LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
niemandsland
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2010 16:08

klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door niemandsland »

Je geld terugkrijgen is een ramp, ze proberen je aan te smeren dat je maar een deel terug krijgt, omdat ze het product niet meer als nieuw kunnen verkopen.
De medewerkers zijn ronduit onbeschoft & arrogant en leggen alles bij de klant neer.

Afgelopen zaterdag had ik een nieuwe adapter voor mijn macbook pro gekocht, want mijn oude adapter heeft hoogstwaarschijnlijk last van een bij apple bekende productiefout. (dat wil zeggen soms werkt hij niet, dan moet ik het een aantal keer proberen met erin/eruit stekker eruit)

kosten nieuwe adapter: 79 euro.
Bij aankomst thuis blijkt de nieuwe adapter het nog slechter te doeffn!
Hij laadde mijn batterij niet op.

Ik alles weer netjes in het doosje gestopt en direct maandag na het weekend teruggegaan.
Ik gaf aan dat ik mijn geld terugwilde.
Dat kon niet zei hij, de verpakking was immers open geweest. Ik zei kleren pas je ook eerst. Alle labeltjes en zo had ik netjes laten zitten.
Hij wilde coulant zijn door mij een deel van mijn geld terug te geven.
Ik ging niet akkoord.
Hij zei dat het een consumable was en mijn verantwoordling, want het stond in hun voorwaarden.
ik zei dat consumentenrecht voorging.
Ik zei vraag het maar na bij het hoofdkantoor.
hij zei, dan kan ik je een emailadres geven, want ik ga je alleen een deel van het geld teruggeven.
Ik zei, ik wil het gewoon geregeld hebben, je belt ze maar
(stemming werd grimmig)
Hij zei ik wil checken of hij het doet, als hij het niet doet, dan krijg u uw geld terug.
Ik zei ik wil mijn geld terug ongeacht of hij het doet. Dat is mijn recht.
Hij zei 'jaja, dat zegt u'.
Kortom geloofde mij ook nog eens niet???
Hij ging checken, ding deed het niet.
Hij zei je krijgt een andere adapter. (geld terug was ineens weer uit zijn geheugen?)
Ik zei geef mijn geld terug.
Hij gebeld met hoofdkantoor, ja ding doet het niet, mevrouw wil geld terug.
En presteert het ook nog om aan hoofdkantoor te vragen 'geen tegoedbon?'


Ik koop nooit meer bij ICentre.
Voor hetzelfde geld, smeren ze telkens iemand een defect product aan (waar ze even een folietje omhen doen) en telkens als een klant tergukomt, krijgt die maar een deel van het bedrag terug.

Slechte service, geld terug vrijwel onmogelijk.

Dit bedrijf krijgt van mij een 1

Pirreke
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2009 00:12

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door Pirreke »

Je hebt recht op een werkend product.

Vervanging is een goede en redelijke oplossing.

Geld terug heb je niet eens recht op...

-Peer

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door BBCS »

Hij zei ik wil checken of hij het doet, als hij het niet doet, dan krijg u uw geld terug.
Ik zei ik wil mijn geld terug ongeacht of hij het doet. Dat is mijn recht.
Als er niets mis is met het product, heb je nooit recht op geld terug, behalve als de winkelier aangegeven heeft dat je geld terug kunt krijgen en tegen welke condities.

In de winkel is het:
koop=koop.
En geld terug als er niets mis is met het product is er niet bij. Dat recht heb je domweg niet.

Als die adapter wel de spanning en de stroom levert welke op de adapter vermeld staat, dan heb je zowiezo geen recht op geld terug als de winkelier niet heeft aangegeven dat het met die laptop moet kunnen werken.
Het is dan aan de koper zelf om dat van te voren uit te zoeken.
Dat de laptop niet op die adapter werkt is niet de zorg van de verkoper, maar van de koper.

Heeft de winkelier wel aangegeven dat de laptop wel moet werken op de adapter, dan is het een andere zaak.

Waarom heb je niet de laptop mee naar de winkel genomen? Dan had je het van te voren kunnen proberen of het wel werkte.

niemandsland
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2010 16:08

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door niemandsland »

ik ken mijn rechten.
de leveringsvoorwaarden zijn onwettig want strijdig met het consumentenrecht.
als je iets koopt in een winkel, heb je als consument het recht binnen bepaalde termijn het artikel terug te brengen.
zeker in het geval van een adapter die ik direct de volgende werkdag terugbreng.

de eerste reactie onder mijn klacht is per definitie onjuist, het is een winkel, geen marktplaats....

ik koop niet meer bij een winkel die zijn klanten zo behandelt en zal ook iedereen waarschuwen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door BBCS »

niemandsland schreef:
als je iets koopt in een winkel, heb je als consument het recht binnen bepaalde termijn het artikel terug te brengen.
Hierbij moet ik je teleurstellen.
In de normale winkel is het:
koop=koop
en heb je nooit het recht om een product terug te brengen en je geld terug te krijgen.
Die afkoelingsperiode is alleen van toepassing bij een internet winkel of postorder winkel.

Als een winkel aangeeft dat je een product binnen een x tijd (door de winkel zelf aangegeven periode) en tegen welke condities, dan is dat wel van toepassing.

Een andere fout die je maakt is aan te geven dat de adapter niet goed is.
In combinatie met de laptop kan het wel niet werken, maar als de adapter goed is en de spanningen en stromen levert welke op de adapter zelf vermeld zijn, dan heb je ook geen recht op je geld terug.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

niemandsland schreef:als je iets koopt in een winkel, heb je als consument het recht binnen bepaalde termijn het artikel terug te brengen.
Dat is alleen het geval bij een koop op afstand, een colportage of als dit contractueel is afgesproken. Ik vermoed dat er van geen van de drie spraken is.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door elmo43 »


BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door BBCS »

Afgelopen zaterdag had ik een nieuwe adapter voor mijn macbook pro gekocht, want mijn oude adapter heeft hoogstwaarschijnlijk last van een bij apple bekende productiefout. (dat wil zeggen soms werkt hij niet, dan moet ik het een aantal keer proberen met erin/eruit stekker eruit)
Zal wel een kabelbreuk in het snoer zitten als ik het zo lees.

Valt zowiezo niet onder een productiefout.
Komt gewoon door het gebruik.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Hoewel ik het deze keer verder eens bent, met wat BBCS schrijft is onderstaande een beetje onzin.
Zal wel een kabelbreuk in het snoer zitten als ik het zo lees.

Valt zowiezo niet onder een productiefout.
Komt gewoon door het gebruik.
Ik hoop dat je bij de apparaten die je aangeboden worden en wat meer solide diagnose stelt

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door BBCS »

seagoing racer2 schreef:Hoewel ik het deze keer verder eens bent, met wat BBCS schrijft is onderstaande een beetje onzin.
Zal wel een kabelbreuk in het snoer zitten als ik het zo lees.

Valt zowiezo niet onder een productiefout.
Komt gewoon door het gebruik.
Ik hoop dat je bij de apparaten die je aangeboden worden en wat meer solide diagnose stelt
Kijkend naar wat de TS schrijft:
(dat wil zeggen soms werkt hij niet, dan moet ik het een aantal keer proberen met erin/eruit stekker eruit)
Dan is een kabelbreuk in het aansluitsnoer niet uit te sluiten.

Vaak onstaat een kabelbreuk bij het stekkertje waar de draad uit het stekkertje komt.
Ik heb toen ik naar school ging een walkman gehad, en ook vaak kabelbreuken in het koptelefoonsnoertje gehad.

Vandaar mijn opmerking.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als het een kabel breuk is dan is het niet uit te sluiten dat dit product zo is afgeleverd. De verkoper zal het sowieso moeten vervangen of herstellen. Daarnaast is het een kabel breuk bij dergelijke snoertjes erg snel optreed. Zo snel dat we ons kunnen afvragen of deze wel de eigenschappen hebben die nodig zijn voor normaal gebruik.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef:Als het een kabel breuk is dan is het niet uit te sluiten dat dit product zo is afgeleverd. De verkoper zal het sowieso moeten vervangen of herstellen. Daarnaast is het een kabel breuk bij dergelijke snoertjes erg snel optreed. Zo snel dat we ons kunnen afvragen of deze wel de eigenschappen hebben die nodig zijn voor normaal gebruik.
Met alle respect, maar kijk aub niet steeds door de theoretische bril.

In de praktijk is het zo dat kabelbreuken vaak ontstaan door onzorgvuldig gebruik, maar ook doordat er bijvoorbeeld aan het snoer getrokken wordt door wat voor reden dan ook.

Ook bij de koptelefoonsnoertjes komt dat vaak voor.
Dan is het onzinnig om te zeggen dat het er maar tegen moet kunnen.
Zo werkt het in de praktijk niet.

Technische eigenschappen laten zich niet door theoretische regels bepalen of iets wel tegen moet kunnen of niet.
alfatrion schreef:Als het een kabel breuk is dan is het niet uit te sluiten dat dit product zo is afgeleverd.
Ben ik het zeker niet mee eens.
alfatrion schreef:Daarnaast is het een kabel breuk bij dergelijke snoertjes erg snel optreed. Zo snel dat we ons kunnen afvragen of deze wel de eigenschappen hebben die nodig zijn voor normaal gebruik.
De vraag is:
Kunnen die snoertjes wel tegen de mishandelingen die ze ondergaan.
Hoevaak komt het niet voor dat een laptop opgepakt wordt terwijl het snoer er nog aanzit?
Het snoer en vooral ook de stekker krijgen het dan behoorlijk op de donder.
Daar kunnen ze niet tegen, waardoor daardoor ook die kabelbreuken ontstaan.

Het gaat er totaal niet om hoe de meeste mensen het gebruiken, maar of het technisch er tegen kan.

Stekkers en snoeren zijn altijd een zwakke factor.
Daar dien je gewoon rekening mee te houden.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door elmo43 »

Denk dat jullie nu echt fout reageren op een gedeelte van wat TS schrijft.
Hij heeft het over zijn eigen oude adaptor die niet meer oplaad, en daar hebben jullie het ook over.
Bij TS ging het erom dat de nieuwe adaptor die hij heeft aangeschaft het ook niet deed, en uiteindelijk ook is geconstateerd door de verkoper die de adaptor heeft uitgeprobeerd in de winkel.
En dat hij daarom zijn geld terug wil hebben omdat het geen werkend product is, en daar gaat het TS om. :wink:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Bij TS ging het erom dat de nieuwe adaptor die hij heeft aangeschaft het ook niet deed, en uiteindelijk ook is geconstateerd door de verkoper die de adaptor heeft uitgeprobeerd in de winkel.
En dat hij daarom zijn geld terug wil hebben omdat het geen werkend product is, en daar gaat het TS om.
Dat klopt.

Maar zoals BBCS terecht schrijft, heeft de winkelier het recht om je een andere, wel werkende, adaptor te leveren. Dit mag je niet weigeren.

Pas als de winkelier er niet in slaagt om je een deugdelijk exemplaar te leveren , kun je, je geld retour krijgen. TS is dus veel te voorbarig met zijn actie.

Enfin, ik reageerde nog even dat BBCS vanachter zijn computer de technische oorzaak wel even zegt te weten, hetgeen natuurlijk weinig solide is

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door elmo43 »

:wink: Ben blij dat ik niet de enige ben die het ziet zoals ik het zag.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: klacht iCentre Delft, ik koop er nooit meer

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

niemandsland schreef:ik ken mijn rechten.
Nee, die ken je niet.

Gesloten