LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levertijden Profijt Meubel

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
wodan124
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2017 22:19

Levertijden Profijt Meubel

Ongelezen bericht door wodan124 »

Op 22-07-2017 een bank besteldmet levertijd week 40, 2 dagen later nog een
poef bijbesteld, gelijk ook een aanbetaling gedaan,
op 31-08-2017 de rest voldaan omdat de bank en poef week 37 geleverd zouden
worden volgens hun site.
Binnen een paar dagen bellen ze op met de mededeling "we hebben uw betaling
ontvangen en uw bank is binnen",
omdat ik dacht het is al vervroegd naar week 37 en het is nu week 35, klopt
dit wel? Foutje van hem zei de beste man,
maar hij komt zeer zeker begin week 37 binnen, dus omdat we kleinbehuisd
zijn begin week 37 de oude bank vast
laten ophalen door het grofvuil. Woensdag 13-09-2017 gebeld waar blijft de
bank? Kan donderdag of vrijdag nog komen
zei die vrouw, ze zijn afhankelijk van de chauffeurs? Donderdag geen bank,
ze zouden vrijdag rond 18:00 terugbellen.

18:15 werd er gebeld geen bank, ondertussen wel een mail gestuurd met
dezelfde vraag ivm bewijs, maar ze gaat dinsdag terugbellen
zei ze, omdat ze eerst moet mailen met de leverancier. Nog geen 5 minuten
later belt ze terug of ze moet antwoorden op de mail,
toen werd ik echt boos.
En ook zeggen dat het onze eigen schuld is dat we de oude bank al weggedaan
hebben.
Ik ben dus zaterdag naar Profijt meubel Barendrecht gegaan om toch meer
tekst en uitleg te krijgen, want om nu weken zonder
bank te zitten zie ik niet zitten (sorry voor de woordspeling). Eerst moest
het personeel worden aangespoord door een man die achter de kassa
stond om ons te komen helpen, de 1e was een jong meisje die het niet wist,
andere collega erbij, die ik het verhaal vertel, begint er ineens een
oudere medewerkster te schreeuwen dat ze nooit beloven dat het begin van de week is
etc, Ik ben toen nog bozer geworden en heb ze verteld dat het een
raar bedrijf is.
En zij ging maar door, dat ik heb geroepen dat het echt een zooi is
waar ik geen voet meer binnen wil zetten.

Op mails wordt niet gereageerd, net als op de chat!!
Alleen op de openbare recensies reageerden ze openlijk via Facebook, en dan
ook nog eens met het profiel van de medewerkster ipv het bedrijfsprofiel.
En als ze bellen, ben ik niet meer beleefd,
zeker niet als je zo wordt behandeld.
Ondertussen ook klacht ingediend bij hoofdkantoor via chat, die kunnen niks
zeggen over leveringen of bestellingen?
Kan je dus ook niks mee, sluiten is beter lijkt me.

Ze blijven maar zeuren over die week 40, maar een mondelijke bevestiging
van levertijd is ook rechtsgeldig
en die is gekomen na de schriftelijke bevestiging.

Ze hebben nu het voorstel liggen om van de week de bank en poef zoals
besteld te leveren en niet in week 40, ik heb niet beloofd
dat het week 37 werd maar Profijt Meubel of mijn geld terugstorten.

We gaan hun reactie afwachten, en zoals ik ze heb beloofd krijgen ze iedere
dag een mail en een chatbericht.

Nijogeth
Berichten: 10994
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Levertijden Profijt Meubel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus men geeft aan week 40 als levertijd te hebben. Dit is dus inclusief het bezorgen, zodat men eventueel rekening kan houden met het plannen van een fatsoenlijke rit, in plaats van kriskras door de hele regio en dingen die niet bij elkaar in de auto passen. Dus geeft men voor de zekerheid week 40 aan. Vervolgens geeft men aan dat in week 37 alles binnen zou moeten zijn, maar er wordt verder geen afspraak gemaakt over een andere levertijd, zie ik dat goed?

Het is verder idioot om zonder bezorgafspraak dan maar gewoon de oude bank weg te gooien, terwijl je niet weet wanneer de nieuwe bank komt. Dit kun je Profijt uiteraard niet verwijten.

U belt op en stuurt ook een mail. Vervolgens wordt u boos als de persoon die u aan de telefoon terugbelt om te vragen of de mail ook nog beantwoord moet worden. Dat vind ik heel erg vreemd. Dit lijkt me namelijk best wel een klantvriendelijke vraag.

U gaat zelf verhaal halen en dit eindigt op een partij geschreeuw van beide kanten. Ik kan me niet indenken dat wanneer u rustig bleef, dat men zomaar is gaan schreeuwen. Het zal ook wel een beetje van uw kant komen, zeker als ik hoor wat de 'oudere mevrouw' zei. Dan zult u ze wel de schuld geven van het feit dat u geen bank meer heeft staan. Maar nogmaals, dit is uw eigen fout.

Het lijkt me een beetje aan u te liggen, dat u hier zo boos wordt. Of ja, ik weet het eigenlijk vrij zeker als ik uw geraas zo lees.

Moneyman
Berichten: 32103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Levertijden Profijt Meubel

Ongelezen bericht door Moneyman »

wodan124 schreef:Op 22-07-2017 een bank besteldmet levertijd week 40, 2 dagen later nog een
poef bijbesteld, gelijk ook een aanbetaling gedaan,
op 31-08-2017 de rest voldaan omdat de bank en poef week 37 geleverd zouden
worden volgens hun site.
Binnen een paar dagen bellen ze op met de mededeling "we hebben uw betaling
ontvangen en uw bank is binnen",
omdat ik dacht het is al vervroegd naar week 37 en het is nu week 35, klopt
dit wel? Foutje van hem zei de beste man,
maar hij komt zeer zeker begin week 37 binnen, dus omdat we kleinbehuisd
zijn begin week 37 de oude bank vast
laten ophalen door het grofvuil. Woensdag 13-09-2017 gebeld waar blijft de
bank? Kan donderdag of vrijdag nog komen
zei die vrouw, ze zijn afhankelijk van de chauffeurs? Donderdag geen bank,
ze zouden vrijdag rond 18:00 terugbellen.

18:15 werd er gebeld geen bank, ondertussen wel een mail gestuurd met
dezelfde vraag ivm bewijs, maar ze gaat dinsdag terugbellen
zei ze, omdat ze eerst moet mailen met de leverancier. Nog geen 5 minuten
later belt ze terug of ze moet antwoorden op de mail,
toen werd ik echt boos.
En ook zeggen dat het onze eigen schuld is dat we de oude bank al weggedaan
hebben.
Ik ben dus zaterdag naar Profijt meubel Barendrecht gegaan om toch meer
tekst en uitleg te krijgen, want om nu weken zonder
bank te zitten zie ik niet zitten (sorry voor de woordspeling). Eerst moest
het personeel worden aangespoord door een man die achter de kassa
stond om ons te komen helpen, de 1e was een jong meisje die het niet wist,
andere collega erbij, die ik het verhaal vertel, begint er ineens een
oudere medewerkster te schreeuwen dat ze nooit beloven dat het begin van de week is
etc, Ik ben toen nog bozer geworden en heb ze verteld dat het een
raar bedrijf is.
En zij ging maar door, dat ik heb geroepen dat het echt een zooi is
waar ik geen voet meer binnen wil zetten.

Op mails wordt niet gereageerd, net als op de chat!!
Alleen op de openbare recensies reageerden ze openlijk via Facebook, en dan
ook nog eens met het profiel van de medewerkster ipv het bedrijfsprofiel.
En als ze bellen, ben ik niet meer beleefd,
zeker niet als je zo wordt behandeld.
Ondertussen ook klacht ingediend bij hoofdkantoor via chat, die kunnen niks
zeggen over leveringen of bestellingen?
Kan je dus ook niks mee, sluiten is beter lijkt me.

Ze blijven maar zeuren over die week 40, maar een mondelijke bevestiging
van levertijd is ook rechtsgeldig
en die is gekomen na de schriftelijke bevestiging.

Ze hebben nu het voorstel liggen om van de week de bank en poef zoals
besteld te leveren en niet in week 40, ik heb niet beloofd
dat het week 37 werd maar Profijt Meubel of mijn geld terugstorten.

We gaan hun reactie afwachten, en zoals ik ze heb beloofd krijgen ze iedere
dag een mail en een chatbericht.
Wat Nijogeth schrijft, was ook mijn gedachte. Het enige échte probleem is volgens mij dat jij je oude bank al weggedaan hebt.

Verder zie ik je ruzie maken in de winkel, zie ik je hen afbekken aan de telefoon, zie ik je hen stalken met mails en chatberichten en zie ik je hen zwart maken op internet. Fijne klant ben je dan. Ken je dat spreekwoord over de stroop en de vliegen?

wodan124
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2017 22:19

Re: Levertijden Profijt Meubel

Ongelezen bericht door wodan124 »

Volgens mij kunnen jullie niet lezen, zowel op het gedeelte van hun site waar je als klant kan inloggen als telefonisch is een nieuwe levertijd bevestigd,begin week 37, eerder dan verwacht, ja dan moet ik ruimte maken en dan ga je netjes bellen en dan vragen in de winkel wanneer de bank komt, begint die oudere mevrouw op de achtergrond te schreeuwen dat er nooit begin van de week geleverd wordt, en vanochtend is er weer bevestigd door hun via mail dat er 's maandags wel spullen binnenkomen.
En ja zoals ik ben behandeld in de zaak samen met mijn vrouw, ga ik van me afbijten op welke manier dan ook, want dat pik ik niet.
Het tweede telefoontje was ook zo raar of ze nog moest reageren op de mail, tuurlijk anders stuur ik geen mail, want dan heb ik het duidelijk op papier staan wat ze zeggen of beloven. En daarnaast het is een afhaalformule, dus zelf voor transport zorgen.
Echt, het gaat niet of het feit dat ik wel of niet mijn oude bank heb weggegooid, het gaat er om dat zij de levertijd veranderen, niet ik, als ze hadden gebeld de bank komt in week 42, was het ook geen probleem geweest, maar nu wel.
En stalken? Nee gewoon vragen of ze hun belofte nakomen.
Als ik iemand nl iets beloof kom ik het na en dat verwacht ik ook van anderen.
Leen Bakker had laatst iets op zijn website staan waarbij stond dat het op voorraad was, toen ik het bestelde was er dus 3 weken levertijd,
gewoon besteld en ze in een mail gevraagd of het wel klopte. Blijkbaar is er vertraging tussen de website en de actuele voorraad, kan gebeuren
en zal daar gewoon op wachten.
Maarja de bovenstaande heren of dames waren er elke keer bij, hebben van elk gesprek een bandopname en een kopie van elke mail als ik het goed begrijp.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Levertijden Profijt Meubel

Ongelezen bericht door crazyme »

Echt, het gaat niet of het feit dat ik wel of niet mijn oude bank heb weggegooid
Daar gaat het wel om. Had u die niet weggedaan, dan had u nu geen probleem.

Er is met u overeengekomen dat de bank uiterlijk week 40 zal worden geleverd.
Via de website van de winkel zag u dat er waarschijnlijk eerder kan worden geleverd.
Maar u heeft geen bericht gehad dat de bank daadwerkelijk bij de winkel was binnengekomen.

Niet slim dus om oude schoenen weg te gooien wanneer je geen nieuwe hebt.

En iemand die ook maar enige ervaring in de meubelbranche heeft zal nooit de garantie geven dat iets in het begin van een leverweek binnen komt. Ook dat deel gaat er bij mij niet in.

Verder lijkt het mij verstandig dat u uw toon wat matigt, en gewoon afwacht of er week 40 wordt geleverd. Misschien mag u dan wel een aanhanger lenen om uw oude bank terug te halen of gebruik te maken van een leenbank.

Maar ik ben bang dat u die glazen ook al heeft ingegooid.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Levertijden Profijt Meubel

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Dus u heeft in een winkel boos met stemverheffing staan ruziën met een medewerker (los van wiens schuld dat is) en vraagt zich nu af waarom ze geen moeite doen om aan uw wensen te voldoen?

Echt niet te geloven.....

wodan124
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2017 22:19

Re: Levertijden Profijt Meubel

Ongelezen bericht door wodan124 »

Lezen mensen,
iemand daar heeft mij telefonisch in week 35 toegezegd dat de bank beslist begin week 37 kwam,
mag ik toch van uit gaan, dat het op de website staat is dan alleen bevestiging.
En ja die man kan ook iets fout hebben gezegd, maar geef dat dan toe.
En dan wi je netjes gaan vragen in de winkel hoe het er voor staat, begint er iemand vanachter een tafel te schreeuwen
dat het niet waar is etc etc, neem dan het fatsoen om even naar de balie te lopen en uit te leggen hoe ze precies werken.
Dan is er ook niks aan de hand, maar op zo een manier gaan schreeuwen, worden de meeste mensen boos of de bovenstaande
dames of heren niet?
Ondertussen heb ik wel bevestiging per mail gehad dat er ook begin van de week geleverd wordt,
maar aangezien dat jullie er allemaal bij waren, overal telefoongesprekken van hebben en alle mails hebben gelezen,
wisten jullie dit allemaal al.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Levertijden Profijt Meubel

Ongelezen bericht door Holy53 »

Je dumpt hier een verhaal.
En wordt dan boos op reageerders?
Kan me inderdaad het gesprek in de winkel voorstellen.
En nee, ik was er gelukkig niet bij.

Speedy123
Berichten: 2206
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Levertijden Profijt Meubel

Ongelezen bericht door Speedy123 »

U heeft gelijk dat een mondelinge overeenkomst gewoon bindend is echter in de praktijk is dit lastig te bewijzen. Alles wat over de telefoon of in persoon is gezegd, kan later weer ontkent worden. Ik kan heel goed begrijpen dat u uw oude bank al wegedaan hebt, een afspraak met het grofvuil moet van te voren ingepland worden en als u geen ruimte heeft om de oude bank op de slaan, dan had u niet zoveel keuze.

Echter wanneer u niets zwart-op-wit heeft, kunt u verder eigenlijk weinig beginnen tegen Profijt Meubel anders dan te besluiten daar nimmer meer iets te kopen. Ik hoop voor u dat ze de bank alsnog in week 40 leveren en dat die verder geen vertraging op loopt want de meeste meubelzaken hebben zich tegen vertraging wel ingedekt in hun algemene voorwaarden.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Levertijden Profijt Meubel

Ongelezen bericht door artilux »

Ben blij dat je die bank niet bij mij heeft gekocht.
Bij zulke klanten ga ik ook uit m ,n dak.

Gesloten