LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mango jas retour
Mango jas retour
2 maanden geleden een winterjas bij mango gekocht. Nu vielen de ijzertjes uit de rits. De winkel in Den Haag vond het te duur om te repareren, we konden tegoedbonnen krijgen. Dat was al iets maar daar was ik niet happy mee. Ik heb het Nederlandse hoofdkantoor in Rotterdam gebeld en deze vertelde mij dat de winkels gewoon geld moesten teruggeven en dat tegoedbonnen helemaal niet mocht. Het hoofdkantoor heeft de winkel gebeld en daar wisten ze plots niet meer dat zij tegoedbonnen hadden aangeboden, maar dat ik gewoon het geld terug kon krijgen. Dus weer naar de winkel en daar kreeg ik gewoon het geld terug. Goede service dus van het bedrijf, minder goed van de winkel. Maar al met al was ik wel tevreden.
Re: Mango jas retour
Het is toch opgelost dus waarom hier melden ?
je pakt het geld aan , en pleurt ze op een forum, raar.Goede service dus van het bedrijf, minder goed van de winkel
Je hebt sowieso mazzel want bijna nergens geven ze garantie op ritsen.
(waarom dit topic is geopend is mij ook een raadsel).
(waarom dit topic is geopend is mij ook een raadsel).
Met mazzel heeft dit niets te maken. Partijen zijn het er overeen dat er een jas is verkocht waarvan na twee maanden de rits uit elkaar viel. Dit maakt dat de bewijslast bij de verkoper ligt indien hij meent wel een conforme jas te hebben geleverd. Kennelijk was vervanging door een zelfde exemplaar geen optie en had de koper dus recht op ontbinding. Dit houd in dat partijen de geleverde prestaties ongedaan moet maken. De koper heeft dus recht op het aankoop bedrag. De verkoper heeft recht op de jas. De achteruitgang van de jas komt voor rekening van de verkoper wegens art. 7:10 lid 3 BW.
Ik meen op te mogen maken dat het doel van dit topic om te laten weten dat TS in voldoende mate tevreden is over de afhandeling.
Ik meen op te mogen maken dat het doel van dit topic om te laten weten dat TS in voldoende mate tevreden is over de afhandeling.
dat meen jij dan zeker alleen, TS zegt duidelijk slecht service van de winkel.Ik meen op te mogen maken dat het doel van dit topic om te laten weten dat TS in voldoende mate tevreden is over de afhandeling.
als je al overal om moet zei/ken.
@alfatrion,
er was niks met de jas er was iets met de rits. En doorgaans krijg je daar heel begrijpelijk geen garantie op.
er was niks met de jas er was iets met de rits. En doorgaans krijg je daar heel begrijpelijk geen garantie op.
De rits is een onderdeel van de jas. Een rits is niet uitgesloten van de wettelijke garantie. De verkoper mag niet in nadeel van de consument afwijken van de wettelijke garantie.
tuurlijk jij je zin.alfatrion schreef:De rits is een onderdeel van de jas. Een rits is niet uitgesloten van de wettelijke garantie. De verkoper mag niet in nadeel van de consument afwijken van de wettelijke garantie.
-
Jawel hoor. Er is een groot verschil tussen recht hebben en je recht krijgen.Met mazzel heeft dit niets te maken
Het mag dan wel zo zijn dat je juridisch recht hebt op een nieuwe of gerepareerde jas, als de winkel hieraan niet meewerkt sta je toch vaak met lege handen.
Bijna niemand gaat voor een paar honderd euro een zaak starten.
Dus TS heeft wel mazzel gehad dat het hoofdkantoor , de aanvankelijke weigering van de winkel, de zaak wel op de juiste wijze heeft aangepakt.
Een rits maak je makkelijk zelf kapot dus vandaar dat je daar meestal geen garantie op krijgt. Kan ik me iets bij voorstellen.
Een goeie rits maak je niet zo makkelijk kapot, 't is ook een belangrijk onderdeel van de jas, moet er op berekend zijn tig tig tig keer op en neer te gaan.
-
ja klopt, maar wel zonder dat je trui of sjaal er tussen zit ...Jolijn schreef:Een goeie rits maak je niet zo makkelijk kapot, 't is ook een belangrijk onderdeel van de jas, moet er op berekend zijn tig tig tig keer op en neer te gaan.
Of een stukje vel.........Leo The Emperor schreef:ja klopt, maar wel zonder dat je trui of sjaal er tussen zit ...Jolijn schreef:Een goeie rits maak je niet zo makkelijk kapot, 't is ook een belangrijk onderdeel van de jas, moet er op berekend zijn tig tig tig keer op en neer te gaan.
Leo,
In die optiek heb je ook mazzel als de computerwinkel je muis vervangt omdat deze bij aflevering niet bleek te werken.
In die optiek heb je ook mazzel als de computerwinkel je muis vervangt omdat deze bij aflevering niet bleek te werken.
In de wettelijke garantie zijn onderdelen die de koper gemakkelijk kapot kan maken niet uitgesloten.sephora30 schreef:Een rits maak je makkelijk zelf kapot dus vandaar dat je daar meestal geen garantie op krijgt. Kan ik me iets bij voorstellen.
wat overdrijf je weer, TS heeft het geld terug wat een gezeur zeg.In de wettelijke garantie zijn onderdelen die de koper gemakkelijk kapot kan maken niet uitgesloten.
-
Inderdaad lullig om hier een topic te openen en een winkel een trap na te geven, terwijl je gewoon je geld hebt terug gehad.
Je hebt gehad waar je recht op hebt en dan toch nog moeten zeuren.
Heel 'Hollands'.
Je hebt gehad waar je recht op hebt en dan toch nog moeten zeuren.
Heel 'Hollands'.
@alfatrion,
waar kan ik dat wetsartikel vinden ivm wettelijke garantie op een rits?
jij wilt je rits claimen?sephora30 schreef:
Misschien in de toekomst ja, dan print ik het wetsartikel dat Alfatiron gaat geven ff uit