Geachte forumleden,
Vorige week heb ik mijn MacBook 13-inch voor onderzoek naar het iCentre in Oss gebracht. Ik legde uit dat de laptop soms plotseling uitviel en dat hij sinds een week niet meer aanging. Het apparaat werd voor onderzoek naar HarmonyFs gestuurd. Die stuurden mij een prijsopgave van meer dan €700,00. Volgens hen was er vochtschade geconstateerd. Dit leek (en lijkt) mij zeer onwaarschijnlijk, aangezien het apparaat (sinds een vervanging van exact dezelfde onderdelen) sinds begin 2014 nooit in contact is geweest met water.
Ik heb HarmonyFs (het bedrijf dat onderzoek en reparatie uitvoert) gebeld en gevraagd om opheldering. Zij zouden foto's sturen van de vochtschade. Dit hebben ze echter niet gedaan.
Ik heb aan iCentre gevraagd of zij navraag konden doen naar dit bewijsmateriaal maar ik kreeg geen reactie op mijn mail. Ik heb ook HarmonyFs nogmaals gemaild.
Het is frappant dat ik op mijn mailtje met daarin de vraag 'Kan ik bij jullie een nieuwe MacBook kopen?' binnen een half uur een reactie kreeg van iCentre.
Is er een manier om dit bewijsmateriaal op een andere wijze af te dwingen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] iCentre wil geen bewijs leveren van vochtschade
-
Re: iCentre wil geen bewijs leveren van vochtschade
Geachte heer/mevrouw,
Op dinsdag 21 oktober jl. hebben wij de foto's van het reparatiecentrum mogen ontvangen en direct per e-mail aan u verstuurd, helaas heeft u deze niet mogen ontvangen is achteraf gebleken.
Op maandag 27 oktober jl. hebben wij de foto's opnieuw per e-mail aan u verstuurd.
Uit het reparatierapport is gebleken dat er er vloeistof schade is aangetroffen. De Topcase/keyboard zijn defect door vloeistof schade, het Logicboard is defect door vloeistof schade en de speakers zijn defect moeten vervangen worden.
Omdat er schade van buitenaf is geconstateerd heeft u een prijsopgave mogen ontvangen. Helaas is het niet mogelijk deze claim onder de garantie te verhalen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
team Active Care
Op dinsdag 21 oktober jl. hebben wij de foto's van het reparatiecentrum mogen ontvangen en direct per e-mail aan u verstuurd, helaas heeft u deze niet mogen ontvangen is achteraf gebleken.
Op maandag 27 oktober jl. hebben wij de foto's opnieuw per e-mail aan u verstuurd.
Uit het reparatierapport is gebleken dat er er vloeistof schade is aangetroffen. De Topcase/keyboard zijn defect door vloeistof schade, het Logicboard is defect door vloeistof schade en de speakers zijn defect moeten vervangen worden.
Omdat er schade van buitenaf is geconstateerd heeft u een prijsopgave mogen ontvangen. Helaas is het niet mogelijk deze claim onder de garantie te verhalen.
Met vriendelijke groet,
team Active Care
Kortom, er is gewoon een glas drinken overheen gegaan, anders was er niet zoveel kapot. Heerlijk toch, die topicstarters die een bedrijf afbranden, maar zelf niet de gehele waarheid vertellen.Icentre schreef:Geachte heer/mevrouw,
Met vriendelijke groet,
team Active Care
En de foto's die dit bewijzen zwerven nog steeds in cyberspace?
Als het inderdaad vloeistof is kan TS mogelijk zijn inboedelverzekering hierop aanspreken.
Mogelijk heeft iemand van de familie (kind, kleinkind?) vloeistof gemorst zonder dit te vertellen?
Als het inderdaad vloeistof is kan TS mogelijk zijn inboedelverzekering hierop aanspreken.
Mogelijk heeft iemand van de familie (kind, kleinkind?) vloeistof gemorst zonder dit te vertellen?
Nou Teun, waar blijf je met je verhaaltjes??!TeunVdElzen schreef:Geachte forumleden,
Vorige week heb ik mijn MacBook 13-inch voor onderzoek naar het iCentre in Oss gebracht. Ik legde uit dat de laptop soms plotseling uitviel en dat hij sinds een week niet meer aanging. Het apparaat werd voor onderzoek naar HarmonyFs gestuurd. Die stuurden mij een prijsopgave van meer dan €700,00. Volgens hen was er vochtschade geconstateerd. Dit leek (en lijkt) mij zeer onwaarschijnlijk, aangezien het apparaat (sinds een vervanging van exact dezelfde onderdelen) sinds begin 2014 nooit in contact is geweest met water.
Ik heb HarmonyFs (het bedrijf dat onderzoek en reparatie uitvoert) gebeld en gevraagd om opheldering. Zij zouden foto's sturen van de vochtschade. Dit hebben ze echter niet gedaan.
Ik heb aan iCentre gevraagd of zij navraag konden doen naar dit bewijsmateriaal maar ik kreeg geen reactie op mijn mail. Ik heb ook HarmonyFs nogmaals gemaild.
Het is frappant dat ik op mijn mailtje met daarin de vraag 'Kan ik bij jullie een nieuwe MacBook kopen?' binnen een half uur een reactie kreeg van iCentre.
Is er een manier om dit bewijsmateriaal op een andere wijze af te dwingen?
Goed dat jullie er zo boven op zitten, zo ontmasker je de charlatans!Icentre schreef:Geachte heer/mevrouw,
Met vriendelijke groet,
team Active Care
-
- Contacteer:
Toch fijn dat je - zonder inhoudelijke kennis - direct TS als charlatan weg zet. (Hoewel zijn stilte te denken geeft).prem schreef: Goed dat jullie er zo boven op zitten, zo ontmasker je de charlatans!
Het kan toch prima zijn dat een huisgenoot iets gemorst heeft - maar dit niet verteld heeft? (is al geopperd)
uit eigen ervaring - een collega meld zich bij de helpdesk, want zijn laptop is ermee gestopt. Voordat hij even naar toilet ging, niets aan de hand.
Helpdesk kijkt, blijkt er een hoop water in te zitten - maar gebruiker weet van niets.
Wat blijkt, andere collega was zonder het in de gaten te hebben uitgeschoten bij het planten water geven.
Dus, het kan zomaar gebeuren.
Wel vreemd dat men stelt dat bewijs/foto`s verzonden zijn - maar deze nooit aangekomen zijn. Geen error/fout ook? Dan is TS misschien niet zo handig met mail in 'junk' of ' ongewenst' te kunnen vinden?
Misschien mnoet TS een laptop hebben om zijn mails te kunnen lezen )