Ik vroeg paar minuten geleden aan klantenservice medewerkster waarom ik de ene medewerker wel direkt het SAC nummer kan doorgeven terwijl ik aan de telefoon zit en bij de andere persoon 1st 10 min in de wachtrij word gezet.
Reden is dat sommige ikea medewerkers niet in het systeem kunnen kijken waar ze de gegevens kunnen invoeren. Er word door iemand anders gezocht en dan zoekt die de gegevens erbij.
Dat noem ik bedrijfs voering met winstoogmerk.
BOE
wel eerlijk verteld dan dat weer wel.
ps. De ikea online chatservice heb je ook niets aan want die sturen je bij elke vraag door dus weer bellen naar de klantenservice omdat ze sac nummers niet in kunnen kijken of ze weten de verpakkings maat zelf ook niet van een produkt (dit stond ook niet op de site zelf) of als je een vraag hebt over een gekocht produkt/installatie moet je weer in de winkel zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oorzaak lange telefoon wacht tijden ikea bekend!!
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10
Re: oorzaak lange telefoon wacht tijden ikea bekend!!
Wat is een SAC nummer?
Re: oorzaak lange telefoon wacht tijden ikea bekend!!
Als je in het keuzemenu de juiste keuze maak (optie 4: klacht) krijg je altijd een medewerker die je SAC-nummer (=referentienummer) kan inzien. Kwestie van de juiste keuzes maken dus
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10
Re: oorzaak lange telefoon wacht tijden ikea bekend!!
@vogels
Ik lig er ook niet wakker van maar ik vind onnodig in de wachtrij staan en dus ook 0900 kosten betalen zinloos.
Ik vind het vreemd dat wanneer ik een ander tijdstip bel dan een bandje krijg dat je terug gebeld kan worden als je op toets 1 klikt waarschijnlijk zit hier een vast patroon in waardoor je dus beter altijd op die tijd kan bellen.
@sephore
Is al beantwoord.
@ptev
Ik hoefde niet echt een klacht door te geven ik wilde weten wat het post adres en antwoordnummer is van ikea klantenservice
Voor ze me gebrek behandelen moet ik namelijk 1st de bon versturen en de vracht bon.
En toch deden ze er net zo lang over om dat op te zoeken als het sac nummer opzoeken even eerder.
Als ze dat gewoon meeverstuurd hadden in de brief had ik helemaal niet hoeven te bellen.
Ikea heeft overigens een wacht tijd van 4 weken voordat ze een klacht of gebrek aannemen dat vond ik wel erg lang.
Ik had voorheen al eens emailtjes verstuurd maar die behandelen ze trouwens ook niet dat vond ik wel irritand tot 3 maal aan toe telkens ruim hun eigen termijn afgewacht.
Voor de rest lossen ze meestal wel dingen goed op hoor maar die communicatie daar is zo erg beroerd je moet zelf erg vaak bellen om iets voor elkaar te krijgen.
Dat zou een strategie kunnen zijn zodat mensen gewoon opgeven bijvoorbeeld maar dat is speculeren.
Ik lig er ook niet wakker van maar ik vind onnodig in de wachtrij staan en dus ook 0900 kosten betalen zinloos.
Ik vind het vreemd dat wanneer ik een ander tijdstip bel dan een bandje krijg dat je terug gebeld kan worden als je op toets 1 klikt waarschijnlijk zit hier een vast patroon in waardoor je dus beter altijd op die tijd kan bellen.
@sephore
Is al beantwoord.
@ptev
Ik hoefde niet echt een klacht door te geven ik wilde weten wat het post adres en antwoordnummer is van ikea klantenservice
Voor ze me gebrek behandelen moet ik namelijk 1st de bon versturen en de vracht bon.
En toch deden ze er net zo lang over om dat op te zoeken als het sac nummer opzoeken even eerder.
Als ze dat gewoon meeverstuurd hadden in de brief had ik helemaal niet hoeven te bellen.
Ikea heeft overigens een wacht tijd van 4 weken voordat ze een klacht of gebrek aannemen dat vond ik wel erg lang.
Ik had voorheen al eens emailtjes verstuurd maar die behandelen ze trouwens ook niet dat vond ik wel irritand tot 3 maal aan toe telkens ruim hun eigen termijn afgewacht.
Voor de rest lossen ze meestal wel dingen goed op hoor maar die communicatie daar is zo erg beroerd je moet zelf erg vaak bellen om iets voor elkaar te krijgen.
Dat zou een strategie kunnen zijn zodat mensen gewoon opgeven bijvoorbeeld maar dat is speculeren.
Re: oorzaak lange telefoon wacht tijden ikea bekend!!
@testkees, het is absoluut niet de bedoeling om klanten geen antwoord te geven op hun vraag. In sommige gevallen kan de beantwoording van e-mails wat langer duren dan de 2 werkdagen waar naar wordt gestreefd. Helemaal geen antwoord krijgen zou alleen kunnen komen door een storing in het ict-systeem waardoor de e-mails niet worden ontvangen.
Overigens staat het adres van de klantenservice als het goed is ook in de e-mail die je hebt gekregen. Als hierin wordt gevraagd om de vrachtbrief en het aankoopbewijs op te sturen staat onderaan de bijlage het adres vermeld waar deze naar toe kunnen worden gestuurd.
Voor wat betreft de terugbeloptie: deze staat alleen aan op het moment dat het dusdanig druk is in de lijn dat een overflow in de vorm van een terugbelactie wat ruimte geeft. Dit is niet geheel willekeurig en het heeft dus geen zin om op gezette tijden terug te bellen
Overigens wel een tip voor iedereen die contact wil opnemen en waarbij het niet heel dringend is: maandag en dinsdag zijn piekdagen qua drukte, 's avonds is het vaak wat rustiger =)
Overigens staat het adres van de klantenservice als het goed is ook in de e-mail die je hebt gekregen. Als hierin wordt gevraagd om de vrachtbrief en het aankoopbewijs op te sturen staat onderaan de bijlage het adres vermeld waar deze naar toe kunnen worden gestuurd.
Voor wat betreft de terugbeloptie: deze staat alleen aan op het moment dat het dusdanig druk is in de lijn dat een overflow in de vorm van een terugbelactie wat ruimte geeft. Dit is niet geheel willekeurig en het heeft dus geen zin om op gezette tijden terug te bellen
Overigens wel een tip voor iedereen die contact wil opnemen en waarbij het niet heel dringend is: maandag en dinsdag zijn piekdagen qua drukte, 's avonds is het vaak wat rustiger =)
Re: oorzaak lange telefoon wacht tijden ikea bekend!!
In de praktijk duurt het beantwoorden van e-mails vele malen langer bij IKEA. Verder hebben gewone klachten als snel een wachttijd van 2-3 weken voordat ze in behandeling worden genomen. Vervolgens duurt het nog een paar weken voordat er een definitieve oplossing in zicht is. De verwerking van vragen en klachten gaat tergend traag bij IKEA (en voor het bellen over een klacht wordt ook nog eens € 0,15 per minuut in rekening gebracht)ptev schreef:@testkees, het is absoluut niet de bedoeling om klanten geen antwoord te geven op hun vraag. In sommige gevallen kan de beantwoording van e-mails wat langer duren dan de 2 werkdagen waar naar wordt gestreefd.
Re: oorzaak lange telefoon wacht tijden ikea bekend!!
Ouwe koe, sloot...ga d'r zelf ook ff inliggen...