LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mycom Verzekering Laptop Onjuist

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
FrankeyE

Mycom Verzekering Laptop Onjuist

Ongelezen bericht door FrankeyE »

Hallo,

Ik heb op 18-10-2010 een laptop aangeschaft bij Mycom in Almere ter waarde van 749 euro.. Toen kwam de verkoper met het verhaald dat zei als enige in Nederland verzekeringen konden aanbieden 3 jaar lang verzekerd bent voor het aankoopsbedrag.. en dat voor 70 euro extra. Ik dacht dat klinkt goed en zeker met een klein kind kan dat geen kwaad... Nu 2 weken gelden is er thee over mijn laptop gevallen, Ik met de papieren naar mycom Lelystad, want daar zit hij nu ook.. Antwoord was okee die verzekeringen hebben wij niet meer u moet zelf contact op nemen, vond ik al vaag want staat toch echt 3 jaar lang mycom verzekering op mijn bon. Ik contact opgenomen met Mahe verzerkingen, die overgenomen blijkt te zijn door actua.org..

Die vertelde mij dood leuk dat ik een eigen risico had van 50 euro en 25% afschrijving dus dat ik nog 511 euro uitgekeerd krijg.. Ik heb verder nooit polis voorwaarden gehad, ze zeggen dat ze het op 19-10 hebben verstuurd hebben, net me mail gekeken staat helemaal niks. Had het ook niet ingekeken omdat ik van de verkoper wel uit mag gaan ???

Ik ben net naar Mycom almere gegaan kijken of die gene er nog werkt, helaas zit nu ergens anders.. Maar de werknemer kon mij wel direct vertellen dat er in die tijd wel verzekeringen zo zijn afgesloten en later bleek dat mahe die voorwaarden niet ondersteunde en hun polisvoorwaarden gewoon hanteerde. Dus ik snap als jij opdracht krijgt van het hoofdkantoor het zo te verkopen dat hun er niks aan kunnen doen... maar het feit blijft dat ik mondeling toezegging heb gehad van Mycom en dat bevestigt medewerker ook dat ik mijn aankoopsbedrag terug zou krijgen.. hij had de shop manger gebeld en die was al niet schappelijk en na 2e keer bellen gaat hij mijn morgen terug bellen.. want ik ben het hier niet mee eens, heb zelfs een voorstel gedaan om de kosten te delen. Minste wat ze kunnen doen, want klant dupe laten worden van iets wat intern niet goed gaat kan toch niet ??

Wordt vervolgt!!

Dofolo

Re: Mycom Verzekering Laptop Onjuist

Ongelezen bericht door Dofolo »

Nog 511 euro terugkrijgen voor een laptop van bijna 2.5 jaar oud, die gesloopt is door de gebruiker. En dan nog klagen ook :')

FrankeyE

Daar gaat het toch niet om?? Tuurlijk ben ik blij met dat bedrag, maar daar gaat het niet om. Feit is dat mij iets anders is beloofd door Mycom. Ik heb zelf een klein bedrijf dus intern worden die fouten niet gemaakt.. maar als ik iets verkoop met voorwaarden die later door mij niet waargemaakt kan worden, door fouten van de winkel of hoofdkantoor.. hoor ik die netjes op te lossen.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Zo'n verzekering kan toch ook nooit werken? Met de voorwaarden die u stelt kun iedereen gewoon na 2,5 jaar wat koffie over de laptop laten vallen en een nieuwe claimen. Het lijkt me dat zo'n verzekeraar niet lang bestaat... 75% na 2,5 jaar lijkt me erg schappelijk.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

U heeft echt heel veel geluk gehad met dit bedrag, de afschrijving is normaal gewoon 25% per jaar, in uw geval dus ruim 50%

bovendien wordt er normaal gezien van de HUIDIGE nieuwwaarde afgeschreven en nit van de Aanschafwaarde...

Maar goed als u iets anders gezegd is bij het aangaan van de verzekering ....tja dan moeten ze dat ook na komen, ik neem aan dat u ook een polisblad en polisvoorwaarden hebt gekregen.

FrankeyE

Er is een mail volgens hun systeem gestuurd op 19-10 ik heb niks in mijn email staan.. maar goed. Een polis blad kan mij een beetje gestolen worden, aangezien er direct een bedrag afgeschrijven was voor de verzekering en de Medewerker van Mycom mij alles netjes had uitgelegd zijn woorden "Wij zijn de enige in nederland die op deze voorwaarden verzerkering kunnen afsluiten" Mijn antwoord was nog dus al pis ik hem stuk over 2 jaar en 11 maanden dan kan ik gewoon een nieuwe uitzoeken voor aankoops bedrag... Ja zei hij lachend...

FrankeyE

Update:

Ben zaterdag terug gebeld door shop manager van Almere... lang verhaal kort te maken.. hij kon niks voor mij doen. Ik moest maar naar de persoon gaan die mij de laptop toen verkocht had en die is nu shop manger in Apeldoorn. Ik had hem hiervoor ook al gesproken en die was toen al wat schappelijker om er uit te komen.

De laptop die ik op het oog had die was bij bcc met actie 665 euro, maar die waren al -6 in backorder en alleen nog maar wat show modelen die ook al weg waren. Verkoper zei u kunt deze beter niet bestellen kan weken duren, wel eerlijk dus dan maar Mycom Almere bellen , die 799 voor de zelfde laptop vragen.. wel 3 jaar mycom garantie nu polis voorwaarden goed gelezen ....

Hij was nog steeds wel schappelijk en wou het oplossen met de middelen die hij had. Ik wou graag 50/50 doen maar dat kon hij niet doen, wat ook uit zou komen op bcc prijs. Maar goed voor 700 euro met de 3 jaar garantie kan ik hem dinsdag ophalen.. dus moet nu 190 euro bij betalen en op en neer naar Apeldoorn. Het is niet anders en vind het verder wel best!

Dus altijd in de winkel polisvoorwaarden vragen en niet naar verkoper luisteren, want ik kreeg de polisvoorwaarden pas voor ogen toen ik al vast zat aan het super contract :D

Mvg

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

FrankeyE schreef: De laptop die ik op het oog had die was bij bcc met actie 665 euro...dan maar Mycom Almere bellen , die 799 voor de zelfde laptop vragen.. ...Maar goed voor 700 euro met de 3 jaar garantie kan ik hem dinsdag ophalen.. dus moet nu 190 euro bij betalen en op en neer naar Apeldoorn. Het is niet anders en vind het verder wel best!
Een ezel stoot zich in het algemeen...

U meent dit toch niet hè? Sommige mensen vràgen er gewoon om om belazerd te worden...

FrankeyE

newmikey schreef:
FrankeyE schreef: De laptop die ik op het oog had die was bij bcc met actie 665 euro...dan maar Mycom Almere bellen , die 799 voor de zelfde laptop vragen.. ...Maar goed voor 700 euro met de 3 jaar garantie kan ik hem dinsdag ophalen.. dus moet nu 190 euro bij betalen en op en neer naar Apeldoorn. Het is niet anders en vind het verder wel best!
Een ezel stoot zich in het algemeen...

U meent dit toch niet hè? Sommige mensen vràgen er gewoon om om belazerd te worden...
Wat een nuttige reactie... heeft dit forum echt wat aan.. maar goed, als bcc voorraad uitverkoop doet kan ik niet Mycom verplichten om met die prijs mee te gaan. op bcc na stond de laptop op tweakers voor +- 760 euro..Ik had in almere mycom hun marge gezien op de laptop, Dus krijg hem onder hun marge wil toch mijn laptop snel hebben nu en niet op weken op bcc wachten en dat voor een verschil 35 euro en nu een jaar langer garantie op de laptop..

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

FrankeyE schreef: Wat een nuttige reactie... heeft dit forum echt wat aan.. maar goed, als bcc voorraad uitverkoop doet kan ik niet Mycom verplichten om met die prijs mee te gaan. op bcc na stond de laptop op tweakers voor +- 760 euro..Ik had in almere mycom hun marge gezien op de laptop, Dus krijg hem onder hun marge wil toch mijn laptop snel hebben nu en niet op weken op bcc wachten en dat voor een verschil 35 euro en nu een jaar langer garantie op de laptop..
Nog een keer dan, stap voor stap:

1. op 18-10-2010 een laptop aangeschaft bij Mycom - 749 euro.
2. verkoper biedt 3 jaar lang verzekering voor 70 euro
3. na 2.5 jaar kapot, met de papieren naar Mycom : willen er niks meer van weten en schuiven af
4. verkoper Mycom heeft nooit polisvoorwaarden verstrekt
5. verzekering keert toch iets uit (best wel veel eigenlijk)
6. werknemer geeft grif toe dat verkochte verzekeringen niet ondersteund werden door verzekering. Kortom, Mycom verkocht lucht
7. medewerker Mycom bevestigt dat aankoopsbedrag terug
8. shop manager Mycom veegt daar billetjes mee af
9. shop manager A verwijst naar shop manager B (hoezo? ander bedrijf of zo?)
10. u krijgt grandioze korting van paar centen plus nieuwe 3-jaar "verzekering" (die door alle consumentenorganisaties als overbodige geld-uit-de-zak-klopperij wordt aangemerkt) en...

U gaat daar mee akkoord en lijkt er nog tevreden over te zijn ook????? De vraag is, als u zich één maal door Mycom besodemieterd voelt waarom u zich daar zo maar een tweede keer in laat kletsen?

Diezelfde laptop had u bij een x-aantal plaatsen goedkoper kunnen aanschaffen. Die verzekering had u bij uw eigen tussenpersoon wel tien keer goedkoper kunnen afsluiten.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

newmikey schreef: Diezelfde laptop had u bij een x-aantal plaatsen goedkoper kunnen aanschaffen. Die verzekering had u bij uw eigen tussenpersoon wel tien keer goedkoper kunnen afsluiten.
Goedkoper dan 190 euro? Dat lijkt me erg sterk hoor. En een verzekering die na 2,5 jaar 75% van het aankoopbedrag (-50 euro eigen risico, dat wel) terugbetaalt voor 7 euro afsluiten lijkt me toch ook erg onwaarschijnlijk....

Gesloten