LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog steeds geen restitutie ontvangen van tommyhilfiger.nl

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
csharp

Nog steeds geen restitutie ontvangen van tommyhilfiger.nl

Ongelezen bericht door csharp »

Op 11 november 2011 had ik een kledingstuk besteld op http://www.tommyhilfiger.nl. Helaas paste het niet, en had ik het teruggestuurd. Volgens hun site wordt het bedrag binnen 10 werkdagen teruggestort.

Vandaag 2 maanden later heb ik nog steeds mijn restitutie niet ontvangen. In de tussentijd is er heen en weer gemaild.

30 nov: Tommy Hilfiger bevestigt per mail dat ze het kledingstuk hebben ontvangen.

30 nov: Ik mailde terug met de vraag wanneer het geldbedrag wordt teruggestort.

8 dec: Tommy Hilfiger stuurde een standaardantwoord terug: "Wij hebben uw bericht naar de desbetreffende
afdeling doorgestuurd, die uw vraag in behandeling zullen nemen."

16 dec: Ik mailde met de vraag hoe het ervoor stond.

17 dec: Tommy Hilfiger mailde terug en zei dat ze opdracht hadden gegeven om de restitutie te verwerken

20 dec: Ik mailde terug dat ik nog steeds geen restitutie had ontvangen

21 dec: Tommy Hilfiger moest een navraag doen en wil voor de zekerheid nogmaals mijn rekeninggegevens. Ik had meteen een antwoord teruggestuurd.

23 dec: Ik mailde om te vragen wat de status was

24 dec: Tommy Hilfiger mailde terug en meldde dat ze nog steeds geen antwoord van hun boekhouding hadden gekregen.

31 dec: ik had een herinneringsmail gestuurd met de mededeling dat het geldbedrag nog steeds niet was teruggestort.

2 jan: Tommy Hilfiger stuurde een excuses mail terug, en zei dat ze vandaag nog een antwoord kregen van de boekhouding.

7 jan: Ik had Tommy Hilfiger nogmaals een mail gestuurd om te vragen naar de status.

10 jan: Tommy Hilfiger stuurde een standaard excuses mail: "Wij hebben uw bericht naar de desbetreffende afdeling doorgestuurd, die uw vraag in behandeling zullen nemen."

---

Hoe moet ik nu met deze situatie omgaan?

csharp

Re: Nog steeds geen restitutie ontvangen van tommyhilfiger.nl

Ongelezen bericht door csharp »

Oeps, heb het per ongeluk in het verkeerde forum geplaatst. Kan dit verplaatst worden naar het forum Webwinkel?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Aanmaningen sturen.

Je geeft helaas niet aan wanneer je de goederen hebt ontvangen en per wanneer je de koop hebt ontbonden. Ik ga er daarom vanuit dat je de goederen op 21 november hebt ontvangen. De verkoper is dan in ieder geval per 30 december in verzuim. Dat betekent dat de wettelijke rente per die datum is gaan lopen. Daarnaast heb je recht op vergoeding van buitenrechtelijke kosten (incassokosten), mits je een herinneringsaanmaning hebt verstuurd. Tot een hoofdsom is dit 37 euro plus BTW.

Als een incassobureau niet werkt, moet je naar de kantonrechter en kun je beslag leggen op een bankrekening van de tegenpartij.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Op 11 november 2011 had ik een kledingstuk besteld op xx.xxx Helaas paste het niet, en had ik het teruggestuurd. Volgens hun site wordt het bedrag binnen 10 werkdagen teruggestort
De levertijd is normaal 3-4 dagen, en het artikel mag binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen worden geretourneerd. Wanneer heb je het artikel eigenlijk ontvangen?

Van de Website :
Wij zullen ons best doen uw aankoop direct nadat wij deze weer in ons magazijn hebben ontvangen te crediteren.
Dat is wel een erg diplomatieke benadering. Enfin ze zullen zich toch wel aan de 30 dagen termijn moeten houden.

Gesloten