LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kadobon met alleen afgifte datum
Kadobon met alleen afgifte datum
Dag allemaal,
Ik heb 1,5 jaar geleden een kadobon gekregen van de Gentlemen in Heerenveen van €5. Nou heb ik deze dus laatst weer gevonden en wou ik hier graag een paar nieuwe boxers van kopen.
Nou zei de verkoopster in de winkel dat ze de bon niet meer aannemen omdat die verlopen is, toen vroeg ik haar waaraan dat te zien is want er staat niks op de kadobon zelf. Daarop wees ze me in de winkel dat er bij hun staat dat kadobonnen maar een jaar geldig zijn. dit stond inderdaad achter de kassa op een bord. Aangezien ik bijna nooit in de winkel kom, kon ik dit zelf niet zien natuurlijk totdat ik besloot een nieuw paar boxers te halen. Dit heb ik haar dan ook gezegd, en hierop zei ze dat ze er zelf niks aan kon doen en dat ik maar terug moest komen als de manager er was dan. Prima, heb ik gedaan.
Allereerst zelf opgezocht op internet wat mijn rechten zijn omtrent deze zaak. En ja, op consuwijzer stond een bon met alleen een afgiftedatum is 5 jaar geldig na afgifte. Dit hele verhaal heb ik dus uitgelegd aan de manager, maar ik had het idee dat ze niet eens luisterde, want ze had alleen oor voor haar eigen verhaaltje dat het duidelijk staat aangegeven in de winkel en dat ze verder er geen discussie over gaat voeren.
Nou klinkt €5 natuurlijk niet veel, maar het principe blijft hetzelfde er is voor €5 besteed in die winkel maar er niks voor terugkregen dan alleen een nu waardeloze bon.
Nou vraag ik mij af, hoe denken jullie hierover? en zijn er nog verdere acties te ondernemen. Want ik heb het idee dat ik volledig in mijn recht sta en het gaat mij nu om het principe dat ze zomaar €5 door iemands neus hebben geboord.
Met vriendelijke groet,
Jordy
Ik heb 1,5 jaar geleden een kadobon gekregen van de Gentlemen in Heerenveen van €5. Nou heb ik deze dus laatst weer gevonden en wou ik hier graag een paar nieuwe boxers van kopen.
Nou zei de verkoopster in de winkel dat ze de bon niet meer aannemen omdat die verlopen is, toen vroeg ik haar waaraan dat te zien is want er staat niks op de kadobon zelf. Daarop wees ze me in de winkel dat er bij hun staat dat kadobonnen maar een jaar geldig zijn. dit stond inderdaad achter de kassa op een bord. Aangezien ik bijna nooit in de winkel kom, kon ik dit zelf niet zien natuurlijk totdat ik besloot een nieuw paar boxers te halen. Dit heb ik haar dan ook gezegd, en hierop zei ze dat ze er zelf niks aan kon doen en dat ik maar terug moest komen als de manager er was dan. Prima, heb ik gedaan.
Allereerst zelf opgezocht op internet wat mijn rechten zijn omtrent deze zaak. En ja, op consuwijzer stond een bon met alleen een afgiftedatum is 5 jaar geldig na afgifte. Dit hele verhaal heb ik dus uitgelegd aan de manager, maar ik had het idee dat ze niet eens luisterde, want ze had alleen oor voor haar eigen verhaaltje dat het duidelijk staat aangegeven in de winkel en dat ze verder er geen discussie over gaat voeren.
Nou klinkt €5 natuurlijk niet veel, maar het principe blijft hetzelfde er is voor €5 besteed in die winkel maar er niks voor terugkregen dan alleen een nu waardeloze bon.
Nou vraag ik mij af, hoe denken jullie hierover? en zijn er nog verdere acties te ondernemen. Want ik heb het idee dat ik volledig in mijn recht sta en het gaat mij nu om het principe dat ze zomaar €5 door iemands neus hebben geboord.
Met vriendelijke groet,
Jordy
Re: Kadobon met alleen afgifte datum
De 5 jaar is inderdaad geldig tenzij op de bon aangegeven staat welke datum er anders van toepassing is. Dat dit in de winkel aangegeven gaat doet niet ter zake, datum op de bon is van toepassing, ze zouden immers ook dat bord gisteren neergezet kunnen hebben.
Terug naar de winkel dus en dat aangeven, weigeren ze dan alsnog dan is er sprake van verduistering waarvan je aangifte kunt doen, de politie is overigens verplicht om deze aangifte op te nemen al willen agenten je graag doen geloven dat dit niet zo is. Weigert de agent de aangifte op te nemen dan om legitimatie vragen en alle gegevens inclusief dienstnummer noteren en een klacht indienen.
Terug naar de winkel dus en dat aangeven, weigeren ze dan alsnog dan is er sprake van verduistering waarvan je aangifte kunt doen, de politie is overigens verplicht om deze aangifte op te nemen al willen agenten je graag doen geloven dat dit niet zo is. Weigert de agent de aangifte op te nemen dan om legitimatie vragen en alle gegevens inclusief dienstnummer noteren en een klacht indienen.
Er staat duidelijk in de winkel aangegeven dat een cadeaubon één jaar geldig is. Da's voldoende, dat U daar nooit komt is niet relevant.
Ga een rechtzaak beginnen om 5 euro, succes....
en aaten;
ga eerst eens uitzoeken wat verduistering betekent, je bijdrage is niet echt deskundig...en aangifte?
Geef even aaan welk strafbaar feit is gepleegd...
Ga een rechtzaak beginnen om 5 euro, succes....
en aaten;
ga eerst eens uitzoeken wat verduistering betekent, je bijdrage is niet echt deskundig...en aangifte?
Geef even aaan welk strafbaar feit is gepleegd...
Zou het dan niet op de kadobon zelf moeten staan? daar staat alleen het bedrag + de afgiftedatum. De verkoopster zei zelf nog omdat veel mensen later nog eens terugkomen met een kadobon die al heel oud is en vaak verkreukeld etc. dat ze om die reden dat bordje hebben neergehangen in de winkel.
En rechtzaak? Ik heb het niet over een rechtzaak gehad, ik vraag alleen de mening van anderen omtrent deze kwestie. Lijkt me nogal een duur grapje om daarom een rechtzaak te gaan beginnen
En rechtzaak? Ik heb het niet over een rechtzaak gehad, ik vraag alleen de mening van anderen omtrent deze kwestie. Lijkt me nogal een duur grapje om daarom een rechtzaak te gaan beginnen
Als wettelijk gezien een bon zonder einddatum 5 jaar geldig is moet deze winkel zich daar aan houden en gewoon de bon aannemen.
Dat zij een bordje in de winkel ophangen doet dan niet ter zake.
Sowieso kinderachtig dat ze hem niet gewoon innnemen
Dat zij een bordje in de winkel ophangen doet dan niet ter zake.
Sowieso kinderachtig dat ze hem niet gewoon innnemen
-
print het artikel uit en meen deze mee naar de winkel
de manager en op wijzen dat dit de wettelijke regels zijn
blijft deze weigerachtig melden dat je de politie belt en aangifte van diefstal verduistering en weigering van de wet waarde papieren
meestal gaan ze dan als nog overstag en anders wat de voorganger al zei in de winkel bellen en op de politie vragen
sommige blijven volharden andere gaan na gesprek met oom agent als nog over tot het innemen van de bon en verrekenen met het aan koop bedrag
wil oom agent niet bemiddelen om legitimatie vragen en eventueel kleding /dienst nummer en direct naar het dichtstbijzijnde bureau gaan en een klacht tegen hem /haar indienen
de manager en op wijzen dat dit de wettelijke regels zijn
blijft deze weigerachtig melden dat je de politie belt en aangifte van diefstal verduistering en weigering van de wet waarde papieren
meestal gaan ze dan als nog overstag en anders wat de voorganger al zei in de winkel bellen en op de politie vragen
sommige blijven volharden andere gaan na gesprek met oom agent als nog over tot het innemen van de bon en verrekenen met het aan koop bedrag
wil oom agent niet bemiddelen om legitimatie vragen en eventueel kleding /dienst nummer en direct naar het dichtstbijzijnde bureau gaan en een klacht tegen hem /haar indienen
Tja het gaat wel maar om 5 euro.. maarja dat geldt voor de winkelier ook natuurlijk het is maar 5 euro.dhc schreef:Ga een rechtzaak beginnen om 5 euro, succes....
In principe heeft TS gewoon recht op het inwisselen van deze cadeaubon bij de aankoop van een product. Het zou veel klantvriendelijker zijn als de winkelier de bon wel inwisselt. 5,- korting voor de consument is een voordeel van 5,-. 5,- korting voor de winkelier is niet 5,- winst welke de winkelier weggeeft. De "verliespost" is eigenlijk kleiner omdat een aankoop van 5,- geen 5,- inkoop kost.
Nu gaat de winkelier een discussie maken voor 5,-.. Ik denk niet dat deze TS ooit nog wat koopt in die winkel en daarbij zal het verhaal lekker doorverteld worden tegen familie en vrienden. Nee, da's lekker handig van de winkelier
-
Of deze winkel nu in zijn recht staat of niet (ik denk het in dit geval niet) vind ik eigenlijk van ondergeschikt belang.
Wat een verschrikkelijk slechte service geeft deze winkel! En wat een anti reclame maken ze voor zichzelf!
Ik heb zelf ook een een winkel, en al was die bon veel langer verlopen, dan had ik m nog gewoon ingenomen. Alleen al vanuit service oogpunt.
Wat een verschrikkelijk slechte service geeft deze winkel! En wat een anti reclame maken ze voor zichzelf!
Ik heb zelf ook een een winkel, en al was die bon veel langer verlopen, dan had ik m nog gewoon ingenomen. Alleen al vanuit service oogpunt.
Je hebt toch wel iets beters te doen dan je druk maken om 5euro. Gewoon niet meer kopen daar en andere op wijze hoe ze handelen daar.
Ja, dat zou vlgs Consuwijzer moeten.j0rdyk schreef:Zou het dan niet op de kadobon zelf moeten staan? daar staat alleen het bedrag + de afgiftedatum.
Om die reden kunnen ze beter, als ze willen dat hun bonnen uiterlijk 1 jaar ingewisseld worden, dat op de bonnen zelf zetten.j0rdyk schreef:De verkoopster zei zelf nog omdat veel mensen later nog eens terugkomen met een kadobon die al heel oud is en vaak verkreukeld etc. dat ze om die reden dat bordje hebben neergehangen in de winkel.