LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gezichtsmassageapparaat kan niet teruggestuurd worden wegens gebruikssporen
Gezichtsmassageapparaat kan niet teruggestuurd worden wegens gebruikssporen
Ik heb onlangs via internet een gezichtsmassage-apparaat gekocht bij de firma Beautiflow. Het bleek al binnen een paar minuten pijnlijk in gebruik. Hebben het onmiddellijk teruggestuurd. Dat moest volgens Beautiflow op eigen kosten ( ruim € 7), terwijl ik dacht dat die kosten altijd voorverkiezing van de leverancier komen.
Vervolgens krijg ik een mail van Beautiflow dat het teruggezonden apparaat ‘gebruikssporen’ bevat en ik mijn geld niet terugkrijg.
Gebruikssporen. Één keer gebruikt. Hoe kun je een apparaat testen als je het niet mag gebruiken?
Beautiflow wil mij het ondeugdelijk apparaat terugsturen, maar dan moet ik eerst de kosten van hun verzending overmaken...
Is dit oké en waar kan ik klagen?
Vervolgens krijg ik een mail van Beautiflow dat het teruggezonden apparaat ‘gebruikssporen’ bevat en ik mijn geld niet terugkrijg.
Gebruikssporen. Één keer gebruikt. Hoe kun je een apparaat testen als je het niet mag gebruiken?
Beautiflow wil mij het ondeugdelijk apparaat terugsturen, maar dan moet ik eerst de kosten van hun verzending overmaken...
Is dit oké en waar kan ik klagen?
Re: Gezichtsmassageapparaat kan niet teruggestuurd worden wegens gebruikssporen
Nee, dit niet oké. De claim van ondeugdelijkheid is m.i. nu onvoldoende onderbouwd. Ik zou zeggen dat de werking van het apparaat u niet bevalt en u daarom gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht. De kosten van retour zijn voor de verkoper, tenzij de verkoper heeft aangegeven dat deze voor de consument zijn.
1. U kan naar de rechter. De rechter doet een uitspraak in uw zaak.
2. U kan ook klagen bij de Reclame Code Commissie. De Reclame Code Commissie geeft een advies aan de ondernemer over de reclame (de website).
1. U kan naar de rechter. De rechter doet een uitspraak in uw zaak.
2. U kan ook klagen bij de Reclame Code Commissie. De Reclame Code Commissie geeft een advies aan de ondernemer over de reclame (de website).
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Recht hebben is iets anders dan recht krijgen bij dergelijke bedrijven. Het gaat om een woonhuis, kvk enkel op aanvraag, contact enkel via een formulier en geen mailadres of telefoonnummer beschikbaar. Een site waar men dus niet zou willen bestellen.
De enige reden om dergelijke dropshipper te laten stoppen is door daar niet meer te bestellen. Heeft u dat wel gedaan, dan zal hooguit een jurist de langste adem hebben om het recht te halen. Maar of die kosten zullen opwegen tegen de opbrengst betwijfel ik.
Het is zuur, maar dergelijke bedrijfjes leven bij het feit dat de consument schijnbaar makkelijk ja zegt tegen een aanbieding. Dus blind kopen zonder te googelen leveren dergelijke resultaten op. Rechtstreeks in China bestellen was een stuk goedkoper geweest. Maar dan had u geen Nederlands recht gehad die nu ook niet gegeven wordt.
Aan u dus de keuze, proberen de langste adem te hebben en een jurist op de zaak zetten of het beschouwen als leergeld.
Overigens staat op de site dat de verzendskosten bij herroeping voor de koper zijn.
De enige reden om dergelijke dropshipper te laten stoppen is door daar niet meer te bestellen. Heeft u dat wel gedaan, dan zal hooguit een jurist de langste adem hebben om het recht te halen. Maar of die kosten zullen opwegen tegen de opbrengst betwijfel ik.
Het is zuur, maar dergelijke bedrijfjes leven bij het feit dat de consument schijnbaar makkelijk ja zegt tegen een aanbieding. Dus blind kopen zonder te googelen leveren dergelijke resultaten op. Rechtstreeks in China bestellen was een stuk goedkoper geweest. Maar dan had u geen Nederlands recht gehad die nu ook niet gegeven wordt.
Aan u dus de keuze, proberen de langste adem te hebben en een jurist op de zaak zetten of het beschouwen als leergeld.
Overigens staat op de site dat de verzendskosten bij herroeping voor de koper zijn.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Is inderdaad een dropshipper en dus nergens bij aangesloten. Beautiflow is onderdeel van Semper Deus E-commerce, KvK 73700185, net als baby-mama.nl https://baby-mama.nl/ en cherry on the pie (bij Bol.com) https://www.bol.com/nl/w/cherry-on-the-pie/665560/
Jammer dat je vooraf niet even gekeken hebt bij "ruilen en retourneren", dan had je waarschijnlijk daar niet gekocht. Behalve hooguit de door @Alfatrion gegeven opties, kun je er verder weinig tot niets mee.
1. CHECK DE VOORWAARDEN:
Voorzie de retournering van een Track en Trace code (eigen kosten)
E-mail op de dag van verzending een foto van de Track en Trace code
Het retourformulier dient uitgeprint en volledig ingevuld in het pakket te zitten samen met de orderbevestiging.
Het product dient in ongebruikte staat opgestuurd te worden
Het product dient in originele en complete verpakking aangeleverd te worden
Hygiënische producten kunnen na opening van verpakking niet worden geretourneerd. Neem in het geval van een defect product direct contact op met onze klantenservice.
Producten die om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggenomen en waarvan de verpakking geopend is mogen niet geretourneerd worden.
Het product en eventuele verpakking van het product mag dus geen gebruikssporen bevatten. Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.
https://beautiflow.nl/pages/ruilen-en-retourneren-1
Jammer dat je vooraf niet even gekeken hebt bij "ruilen en retourneren", dan had je waarschijnlijk daar niet gekocht. Behalve hooguit de door @Alfatrion gegeven opties, kun je er verder weinig tot niets mee.
1. CHECK DE VOORWAARDEN:
Voorzie de retournering van een Track en Trace code (eigen kosten)
E-mail op de dag van verzending een foto van de Track en Trace code
Het retourformulier dient uitgeprint en volledig ingevuld in het pakket te zitten samen met de orderbevestiging.
Het product dient in ongebruikte staat opgestuurd te worden
Het product dient in originele en complete verpakking aangeleverd te worden
Hygiënische producten kunnen na opening van verpakking niet worden geretourneerd. Neem in het geval van een defect product direct contact op met onze klantenservice.
Producten die om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggenomen en waarvan de verpakking geopend is mogen niet geretourneerd worden.
Het product en eventuele verpakking van het product mag dus geen gebruikssporen bevatten. Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.
https://beautiflow.nl/pages/ruilen-en-retourneren-1
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Rechtstreeks door naar Ali versus de rest. Dan wordt het misschien een keer minder.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Een plastic masker, weet dat de veiligheidsbrillen ook niet prettig zitten en die in winkel getest....
Heb geen ervaring met massage apparaten, maar niet prettig zitten van Hygiëne product?
Ik zou een apparaat wat gebruikt is ook weigeren dus webshop mag dit doen.
Ik verwacht dat als je dit niet terug wilde je geen cent kreeg , zij maken het perfect spoorloos schoon en verkopen het nogmaals...
Heb geen ervaring met massage apparaten, maar niet prettig zitten van Hygiëne product?
Ik zou een apparaat wat gebruikt is ook weigeren dus webshop mag dit doen.
Ik verwacht dat als je dit niet terug wilde je geen cent kreeg , zij maken het perfect spoorloos schoon en verkopen het nogmaals...
-
Dit soort apparaten zijn ook te koop in een stenen winkel. Daarbij kun je instructies krijgen en is retourneren misschien wél mogelijk.
Zelf zou ik zo.n gebruikt apparaat niet willen kopen uit het oogpunt van hygiëne.
Zelf zou ik zo.n gebruikt apparaat niet willen kopen uit het oogpunt van hygiëne.
-
Denk je dat een dropshipper iets perfect schoonmaakt, opnieuw verpakt en weer verkoopt? Weggooien en opnieuw bestellen is goedkoper dan vanuit Nederland binnenlands versturen.
als je je beroept op de wet dan moet je weten dat hygiëne producten alleen kunnen worden retourgezonden indien ongebruikt in de originele verpakking. Logisch m.i.
Is dit een hygiëneproduct? Dat zou dan eerst nog vast moeten komen te staan. Dan moet daarnaast ook nog vast staan dat de ondernemer dit ook op de juiste wijze gecommuniceerd heeft aan ts.
Als ik hun algemene voorwaarden lees over uitsluitingen van retour, dan staat daar het volgende bij:
En dan weet ik zo niet welk apparaat ts gekocht heeft, maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de cleanskin pro 5 in 1 dan staat bij dat artikel:De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
Maar goed, dat staat ook bij de puistenplukker van cleanskin.Garanties:
Niet tevreden? Geld terug!
Retourneren kan binnen 14 dagen!
Het is niet duidelijk of TS ondubbelzinnig heeft herroepen.
Het is wel duidelijk dat het bedrijf zich niet beroept op het feit dat dit een 'hygiëneproduct' zou betreffen.
Het is wel duidelijk dat het bedrijf zich niet beroept op het feit dat dit een 'hygiëneproduct' zou betreffen.
"Het product dient in originele en complete verpakking aangeleverd te worden
Het product en eventuele verpakking van het product mag dus geen gebruikssporen bevatten. Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd."
Het staat toch duidelijk in de voorwaarden? Eerst lezen, dan wel/niet bestellen. Het artikel bevalt u niet maar is niet defect of ondeugdelijk. Voor u een miskoop, kan gebeuren, dus dan maar uw verlies nemen en volgende keer niet klakkeloos iets bestellen. En wat de retourkosten betreft is het echt niet vanzelfsprekend dat de verkoper die betaalt. Sommige bedrijven wel (service) maar andere niet. Onlangs lamp bij Lampenlicht besteld en weer retourgestuurd. Prima bedrijf maar ik wist dat retourkosten voor mij waren.
Het product en eventuele verpakking van het product mag dus geen gebruikssporen bevatten. Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd."
Het staat toch duidelijk in de voorwaarden? Eerst lezen, dan wel/niet bestellen. Het artikel bevalt u niet maar is niet defect of ondeugdelijk. Voor u een miskoop, kan gebeuren, dus dan maar uw verlies nemen en volgende keer niet klakkeloos iets bestellen. En wat de retourkosten betreft is het echt niet vanzelfsprekend dat de verkoper die betaalt. Sommige bedrijven wel (service) maar andere niet. Onlangs lamp bij Lampenlicht besteld en weer retourgestuurd. Prima bedrijf maar ik wist dat retourkosten voor mij waren.
-
moederslink schreef: ↑06 mar 2020 12:11Zelf zou ik zo.n gebruikt apparaat niet willen kopen uit het oogpunt van hygiëne.
Het gaat er niet om of het wel of geen hygiëne product is, maar dat het gebruikssporen bevat. De koper mag het herroepen en de verkoper heeft het 'netjes' in behandeling genomen. In hoeverre het echt gebruikssporen heeft valt niets over te zeggen, TS weet hoe het terug gestuurd is en de verkoper weet hoe het ontvangen is. Daar gaat de vraag over, niet of het wel of niet herroepen mag worden.
-
Het gaat helemaal niet om een hygiëne product maar om een dropshipper die dat gebruikt omdat hij geen retouren wil en niet terug wil betalen.
Dat is geen weigeringsgrond, zoals je weet.NeoDutchio schreef: ↑08 mar 2020 22:26Het gaat er niet om of het wel of geen hygiëne product is, maar dat het gebruikssporen bevat.
Je kan ook procederen zonder jurist, zoals je weet.NeoDutchio schreef: ↑05 mar 2020 18:39Aan u dus de keuze, proberen de langste adem te hebben en een jurist op de zaak zetten of het beschouwen als leergeld.
-
En dat is nu juist het probleem van TS. De reacties dwalen steeds meer af dat het een hygiëne issue zou zijn, maar dat is niet zo.alfatrion schreef: ↑08 mar 2020 22:47Dat is geen weigeringsgrond, zoals je weet.NeoDutchio schreef: ↑08 mar 2020 22:26Het gaat er niet om of het wel of geen hygiëne product is, maar dat het gebruikssporen bevat.
Ik bedoel "het product bevat gebruikssporen" is geen weigeringsgrond. Daarom zie je iedereen hier afvaren op de hygiëne uitzondering, wat wel een weigeringsgrond is, maar die niet opgaat. Een paar huidschilvers tast uiteraard de hygiëne niet aan.
-
Een dropshipper wil helemaal geen retouren terugnemen. Elke reden is goed voor hem om te weigeren.