renewouters schreef:kweenie schreef:Bij mijn weten krijgen die 35% korting producten tegenwoordig gelijk met de sticker ook een nieuwe streepjescode. Maar misschien dat die wel alleen voor de zelfscan zijn? (Die is sowieso trouwens veel handiger om de prijzen in de gaten te houden)
Nog nooit gezien. Dat zou ook veel te duur zijn in de praktijk. Nu kijkt een medewerker naar de datum en plakt er gewoon een 35% sticker op als dat nodig is. Als je per product een nieuwe streepjescodes moet gaan maken gaat het allemaal veel te lang duren en wordt de 35% korting op een gegeven momen vervangen door een 25% korting om de extra kosten te dekken.
Onzin.
Sjohie heeft ongeveer gelijk: er zit op de kassa een 35% knop. Die tikt de cassière aan en scant daarna het product. Er gaat dan 35% af van dat gescande product.
Kweenie heeft ook ongeveer gelijk wat betreft de nieuwe barcode: bij winkels met zelfscan wordt er met een apparaatje de oorspronkelijke code gescand en dat apparaat drukt dan een 35% sticker af met barcode waarmee een zelfscanklant de kortingscode kan scannen in plaats van de oorspronkelijke. Dat gaat ook redelijk snel. Gewoon eerst kijken wat allemaal afgeprijst moet worden, alles even scannen en daarna plakken maar.
Overigens is het erg opletten, zeker bij vlees en zuivel. Bij verschillende AHs bij mij in de buurt worden artikelen niet of maar half afgeprijst. Zie je een artikel dat alleen nog "vandaag" goed is? Dan kan je bij de kassa 35% korting eraf laten halen, ook als er geen sticker op zit. Het had immers afgeprijst moeten zijn.
Wat betreft het flauwe: daar ben ik het mee eens. Vaak is het ook misleidend omdat dan net 1 smaak of variant in de bonus is en niet de andere producten van hetzelfde merk en formaat.
Daarnaast heb ik liever dat ze met scharrel en biovlees stunten, dan plofkip. Dat stimuleert namelijk eerder mensen om beter vlees te kopen. Moet ik bijzeggen dat de biokip bij AH belachelijk duur is. Dan haal ik het liever gewoon bij de boer of slager.