klaag ik u aan voor smaad en of laster. Bent u het niet eens met mijn voorstel dan verzoek ik u zich te wenden tot een klachtencommissie danwel een geschillen commissie te benaderen. Met vriendelijke groeten,’
Gelukkig had ik dus betaald met mijn creditcard. Inmiddels heb van de ING-bank de betaling al weer terug ontvangen. Aanklagen voor smaad en laster? Die lomperiken van Beschuitje.nl, gespeend van enig inlevingsvermogen, doen hun best maar!

Moneyman
Berichten: 31932
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen levering door ontbijtservice Beschuitje.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een triest verhaal. Ik heb maar één advies: verspil er geen tijd en energie aan, maar focus je op dingen die ervoor doen. Dit heeft je niets te brengen.

NeoDutchio
Berichten: 12840
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen levering door ontbijtservice Beschuitje.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zijn van beide kanten fouten gemaakt, maar heeft het op dit moment prioriteit om er zoveel energie in te steken? Sterkte in deze zware tijd.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Geen levering door ontbijtservice Beschuitje.nl

Ongelezen bericht door chrisd1 »

ALMG. schreef:Aanklagen voor smaad en laster?
Zie b.v. Smaad Laster Belediging ; waarin de passage:
Een puur feitelijke mededeling kan geen smaad zijn
De gegeven feiten spreken m.i. voor zich.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geen levering door ontbijtservice Beschuitje.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, mijn mond viel spontaan open toen ik uw verhaal las, en geloof me dat gebeurd niet zo snel. Gecondoleerd met het verlies van je nichtje. Niet alleen bijzonder lomp maar ook nog eens onwettige algemene voorwaarden.
Beschuitje.nl maakt een grove fout en maakt het nog bonter door helemaal niks te doen. Natuurlijk had u beter het juiste adres kunnen doorgeven maar u heeft dit tijdig herstelt en dit is bevestigd.
Wat verschrikkelijk Jammer dat het zo gelopen is. Mag ik vragen wat het ontbijtje heeft gekost?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen levering door ontbijtservice Beschuitje.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik vraag mij af of beschuitje op de hoogte was van de bijzondere situatie. Wanneer zij niet beter wisten dan was het voor hun een ontbijtje nummer 83 op datum x. Routine dus.

Nu plots blijkt dat er een heftig verhaal achter zit en een klant die "voor dossiervorming" een stelling eist. Bij gebrek aan een juridische afdeling en een naar gevoel in de maag (ik kan mij niet voorstellen dat dit iemand koud laat) reageert men dan niet echt verstandig.

Aangezien u dit verhaal openbaar plaatst loopt u ook het risico op een kritische vraag : wanneer dit ontbijt zo enorm belangrijk voor u was, waarom had u dit dan niet zelf verzorgd of laten verzorgen door iemand die u kent?
En niet door de eerste de beste internet service?

En hoe is het mogelijk dat u, voor zoiets belangrijks, een verkeerd adres invoert ?

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Geen levering door ontbijtservice Beschuitje.nl

Ongelezen bericht door Dieke83 »

heel veel sterkte ik ben bang dat ze niks zullen doen voor u maar zou me daar ook niet druk om maken gewoon betaling via Credit card annuleren of terug halen en vergeten die handel

Gesloten