LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen stoelen, geen geld terug Lil.nl

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ReneeK

Geen stoelen, geen geld terug Lil.nl

Ongelezen bericht door ReneeK »

Beste Radar,
Graag wil ik hier mijn verhaal kwijt en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
16 januari heb ik bij Lil.nl 4 stoelen besteld welke een levertijd hadden van 14-15 dagen. Ik heb netjes betaald en had na een weekje gebeld met de klantenservice of ze misschien wisten welke dag er geleverd zou worden ivm dat ik mogelijk afspraken had en niet thuis zou zijn. De mevrouw van de klantenservice was niet erg vriendelijk en kon mij enkel vertellen dat het over 14-15 wérkdagen ging en de stoelen er nog niet zouden zijn volgende week. Verder kon zij me niks vertellen over de bestelling en hiervoor heb ik maar mooi 45 minuten in de wacht gehangen. Na die 14-15 werkdagen nog steeds geen stoelen of enig bericht dat de stoelen later geleverd zouden worden, dit begon mij al te irriteren en ik besloot om via de mail de bestelling te annuleren en mijn geld terug te willen krijgen. Echter kwam hierop geen reactie of bevestiging. Na een aantal dagen heb ik weer met de klantenservice gebeld (35 minuten wachten) en kon mevrouw wederom niks voor mij betekenen. Ik heb na aandringen en enige druk een bevestiging van de annulering gekregen en ze had me toegezegd dat er een spoedbetaling van gemaakt zou worden. Na een week stond er nog steeds geen geld op mijn rekening en begin ik erg boos en verdrietig te worden want het gaat om een bedrag van €346, dit is voor mij een hoop geld als alleenstaande moeder in de bijstand. Ik ben er echt heel zuur van dat ik als klant (en velen met mij lees ik op veel klachtensites) zo waardeloos behandeld worden.
Vriendelijke groeten

Renee

kokka

Re: Geen stoelen, geen geld terug Lil.nl

Ongelezen bericht door kokka »

ik vind dat ze het nog netjes gedaan hebben.Sommige dingen kunnen nu eenmaal wel eens een paar dagen/weken langer duren voor ze binnen zijn. voor meubels is 8 weken levertijd helemaal niet zo vreemd. Ik kan me dus prima voorstellen dat ze er bij zo'n klantenservice soms een beetje simpel van worden als er weer eens iemand aan de lijn hangt die simpelweg omdat ze 4 stoelen besteld heeft denkt als de koningin zou moeten worden behandeld.

De opmerking dat 346 euro een hoop geld is voor een alleenstaande moeder in de bijstand is zinloos. Als de stoelen wel geleverd waren dan was je ook 346 euro kwijt geweest. Als het te veel geld is, dan kan je beter je stoelen bij Leen Bakker gaan halen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

kokka schreef:ik vind dat ze het nog netjes gedaan hebben. (...) De opmerking dat 346 euro een hoop geld is voor een alleenstaande moeder in de bijstand is zinloos.
TS heeft een herroepingsrecht, dat door de winkel niet wordt gerespecteerd. TS heeft nu geen stoelen en geen geld, dus vind de opmerking over het geld terecht.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
kokka schreef:ik vind dat ze het nog netjes gedaan hebben. (...) De opmerking dat 346 euro een hoop geld is voor een alleenstaande moeder in de bijstand is zinloos.
TS heeft een herroepingsrecht, dat door de winkel niet wordt gerespecteerd. TS heeft nu geen stoelen en geen geld, dus vind de opmerking over het geld terecht.
Volgens mij doelt kokka op de overbodige toevoeging van TS dat ze alleenstaande moeder is. Dat is totaal niet relevant.

alfatrion

Doe opmerking is juridisch niet relevant, maar ik vind niet dat TS daarop aangespoken moet worden, omdat ik niet in zie wat zo'n voor kwaad doet.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als er zoveel klachten online te vinden zijn, waarom besteld u dan daar? Het gekke is dat iedereen achteraf heel goed kan vinden dat een bedrijf veel klachten heeft, maar vooraf worden honderden euro's blind betaald. Moet er niet langzamerhand een extra knop komen bij online bestellingen waarin staat of u vooraf alle reviews gelezen hebt en of u zeker bent de bestelling door te laten gaan.

Voor het terug betalen na het herroepen van een bestelling staat maximaal 14 dagen. Wacht dus even die 14 dagen af en stel ze dan in gebreke.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet meer bellen maar mailen, vooral op bepaalde tijden kan het zeer druk zijn.

Verder heb je bij mail bewijs en kunnen zij uitzoeken indien je order nummer vermelde en dat is bij telefoon lastiger.

ReneeK

Ongelezen bericht door ReneeK »

Bedankt voor de reacties, en nee ik had van tevoren niet gekeken hoe het bedrijf stond aangeschreven, ik heb bij de site besteld omdat de stoelen niet al te duur waren voor toch leuke stoelen. (@kokka Ik neem aan dat ik ondanks ik in de bijstand zit nog wel iets mag kopen wat naar mijn smaak is én verhoudingsgewijs betaalbaar? Ik heb er in die zin gewoon voor gespaard en des te vervelender vind ik dat het zo gaat. Er staat op de website ook een thuiswinkel keurmerk en verder ziet het er hartstikke gelikt uit naar mijn mening. (Ik koop dan ook nooit grote dingen online zoals meubels)
En de rede dat ik mijn geld z.s.m. terug wil is dat me door de gang van zaken een onbehaaglijk gevoel bekruipt dat ik het geld nooit meer terug zie (misschien zijn ze failliet of is het echt gewoon oplichting)
Het feit dat ik alleenstaande ben is inderdaad juridisch niet relevant maar ik hoop dat het wel duidelijk is dat ik 346 euro niet zo snel bij elkaar heb gespaard als een gezin met twee verdieners met een mooi salaris.
Op de mail van [email protected] wordt gewoon 0,0 gereageerd. Ik zal nu dus gewoon moeten wachten denk ik

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

alfatrion schreef:
TS heeft inderdaad herroepingsrecht, daar is nu helemaal nog niet eens sprake van omdat de stoelen nog voor de levering geannuleerd zijn. TS had als ze 15 werkdagen na 16 januari gebeld heeft ( dat is dus 6 februari) en de stoelen zijn geannuleerd recht om binnen 14 dagen haar geld terug te krijgen.
Het is allemaal natuurlijk niet heel snel. Ik doel inderdaad op dat het er helemaal niet toe doet of TS wel of niet in de bijstand zit en of het voor haar wel of niet veel geld is. Ze heeft blijkbaar de weloverwogen beslissing genomen om 346 euro voor vier stoelen te betalen. Het is voor iedereen vervelend als je lang op je geld moet wachten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kokka schreef:Ik doel inderdaad op dat het er helemaal niet toe doet of TS wel of niet in de bijstand zit en of het voor haar wel of niet veel geld is. Ze heeft blijkbaar de weloverwogen beslissing genomen om 346 euro voor vier stoelen te betalen. Het is voor iedereen vervelend als je lang op je geld moet wachten.
Enerzijds heb je gelijk. Anderzijds is het écht een wereld van verschil of je nog een paar duizend euro hebt liggen of dat je bijna niets over hebt. TS mag daar wat mij betreft prima een opmerking over maken, ook al heeft het juridisch geen enkele waarde. Als we alle emotie schrappen blijft er weinig van dit forum over.

alfatrion

kokka schreef:TS heeft inderdaad herroepingsrecht, daar is nu helemaal nog niet eens sprake van omdat de stoelen nog voor de levering geannuleerd zijn.
Als je bedoeld dat de stoelen eerst geleverd moeten worden voordat TS een beroep mag doen op het herroepingsrecht, dan zit je er naast. TS kan op ieder moment de overeenkost herroepen en de verkoper komt van rechtswege in verzuim indien hij het betaalde bedrag niet binnen 14 dagen heeft terugbetaald.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Hoe is er betaald ? Zie dat het bedrijf ook de mogelijkheid bied om via credit card te betalen. Heeft u dit gedaan betwist dan de betaling i.v.m. niet leveren.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nevyn schreef:Hoe is er betaald ? Zie dat het bedrijf ook de mogelijkheid bied om via credit card te betalen. Heeft u dit gedaan betwist dan de betaling i.v.m. niet leveren.
Ik mag hopen dat TS zo verstandig is geen creditcard te hebben, aangezien ze dus in de bijstand zit.

Moneyman

juliomariner schreef:
Nevyn schreef:Hoe is er betaald ? Zie dat het bedrijf ook de mogelijkheid bied om via credit card te betalen. Heeft u dit gedaan betwist dan de betaling i.v.m. niet leveren.
Ik mag hopen dat TS zo verstandig is geen creditcard te hebben, aangezien ze dus in de bijstand zit.
Vooroordeel. Je kunt prima verstandig met een creditcard omgaan.

juliomariner

Klopt Moneyman en TS lijkt me trouwens ook zo verstandig maar creditkaartschulden zijn vaan oorzaak dat mensen die al kwetsbaar zijn steeds dieper in de elende komen

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik ben bij mensen op visite geweest die voordeliger stoelen hadden en ik was blij dat ik thuis was.

Liever goede gebruikte dan goedkope nieuwe, ik klaag niet, maar 1 avond zitten en zij vele jaren!
De prijs lijkt stevig, maar model en levensduur zullen hopelijk mee vallen en dat maakt veel goed.

Mensen die Roken en Zuipen hebben hier nog meer jaren voor nodig en daar heeft niemand het over.
Elke uitkeringstrekker mag zelf weten waaraan ze het geld besteden!

Maar sinds 1 verjaardag zal ik nooit meer zeggen dat je goedkopere moet kiezen!

juliomariner

stofzuigertje schreef:

Elke uitkeringstrekker mag zelf weten waaraan ze het geld besteden!
Volgens mij heeft ook niemand anders beweerd. Ik vind het knap dat TS met een bijstandsuitkering dit bedrag heeft kunnen sparen

alfatrion

Moneyman schreef:Vooroordeel. Je kunt prima verstandig met een creditcard omgaan.
Een creditcard maakt het wel makkelijker omdat je het geld niet in je hand hebt en pas later hoeft te betalen.

Moneyman

alfatrion schreef:
Moneyman schreef:Vooroordeel. Je kunt prima verstandig met een creditcard omgaan.
Een creditcard maakt het wel makkelijker omdat je het geld niet in je hand hebt en pas later hoeft te betalen.
Absoluut. Maar dat was het punt niet.

vdberg2

Ongelezen bericht door vdberg2 »

nou, jullie hebben de t.s. weer eens prima geholpen........

Gesloten