LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding bonusartikelen Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Mokmetkoffie

Misleiding bonusartikelen Albert Heijn

Ongelezen bericht door Mokmetkoffie »

Naar mijn weten betekent de bonus bij AH dat het genoemde artikel tegen een actieprijs wordt verkocht. Bij mijn filiaal blijken echter regelmatig artikelen aangeprijsd te worden met het bordje bonus, maar wel tegen de normale (door AH vastgestelde) prijs. Is dat enkel bij mijn filiaal (Oosterhout, Arkendonk) of is dit meer mensen opgevallen?

ciske

Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn

Ongelezen bericht door ciske »

Hier ( westen) is de actie prijs er ook daadwerkelijk.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Mokmetkoffie schreef:Naar mijn weten betekent de bonus bij AH dat het genoemde artikel tegen een actieprijs wordt verkocht. Bij mijn filiaal blijken echter regelmatig artikelen aangeprijsd te worden met het bordje bonus, maar wel tegen de normale (door AH vastgestelde) prijs. Is dat enkel bij mijn filiaal (Oosterhout, Arkendonk) of is dit meer mensen opgevallen?
Wat zei de filiaalhouder toen u hem/haar daar op wees? Hier (ook 't Westen) is de actieprijs de prijs die men afrekent; niet de gewone prijs.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Mokmetkoffie: Albert Heijn is daar inderdaad niet altijd even zorgvuldig in. Hier in het dorp gaat het beter (woon nu in het westen) maar voorheen in Nijmegen Oost was het ook regelmatig raak. Tot woensdags aan toe (tenminste, dan stond ik dus bij de servicebalie geld terug te halen) kon je dingen tegenkomen die tegen de normale prijs in plaats van de actieprijs verkocht werden.

Kennelijk kijken zeer weinig mensen hun kassabon na. Moeten ze zelf weten, maar als je voor de bonus gaat en dan alsnog de gewone prijs betaalt... :roll:

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Onzin, lariekoek en apekool. Bonusaanbiedingen staan centraal geregistreerd en wijzigingen zijn niet mogelijk. De computer geeft dat zelfs aan.... kletskoek !

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

dhc schreef:Onzin, lariekoek en apekool. Bonusaanbiedingen staan centraal geregistreerd en wijzigingen zijn niet mogelijk. De computer geeft dat zelfs aan.... kletskoek !
He ?
Ik heb het weleens gehad hoor dat een bonus artikel niet voor de bonusprijs gescand
werd en naar de service bali moest om dat geld terug te vragen.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Nou, die ervaring deel ik niet met je. Hier in het Westen nog nooit problemen gehad, maar ik ben een beetje bevooroordeeld....
Komt wellicht omdat ikzelf achter de knoppen zit?

tenormin

dhc schreef: Hier in het Westen nog nooit problemen gehad, maar ik ben een beetje bevooroordeeld....
Komt wellicht omdat ikzelf achter de knoppen zit?
Wel prettig te weten dat "het Westen" nogal groot is.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:
Wel prettig te weten dat "het Westen" nogal groot is.

En???

Mokmetkoffie

dhc schreef:Onzin, lariekoek en apekool. Bonusaanbiedingen staan centraal geregistreerd en wijzigingen zijn niet mogelijk. De computer geeft dat zelfs aan.... kletskoek !

Het gaat dus niet om producten die in de bonus zijn (ook niet vergeten van de week ervoor of alvast opgehangen voor de week erna), maar waarbij een bordje/plakkaat staat dát het een bonusartikel is en voor de reguliere prijs worden verkocht(ik zal kijken of ik morgen een foto van een voorbeeld kan nemen). Meestal zijn het producten in aparte stellingen en niet in de schappen. Voor de rest vertel ik enkel wat de filiaalmanager mij heeft verteld.

Mokmetkoffie

tenormin schreef:Wat zei de filiaalhouder toen u hem/haar daar op wees? Hier (ook 't Westen) is de actieprijs de prijs die men afrekent; niet de gewone prijs.
Hij vertelde dat het aanbiedingen waren die filiaalafhankelijk waren (eerste keer dat ik hem hierop aansprak), nu dat hij de producten extra aandacht wilde geven en dat hij het "probleem" al bij het hoofdkantoor heeft aangekaart (9 maanden geleden, want dat was de eerste keer dat het mij opviel en ik er wat van zei), maar nog niets had vernomen. Persoonlijk, maar dat is een vermoeden, denk ik eerder dat er soms producten te veel worden ingekocht en op deze manier extra aandacht gegeven wordt. Op zich begrijp ik dat wel en ideeën voor bijv. het weekend kunnen best interessant zijn, maar ik vind het woord "bonus" misleidend, aangezien ik het relateer aan korting (of zie ik dat verkeerd?).

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ach van de week om van mij ook gevalletje prijs misleiding van AH.

Koopt regelmatig een fles cola van 0,39ct. Er komt een aktie dat tig prijzen zijn verlaagd. Oom koopt weer dezelfde cola en kost ineens 0,49ct met aktie tarief 20ct korting ?????

Toevaligwijs had oom de bon nog van de week ervoor en wees de filiaalmanage hierop. Reactie was eerst dat niet kon, onmogelijk blablabla......totdat de kassabon van de week ervoor werd getoond....euuuhhslik ja maar euh euh........foutje hoofdkantoor.

Jaja mn voetzolen. Begint er steeds meer op te lijken dat winkels het niet zo nauw nemen en de boel besodemieteren.

Voor aktie de prijs cola met 20ct verhogen en dan zeggen is 10cr verlaagd wat da nog steeds 10ct duurder is als de week ervoor.

Electronica winkels spannen de kroon hierin.

Ik geloof het al tijden niet meer me extra kortingen.

Chocomelk

Teunbosseman schreef: Electronica winkels spannen de kroon hierin.

Ik geloof het al tijden niet meer me extra kortingen.
Dat was van de week nog in het nieuws over zogenaamde aanbiedingen
van electrowinkels.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Er zijn 2 soorten AH winkels, die van het concern zelf, en de zogenoemde franchise winkels van particuliere eigenaren. Die betalen een X bedrag om mee te mogen liften op de AH formule, maar houden een stukje autonomie. Dat kan een reden zijn voor iets afwijkende aanbiedingen of streekproducten in het assortiment.

En ik was vroeger verantwoordelijk voor het elke week bijwerken van die schapkaartjes bij de voor die week geldende aanbiedingen, dat is overigens elke week een klus van ~3 uur, en daarbij kan het voorkomen dat klanten bordjes van de schappen stoten met de kar of mandje, en deze blind voor een ander product weer terugplaatsen. Dat geeft meerdere keren per week discussie bij de kassa.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De meeste problemen met dit soort kortingen komt omdat mensen de aanbieding verkeerd lezen... Bijvoorbeeld korting als je er 2 aanschaft. Dat soort dingen. Als ik een euro had gekregen voor iedere keer als ik in de rij bij de kassa achter iemand stond die weer dat soort problemen had, had ik het afgelopen jaar toch een paar tientjes bij elkaar gesprokkeld.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De enige supermarkt waar ik dit gezeur nooit heb is de Plus. AH en Dirk doen het een stuk minder goed. Er zijn tests waarin het gemiddelde prijspeil van supermarkten wordt getest.

Wellicht is het interessant om eens over een langere periode te testen welke supermarkt zich het best aan de aanbiedingsprijzen houdt.

tenormin

Bob Schurkjens schreef:De enige supermarkt waar ik dit gezeur nooit heb is de Plus. AH en Dirk doen het een stuk minder goed. Er zijn tests waarin het gemiddelde prijspeil van supermarkten wordt getest.

Wellicht is het interessant om eens over een langere periode te testen welke supermarkt zich het best aan de aanbiedingsprijzen houdt.
Dit is mijn PLUS: http://www.plus.nl/supermarkten/leidsch ... prinsenhof en ben redelijk afhankelijk van deze super = maar 100 meter bij me vandaan, dus gemakkelijk, en het zal wel aan de bedrijfsleiding daar liggen, maar er zijn daar wel degelijk telkens de genoemde verschillen. De prijs, noem als voorbeeld, Kleenex tissues, stond duidelijk altijd: €1,49, bij de kassa werd na scannen altijd €1,79 zichtbaar. Okay, na controle 'kreeg' ik het voor die prijs mee. De bedrijfsleider zou het veranderen. Niet dus want een week later exact hetzelfde probleem. En dat is maar 1 artikel, anders zou het een halve A4 worden hier. Er werd zowel in het schap als in de computer geen prijs aangepast. Dat vind ik dus onbegrijpelijk. Buiten dat, PLUS is een dure super, vergeleken bij anderen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja dat is niet leuk. Ook Plus werkt met franchisenemers en wellicht is die van jou minder goed. Volgens de laatste prijsvergelijktest van collega Vara Kassa is Plus 4% goedkoper dan Albert Heijn. En bij mij is dit ook de dichtstbijzijnde super dus ik kom er vaak.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Terug naar de Appie, afgelopen maandag. Staat er zo'n magazijnwagen vol met aardappelen. Redelijk vol, maar er waren toch al aardig wat zakken verdwenen (verkocht of onderweg om verkocht te worden). Groot bord er boven, frietaardappelen en nog wat, 1,99. Zo groot dat zelfs ik het niet missen kan.

Afijn, bij de kassa afgerekend, inclusief de rest van de spullen, kijk de bon na, en ja hoor, aardappelen 2,49. Dus naar de servicebalie. Nee mevrouw, ze staan niet in de folder. Nee mevrouw, die prijs staat er toch echt. Mevrouw gaat naar de afdeling, en, 'ja meneer, het klopt helemaal, wat op het bord staat klopt precies, het gaat inderdaad om die aardappelen, en er staat 1,99 boven, dus u krijgt 50 cent terug'.

En dan denk ik, ben ik nou echt de eerste die op heeft gelet?

Chocomelk

Het is toch 50 cent wat ze extra innen en zolang zich niemand meld....is ook nog maar
de vraag of de prijs word veranderd in de kassa.

Heb het ooit gehad met vloerreiniger voor laminaat, was in de aanbieding 2 flessen voor
een x bedrag (weet het bedrag niet meer).
Kom aan kassa en die rekende een andere prijs, dus naar de info balie.
Geld terug.
Die week denk ik och laat ik nog maar 2 flessen halen want nu zijn ze in de aanbieding en
wat denk je....nee die prijs was niet veranderd in de kassa. :shock:

Gesloten