LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letsel in winkel

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
margaretha_645

Letsel in winkel

Ongelezen bericht door margaretha_645 »

Gisteren gezellie dagje shoppen in Utrecht en ook ff de boekenvoordeel winkel in moest nog een verjaardagskadootje kopen.
Komt een stuk winkelmateriaal uit de stelling zetten groot rond bord ik zie het niet aankomen en krijg het recht in/op mijn oog. Mijn oog wordt helemaal bloeddoorlopen en ik zie met dat oog alleen nog wazig. Doet ook gewoon gemeen zeer. Verkoopster komt snel bewuste plaat weghalen en zegt dat ze wel dacht dat dit ging gebeuren want het zit maar met 3 plakkertjes vast. De rest vd tijd blijft ze achter de toonbank staan en ik zoek het maar lekker uit. Ik reken verdwaasd mn boeken af....rekent ze ook nog teveel.....en ik krijghet telnr van het hoofdkantoor daar moet ik vooral mijn beklag maar doen. Met een paar tellen sta ikbuiten de winkel suc6 ermee. Ik ga nr huis mijn lol is eraf het doet zeer ik krijg vreselijk hoofdpijn ik ben er klaar mee. Thuis bel ik toch even dat hoofdkantoor. O vervelend vervelend en telefoniste geeft het door en ik word de volgende dag teruggebeld. Dus niet. Bel de volgende middag weer en als ik medische kosten heb gemaakt mag ik die insturen dan sturen de mensen van boekenvoordeel het door naar hun verzekering. Boekenvoordeel....doe er je voordeel mee.......Na een dag is e.e.a. nog niet over ik zal niet blijvend invalide blijven gelukkig maar dit is wel een koude kermis hoor....wat een medeleven.

sephora30

Re: Letsel in winkel

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik geloof dat je tegenwoordig in geen een winkel meer service kan verwachten bij dit soort dingen.

Beterschap in ieder geval.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

wij hadden tijd terug een vrouw met een aanval in de winkel.. die hebben we ondersteund tot de aanval voorbij was.. daarna hebben we haar even achter laten zitten (waar normaal niemand mag komen) met water, en of we niet iemand moesten bellen... want we voelde ons niet op ons gemak als ze zo weg was gelopen.. gelukkig kon iemand later haar ophalen..

hebben de het verhaal aan het hoofdkantoor doorgegeven en ze heeft nog een bloemetje gehad... en dat terwijl wij er eigelijk niks aan konden doen...

dus niet alle winkels over 1 kant scheren ;)

en voor de TS heel rottig dat zoiets is gebeurd hopelijk heeft u er niks aan overgehouden.. en die verkoopster heeft overduidelijk geen klantvriendelijkheids lessen gevolgd!!

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zo hoort het Bianca :D

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik wilde al zeggen inderdaad, een bloemetje zou op zijn minst het juiste gebaar geweest zijn, maar een beetje ondersteuning op dat moment zelf ook.
Hoe het bij T.S. gegaan is, is simpelweg flink onbeschoft.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

had die kassa tut niet even kunnen vragen of het ging en of er niet een ambulance bij moest komen kijken

{verkoper gedachte}o nee dan krijg je zo'n onderzoek en dan word de winkel gesloten en dan verdien je niets meer
nee laat maar{/verkoper gedachte}

dat zal het wel zijn geweest bang om haar bonussen op verkoop mis te lopen

als het mij was gebeurd als bouwvakker had ik de hele winkel bij elkaar geblèrd en om een ambu gesmeekt al had ik maar een klein wondje en en verder niets maar voor het zelfde geld heb je een gebroken oog kas en ben je verder van huis
en dan kan je niets meer bewijzen of zijn hun in eens niet aansprakelijk

die fout met het geld zal wel van de schrik zijn gedaan
maar dat het hoofd kantoor niets heeft gedaan is helemaal schandalig
misschien dat een aantal mensen hier eens een bel naar hun kunnen doen en vragen of ze het normaal vinden dat winkel materiaal spontaan naar beneden plettert en dat het slachtoffer dan naar huis word gestuurd met de melding bel het hoofdkantoor maar en dat hun er niet tegen doen
Laatst gewijzigd door electomonteur op 08 jul 2011 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

zegt dat ze wel dacht dat dit ging gebeuren want het zit maar met 3 plakkertjes vast.
Het was dus te voorkomen, en dat maakt het nog triester.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

electomonteur schreef: {verkoper gedachte}o nee dan krijg je zo'n onderzoek en dan word de winkel gesloten en dan verdien je niets meer
Lekker positief beeld van de maatschappij.

De verkoopster maakte een fout bij het afrekenen wat voor mij een indicatie is dat ze mogelijk ook niet goed met de situatie raad wist.

Maar leg het vooral negatief uit wanneer dat lekker voelt.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

crazyme

Positief danwel negatief is hier niet het issue. Waar het om gaat is, dat de verkoopster zich in die situatie fatsoenlijk en behulpzaam had moeten gedragen.

Maxiem.

crazyme

MAXIEM schreef:crazyme

Positief danwel negatief is hier niet het issue. Waar het om gaat is, dat de verkoopster zich in die situatie fatsoenlijk en behulpzaam had moeten gedragen.

Maxiem.
Het ene gedrag wordt positief ervaren, het andere negatief. :P

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

electomonteur schreef:
{verkoper gedachte}o nee dan krijg je zo'n onderzoek en dan word de winkel gesloten en dan verdien je niets meer

dat zal het wel zijn geweest bang om haar bonussen op verkoop mis te lopen
Welkom in 2011, waar in geen enkele 'normale' winkel (laat staan de Boekenvoordeel) nog op commissiebasis wordt gewerkt.
Alsof er een onderzoek ingesteld gaat worden voor een bordje wat naar beneden klettert, omdat het niet goed vastzat.
Is dat stom van de winkel?
Jazeker.
Is dat reden om de boel bij elkaar te bleren om een ambulance zoals u voorstelt?
Nee.
En wie betaalt die ambulancebroeders die dan voor Piet snot naar een winkel rijden, omdat u een druppel bloed ziet?
Wie betaald de nabestaanden van degene die op dat moment overlijdt aan een hartaanval, omdat hij geen hulp krijgt, omdat de ambulance bij u is voor een druppel bloed compensatie?!
Lekker egoïstisch bent u!
Je vergissen is menselijk, en hoewel de verkoopster menselijker had kunnen reageren, word ik een beetje moe van consumenten die altijd maar van het slechtste en meest negatieve uitgaan.
[sarcasme]Alsof een bos bloemen van het hoofdkantoor het enorme leed wat hier is geschied kan goedmaken![/sarcasme]
Mensen moeten dingen ook eens, zonder compensatie en tegemoedkoming, kunnen accepteren.
**** happens mensen!

MAXIEM

VioletPrue

Vaak ben ik het inhoudelijk met je eens, maar nu zeker niet. Bovendien vind ik dat je een verkeerde toon aanslaat. Er is ook nog zoiets als zorgplicht als een ander iets overkomt. Dat is thuis zo en op straat, maar ook in een winkel.

Met collegiale groet, Maxiem.

VioletPrue

Inderdaad had de medewerkster bezorgder kunnen reageren.
Maar als iemand gewoon verder winkelt, verder geen zichtbaar letsel heeft en samenhangend praat etc., dan kun je ook niet meer doen dan vragen of alles in orde is.
Had ze zeker moeten doen, maar dat is dus niet gebeurd.
Dan kunnen we een topic aanmaken en 3 pagina's lang discussieren, maar punt is, het was een ongelukje, kan gebeuren.
Er is geen blijvend letsel, sterker nog, klant heeft niet eens op de dag zelf ingrijpende gevolgen gehad.
Hoofdpijn hebben heel veel mensen dagelijks.
Dus welke zorgplicht?
Hoofdpijn?
Neem aspirine o.i.d. maar zorgplicht kan ik hier niet zien hoor.
Is mevrouw echt gewond, ja, dan moet je actie ondernemen met een EHBOdoos en een arts.
Maar aan hoofdpijn doe je, naast een aspirine, vaak niets!

Maar dan mijn punt, electromonteur reageert alsof mevrouw een bloedende vleeswond had, terwijl er geen schrammetje te zien was.
En dan mijn andere 'vraag', wat voor goed doet een bloemetje?
Wat héb je er aan?
Is er echt niets belangrijkers op de wereld om je druk om te maken?

MAXIEM

VioletPrue

Je gebruikt veel argumenten, die bij mij in onderhavige case niet aanslaan. Als verkoopster heb je wel degelijk een zorgplicht als er een ongelukje in de winkel plaatsvindt. In elk geval dient het personeel de NAW-gegevens te noteren van het slachtoffer en de naam van hun verzekeraar door te geven. Wat eerst op het oog meevalt, kan later dik tegen vallen en een kostbare zaak worden.

Nogmaals met vriendelijke groet, Maxiem.

crazyme

MAXIEM schreef:VioletPrue

Je gebruikt veel argumenten, die bij mij in onderhavige case niet aanslaan. Als verkoopster heb je wel degelijk een zorgplicht als er een ongelukje in de winkel plaatsvindt. In elk geval dient het personeel de NAW-gegevens te noteren van het slachtoffer en de naam van hun verzekeraar door te geven. Wat eerst op het oog meevalt, kan later dik tegen vallen en een kostbare zaak worden.

Nogmaals met vriendelijke groet, Maxiem.
Kletskoek.

Zo werk je de claimcultuur in de hand. Daarbij: mensen zijn tegenwoordig mondig genoeg om zelf aan te geven wanneer ze hulp nodig hebben. Het zijn verdorie geen kleuters !

MAXIEM

crazyme

Als slachtoffer na een ongelukje of ongeluk, heb je als gevolg van dat ongeluk, vaak een korte periode dat "je alles even niet op een rijtje hebt". Daarvoor is die zorgplicht in dit land ingesteld. Daaraan mag geen enkele burger zich onttrekken. Dat heeft niets te maken met een claim-cultuur, maar dat heeft alles te maken met fatsoenlijk en zorgzaam handelen in zo'n situatie. Mijn mening is dus, dat jouw standpunt ten deze verwerpelijk is. Mooier kan ik het niet maken!

Maxiem.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

crazyme schreef:Het zijn verdorie geen kleuters !
Maar geldt dit niet ook voor diegene die het bord bevestigd heeft?

crazyme

MAXIEM schreef:crazyme

Als slachtoffer na een ongelukje of ongeluk, heb je als gevolg van dat ongeluk, vaak een korte periode dat "je alles even niet op een rijtje hebt". Daarvoor is die zorgplicht in dit land ingesteld. Daaraan mag geen enkele burger zich onttrekken. Dat heeft niets te maken met een claim-cultuur, maar dat heeft alles te maken met fatsoenlijk en zorgzaam handelen in zo'n situatie. Mijn mening is dus, dat jouw standpunt ten deze verwerpelijk is. Mooier kan ik het niet maken!

Maxiem.
Dus wanneer iemand zich verstapt, voor de zekerheid maar even de verzekeringspapieren uitwisselen, proces verbaal opmaken, getuigen noteren?

Je moet ook de ernst van het voorval in acht nemen, en mijn inschatting is net als violetprue dat het wel meeviel.

(Wachtend op het antwoord dat ik er niet bij was)

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

crazyme schreef: Je moet ook de ernst van het voorval in acht nemen, en mijn inschatting is net als violetprue dat het wel meeviel.
Ook al valt het wel mee. Stel nu eens het zou jou gebeuren en je laat je oog toch eens even nakijken in het ziekenhuis. Verder ben je dat jaar helemaal gezond en dit vervelende akkefietje slokt wel even je eigen risico van 170,- op. Hoe zouden jullie dan reageren ?

Sorry, maar ik vind het gewoon een stomme opmerking van die verkoopster: ik dacht wel dat dat ging gebeuren. Dan doe je er toch wat aan zeg.
Maar goed voor de winkel dan dat we niet in Amerika wonen. Nu vind ik dat ze daar ook wel een beetje zijn doorgeslagen met dit soort dingen.

VioletPrue

Ik vind de opmerking in combinatie met geen actie ondernemen vóór het bordje viel ook dom.
Daar had actie moeten worden ondernomen voor het bordje viel.
Maar laten we eerlijk zijn, als jij voor de zekerheid (dus niet omdat je klachten hebt) je oog wilt laten nakijken, moet je dat naar mijn mening zelf betalen.
Heb je klachten, moet je de telefoon oppakken en het hoofdkantoor bellen, want dan moeten zij het betalen, absoluut.
Maar eerlijk is eerlijk, dat weet je dus pas aan het eind van het jaar, of het hoofdkantoor dat moet betalen.
Want dan weet je pas, of je de rest van het jaar gezond bent gebleven en je € 170,- niet alsnog aan andere dingen opgegaan zou zijn.

Maar nogmaals, laten we nou niet gaan doen of TS voor de rest van haar leven blijvend gehandciapt is geraakt.
Ze heeft hoofdpijn gehad, niet meer, niet minder.

Gesloten