LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld niet terug ontvangen terecht?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jurgensoethaert

Geld niet terug ontvangen terecht?

Ongelezen bericht door jurgensoethaert »

Wie weet of deze winkelier gelijk heeft?
De vrijdag voor vaderdag kocht ik met mijn kinderen voor papa een t-shirt in een nieuwe winkel bij ons in Zeewolde.
Omdat ik twijfelde of de maat wel juist was kwam de verkoopster er bij en vertelde dat haar vader (de stevige gezette man die ook in de winkel stond) het zelfde t-shirt ook droeg in die maat). Omdat deze man steviger en dikker was als mijn man moest het t-shirt wel passen. Ik heb haar toen nog gevraagd wat wanneer het shirt niet past. Mevrouw dat is geen enkel probleem dan brengt U het volgende week terug. Uw man kan dan kijken of hij iets anders ziet en anders krijgt U uw geld terug.
Natuurlijk bleek het shirt te klein te zijn en hebben wij het de week erna teruggebracht. Omdat er op dat moment geen grotere maten in de winkel waren en men vertelde dat die die week en anders volgende week nog zouden komen kregen wij een tegeodbon om het shirt later die week in een grotere maat te kopen.
Inmiddels is het half juli en is er nog steeds geen grotere maat binnengekomen en blijken deze ook helemaal niet te komen. De stevige man in de winkel bleek de eigenaar te zijn en vertelde bij het terugbrengen van het shirt dat hij de shirts helemaal niet past.
Afgelopen week zijn we weer in de winkel op zoek geweest naar een passend shirt. Omdat dit wederom niet gelukt is hebben wij de eigenaar verzocht om ons ons geld terug te geven.
Hij weigert om ons geld terug te geven en is van mening dat eens betaald blijft betaald. Dan moeten we maar een paar schoenen uitzoeken (die er ook niet in maat 47 van mijn man zijn).
Heeft deze winkelier gelijk en hoeft hij ons geen geld terug te geven?
Wij voelen ons behoorlijk belazerd omdat de verkoopster eigenlijk van te voren al wist dat het niet ging passen.
Bedankt voor jullie reacties.
Mirjam

prem

Re: Geld niet terug ontvangen terecht?

Ongelezen bericht door prem »

Ik vrees dat u aan het kortste eind trekt, geld teruggeven is een gunst geen recht.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

De bon blijft toch tijdje geldig,zl vast wel keer iets anders leuks hangen...

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

jurgensoethaert schreef:Wie weet of deze winkelier gelijk heeft?

Wij voelen ons behoorlijk belazerd omdat de verkoopster eigenlijk van te voren al wist dat het niet ging passen.
Jij koopt een shirt voor jouw vader en de verkoopster wist dat het niet ging passen.

Wanneer je zo redeneert zou ik je ook die tegoedbon door de strot drukken.

Het woord belazeren slaat helemaal nergens op. Je moet gewoon weten welke maat je moet hebben wanneer je iets koopt.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Het woord belazeren slaat helemaal nergens op. Je moet gewoon weten welke maat je moet hebben wanneer je iets koopt.
Eens.
Maar de verkoopster moet er dan niet bij vertellen dat geld terug wel mogelijk is. Als dat werkelijk gebeurd is, dan is dat wel reden om je belazerd te voelen.
jurgensoethaert schreef:Mevrouw dat is geen enkel probleem dan brengt U het volgende week terug. Uw man kan dan kijken of hij iets anders ziet en anders krijgt U uw geld terug

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

jurgensoethaert schreef:Mevrouw dat is geen enkel probleem dan brengt U het volgende week terug. Uw man kan dan kijken of hij iets anders ziet en anders krijgt U uw geld terug.
De winkel heeft deze toezegging gedaan en heeft zich daaraan te houden. Al het overige doet niet meer ter zake.
Alleen die bewijsbaarheid.....

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Waarom koop je in hemelsnaam een shirt als je niet zeker bent van de maat?
Sorry hoor maar dan vraag je om problemen en dan ben jezelf niet slim bezig geweest.
Koop dan wat anders voor Vaderdag en neem Vader mee naar de winkel als je dan zo graag dat shirt wil kopen.
Of nog leuker,laat de kinderen zelf iets maken voor vaderdag,desnoods een bon voor het shirt,waarna je samen met vader naar de winkel gaat om dat shirt te kopen.

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Ik vind het van beide kanten een vreemd verhaal. 'Natuurlijk paste het niet', waarom dan kopen als je al zo zeker was dat het niet ging passen. De winkelier hoeft geen geld terug te geven tenzij anders is afgesproken, dat is wel zo maar het gaat nooit lukken om te bewijzen. Dus ik zou maar genoegen nemen met de tegoedbon.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Natuurlijk moet de winkel geld teruggeven. Dit is immers zo afgesproken. Tevens ben je onder valse voorwendselen over gehaald om toch het verkeerde product te kopen doordat verkoopster een glad verkoopsmoesje had. Helaas wordt het lastig uw gelijk te halen tenzij u naar de rechter gaat.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

olaf79 schreef: Helaas wordt het lastig uw gelijk te halen tenzij u naar de rechter gaat.
En daar gaat ze haar gelijk ook niet halen want er is geen bewijs dat de verkoopster dat heeft gezegd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:Helaas wordt het lastig uw gelijk te halen tenzij u naar de rechter gaat.
Hoe duur zal dat shirt gekost hebben? Juist ja.

Gesloten