LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Vind het een fijne winkel, alles prima voor elkaar.
Laatst gewijzigd door tenormin op 25 okt 2013 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Nee dat is met de 35% sticker. Die moet de cassiere handmatig inbrengen. Soms maar niet altijd.Chocomelk schreef:He ?dhc schreef:Onzin, lariekoek en apekool. Bonusaanbiedingen staan centraal geregistreerd en wijzigingen zijn niet mogelijk. De computer geeft dat zelfs aan.... kletskoek !
Ik heb het weleens gehad hoor dat een bonus artikel niet voor de bonusprijs gescand
werd en naar de service bali moest om dat geld terug te vragen.
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
@tenormin , begrijp niet waar je het over hebt. Ik ben te vreden over appie, jij niet sho what??
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
NEE dat was niet met de 35% sticker.olaf79 schreef:Nee dat is met de 35% sticker. Die moet de cassiere handmatig inbrengen. Soms maar niet altijd.Chocomelk schreef:He ?dhc schreef:Onzin, lariekoek en apekool. Bonusaanbiedingen staan centraal geregistreerd en wijzigingen zijn niet mogelijk. De computer geeft dat zelfs aan.... kletskoek !
Ik heb het weleens gehad hoor dat een bonus artikel niet voor de bonusprijs gescand
werd en naar de service bali moest om dat geld terug te vragen.
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Het was toen ik er nog werkte, wel degelijk mogelijk om een prijs in het systeem aan te passen, ook die van bonusartikelen. Ik weet niet hoe dat nu geregeld is, maar dat kon vroeger de bedrijfsleider wel doen. Het kwam namelijk wel eens voor dat op maandagmorgen de verkeerde prijs van een (bonus)artikel in het systeem stond.olaf79 schreef:NEE dat was niet met de 35% sticker.Chocomelk schreef:He ?dhc schreef:Onzin, lariekoek en apekool. Bonusaanbiedingen staan centraal geregistreerd en wijzigingen zijn niet mogelijk. De computer geeft dat zelfs aan.... kletskoek !
Ik heb het weleens gehad hoor dat een bonus artikel niet voor de bonusprijs gescand
werd en naar de service bali moest om dat geld terug te vragen.
Nee dat is met de 35% sticker. Die moet de cassiere handmatig inbrengen. Soms maar niet altijd.
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
sjohie schreef:Het was toen ik er nog werkte, wel degelijk mogelijk om een prijs in het systeem aan te passen, ook die van bonusartikelen. Ik weet niet hoe dat nu geregeld is, maar dat kon vroeger de bedrijfsleider wel doen. Het kwam namelijk wel eens voor dat op maandagmorgen de verkeerde prijs van een (bonus)artikel in het systeem stond.olaf79 schreef:NEE dat was niet met de 35% sticker.Chocomelk schreef:
He ?
Ik heb het weleens gehad hoor dat een bonus artikel niet voor de bonusprijs gescand
werd en naar de service bali moest om dat geld terug te vragen.
Nee dat is met de 35% sticker. Die moet de cassiere handmatig inbrengen. Soms maar niet altijd.
Klopt, hier doet het iemand achter de servicebalie,bedrijfsleider weet ik niet.
FF vragen geen problemen.
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Het gebeurt ook met bonusaanbiedingen, hoor. Vooral als het gaat om aanbiedingen waarbij alle producten van een bepaald merk met korting zijn, zoals bv vla van een bapaald merk of bv mexicaanse maaltijden of zo. Komt dan regelmatig voor dat er toch een product niet met korting in 'het systeem' staat.olaf79 schreef:Nee dat is met de 35% sticker. Die moet de cassiere handmatig inbrengen. Soms maar niet altijd.Chocomelk schreef:He ?dhc schreef:Onzin, lariekoek en apekool. Bonusaanbiedingen staan centraal geregistreerd en wijzigingen zijn niet mogelijk. De computer geeft dat zelfs aan.... kletskoek !
Ik heb het weleens gehad hoor dat een bonus artikel niet voor de bonusprijs gescand
werd en naar de service bali moest om dat geld terug te vragen.
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Had het waarachtig vandaag: een product uit de speciaal afgeprijsde grabbelbak, stond fout in de kassa.Jolijn schreef: Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik heb zelden dat soort problemen?
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
bij de jumbo zelden last daarvan
bij ah krijg je dan het verschil terug en bij de jumbo je product gratis
je krijgt het betaalde bedrag helemaal terug
nette oplossing dus bij de jumbo weinig verkeerd geprijsde artikelen door deze regel
bij ah krijg je dan het verschil terug en bij de jumbo je product gratis
je krijgt het betaalde bedrag helemaal terug
nette oplossing dus bij de jumbo weinig verkeerd geprijsde artikelen door deze regel
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Zo zijn alle wereldproblemen weer opgelost.
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Denk het niet, want er zijn nog andere supermarkten, waar dit ook van pas kan zijn.testcase schreef:Zo zijn alle wereldproblemen weer opgelost.
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Maar dan nog: kijk jij echt die bon na? Zeker als je een kar vol hebt dan weet je waarschijnlijk toch niet meer de specifieke aanbiedingen. Ik onthoud tijdens het winkelen hoeveel de bonuskorting ongeveer zal zijn en als dat op het display van de kassa klopt geloof ik het wel.sjohie schreef:Ik let gewoon even op wat er met scannen gebeurd bij de doordeweekse boodschappen, dat zijn meestal niet meer als 5 artikelen. En bij de grote kar vol op zaterdag, vragen we een bon. In 9 v/d 10 keer is dat overbodig, scanfouten komen bijna nooit voor, maar je weet het maar nooit.tenormin schreef:Kom ook weleens in de AH, niet frequent. Wat me dan als niet reguliere klant opviel was dat men wilde besparen op papier, dus "wilt u de kassabon of...". Klinkt sympathiek om als kruidenier aan de bomen te denken maar...wat doe je dan als het achteraf niet klopt en je hebt meegedaan aan die sympathieke actie om papier te sparen? Je hebt dan immers geen kassabon? Wat doen regelmatige AH bezoekers dan c.q. lost men dit op?
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Mijn vriendin is daar erg goed in, en samen weten wij dan nog wel wat wel/niet in de aanbieding was. En het is natuurlijk wel zo, dat het in veruit de meeste gevallen gewoon goed in de computer staat.GJvdZ schreef:Maar dan nog: kijk jij echt die bon na? Zeker als je een kar vol hebt dan weet je waarschijnlijk toch niet meer de specifieke aanbiedingen. Ik onthoud tijdens het winkelen hoeveel de bonuskorting ongeveer zal zijn en als dat op het display van de kassa klopt geloof ik het wel.sjohie schreef:Ik let gewoon even op wat er met scannen gebeurd bij de doordeweekse boodschappen, dat zijn meestal niet meer als 5 artikelen. En bij de grote kar vol op zaterdag, vragen we een bon. In 9 v/d 10 keer is dat overbodig, scanfouten komen bijna nooit voor, maar je weet het maar nooit.tenormin schreef:Kom ook weleens in de AH, niet frequent. Wat me dan als niet reguliere klant opviel was dat men wilde besparen op papier, dus "wilt u de kassabon of...". Klinkt sympathiek om als kruidenier aan de bomen te denken maar...wat doe je dan als het achteraf niet klopt en je hebt meegedaan aan die sympathieke actie om papier te sparen? Je hebt dan immers geen kassabon? Wat doen regelmatige AH bezoekers dan c.q. lost men dit op?
-
- Berichten: 32564
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Ik heb nooit zoveel boodschappen, dus ik kan precies onthouden wat alles moet kosten, en wat ik kwijt ben...
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Als je bepaalde aanbiedingen koopt juist omdat die in de bonus of in de aanbieding zijn, dan weet je dat waarschijnlijk na de kassa ook nog wel en dan kun je dat eenvoudig op de bon nalopen. Net als de 35% korting artikelen, trouwens, waar ook regelmatig iets mis mee gaat.
Als je met je boodschappenkar naar buiten loopt, dan kun je tegelijk met een half oog even de bon nalopen.
Als je met je boodschappenkar naar buiten loopt, dan kun je tegelijk met een half oog even de bon nalopen.
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Bij de Albertheijn aan de Koekoeklaan in Bussum gebeurt dit bijna altijd. We hebben er zelfs foto's van genomen (van meerdere bonus acties) en dit aan de bedrijfsleider getoond en hij doet net alsof het een foutje was. Vreemd dat ze dan alsnog niets aan de bonus schappen veranderen. Ze laten het gewoon zo.
Mijn advies is om daarom de producten Echt goed te controleren (je wordt namelijk misleidt waar je bij staat). Of...zoek een supermarkt op waar je tenminste niet wordt misleidt.
Voorbeeld:
-Dreft afwasmiddel wordt verkocht voor E1 en deze staan dan ook daadwerkelijk in de schappen. Maar....ze plaatsen in dezelfde schappen toevallig ook de Dreft flesjes die niet in de aanbieding zijn. Misleiding omdat je denkt dat het dan ook E1 kost!
-BBQ houtskool was in de aanbieding voor een paar euro. Maar ze plaatsten in dezelfde schappen de houtskolen die E6,50 kosten. Was bijna dubbele prijs.
-Er gaat ook zo vaak iets mis met dat 35% bonus.
Bij de kassa sta je voor gek omdat je het artikel uiteindelijk toch niet neemt. Dan heb je nog geregeld een kassa medewerker die je geïrriteerd weg kijkt. Hoe dan?!
Albert Heijn...doe hier wat aan!
Mijn advies is om daarom de producten Echt goed te controleren (je wordt namelijk misleidt waar je bij staat). Of...zoek een supermarkt op waar je tenminste niet wordt misleidt.
Voorbeeld:
-Dreft afwasmiddel wordt verkocht voor E1 en deze staan dan ook daadwerkelijk in de schappen. Maar....ze plaatsen in dezelfde schappen toevallig ook de Dreft flesjes die niet in de aanbieding zijn. Misleiding omdat je denkt dat het dan ook E1 kost!
-BBQ houtskool was in de aanbieding voor een paar euro. Maar ze plaatsten in dezelfde schappen de houtskolen die E6,50 kosten. Was bijna dubbele prijs.
-Er gaat ook zo vaak iets mis met dat 35% bonus.
Bij de kassa sta je voor gek omdat je het artikel uiteindelijk toch niet neemt. Dan heb je nog geregeld een kassa medewerker die je geïrriteerd weg kijkt. Hoe dan?!
Albert Heijn...doe hier wat aan!
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Herkenning hier, ik zie ook vaak dat iets in de bonus is, en dan bij de kassa blijkt dat je een artikel hebt gepakt dat niet onder de bonus valt. Heel flauw in hetzelfde rek geplaatst. En het verschil tussen de producten is soms minimaal, dus je moet echt erg goed opletten.
-
- Berichten: 32564
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Maar.. dat kan ook door een medeklant zijn gedaan. Die had het artikel dat niet in de bonus is in de handjes, ziet de bonus aanbieding, en in plaats van het eerste artikel terug te zetten waar het hoort, wordt het gewoon omgewisseld.
Dat het voor de klant na hem/haar en het personeel lastig is, dat is niet boeiend natuurlijk.
Dat het voor de klant na hem/haar en het personeel lastig is, dat is niet boeiend natuurlijk.
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
35% bonus bestaat bij mijn weten niet, dat is dan een afgeprijsd product met een sticker erop à 35%. Bijvoorbeeld omdat de houdbaarheidsdatum nabij is, of het uit het assortiment gaat. Dan scannen ze de originele prijs (want geen officiële aanbieding) en wordt er met een speciale toets op de kassa 35% afgehaald van het laatst aangeslagen product. Maar goed, bij alle aanbiedingen staat op de schapkaartjes precies wat er wel en niet onder valt, en ook zijn er in elke AH scanpalen waar je bij twijfel met 1 beweging kan zien of het product in je handen daadwerkelijk onder een aanbieding valt of niet.Jantje321 schreef:Bij de Albertheijn aan de Koekoeklaan in Bussum gebeurt dit bijna altijd. We hebben er zelfs foto's van genomen (van meerdere bonus acties) en dit aan de bedrijfsleider getoond en hij doet net alsof het een foutje was. Vreemd dat ze dan alsnog niets aan de bonus schappen veranderen. Ze laten het gewoon zo.
Mijn advies is om daarom de producten Echt goed te controleren (je wordt namelijk misleidt waar je bij staat). Of...zoek een supermarkt op waar je tenminste niet wordt misleidt.
Voorbeeld:
-Dreft afwasmiddel wordt verkocht voor E1 en deze staan dan ook daadwerkelijk in de schappen. Maar....ze plaatsen in dezelfde schappen toevallig ook de Dreft flesjes die niet in de aanbieding zijn. Misleiding omdat je denkt dat het dan ook E1 kost!
-BBQ houtskool was in de aanbieding voor een paar euro. Maar ze plaatsten in dezelfde schappen de houtskolen die E6,50 kosten. Was bijna dubbele prijs.
-Er gaat ook zo vaak iets mis met dat 35% bonus.
Bij de kassa sta je voor gek omdat je het artikel uiteindelijk toch niet neemt. Dan heb je nog geregeld een kassa medewerker die je geïrriteerd weg kijkt. Hoe dan?!
Albert Heijn...doe hier wat aan!
Ook is er het hardnekkige probleem dat luie klanten spullen die ze toch niet willen, maar neerzetten waar ze willen. Denk aan stukken kaas tussen de drop, en nog gekker. (Als je wilt kan ik je in een PM wel wat voorbeelden geven uit mijn vakkenvultijd bij AH.) Wat dat betreft zijn klanten net koeien, waar ze staan daar poepen ze.
Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Bij mijn weten krijgen die 35% korting producten tegenwoordig gelijk met de sticker ook een nieuwe streepjescode. Maar misschien dat die wel alleen voor de zelfscan zijn? (Die is sowieso trouwens veel handiger om de prijzen in de gaten te houden)
Maar AH is wel steeds flauwer met de bonus aanbiedingen. Bv in grote letters dat rond brood tweede half geld is, maar dan in heel kleine letters dat het voor wit en bruin geldt, daarmee implicerend dat het niet voor volkoren geldt. Of 'ALLE' kipfilet blokjes zoveel procent korting. Alle? Nee hoor, scharrel en biologisch telt weer niet mee.
Met zulke inperkingen verdwijnt de sympathie als sneeuw voor de zon.
Maar AH is wel steeds flauwer met de bonus aanbiedingen. Bv in grote letters dat rond brood tweede half geld is, maar dan in heel kleine letters dat het voor wit en bruin geldt, daarmee implicerend dat het niet voor volkoren geldt. Of 'ALLE' kipfilet blokjes zoveel procent korting. Alle? Nee hoor, scharrel en biologisch telt weer niet mee.
Met zulke inperkingen verdwijnt de sympathie als sneeuw voor de zon.