LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intratuin
Intratuin
Hallo,
Helaas ben je tegenwoordig bij de Intratuin geen klant is koning meer.
In de maand december zagen wij bij de Intratuin ter decoratie hele leuke houten ski's staan.
Mijn man wou ze toen al kopen maar ik dacht mijn man is in januari jarig dan koop ik ze dan wel.
Maar helaas waren deze ski's al opgeruimd want het blijkt dat het een kerstartikel was in plaats van een winterartikel.
Ik heb nog gevraagd als er een mogelijkheid was dat ze nog bij deze houten ski's konden komen.
Maar dat was veel te veel werk en dat terwijl wij helemaal alleen in de winkel waren.
Blijkbaar verdienen ze niet genoeg aan dit spul deze ski's waren toch ruim 100 euro.
En dat in deze wat rustigere periode.
Dit was bij de Intratuin in Meppel.
Wij hebben ook nog een mail naar de Intratuin in Drachten gestuurd en daar hoorden we een hele tijd niks van en na een paar weken toch bericht van hun.
Maar ook hier waren ze niet (meer) aanwezig.
Ik dacht dan stuur ik het hoofdkantoor een bericht want die gaan er vast en zeker wel achteraan.
Maar tot onze grote verbazing hoefden wij hier helemaal niks van te verwachten.
Want het blijkt dat zij helemaal niet weten wat er in de vestigingen van Intratuin te koop is.
En zij konden niet naar alle vestigingen informatie vragen als er ergens nog houten ski's aanwezig waren.
Dat was blijkbaar veel te veel werk.
In de maand december zagen wij bij de Intratuin ter decoratie hele leuke houten ski's staan.
Mijn man wou ze toen al kopen maar ik dacht mijn man is in januari jarig dan koop ik ze dan wel.
Maar helaas waren deze ski's al opgeruimd want het blijkt dat het een kerstartikel was in plaats van een winterartikel.
Ik heb nog gevraagd als er een mogelijkheid was dat ze nog bij deze houten ski's konden komen.
Maar dat was veel te veel werk en dat terwijl wij helemaal alleen in de winkel waren.
Blijkbaar verdienen ze niet genoeg aan dit spul deze ski's waren toch ruim 100 euro.
Wij hebben ook nog een mail naar de Intratuin in Drachten gestuurd en daar hoorden we een hele tijd niks van en na een paar weken toch bericht van hun.
Ik dacht dan stuur ik het hoofdkantoor een bericht want die gaan er vast en zeker wel achteraan.
Want het blijkt dat zij helemaal niet weten wat er in de vestigingen van Intratuin te koop is.
En zij konden niet naar alle vestigingen informatie vragen als er ergens nog houten ski's aanwezig waren.
Laatst gewijzigd door KBron op 14 feb 2015 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Intratuin
Tja....wat een probleem toch! En uiteraard weet een HK helemaal niet wat filialen bestellen.Seizoenartikelen ruimen ze op en zijn geen standaardassortiment.
-
Ook ik ken dat probleem : het gaat ook zo bij Xenos-Action bv.
Heel vervelend, vind ik ook, maar ik heb leergeld betaald, ik weet dat nu en houd er rekening mee.
Alle artikelen die niet in het standaardassortiment horen worden opgeruimd en gaan nd grote magazijnen terug. Het is geen doen,kennelijk , om ieder ogenbik voor dan die en dan die een gevraagd/ gewild artikel er uit te vissen. Ik weet niet of je dat nou klantonvriendelijk moet noemen ? Ik kan het logistieke probleem best wel begrijpen
Heel vervelend, vind ik ook, maar ik heb leergeld betaald, ik weet dat nu en houd er rekening mee.
Alle artikelen die niet in het standaardassortiment horen worden opgeruimd en gaan nd grote magazijnen terug. Het is geen doen,kennelijk , om ieder ogenbik voor dan die en dan die een gevraagd/ gewild artikel er uit te vissen. Ik weet niet of je dat nou klantonvriendelijk moet noemen ? Ik kan het logistieke probleem best wel begrijpen
-
Geen idee hoe het bij de Intratuin in Meppel is. Ik weet wel hoe het hier is. De winkel was de dag voor kerst nog zo afgeladen met kerstartikelen dat je je af moet gaan vragen of de mensen nog wel wat kopen, waar ze het na de kerst 10 maanden lang gaan bewaren, en of ze niet meer verlies lijden door de opslag dan dat ze er volgend jaar iets op verdienen...
En ja, als alles in het magazijn (zeg maar gerust hangar, zoveel is het) staat kan ik me voorstellen dat men er niet meer zo makkelijk bij komt. Waar moet je gaan zoeken... Dan kun je wel zeggen, het is nu een rustige periode, maar je hebt dikke kans dat de flexibele medewerkers in deze periode ook niet of nauwelijks opgeroepen worden. De paar die er dan nog wel werken hebben het dan evengoed druk zat.
En ja, als alles in het magazijn (zeg maar gerust hangar, zoveel is het) staat kan ik me voorstellen dat men er niet meer zo makkelijk bij komt. Waar moet je gaan zoeken... Dan kun je wel zeggen, het is nu een rustige periode, maar je hebt dikke kans dat de flexibele medewerkers in deze periode ook niet of nauwelijks opgeroepen worden. De paar die er dan nog wel werken hebben het dan evengoed druk zat.
Dit hoort dus onder het kopje "zelf aangedaan leed" - u wou ze gewoon in de opruiming voor een spotprijsje hebben en toen waren ze gwoon al uit het assortiment. Uw eigen beslissing, eigen risico en eigen handelen hebben tot uw huidige probleem geleid. Dit heeft niets met Intratuin te maken.KBron schreef: In de maand december zagen wij bij de Intratuin ter decoratie hele leuke houten ski's staan.
nou wat een leed.... voor sommigen kan de crisis nog wel wat dieper gezien het soort klachten dat men post...
Hallo newmikey,
Helaas moet ik jou teleurstellen.
want ten eerste wisten wij niet eens dat het om een kerstartikel ging en ten tweede wou ik het mijn man voor zijn verjaardag geven in de maand januari en ten derde wou ik er zelfs wel meer voor betalen !
Het zou een verrassing voor mijn man zijn geweest.
Maar helaas heb ik geen medewerking gekregen !
Helaas moet ik jou teleurstellen.
want ten eerste wisten wij niet eens dat het om een kerstartikel ging en ten tweede wou ik het mijn man voor zijn verjaardag geven in de maand januari en ten derde wou ik er zelfs wel meer voor betalen !
Het zou een verrassing voor mijn man zijn geweest.
Maar helaas heb ik geen medewerking gekregen !
En beste thecure,
Welke crisis ?
Wij zijn gewoon hardwerkende mensen.
Het gaat ons er gewoon om dat ze bijvoorbeeld bij de Intratuin niks meer voor de klant over hebben.
Logisch toch dat de mensen dan wegblijven uit zulke winkels.
Welke crisis ?
Het gaat ons er gewoon om dat ze bijvoorbeeld bij de Intratuin niks meer voor de klant over hebben.
-
Beste Kbron, u stelt het wel erg ongenuanceerd, sorry hoor " niks meer voor de klant over hebben "
u wilt iets kopen dat inmiddels diep is weggeborgen in een joekel magazijn....
het is een leermoment voor u nu en ik vind het ongepast Intratuin nu af te branden.
Het is jammer maar helaas----teleurstellingen horen bij het leven. Succes aankomende december.
u wilt iets kopen dat inmiddels diep is weggeborgen in een joekel magazijn....
het is een leermoment voor u nu en ik vind het ongepast Intratuin nu af te branden.
Het is jammer maar helaas----teleurstellingen horen bij het leven. Succes aankomende december.
-
- Contacteer:
KBron schreef:Hallo,
Echt jammer dat ze juist in deze tijd niks meer voor de klanten over hebben onbegrijpelijk.
Uiteraard vertellen wij op heel veel plekken over deze ervaring bij de Intratuin !
En echt niemand snapt er iets van dat ze dat niet voor de klanten over hebben.
Gelukkig zijn het geen ski's om mee te skiën en het is puur voor de decoratie.
Groet, Mevr. Bron
Voor de zekerheid
Je had geen mogelijkheid om zelf op te slaan ? Bv kort na je bezoek nogmaals komen en op je zolder oid opslaan tot de verjaardag van je man ?
Eens met de overige dat Intratuin hier onterecht wordt neergezet als onvriendelijk.
Volgens mij wordt bedoeld dat dit een luxe-probleem is, als de crisis bij TS harder was aangekomen, dan speelde dit problem niet.KBron schreef:Welke crisis ?
Ik begrijp niet waar het hier nu eigenlijk over gaat.
u wil iets kopen, besluit om nog even te wachten.
als u dan een maandje later terug ben in de winkel, verkopen ze het niet meer, en ben u boos?
ik zou gewoon even kijken of je het niet ergens op internet kan vinden, i.p.v mezelf belachelijk maken op een forum
u wil iets kopen, besluit om nog even te wachten.
als u dan een maandje later terug ben in de winkel, verkopen ze het niet meer, en ben u boos?
ik zou gewoon even kijken of je het niet ergens op internet kan vinden, i.p.v mezelf belachelijk maken op een forum
-
Maar zijn ze dan verplicht om u iets te verkopen? Een winkel doet een aanbod, en een klant besluit daar wel of niet op in te gaan. De winkel weigert een artikel aan te bieden, dat u er niet op een aanbod in kunt gaan dat er niet is, is dan jammer. Volgens mij heeft dat niet zoveel met medewerking van de kant van de winkel te maken.KBron schreef: Maar helaas heb ik geen medewerking gekregen !
Overigens is het nog maar de vraag of deze keuze echt door Intratuin gemaakt is. Jaren geleden onderhield ik de tuin van de eigenaar van drie Intratuin vestigingen, één in Zwolle, en twee noordelijker. Het was een zelfstandige onderneming onder de vlag van Intratuin, maar ik weet niet goed welke twee andere filialen ook van die man waren. Kan best zijn dat Meppel en Drachten ook van hem zijn. In dat geval heeft de overkoepelende organisatie ook niets te zeggen over dit soort beleid in deze drie winkels.
-
Quote TS
Uiteraard vertellen wij op heel veel plekken over deze ervaring bij de Intratuin !
-----------------------------------------------------------------------------------
TS
Is er nu bij u wel een gaan branden, ik mag hopen van wel
Prettige avond.
-----------------------------------------------------------------------------------
TS
Is er nu bij u wel een gaan branden, ik mag hopen van wel
Prettige avond.
hoezo de intratuin onterecht neerzetten, zie het al voor me dat je op een verjaardag,
negatief over de intratuin vertelt, terwijl het naar mij mening toch aan jou ligt
je had ook een paar dagen later zonder je man er heen kunnen gaan, was het ook een verassing geweest
hoezo de intratuin onterecht neerzetten, zie het al voor me dat je op een verjaardag,
negatief over de intratuin vertelt, terwijl het naar mij mening toch aan jou ligt
je had ook een paar dagen later zonder je man er heen kunnen gaan, was het ook een verassing geweest
-
Wellicht zijn ze ergens anders op internet nog te vinden? Misschien zelfs voor een betere prijs, want zo goedkoop is Intratuin niet. Succes
Ik wilde afgelopen weekend een kerstboom kopen, en die hadden ze ook al niet meer. Wat een zaak die Intratuin...
Weer een leuk voorbeeld van de huidige consument. Mevrouw denkt ik wacht na de feestdagen want dan zullen ze vast goedkoper zijn. Helaas is het product niet meer te koop en wat doet mevrouw...de winkel afkraken op het internet, waar het voor altijd op blijft staan. Heb het hier ook hoor in de uitverkoop, winterjassen die 70% zijn afgeprijsd zijn en dan boos worden omdat je de maat niet voor ze kan bestellen. Eigenlijk zou hier ook een subforum moeten komen voor winkeliers waar men kan discussiëren over het gedrag van de consument.
Wat een grootheidswaanzin....mensen blijven weg omdat u stampvoetend uw zin niet krijgt? Hahaha.KBron schreef: Het gaat ons er gewoon om dat ze bijvoorbeeld bij de Intratuin niks meer voor de klant over hebben.
Mensen blijven gewoon komen en klanten als u is een verliespost. Een soort natuurlijke selectie.
-
En ook de topicstarter komt wel weer terug. Al is het maar met de kerst om alsnog die schattige decoratieskietjes te kunnen kopen voor de verjaardag van de echtgenoot aankomend jaar.
En zo niet? Dan verdwijnen die dingen wel weer in het magazijn, tot het jaar daarop. De eigenaar maalt daar heus niet om.
En zo niet? Dan verdwijnen die dingen wel weer in het magazijn, tot het jaar daarop. De eigenaar maalt daar heus niet om.