LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik geld terugkrijgen bij kapotte telefoon Belsimpel?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Leothom2002

Kan ik geld terugkrijgen bij kapotte telefoon Belsimpel?

Ongelezen bericht door Leothom2002 »

Ik heb, op 5/10/17, via Belsimpel, een mobile telefoon OnePlus X Black Ceramic Edition gekocht. Ik heb goede ervaringen met dit merk en dit model.
Na 4 weken begon deze mobile telefoon kuren te krijgen, vanzelf opstarten en daarna ging het weer goed. Na wederom deze opstart problemen bleef het toestel hangen waarop ik 17/11/17 het toestel heb aangemeld voor reparatie.
Op 23/11 een bericht dat het toestel doorgestuurd was voor reparatie.
Hierna regelmatig berichten of alles goed was en op 20/12 een bericht ;
Wij hebben opnieuw de reparatiestatus opgevraagd, hieruit volgde een terugkoppeling van het reparatiecentrum. Het reparatiecentrum heeft laten weten dat er meer defect is aan het toestel dan in eerste instantie was geconstateerd. Momenteel wordt je toestel uitvoerig getest op overige defecten, zodat je toestel zo goed mogelijk gerepareerd wordt!.

Op 16/01/18 een e-mail dat mijn toestel niet meer te repareren was en kreeg een aanbod ;
Op basis van de specificaties van uw huidige toestel, kunnen we u het volgende bieden: Samsung Galaxy A5 (2017) A520 Black.
Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga en dat ik een zelfde toestel wil die ik besteld had of mijn geld retour.

Als antwoord; Helaas kunnen we een bestelling na 31 dagen niet meer annuleren. We hebben intern overleg gehad, en kunnen je het volgende bieden:
-Het aankoopbedrag als korting op een nieuwe bestelling. Graag bieden we je €306,-euro korting op een nieuwe bestelling.

Mijn vraag is, na 42 dagen na aankoop van een nieuw toestel is het Wettelijk toegestaan om met een "tegoedbon" te komen en dat ik geen recht heb op mijn aankoop bedrag terug.

In afwachting van een antwoord...
Vriendelijke groet Leo Nutting Amsterdam
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jan 2018 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

GJS

Re: Kan ik geld terugkrijgen bij kapotte telefoon Belsimpel?

Ongelezen bericht door GJS »

Leothom2002 schreef:Ik heb, op 5/10/17, via Belsimpel, een mobile telefoon OnePlus X Black Ceramic Edition gekocht. Ik heb goede ervaringen met dit merk en dit model.
Na 4 weken begon deze mobile telefoon kuren te krijgen, vanzelf opstarten en daarna ging het weer goed. Na wederom deze opstart problemen bleef het toestel hangen waarop ik 17/11/17 het toestel heb aangemeld voor reparatie.
Op 23/11 een bericht dat het toestel doorgestuurd was voor reparatie.
Hierna regelmatig berichten of alles goed was en op 20/12 een bericht ;
Wij hebben opnieuw de reparatiestatus opgevraagd, hieruit volgde een terugkoppeling van het reparatiecentrum. Het reparatiecentrum heeft laten weten dat er meer defect is aan het toestel dan in eerste instantie was geconstateerd. Momenteel wordt je toestel uitvoerig getest op overige defecten, zodat je toestel zo goed mogelijk gerepareerd wordt!.

Op 16/01/18 een e-mail dat mijn toestel niet meer te repareren was en kreeg een aanbod ;
Op basis van de specificaties van uw huidige toestel, kunnen we u het volgende bieden: Samsung Galaxy A5 (2017) A520 Black.
Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga en dat ik een zelfde toestel wil die ik besteld had of mijn geld retour.

Als antwoord; Helaas kunnen we een bestelling na 31 dagen niet meer annuleren. We hebben intern overleg gehad, en kunnen je het volgende bieden:
-Het aankoopbedrag als korting op een nieuwe bestelling. Graag bieden we je €306,-euro korting op een nieuwe bestelling.

Mijn vraag is, na 42 dagen na aankoop van een nieuw toestel is het Wettelijk toegestaan om met een "tegoedbon" te komen en dat ik geen recht heb op mijn aankoop bedrag terug.

In afwachting van een antwoord...
Vriendelijke groet Leo Nutting Amsterdam
Ze mogen altijd proberen of je met een tegoedbon akkoord gaat maar je hoeft die niet te accepteren.
Je hebt wel degelijk recht op je geld terug: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... -ontbinden
Er staat daar ook een link naar een voorbeeldbrief die je kan sturen naar Belsimpel om de koop te ontbinden.

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy »

Weet niet of je hier iets aan hebt, maar bij de aankoop van je volgende toestel:

OnePlus maakt inderdaad prachtige toestellen. Zowel de 1, 2, 3(t) en 5 (t) zijn uitstekende smartphones met veel waar voor je geld. Enige uitzondering hierop is echter de OnePlus X. Een soort tussendoorprojectje van ze, wat op dit moment nagenoeg geen ondersteuning meer krijgt en wat aan alle kanten (soms ook letterlijk) rammelt.

Slimme keuze als je weer eens voor OnePlus kiest, maar blijf weg van de X

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

GJS schreef: Ze mogen altijd proberen of je met een tegoedbon akkoord gaat maar je hoeft die niet te accepteren.
Je hebt wel degelijk recht op je geld terug: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... -ontbinden
Er staat daar ook een link naar een voorbeeldbrief die je kan sturen naar Belsimpel om de koop te ontbinden.
Maar volgens mij voldoet Belsimpel gewoon aan de voorwaarden in het lijstje:
Wanneer kan ik een koopovereenkomst ontbinden?
Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost.
Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed.
Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.
De verkoper heeft een nieuw product willen geven maar TS is niet akkoord met het aanbod, in ruil hiervoor krijgt hij een tegoed te waarde van het toestel om zelf een alternatief te kiezen. Gezien de normale prijs en het tegoed lijkt het wel of het niet enkel het toestel was maar ook een abonnement hierbij is verkocht.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS heeft een OnePlus X Black Ceramic Edition gekocht en Belsimpel stelde voor om een nieuwe Samsung Galaxy A5 (2017) A520 Black te leveren. TS mag dit weigeren en de koop ontbinden. Het aankoopbedrag moet dan echt worden terugbetaald.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat het TS wel vrij staat om zelf een alternatieve telefoon aan te dragen. Misschien dat men daar ook mee akkoord gaat.

Gesloten