Mijn dochters kwamen een paar weken enthousiast thuis met Loombandjes. Ik dacht dat deze rage al voorbij was, maar daar hadden mijn dochters geen boodschap aan. Ik ben toen op zoek gegaan naar Loombandjes en kwam uit bij Loombandswebshop. Een walhalla voor Loombands lovers. Ik heb daar een Loombands koffer met alles erop en eraan besteld. De bestelling werd mooi op tijd geleverd en mijn dochters waren er reuze blij mee. Ze gingen meteen vol enthousiasme aan de slag.
Helaas bleken er onderdelen te ontbreken (zakje met 50 sluitingen en 6 Loom charms). Die had ik op één van de afbeeldingen van het product gezien. En deze stonden ook vermeld op een sticker op de voorkant van de koffer. Dus ik heb erachter aan gemaild. Ik kreeg niet, zoals op de website vermeld stond, binnen 24 uur reactie. Dus nog een keer een mail gestuurd. En er toen maar achteraan gebeld. Ik moest nog maar een keer mailen. En ja hoor, toch nog een reactie. Maar daar werd ik niet heel vrolijk van.
Hun reactie was: 'De volgende tekst staat bij de loom koffer: Complete sorteerdoos vol met loom bands en loom accessoires. De koffer bestaat uit een doorzichtige kunststof koffer met verschillende vakken vol met verschillende kleuren loombandjes. Tevens zit er in deze set een extra sterk loombord, een haak-loom, en een zakje met sluitingen voor je armbandjes. Er staat niet vermeld hoeveel er van alle soorten inzitten en ook niet dat er loomcharms in de doos behoren te zitten.'
En daar kon ik het mee doen. Toen ik nog aangaf dat de ontbrekende onderdelen wel op de afbeelding zichtbaar waren én op de koffer vermeld stonden, werd mij heel duidelijk gemaakt dat ik enkel rechten kon ontlenen aan de beschrijving op de website. En omdat de ontbrekende onderdelen niet expliciet genoemd waren (maar ook niet expliciet dat ze ontbraken), had ik er dus geen recht op. Volgens hen heb ik gekregen wat ik besteld heb.
Ik vind dit toch wel erg rieken naar het misleiden van de klant (verkeerde verwachtingen opwekken). Als een consument niet mag afgaan op afbeeldingen van notabene een webwinkel (er stond niet bij dat de afbeeldingen verouderd waren of mogelijk niet klopten), waarom zetten ze die er dan bij? Het 'toeval' wil dat de betreffende afbeelding inmiddels verwijderd is. Toch wel bijzonder, want daar kon ik als consument toch geen rechten aan ontlenen? Van de sticker op de koffer hebben ze uiteindelijk gezegd dat het waarschijnlijk om een 'oude druk' gaat.
Kortom, een redelijke vraag om ontbrekende onderdelen (van een paar euro) wordt hier wel op erg klantonvriendelijke wijze van de hand gedaan. En uiteraard heb ik de ontbrekende onderdelen tot op heden niet ontvangen. De webwinkel geeft niet meer thuis. Wie heeft hier ook ervaring mee en weet een oplossing?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Negatieve ervaring Loombandswebshop van Webcompanies
-
Re: Negatieve ervaring Loombandswebshop van Webcompanies
Logische toch u heeft een antwoord gehad maar accepteert deze niet. U koopt iets op basis van de omschrijving op de website, dat er op de doos iets anders staat is niet relevant. U kunt het artikel wel binnen 14 dagen na aankoop terugsturen, zonder opgave van rede. Zolang de set nog compleet is moeten ze u gewoon terug betalen.Natasja18 schreef:De webwinkel geeft niet meer thuis.
Hallo Natasja, inderdaad klantonvriendelijk. Een probleem dat makkelijk op te lossen was geweest door even wat na te zenden maar helaas dus.
Ik zou het er niet zonder meer bij laten zitten. Lees dit eens https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... er-product (geldt niet alleen voor elektronica ) en hier https://ictrecht.nl/2011/01/09/wat-te-d ... d-product/
U hebt niet gekregen wat u kon verwachten. Het is aan u om te kijken of nog eens in de pen gaat klimmen en een brief gaat schrijven.
Ik zou het er niet zonder meer bij laten zitten. Lees dit eens https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... er-product (geldt niet alleen voor elektronica ) en hier https://ictrecht.nl/2011/01/09/wat-te-d ... d-product/
U hebt niet gekregen wat u kon verwachten. Het is aan u om te kijken of nog eens in de pen gaat klimmen en een brief gaat schrijven.
en waar hebben we het over? een paar euro?
Over principes, onbetaalbaar.thecure schreef:en waar hebben we het over? een paar euro?
Vaak staat er op dit soort verpakkingenin kleine lettertjes dat de inhoud kan afwijken van de afbeelding. Is dat hier ook het geval?