LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Monnikskap bij Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Je hebt dit zeker bij AH gemeld, of niet?

Bob Schurkjens

Re: Monnikskap bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Consumptie van deze plant is potentieel dodelijk, zie o.a. http://en.wikipedia.org/wiki/Aconitum onder "toxicology". En zelfs het verwijderen van het loof kan al problemen geven omdat het zenuwgif door de huid wordt opgenomen. Ik zou contact opnemen met het hoofdkantoor van AH.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

@breien , goed opgemerkt! Had het zelf niet gezien , idd melden bij het hoofdkantoor.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

ik kan me eigen niet voorstellen dat appie dat doet. is het geen lookalike?

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Of een gekweekte versie die niet (zo) giftig is?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

mh73 schreef:Of een gekweekte versie die niet (zo) giftig is?
Kan, maar die soort ken ik nog niet. Misschien even kijken of de Latijnse naam er bij vermeld staat.

nibt

Ongelezen bericht door nibt »

Wat dacht je van Doornappel vruchten in boeketten? Wonderboom en Brugmansia als kuipplant? Lelietje van Dalen en ordinaire Klimop voor in de tuin? En de Berken dan die het tuincentrum verkoopt, ze kunnen maar zo wat mycelium van de giftige rood met witte stippen paddestoel op de wortels hebben.

De natuur is een ongereguleerde bende vol gevaarlijke stoffen hoor.

Maar mischien slaan we wel een beetje door in regeltjesland als waarschuwingslabels verplicht worden voor planten die overduidelijk niet voor consumptie verkocht worden. Moet dat straks ook bij huisdieren?

Ik zie het al voor me, een dierenwinkel waar de konijntjes een label in hun oor hebben waar op staat "Pas op! kan bijten"

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij bijvoorbeeld schoonmaakprodukten staan altijd waarschuwingsetiketten en dat is maar goed ook. Waarom kan dat dan niet bij extreem giftige planten?
Misschien omdat we wel verhalen kennen van kinderen die een fles Chloor leeg proberen te drinken maar ik nog geen kinderen ken die de bloemenvaas leeggevroten hebben.
Over de kersster en huisdieren/kinderen hoor ik ook nooit iemand.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

berndv schreef:
Kan, maar die soort ken ik nog niet. Misschien even kijken of de Latijnse naam er bij vermeld staat.
Er schijnen zo'n 300 soorten te zijn. En weinig deskundigen die die 300 uit elkaar kunnen houden. Het zou me niks verbazen dat de ene (gekweekte) blauwe de andere (natuurlijke) blauwe niet is, en dat de een aanzienlijk minder giftig is dan de andere.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:
berndv schreef:
Er schijnen zo'n 300 soorten te zijn. En weinig deskundigen die die 300 uit elkaar kunnen houden. Het zou me niks verbazen dat de ene (gekweekte) blauwe de andere (natuurlijke) blauwe niet is, en dat de een aanzienlijk minder giftig is dan de andere.
Die enige die de oplossing hier kan vermelden, is TS.
Maar hij/zij gooit een knuppel in het hoenderhok en is dan niet meer gezieen.
We kunnen alleen gissen, want TS had dit kunnen vragen bij AH.

Gesloten