Maar men leest hier pas NADAT. Het “leed” al is geschied. Dus zinloos die waarschuwingen.
Dat is dus niet waar. De topic starter geeft zelf ook aan eerst gegoogled te hebben en ik zelf ook.
Bovendien snap ik de discussie niet zo ik vind het juist goed dat de topic starter dit aangeeft als er al 1 iemand niet tot koop over gaat is er al iets gewonnen. Roepen dat iemand dom is helpt niemand tenslotte
Als er zaken bij de advertentie niet kloppen, bijvoorbeeld geen vermelding van kvk inschrijving, of adres kun je een melding via de ACM doen. Als de advertentie op Facebook staat kun je ook daar een melding doen. Maar om je eigen schade te verhalen in een civiele procedure is een lastige zaak. Meestal loont het niet hiervoor een rechtszaak op te starten.
Het is heel goed bedoeld en jij zult hier van geleerd hebben.
Maar Livell begint over twee weken als Rivell en zo gaat dat door.
Als ze door hebben hoe ze mensen kunnen plukken stoppen ze er niet meer mee.
Ja exact dit is helaas waar maar hopelijk zijn mensen wel steeds meer op hun hoede als dit soort zaken meer in de media verschijnen. Zo is er bv op fb ook een groep mensen die hier inmiddels een sport van maken om deze bedrijven kenbaar te maken.
Hier nog iemand die een horloge heeft besteld bij Livell.. Verschillende mails gedaan en ook berichtje via chat Facebook waar niet op wordt gereageerd. Gisteren werd horloge bezorgd! Idd via Alieexpress. Omdat ik inmiddels ben voorzien wil ik dit horloge retourneren.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Wordt geld teruggestort?
Mijn ervaring is hetzelfde als alle voorgaande over Livell. Met dit bedrijf is iets niet goed en aangezien niet wordt geleverd kan worden gesteld dat de boel belazeren. Hun website is nog steeds online dus de praktijken gaan gewoon door en mensen bestellen er nog steeds en zullen ook de slechte ervaring krijgen en hun geld verliezen. Mijn idee zou zijn dat hun website uit de lucht moet en dat massaal aangifte tegen Livell wordt gedaan.
Mijn ervaring is hetzelfde als alle voorgaande over Livell. Met dit bedrijf is iets niet goed en aangezien niet wordt geleverd kan worden gesteld dat de boel belazeren. Hun website is nog steeds online dus de praktijken gaan gewoon door en mensen bestellen er nog steeds en zullen ook de slechte ervaring krijgen en hun geld verliezen. Mijn idee zou zijn dat hun website uit de lucht moet en dat massaal aangifte tegen Livell wordt gedaan.
En tegen welk strafbaar feit wilt u dan aangifte doen? U kunt zelf ook lezen dat er wel degelijk geleverd wordt. Soms wat sneller, soms heel traag. Tenzij het pakje net in die ene vrachtwagen zat die bij Luik gevonden is, dan komt het nooit meer aan.
Niet leveren is een civiele zaak, daar zal de politie niets aan gaan doen. En dat mensen er gaan bestelling is echt hun eigen fout. Een louche foute zaak in een winkelstraat loop je ook niet zomaar naar binnen en pak je het eerste dat je ziet. Waarom zou je dat dan wel online doen?
Ook ik bestelde bij Livell een smartwatch.
Levertijd 2 tot 8 dagen. Dus dacht, als het niet bevalt kan het terug.
Maar helaas, na een maand en veel mailen kwam eindelijk het horloge.
Het beviel niet.
Gemaild Dat ik gebruik wens te maken van het Herroepingsrecht.
Volgens hun site, gaat dat in op het moment van bestellen.
De Consumentenbond leert echter dat je het recht heb het gekochte eerste te beoordelen.
Hopelijk gaat Radar hier eens achteraan.
En natuurlijk heb ik zelf de koop gedaan, maar wel in de veronderstelling dat ik het terug kon sturen.
Gelukkig ben ik niet de enige die is gevallen voor het mooie horloge. Ik heb het horloge ontvangen samen met een oplader maar na 2 maanden werd het horloge niet meer opgeladen. Ik een mail gestuurd naar Livell ivm garantie toen werd mij medegedeeld dat de garantie bestaat uit 30 dagen . Dus wanneer je de spekkoper bent die dit horloge mag ontvangen is de levensduur heel kort en er zit een hele speciale oplader hij dus een andere kopen is niet mogelijk. Ik heb nu na zoveel oplichtingen en bedrog besliten dat mijn aankopen op internet hier stoppen.
Nadat mijn horloge na 2 maanden niet meer werd opgeladen heb ik een beroep gedaan op de wettelijke garantietermijn van 6 maanden. In eerste instantie zeggen ze dat de garantietermijn 30 dagen is, maar ze leveren een ondeugdelijk product. Uiteindelijk is mij in september een nieuw horloge toegezegd, doch dit nieuwe is tot vandaag nog niet geleverd. Het bedrijf reageert niet meer op mail. Een brief schrijven heeft geen zin, daar er op hun site een verkeerd adres staat. Jammer dat dit bedrijf je zo bedriegt en oplicht. Vele anderen zijn me voorgegaan en ik hoop zo dat Radar een einde kan maken aan deze praktijken van dit bedrijf.
Jammer dat dit bedrijf je zo bedriegt en oplicht. Vele anderen zijn me voorgegaan en ik hoop zo dat Radar een einde kan maken aan deze praktijken van dit bedrijf.
Degenen die dat het beste kunnen, zij de consumenten zélf, simpelweg door er niet te kopen.