Beste allemaal,
Op 17 april heb ik online een televisie van €877,- besteld bij de media markt, de grootste winkelketen van Nederland.
Deze bleek niet de juiste formaat te hebben, ik heb het daarom niet geopend. Op 20 april is deze retour verzonden en opgehaald door de media markt. Na 10 tallen telefoontjes en mailtjes heb ik vandaag (13 mei!) na ruim 3 weken nog steeds mijn geld niet terug. Het zou binnen 2 a 3 dagen moeten zijn teruggestort staat op de site en dit werd mij ook verteld.
Reden van het nog niet ontvangen van mijn geld zou te maken hebben met een storing, zie onder reactie van media markt nadat ik ze via fb had benaderd:
Voor het aanmaken en verwerken van een retour/omruiling, gebruiken wij twee systemen. In systeem A maken wij je retour/omruil ''aan'' en in systeem B wordt je retour/omruil verwerkt. Op dit moment hebben wij een storing waardoor de twee systemen niet met elkaar communiceren. Dit is de reden dat je bestelling nog niet is uitbetaald. Een oplossing voor deze situatie heeft onze hoogste prioriteit.
Hier moet ik het mee doen, het gaat om een bedrag van €877,-. Niemand kan mij duidelijkheid geven en meedenken over een oplossing bv contant uitbetalen in de winkel. Ook krijg ik geen reactie op mijn mailtjes . Vandaag weer gebeld wederom dezelfde reactie , we hebben een storing en weten niet wanneer het is opgelost. Ik vind dit onacceptabel van de grootste winkel keten van Nederland.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt: 877 euro na meer dan 3 weken niet retour ontvangen
Re: Mediamarkt: 877 euro na meer dan 3 weken niet retour ontvangen
Heb je nog steeds een TV nodig? dan misschien proberen of je de juiste formaat in de winkel kan krijgen tegen verrekening? MM zal je echt wel terug betalen, nu maar hopen dat je niet in de wet van Murphy beland.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32909
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Mediamarkt: 877 euro na meer dan 3 weken niet retour ontvangen
Dat je er over gefrustreerd bent is logisch. Maar wat kunnen wij op het forum voor je doen? Niemand van ons is bij machte om die storing op te lossen.
Re: Mediamarkt: 877 euro na meer dan 3 weken niet retour ontvangen
MediaMarkt is verplicht om het geld onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen terug te betalen. Ik zou aangeven dat MediaMarkt ook de wettelijke rente (2% op jaarbasis) moet vergoeden vanaf 20 april. Dat zij een storing hebben is niet jouw probleem.
Als je iets anders online bij ze koopt dan mag je verrekenen.
Als je iets anders online bij ze koopt dan mag je verrekenen.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Mediamarkt: 877 euro na meer dan 3 weken niet retour ontvangen
Toen ik erachter kwam dat ik de verkeerde formaat had ben ik naar de winkel gegaan om de juiste te kopen. Ik kon het niet ruilen omdat het online gekocht was, dus kon ik in de winkel een nieuwe kopen en zou mijn geld binnen 3 dagen worden teruggestort. Dus heb ik een nieuwe kocht van €1000,- in de winkel. Maar helaas nog steeds mijn geld niet terug van de online bestelling. Consumenten moeten geen last hebben van een storing,
Tips zijn welkom dat was mijn doel van deze topic.
Tips zijn welkom dat was mijn doel van deze topic.
Re: Mediamarkt: 877 euro na meer dan 3 weken niet retour ontvangen
Ik adviseer je om een klacht in te dingen bij thuiswinkel, eventueel kan je ook naar de geschillencommissie.
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Of je gaat naar een deurwaarder.
Als je betaald hebt met je creditcard, dan kan je ook met hun contact opnemen en beroep doen op aflevering garantie.
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Of je gaat naar een deurwaarder.
Als je betaald hebt met je creditcard, dan kan je ook met hun contact opnemen en beroep doen op aflevering garantie.
bupaul
vindt dit leuk