LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] King Kong Sport & Casuals in Huizen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
montechristo

King Kong Sport & Casuals in Huizen

Ongelezen bericht door montechristo »

Ik heb op zaterdag 25 juni bij King Kong Sport & Casuals in Huizen voor bijna 700 euro aan kleding gekocht. Omdat alle andere kledingzaken in het dorp al min of meer met de opruiming waren begonnen en gezien het aanzienlijke heb ik aan [Bericht aangepast door de moderator i.v.m. het noemen van persoonsgegevens] de eigenaar gevraagd of hij binnenkort ook met de opruiming zou gaan beginnen en hij verzekerde mij dat dit niet zou gebeuren.

Op donderdag 30 juni constateer ik tot mijn stomme verbazing dat alle door mij gekochte kleding in de opruiming is gegaan met kortingen van 30% oplopend tot 50%. Toen ik dit kenbaar maakte aan de eigenaar van King Kong Sport & Casuals was zijn reactie, tja daar kan ik niets aan doen en geld terug geven doen we niet. Daarbij als ik u nu alsnog de korting moet geven dan kan ik dat wel bij elke klant doen.

Het argument dat ik hem nog expliciet heb gevraagd of de artikelen niet toevallig opgeruimd zouden worden en zijn ontkenning daarop mochten niet baten. Je kunt mij ongetwijfeld veel wijs maken maar niet dat je niet weet dat je over drie dagen een grootscheepse opruiming gaat houden.

Dit is simpelweg een kruideniersmentaliteit van de bovenste plank, penny wise pound foolish want ik geef jaarlijks redelijk wat geld uit aan kleding maar bij King Kong Sport & Cashuals koop ik nooit meer iets. Dus mijn advies aan iedereen koop nooit meer iets bij deze Ebbenezer Scrooge! Niet omdat hij mij belazerd heeft maar omdat het jou ook kan gebeuren.
Laatst gewijzigd door montechristo op 26 jul 2011 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: King Kong Sport & Casuals in Huizen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

montechristo

Deze verkoper heeft je dus misleid, maar dat mag toch geen probleem zijn met jouw naam!

Maxiem.

montechristo

Wie je ook bent, waar je ook vandaan komt, rijk of arm, het is nooit leuk om belazerd te worden. Ik had in zijn plaats eerlijk gezegd dat as. donderdag de kleding in de opruiming zou gaan en mijn klant alvast een leuke aanbieding gedaan. Ik had die kleding toch wel gekocht en was dan een klant voor het leven geworden.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

montechristo

Bedrijven en winkels zitten echt niet te wachten op "klanten voor het leven". Het gaat tegenwoordig om snel scoren en snel geld binnen halen. Voor iedere klant die niet meer terugkomt, zijn er 10 anderen die wél kopen. Zo staan de zaken er voor in dit kikkerland en niet anders!

Maxiem.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

MAXIEM schreef: Bedrijven en winkels zitten echt niet te wachten op "klanten voor het leven". Het gaat tegenwoordig om snel scoren en snel geld binnen halen. Voor iedere klant die niet meer terugkomt, zijn er 10 anderen die wél kopen. Zo staan de zaken er voor in dit kikkerland en niet anders!
Feitelijk klopt dit exact. Het staat er alleen een beetje negatief.

Klanten zijn niet meer trouw aan hun winkelier. Wanneer de winkel aan de overkant een kwartje goedkoper is dan shoppen ze daar. Daarmee wordt de ondernemer in een bezuinigingswedloop gedwongen met als gevolg : zo min mogelijk en zo goedkoop mogelijk personeel. En dat zorgt voor een averechts effect op de klantenbinding.

En vicieuze cirkel dus.

Maar waar ligt de oorzaak bij een vicieuze cirkel ?

skilltone

Ongelezen bericht door skilltone »

montechristo schreef:Ik heb op zaterdag 25 juni bij King Kong Sport & Cashuals in Huizen voor bijna 700 euro aan kleding gekocht.
He, daar was ik met de vakantie, 3 weken geleden ook. Toen waren er ook opruimingen bij hem. Leuk plaatsje trouwens ;)

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

crazyme schreef: En vicieuze cirkel dus.

Maar waar ligt de oorzaak bij een vicieuze cirkel ?
Oorzaak - de crisis?
Maar gewoon omdat zoveel (te) duur is - dat we steeds vlugger naar de 10 cent goedkopere supermarkt gaan.

Een beetje vreemd is dan wel dat sommige bedrijven, ondanks dat men duurder is - toch nog steeds klanten blijft trekken.. omdat men service biedt die dus voor de klant duidelijk meerwaarde bied.

dagob@rt

Ongelezen bericht door dagob@rt »

Heb bij deze winkel laatst een racket online besteld, de volledige winkelnaam is overigens King Kong Sports & Casuals zonder h maar dit terzijde.

De vriendelijke verkoper moest mij[telefonisch] mededelen dat het bestelde racket helaas niet meer leverbaar was en...... dat ik een veel duurder racket kreeg voor het reeds betaalde bedrag........ ze kunnen het dus wel in Huizen !!!

Informatie over de start van de uitverkoop zullen ze overigens niet overal aan de ramen plakken !!

Succes met s[h]oppen !!

montechristo

@ dagob@rt Volgens mij is de volledige naam correct weergegeven in het onderwerp en heb ik helaas een schrijffout gemaakt in de tekst. Mijn welgemeende verontschuldigingen, ik weet niet wat me bezielde, ik schaam me diep, vergeef me mijn misstap... (gelt oferichens foor ale zgrijvvouten die ik nu en in de toekomsd noch sal macken)

In reactie op een ieder wil ik nog toevoegen aan mijn relaas dat ik nog nooit heb meegemaakt dat een winkelier geheimzinnig deed over de uitverkoop of op achterbakse wijze probeerde een paar euro extra te verdienen door te verzwijgen dat de opruiming over 3 dagen zou beginnen.

Wel heb ik erg veel goede ervaringen met winkeliers die coulance betrachten en hun klanten tegemoet komen door de misgelopen korting alsnog te vergoeden. Niet alleen de grote winkelketens zijn in dat opzicht uitermate service gericht maar ook de winkeliers met het hart op de juiste plek zoals Han landman en De Lange mode in Huizen.

Bij King Kong Sports & Casuals(zo goed Dagob@rt) in Huizen koop ik nooit meer iets al zouden anderen het de beste winkel van de wereld vinden. Ik voel me gewoon voor belazerd en wel voor 200 euro. Wat iedereen hier ook van moge vinden, ik weet zeker dat niemand zich prettig zou voelen bij het idee dat een ondernemer hem/haar bedonderd heeft en al helemaal niet voor 200 euro. Anders zouden dit en alle andere consumenten fora toch geen bestaansrecht meer hebben?

Gesloten