LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kruidvat klantenservice helpt je niet bij het vinden van een artikel
-
Kruidvat klantenservice helpt je niet bij het vinden van een artikel
Mijn moeder wilde heel graag een artikel uit de folder van het Kruitvat. Bij het Kruidvat bij haar in de buurt was deze binnen een dag al uitverkocht. Nu wilde ik voor haar bellen naar een ander filiaal om te kijken of hij daar nog wel te krijgen was. Echter kun je dan alleen bellen met de klantenservice en die geeft geen telefoonnummer van de winkel en ze kunnen ook niet zien of een artikel op voorraad is in een winkel. Dus mag je als klant alle filialen af gaan rijden (waarschijnlijk ook nog voor niets) als je iets graag wilt hebben. Ik vind dat een hele slechte service.
Re: Kruidvat klantenservice helpt je niet bij het vinden van een artikel
Patricia248 schreef: ↑14 jan 2019 13:49Mijn moeder wilde heel graag een artikel uit de folder van het Kruitvat. Bij het Kruidvat bij haar in de buurt was deze binnen een dag al uitverkocht. Nu wilde ik voor haar bellen naar een ander filiaal om te kijken of hij daar nog wel te krijgen was. Echter kun je dan alleen bellen met de klantenservice en die geeft geen telefoonnummer van de winkel en ze kunnen ook niet zien of een artikel op voorraad is in een winkel. Dus mag je als klant alle filialen af gaan rijden (waarschijnlijk ook nog voor niets) als je iets graag wilt hebben. Ik vind dat een hele slechte service.
Had u het niet online kunnen bestellen en dan in de winkel ophalen?
Voor een artikel waar misschien net een euro aan wordt verdient, wilt u dat de klantenservice alle omliggende filialen gaat bellen en dat een medewerker in die winkels op zoek gaat naar dat product. En dan : het is gevonden, u belooft plechtig het artikel op te halen. Men legt het achteruit. Maar vervolgens komt u nooit, omdat u zich had bedacht.Patricia248 schreef: ↑14 jan 2019 13:49Mijn moeder wilde heel graag een artikel uit de folder van het Kruitvat. Bij het Kruidvat bij haar in de buurt was deze binnen een dag al uitverkocht. Nu wilde ik voor haar bellen naar een ander filiaal om te kijken of hij daar nog wel te krijgen was. Echter kun je dan alleen bellen met de klantenservice en die geeft geen telefoonnummer van de winkel en ze kunnen ook niet zien of een artikel op voorraad is in een winkel. Dus mag je als klant alle filialen af gaan rijden (waarschijnlijk ook nog voor niets) als je iets graag wilt hebben. Ik vind dat een hele slechte service.
Ik snap Kruidvat wel.
chrisd1
vindt dit leuk
Patricia248 schreef: ↑14 jan 2019 13:49Mijn moeder wilde heel graag een artikel uit de folder van het Kruitvat. Bij het Kruidvat bij haar in de buurt was deze binnen een dag al uitverkocht. Nu wilde ik voor haar bellen naar een ander filiaal om te kijken of hij daar nog wel te krijgen was. Echter kun je dan alleen bellen met de klantenservice en die geeft geen telefoonnummer van de winkel en ze kunnen ook niet zien of een artikel op voorraad is in een winkel. Dus mag je als klant alle filialen af gaan rijden (waarschijnlijk ook nog voor niets) als je iets graag wilt hebben. Ik vind dat een hele slechte service.
Leuk, dan hangen de medewerkers de hele dag aan de telefoon. Komen ze niet meer aan hun eigenlijke werk toe. Logisch dat ze daar niet aan beginnen. Probeer het eens bij de Bijenkorf, daar willen ze je waarschijnlijk wel even te woord staan.
Precies, dat is ideaal bij Kruidvat. Ik maak er regelmatig gebruik van. Online bestellen en in de winkel ophalen, alles netjes verpakt en geen verzendkosten. Nog een voordeel: het komt uit het centrale magazijn en gaat niet ten koste van de winkelvoorraad.
Kruidvat vestigingen zijn voornamelijk franchisenemers. Deze hebben dus een eigen zaakje, en betalen om de naam Kruidvat op de gevel te mogen hebben.
Zo'n Kruidvat vestiging heeft er dus geen enkel belang bij dat je naar een andere vestiging gaat, om het actie artikel op te halen, en eventueel nog wat andere zaken.
Maar inderdaad niet klantvriendelijk
Zo'n Kruidvat vestiging heeft er dus geen enkel belang bij dat je naar een andere vestiging gaat, om het actie artikel op te halen, en eventueel nog wat andere zaken.
-
Maar de klantenservice heeft dit belang wel.16again schreef: ↑15 jan 2019 08:11Kruidvat vestigingen zijn voornamelijk franchisenemers. Deze hebben dus een eigen zaakje, en betalen om de naam Kruidvat op de gevel te mogen hebben.
De vraag is alleen of het realistisch is dat de klantenservice voor jouw gaat bellen. Ik denk persoonlijk van niet, vind het eerlijk gezegd triest dat je hierover gaat klagen op een forum om een bedrijf zwart te maken.
Dat de winkel niet rechtstreeks bereikbaar zijn zorgt er voordat de medewerkers niet de hele dag aan het bellen zijn maar gewoon de klanten helpen.
Lowieze
vindt dit leuk
Ik kan overigens binnen een paar seconden googelen de telefoonnummers van onze lokale Kruidvat-vestigingen vinden...
Zeker wel. Het nummer van AS Watson in Renswoude, het hoofdkantoor, kom je het meest tegen, maar de filiaalnummers zijn (in ieder geval van mijn woonplaats) zó te vinden.
-
Hallo Kruidvat, ik wil graag bij u iets kopen. Kunt u even heel Nederland afbellen om te kijken waar het nog ligt?
Geen idee of u wel eens een Kruidvat binnen loopt, maar echt veel personeel is er niet. Als in elke filiaal iemand van zijn werk af moet om de telefoon op te nemen, het product moet gaan zoeken en daarna weer moet gaan reageren, is gewoon onwerkbaar. Zonde voor u, maar waar.
Geen idee of u wel eens een Kruidvat binnen loopt, maar echt veel personeel is er niet. Als in elke filiaal iemand van zijn werk af moet om de telefoon op te nemen, het product moet gaan zoeken en daarna weer moet gaan reageren, is gewoon onwerkbaar. Zonde voor u, maar waar.
Lowieze
vindt dit leuk
-
- Contacteer:
16again schreef: ↑15 jan 2019 08:11Kruidvat vestigingen zijn voornamelijk franchisenemers. Deze hebben dus een eigen zaakje, en betalen om de naam Kruidvat op de gevel te mogen hebben.
Wel als die franchiser meerdere vestigingen heeft in de omgeving.
Waar een Kruidvat zit, zit veelal ook een Trekpleister en ICI Paris ( allemaal van AS Watson )
Helemaal klantvriendelijk niet maar ik kan als oud FM wel begrijpen. Je hebt helemaal geen tijd om andere filialen te gaan bellen.
Klinkt erg behulpzaam, maar TS kan zelf via de webshop van Kruidvat bestellen en het product in de winkel ophalen.
Dat is niet echt klantvriendelijk van u. Als forumdeelnemer moet u op het gebied van klantvriendelijkheid toch zeker het goede voorbeeld geven.
Ik stel voor dat u de vestigingen in uw provincie voor uw rekening neemt.
crazyme schreef: ↑15 jan 2019 22:29Dat is niet echt klantvriendelijk van u. Als forumdeelnemer moet u op het gebied van klantvriendelijkheid toch zeker het goede voorbeeld geven.
Ik stel voor dat u de vestigingen in uw provincie voor uw rekening neemt.
crazyme
vindt dit leuk