LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn retourzending naar Manfield is niet aangekomen, wat nu?
Mijn retourzending naar Manfield is niet aangekomen, wat nu?
Goedemiddag Forummers,
Ik heb op 2 november 2018 een paar schoenen van € 80,- retour gestuurd naar Manfield.
Manfield maakte destijds nog gebruik van UPS. Zij zijn die maand gewisseld en maken nu gebruik van DHL.
Ik heb toen een verzendbewijs meegekregen (niet groter dan een lucifer), maar ben dit helaas verloren. STOM.
Toen ik begin december een betaalherinnering kreeg voor de schoenen, bleek dat de schoenen niet retour zijn gekomen.
Ik heb contact opgenomen met Manfield en zij gaven aan dat ik naar het DHL punt moest gaan. (Dus eigenlijk het UPS point).
Ik ben toen langs het UPS point gegaan en heb daar nagevraagd of ze nog konden inzien op hun handcomputer welke zending die dag is aangemeld en naar Manfield is gestuurd. Zij gaven aan dat ze dit niet konden inzien en gaven mij het nummer van UPS.
Ik heb tweemaal met UPS gebeld. 1 keer werd ik verbonden met een medewerker die het verhaal niet begreep en zei niets te kunnen betekenen. De tweede maal werd ik netjes geholpen, echter konden zij na 35 dagen deze informatie niet meer inzien. Het was toen 10 december, dus 38 dagen nadat mijn pakket was verzonden. UPS raadde me aan om contact te zoeken met Manfield.
Uiteindelijk heb ik zowel op 10 december, als op 12 december en ook nog een keer op 17 december contact gezocht. Tot dusver geen respons. Telefonisch werd ik ook niet geholpen.
Er kwam vanuit Manfield nog een aanmaning voor de kosten, waarop ik snel de € 80,- heb betaald. € 80,- voor schoenen die ik niet in mijn bezit heb.
Hebben meer mensen ervaring met deze non-service? Zijn er nog stappen die ik kan doorlopen?
Ik hoor graag tips van jullie!
Ik heb op 2 november 2018 een paar schoenen van € 80,- retour gestuurd naar Manfield.
Manfield maakte destijds nog gebruik van UPS. Zij zijn die maand gewisseld en maken nu gebruik van DHL.
Ik heb toen een verzendbewijs meegekregen (niet groter dan een lucifer), maar ben dit helaas verloren. STOM.
Toen ik begin december een betaalherinnering kreeg voor de schoenen, bleek dat de schoenen niet retour zijn gekomen.
Ik heb contact opgenomen met Manfield en zij gaven aan dat ik naar het DHL punt moest gaan. (Dus eigenlijk het UPS point).
Ik ben toen langs het UPS point gegaan en heb daar nagevraagd of ze nog konden inzien op hun handcomputer welke zending die dag is aangemeld en naar Manfield is gestuurd. Zij gaven aan dat ze dit niet konden inzien en gaven mij het nummer van UPS.
Ik heb tweemaal met UPS gebeld. 1 keer werd ik verbonden met een medewerker die het verhaal niet begreep en zei niets te kunnen betekenen. De tweede maal werd ik netjes geholpen, echter konden zij na 35 dagen deze informatie niet meer inzien. Het was toen 10 december, dus 38 dagen nadat mijn pakket was verzonden. UPS raadde me aan om contact te zoeken met Manfield.
Uiteindelijk heb ik zowel op 10 december, als op 12 december en ook nog een keer op 17 december contact gezocht. Tot dusver geen respons. Telefonisch werd ik ook niet geholpen.
Er kwam vanuit Manfield nog een aanmaning voor de kosten, waarop ik snel de € 80,- heb betaald. € 80,- voor schoenen die ik niet in mijn bezit heb.
Hebben meer mensen ervaring met deze non-service? Zijn er nog stappen die ik kan doorlopen?
Re: Mijn retourzending naar Manfield is niet aangekomen, wat nu?
Hebben meer mensen ervaring met deze non-service?
Deze non service is een boute stelling, de regels staan hieronder.
Zijn er nog stappen die ik kan doorlopen?
De verkoper is verantwoordelijk dat U het bestelde ook ontvangt. Als het zoekraakt bij die verzending moet de verkoper U of geld retour boeken of nogmaals verzenden.
Nu bent U de verzender naar de verkoper. Ik neem toch zeker aan dat u een track and trace nummer/bewijs hebt gekregen van het afgiftepunt. Ga die weg op en informeer hoe wat en waar aan de hand van de T&T code bij verzendorganisatie. Immers, U bent nu de verzender. Meldt bij de verkoper het probleem. Meestal krijgt u dan een verlengde retourtermijn. Handel alles wel via de email af, in het kader van aantonen van uw goede wil.
Als U het artikel niet verzekerd heeft verzonden, tja, dan zou u dus en de schoenen en het betaalde bedrag kwijt (kunnen) zijn.
Deze non service is een boute stelling, de regels staan hieronder.
Zijn er nog stappen die ik kan doorlopen?
De verkoper is verantwoordelijk dat U het bestelde ook ontvangt. Als het zoekraakt bij die verzending moet de verkoper U of geld retour boeken of nogmaals verzenden.
Nu bent U de verzender naar de verkoper. Ik neem toch zeker aan dat u een track and trace nummer/bewijs hebt gekregen van het afgiftepunt. Ga die weg op en informeer hoe wat en waar aan de hand van de T&T code bij verzendorganisatie. Immers, U bent nu de verzender. Meldt bij de verkoper het probleem. Meestal krijgt u dan een verlengde retourtermijn. Handel alles wel via de email af, in het kader van aantonen van uw goede wil.
Als U het artikel niet verzekerd heeft verzonden, tja, dan zou u dus en de schoenen en het betaalde bedrag kwijt (kunnen) zijn.
Maar hoe moet Manfield nu weten of u de schoenen echt hebt geretourneerd als u het verzendbewijs niet kunt overleggen? In de voorwaarden geven ze al aan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor het kwijt raken van het pakket. Het was uw verantwoordelijkheid om het verzendbewijs te bewaren, dit ligt niet aan de service van Manfield.
Laatst gewijzigd door Lowieze op 03 jan 2019 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Het probleem heeft natuurlijk meer met je eigen nalatigheid te maken dan met een beweerdelijk gebrek aan service van Manfield. Zolang de zending niet aantoonbaar bij Manfield is aangekomen, ben jij ervoor verantwoordelijk. Als de schoenen zoek zijn, en jij niets aan kunt tonen, houdt het op.El24 schreef: ↑02 jan 2019 13:13Goedemiddag Forummers,
sylvesterb
vindt dit leuk
Bedank voor alle reacties. Zoals vermeld begrijp ik ook dat ik dat zelf schuld ben. Wat ik niet begrijp is dat er al 3 mails genegeerd zijn door Manfield waarin ik ze vraag of zij een mogelijkheid hebben om na te gaan of er een pakket op 2 november 2018 is aangemeld bij het UPS-punt. Tot nu toe ontbreekt iedere reactie!
-
Een ontvanger krijgt niet een melding als u een pakket inlevert bij een UPS punt dus deze vraag is zinloos, maar het is niet netjes van Manfield dat ze niet reageren op uw vraag. Wel is de vraag of u het antwoord zou accepteren? Immers heeft u van UPS al vernomen dat zij niets kunnen terug zien, zou vreemd zijn als Manfield dit wel kan in een systeem niet van hun.El24 schreef: ↑02 jan 2019 22:04Bedank voor alle reacties. Zoals vermeld begrijp ik ook dat ik dat zelf schuld ben. Wat ik niet begrijp is dat er al 3 mails genegeerd zijn door Manfield waarin ik ze vraag of zij een mogelijkheid hebben om na te gaan of er een pakket op 2 november 2018 is aangemeld bij het UPS-punt. Tot nu toe ontbreekt iedere reactie!
Dat u zelf schuldig bent is een feit, maar dat komt niet geheel uit uw verhaal. U geeft de schuld aan de grote van het verzendbewijs "niet groter dan een lucifer". Een verhaal over de wissel van UPS naar DHL. Concreet is het probleem dat u geen bewijs heeft van verzending en concreet is er dan gewoon niets verzonden.
Wat ik nooit begrijp is zinnen als "Telefonische werd ik ook niet geholpen". Bedoeld u hiermee dat u niet het gewenste antwoord kreeg of dat ze de telefoon niet opnamen? Dit is altijd z'n vage zin want eigenlijk zegt je niets.
En de vraag "Hebben meer mensen ervaring met deze non-service?" is dit relevant? U heeft weinig aan mensen die ook het verzendbewijs zijn kwijt geraakt of mensen die geen antwoord krijgen op een e-mail in de drukte periode van het jaar.
-
Bonnetje kwijt is geld kwijt. Klaar. Leergeld noemen ze dat. Niet om de leren schoenen maar om er van te leren.
Moneyman
, heerschap
, Komkommertijd
en Lady1234
vinden dit leuk
Niet dat u er nu iets aan heeft, maar ik maak bij verzendingen altijd een foto van het verzendbewijs op mijn telefoon. Die synchroniseert bij verbinden met WiFi ook nog met de cloud, dus eigenlijk nooit een verzendbewijs kwijt.
Lowieze
vindt dit leuk
-
Mijn tip is: zoek de fout bij jezelf. Niet bij de vervoerder of bij Manfield.
Een tweede tip: Mocht je dit soort vragen nog een keer op dit forum willen stellen: Realiseer je dat we dit soort vragen vaker hebben gekregen, maar dat we stapje voor stapje meer informatie boven kregen waaruit bleek dat het betreffende product zeer waarschijnlijk helemaal niet retour is gestuurd. Ik kan me nog wel een zeer dure jas herinneren die terug was gestuurd, toen de verzender de doos open maakte zat er een oude, heel andere jas in de doos die door dat bedrijf helemaal niet werd verkocht. Dat lag ook aan iedereen, vooral aan de vervoerder, behalve aan de topicstarter...
Ik vind het zelf in ieder geval heel raar, een beetje ongeloofwaardig zelfs, dat er tegelijkertijd zowel een verzendbewijs als een paar schoenen weg zijn. En daar kun je het mee doen.
Witte angora, kun je ook zonder omwegen zeggen dat je EL24 een oplichter vindt?
-
-
Verzender is verantwoordelijk. Jij moet checken bij UPS hoe het zit.El24 schreef: ↑02 jan 2019 22:04Bedank voor alle reacties. Zoals vermeld begrijp ik ook dat ik dat zelf schuld ben. Wat ik niet begrijp is dat er al 3 mails genegeerd zijn door Manfield waarin ik ze vraag of zij een mogelijkheid hebben om na te gaan of er een pakket op 2 november 2018 is aangemeld bij het UPS-punt. Tot nu toe ontbreekt iedere reactie!
Nou ik vind het ondertussen bijna moeilijk om me nog te bedanken voor de reacties.
De reactie dat ik het paar schoenen heb gehouden en een oplichter ben vind ik zelfs zeer beledigend. Ik had namelijk 2 paar schoenen besteld (2 maten) en 1 paar terug gestuurd. Mensen die op een forum andere mensen betichten van deze praktijken vind ik beneden de maat!
Nogmaals stom dat ik het verzendbewijs ben kwijt geraakt. (zoals ook al in mijn opening stond) Mijn vraag heb ik hierboven al duidelijk geformuleerd. Aangezien niemand hier antwoord op kan geven, zal ik dan ook het forum verlaten.
UPS gaf mij het advies contact op te nemen met Manfield. Wat ik dus heb gedaan. Nog steeds zonder antwoord.
De reactie dat ik het paar schoenen heb gehouden en een oplichter ben vind ik zelfs zeer beledigend. Ik had namelijk 2 paar schoenen besteld (2 maten) en 1 paar terug gestuurd. Mensen die op een forum andere mensen betichten van deze praktijken vind ik beneden de maat!
Nogmaals stom dat ik het verzendbewijs ben kwijt geraakt. (zoals ook al in mijn opening stond) Mijn vraag heb ik hierboven al duidelijk geformuleerd. Aangezien niemand hier antwoord op kan geven, zal ik dan ook het forum verlaten.
UPS gaf mij het advies contact op te nemen met Manfield. Wat ik dus heb gedaan. Nog steeds zonder antwoord.
Dit heeft UPS mij aangeraden om aan Manfield te vragen. Vandaar dat ik die vraag heb gesteld.
Zoals wij je ook via PB gestuurd hebben: gelieve wat constructiever te reageren, en gelieve (nieuwe) topic starters (zoals deze) niet af te rekenen op hoe andere topics van andere consumenten verlopen zijn.witte angora schreef: ↑03 jan 2019 09:18Mijn tip is: zoek de fout bij jezelf. Niet bij de vervoerder of bij Manfield.
Een tweede tip: Mocht je dit soort vragen nog een keer op dit forum willen stellen: Realiseer je dat we dit soort vragen vaker hebben gekregen, maar dat we stapje voor stapje meer informatie boven kregen waaruit bleek dat het betreffende product zeer waarschijnlijk helemaal niet retour is gestuurd. Ik kan me nog wel een zeer dure jas herinneren die terug was gestuurd, toen de verzender de doos open maakte zat er een oude, heel andere jas in de doos die door dat bedrijf helemaal niet werd verkocht. Dat lag ook aan iedereen, vooral aan de vervoerder, behalve aan de topicstarter...
Ik vind het zelf in ieder geval heel raar, een beetje ongeloofwaardig zelfs, dat er tegelijkertijd zowel een verzendbewijs als een paar schoenen weg zijn. En daar kun je het mee doen.
El24 schreef: ↑03 jan 2019 14:53Nou ik vind het ondertussen bijna moeilijk om me nog te bedanken voor de reacties.
U heeft helemaal gelijk over de reactie van de forummer die een ander topic hier aanhaalt. Vooral dat er dan over “we” gesproken wordt, alsof iedereen hier achter zo’n reactie staat.
Ik ga zelf eerder uit van een fout, zoals u zelf ook toegeeft. Dat kan iedereen gebeuren, verschrikkelijk jammer. Het zou mooi zijn als er nog een oplossing voor u komt.
Ja ik had zo beredeneerd; UPS-point moet bij het maken van het verzendlabel aangeven welke webshop het is. Vandaar dat ik dacht dat zij misschien een bericht hiervan krijgen, dat een retourzending is aangemeld? Vandaar dat ik dacht dat ik een plausibele vraag stelde aan Manfield. Of is dit enkel om retouradres te selecteren?
Ik denk dat dit voornamelijk is om de adresgegevens en bovenal de factuurgegevens juist te hebben, aangezien het kosteloos retourzenden is, dus ergens zou er wel communicatie naar manfield gaan, maar of zij dit ook gespecificeerd kunnen krijgen weet ik niet.