Ik heb 3 dagen geleden bij de open32 in Breda een riem gekocht.
De riem die ik heb gekocht kon ik niet in de winkel passen ivm beveiligings plastic.
toen ik thuis kwam paste de riem niet & matchte de riem niet met mijn schoenen en ik wilde hem retourneren.
Ik wist toen nog niet dat koop koop is, ik ben gewend dat ik binnen 7 dagen het product ongedragen kan terug brengen.
Ik loop de winkel binnen naar de kassa, waarop ik de vraag krijg kan ik u ergens mee helpen?
Ik zeg ik zou graag mijn riem terug brengen!
Daarop zegt de verkoopster tegen me, dat kan niet alleen een tegoedbon of tegen iets anders ruilen!
Ik zeg maar ik heb toch gewoon recht op mijn geld terug ( wat ik dus niet had maar ik niet wist )
Zegt ze, overleg het maar met mijn collega.
Als ik bij de riemen ga kijken zie ik ook een bruine hangen, deze is alleen wel 30 euro ipv 19.95 dit heb ik er niet voor over, dus ik vraag aan de zelfde vrouw zou ik aub mijn geld terug kunnen krijgen, zegt ze ik ga niet meer met u in discussie.
Ik vond dit een beetje raar, want ik ben continue beleefd geweest.
Kom ik bij haar collega aan, begint ze in de volle winkel te zeggen dat het kan maar dat de manier waarop niet leuk is en dat een jonge man als ik beleefd moet zijn & dat ze er continue achter heeft gestaan en alles heeft gehoord. ( mijn reactie was natuurlijk geschokt! )
Ik zeg daarop wat heb ik dan onbeleefd gedaan, waarop ze begint te zeggen dat ik ben voorgekropen ( wat niet het geval was want de mevrouw had gevraagt of ik haar ergens mee kon helpen, terwijl er geen andere klanten in de rij stonden )
En dat de manier waarop ik het heb gevraagd onbeleefd is.
Ik snapte er niets van en ik ben, (dom) in discussie gegaan dat dit niet het geval is, vraagt ze mijn riem en bon, zegt ze ik kan het ruilen maar het is gestempeld, dus u moet ook de stempel op de klanten kaart laten zien.
Alle moeite was dus voor niets, ik kan dus weer naar de winkel in de stad terug en heb niet bereikt behalve me ongeloofelijk voor schut gezet te zijn.
Kan iemand zo met klanten omgaan?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Open 32 Onwijs onbeleefd behandeld!
Re: Open 32 Onwijs onbeleefd behandeld!
Ja, dat kan. Maar beleefd is anders....Ik zou gewoon nooit meer terug gaan naar deze winkel. (En ik had de verkoopster wellicht geadviseerd dat ze misschien een cursus klantvriendelijkheid kan volgen, staat ook nog leuk op haar cv )
En het ruilen of geld terug is een service van de winkelier. Hij is daar niet toe verplicht.