LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Helemaal klaar met Pronto Wonen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
annetkraakman
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2018 19:37

Helemaal klaar met Pronto Wonen

Ongelezen bericht door annetkraakman »

In maart een gehele nieuwe inrichting voor de woonkamer bij de pronto besteld. Meerdere mails gehad over orders, en nog te betalen bedragen. Dit door fouten in de administratie van Pronto. Nadat, zelf €65,- te veel betaald is, komt er vandaag wederom een openstaand bedrag van bijna €700,- binnen.

Daarbij klopt er tijdens de levering en communicatie ook niets van. De volgende dingen zijn voorgevallen:
- Gezien de lange levertijd van de bank viel, gevraag of het mogelijk was om de al aanwezige spullen te laten bezorgen aanwezig was. Dit kon, moest echter wel 65,- voor betaal worden. Hierbij was ook toegezegd dat we binnen een week de spullen binnen zouden hebben. Dit betaald, spullen pas na 3 weken binnen, waarbij wij zelf meerdere keren contact hebben moeten opnemen.
- Van de geleverde spullen, ontbrak EN de schroeven en moertjes van de eettafel. En 2 eettafelstoelen waren defect, waarbij het frame niet in het zitvlak kon zitten. Hierbij meerdere keren contact gehad, het verwijt gekregen dat ik vast niet goed wist hoe het frame erin moest en het dus eigenlijk niet kon omdat ik niet handig genoeg was.
- Telefonisch andere afspraken en beloftes geven dan via de mail.

Al met al, ben ik helemaal klaar met Pronto wonen. Echter vroeg ik mij af, tot hoe ver staan we in ons recht? Eisen dat er €700,- boven de factuurbedrag betaald wordt, waarbij al €65 te veel betaald is, niet leveren van goed functionerende spullen, en slechte service door slechte communicatie. Beloftes maken en niet waarkomen.

NeoDutchio
Berichten: 12839
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Helemaal klaar met Pronto Wonen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waar komt dat bedrag van €700 vandaan? Wat geeft Pronto als reactie daarop? En hoe kunt u €65 teveel betaald hebben? U betaald toch het bedrag die op de factuur staat? Of zijn dit de bezorgkosten?

-Bezorgen bij Pronto kost €65,-. Als u dus uw meubelen bezorgd wil hebben zal u deze kosten moeten betalen. Niet netjes dat het 3 weken moest duren, wat was de reactie van Pronto op deze vertraging?
-Niet netjes dat schroeven en moeren ontbreken, maar het wil wel eens voorkomen dat een verpakking beschadigd is waardoor de montagespullen uit de doos vallen.
Is het probeem met het frame opgelost? Stoelen worden niet speciaal voor u gemaakt, maar in grote aantallen. Als er een fout in zou zitten zou dit in de hele partij moeten zijn.

U roept een hoop in uw relaas, maar zegt weinig. Wat is er al besproken met Pronto en wat hebben ze wel of juist niet gedaan? Zijn de moeren en schroeven nageleverd? Bent u met de stoelen terug gegaan om te laten zien dat het niet goed zou zijn? Wat was de uitleg over de €700?

stofzuigertje

Re: Helemaal klaar met Pronto Wonen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pronto is volgens mij een plaatselijke franchise nemer.

Gezien de levering te laat en niet compleet was zou ik de rest liever ontbinden.
En Ikea moet je ook zelf doen, maar die hebben vrijwel altijd betere instructies.
Ook naleveren tekort schroeven doen ze niet moeilijk, gewoon pakken en wegwezen.

Reeds geleverde maar niet complete het reeds betaalde bedrag terug eisen en de rest wegens te laat leveren ONTBINDEN overeenkomst.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Helemaal klaar met Pronto Wonen

Ongelezen bericht door crazyme »

NeoDutchio schreef: U roept een hoop in uw relaas, maar zegt weinig. Wat is er al besproken met Pronto en wat hebben ze wel of juist niet gedaan? Zijn de moeren en schroeven nageleverd? Bent u met de stoelen terug gegaan om te laten zien dat het niet goed zou zijn? Wat was de uitleg over de €700?
Het verhaal komt op mij nogal warrig over. Ik kan er ook niets uithalen wat nu zo’n probleem is. Schroeven manco? Dan krijg je toch nieuwe schroeven ? Kan gebeuren.
En met betrekking tot de administratie vraag ik mij af of ts alles wel scherp heeft.

Gesloten