LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann Fam. Pakket Korting rekening

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ademak

Neckermann Fam. Pakket Korting rekening

Ongelezen bericht door ademak »

Beste mensen mijn vader is een tijdje terug, gebeld door een callcenter medewerker van Neckerman. Die bood een GRATIS familiepakket aan mijn vader. En heel naief zonder bij na te denken heeft mijn vader de pakket geakkordeerd. Na een maand hebben we een rekening overzicht gekregen van Neckermann van een bedrag van € 31,05

de volgende staat vermeld:
Administratie kosten € 5,00
Fam. Pakket.1 Levering 19,50
Bijdrage Porto 5,99
Financieringskosten 0,07
Kosten printen rekeningoverzicht 0,49
Totaal 31,05

Ik heb nooit iets ontvangen of getekend en ookal had ik iets ontvangen dan moest dit gratis zijn. Want dat is wat mijn vader had afgesproken.

Via Via heb ik een telefoonnummer gevonden van het bedrijf die deze kortingcouponnen verstuurd.
0900-22 33 000 (0,2 cent). Ik kreeg mevrouw Lisa Rol aan de telefoon die het bedrag heel vreemd vondt, (wat mij helemaal niet interesseerd). Die heeft het familiepakket geannuleerd, naar haar zeggen. Maar ik moest nog Neckerman bellen om de rekening te annuleren.
Ik heb vandaag Neckerman gebeld en verteld dat ik nooit iets heb ontvangen en dat ik de bedrijf heb gebeld die deze couponnen heb verstuurd en heb geannuleerd. Maar mevrouw Neckerman wilde niet geloven dat ik de bedrijf kon bellen, zonder dat ik de couponnen heb ontvangen. En dat ze nu een onderzoek gaan doen en dat dat 14 dagen kan duren.

Nou is mijn vraag:
Er loopt nu een (zogenaamde) onderzoek dat 14 dagen gaat duren. Maar ik moet de rekening over 12 dagen betalen. Wat moet ik doen?
Ik heb nooit ergens voor getekend of iets ontvangen. Kunnen ze dit aan mij verrekenen?
Ik sta in de bel me niet register, maar Neckerman belt ons nog steeds? Hoe kan ik voorkomen dat zulke bedrijven mij niet bellen?

Ik snap niet dat een groot bedrijf als Neckermann aan zulke zielige praktijken meedoen. Door mensen op te lichten via telefoon.

mvg,

Ak

aerox

Re: Neckermann Fam. Pakket Korting rekening

Ongelezen bericht door aerox »

Vaak worden telefonische gesprekken waar men wat besteld opgenomen door het bedrijf. Ik zou hier naar vragen, als hier geen sprake van is hebben ze geen poot om op te staan. Ze kunnen iedereen wel wat opsturen en zeggen dat ze moeten betalen.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

ademak schreef:Administratie kosten € 5,00
Fam. Pakket.1 Levering 19,50
Bijdrage Porto 5,99
Financieringskosten 0,07
Kosten printen rekeningoverzicht 0,49
Totaal 31,05
Inderdaad een nogal vreemde verzameling. Het lijkt mij dat "Bijdrage porto" ook al in "Fam. Pakket.1 Levering" zit. De administratie- en financieringskosten en de kosten voor het printen van een rekeningsoverzicht mogen bij een 'gratis' aanbod al helemaal niet worden gerekend, dat is namelijk een onrechtmatige handelspraktijk volgens art. 6:193g onder t BW. De Europese Commissie zegt over dat artikel:
This prohibition is based on the idea that consumers expect a "free" claim to be exactly that, meaning they receive something for nothing: no money or other consideration has to be given in exchange.

This is largely reflected in Annex I, n.20 which provides that an offer can be described as free only if consumers pay no more than:
a) the minimum, unavoidable cost of responding to the promotion (e.g. the current public postage rates , the cost of telephoning up to and including the national rate or the minimum, unavoidable cost of sending a text message);
b) the true cost of freight or delivery;
c) the cost, including incidental expenses, of any travel involved if consumers collect the offer.

As a consequence, traders should not charge for packaging, handling or administration.

It also follows that a legitimate promotion of free claims requires full price transparency from traders: traders should make clear in all material featuring "free" offers what is the consumer's liability for costs, if any.

An example of a prohibited practice would be where a consumer is offered a "free" product or a gift but then he or she needs to call a premium number to get it.

An example of a straightforward, legitimate free claim is when a trader hands out a free product sample to passers-by in a shopping centre.

Webcare neckermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Webcare neckermann »

Beste Ademak,
Je hebt een klacht geplaatst op dit forum.
We willen je klacht graag in behandeling nemen, maar aan de hand van de gegevens die je hebt achtergelaten op deze site kunnen we geen contact met je opnemen.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om via onderstaande link je gegevens te melden?

http://www.necknet.nl/service/reactie/50a5ff1e

Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Diana

Webcare, neckermann.com

Gesloten