Vorige week zaterdag heb ik een bril uitgezocht bij Pearl. Het prijskaartje aan op het montuur gaf 189 euro aan. Bij het verder afhandelen van de aankoop gaf de computer 69 euro aan. De opticien zou dit navragen bij het hoofdkantoor. Eenmaal thuisgekomen heb ik het betreffende montuur opgezocht op internet. Ook hier staat de prijs van 69 euro aangegeven. Ik was er daarom van overtuigd dat 69 euro de juiste prijs was. Nu heeft de opticien dinsdag mijn voicemail ingesproken en gemeld dat de prijs verkeerd in de computer zou staan en dat ik toch 120 euro meer moet betalen. Wanneer ik nu op internet kijk, staat hier echter nog steeds 69 euro aangegeven.
Ter vergelijking: Diezelfde zaterdag was ik in een kledingzaak waar een goedkopere prijs op het kledingstuk stond dan ik uiteindelijk moest afrekenen bij de kassa. De prijs in de kassa was leidend, werd mij verteld. En bij de opticien blijkt het tegenovergestelde het geval te zijn?
Wat is reeel mbt dit nieuwe montuur? Eigenlijk is mijn plezier van de nieuwe aanschaf wel heel erg afgenomen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pearl - afwijkende prijs montuur - opgelost
Pearl - afwijkende prijs montuur - opgelost
Laatst gewijzigd door Alie04 op 10 jul 2015 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pearl - afwijkende prijs montuur - opgelost
Dat de prijs op internet overeenstemt met die in de computer is vrij logisch: dat komt ongetwijfeld uit één en dezelfde database. Daar kan een keer iets fout gaan. Als je van plan was die bril te kopen voor 189 euro: gewoon doen. Als je 't niet van plan was: gewoon verder zoeken.
Ja, inderdaad dat is logisch. Ze geven echter aan dat dit montuur per abuis aan een verkeerde code is gehangen. Als dat zo is, zou ik willen verwachten dat deze fout zsm wordt opgelost = correcte prijs tonen. Daarnaast: alle soortgelijke monturen van deze ontwerper staan voor 69 euro op internet. Een code verkeerd gekoppeld is nog te verwachten, maar alle soortgelijke monturen, met soortgelijke codes vind ik wel apart.
Het kan ook zo zijn dat de Pearl webshop een onafhankelijk bedrijf is tov de winkels, of dat er een onderscheid is tussen eigen Pearl winkels en franchisenemers. Zo was het bij de Mediamarkt altijd zo dat de vestigingen aparte BV's waren, en de webshop ook. En dat dus prijzen en assortiment konden verschillen tussen winkels onderling, of tussen een winkel en hun webshop. Erg verwarrend voor de klant, want dat zie je zo niet als overal Mediamarkt (of in dit geval Pearl) op staat.Alie04 schreef:Ja, inderdaad dat is logisch. Ze geven echter aan dat dit montuur per abuis aan een verkeerde code is gehangen. Als dat zo is, zou ik willen verwachten dat deze fout zsm wordt opgelost = correcte prijs tonen. Daarnaast: alle soortgelijke monturen van deze ontwerper staan voor 69 euro op internet. Een code verkeerd gekoppeld is nog te verwachten, maar alle soortgelijke monturen, met soortgelijke codes vind ik wel apart.
Let wel, ik weet niet of het hier wel zo is, maar het zou dus kunnen.
Overigens werd ik tijdens mijn laatste aankoop gebeld door mijn opticien, dat de prijs 80 euro lager was als gedacht.
Blij verrast om te horen dat men, na overleg met het hoofdkantoor, met de wetenschap dat deze prijs ook op internet werd getoond, heeft besloten de lagere prijs te hanteren.
Ook schijnt de prijs van het montuur op internet niet te worden aangepast en daarmee ook voor de lagere prijs in de winkel te worden verkocht ?
Ben zeer tevreden en blij met deze afhandeling.
Ook schijnt de prijs van het montuur op internet niet te worden aangepast en daarmee ook voor de lagere prijs in de winkel te worden verkocht ?
Ben zeer tevreden en blij met deze afhandeling.
Netjes! Veel plezier ermee dus
-
Dat is snel (in drie dagen dus) opgelost, en op een keurige manier ook nog. Niet alleen voor jezelf, maar voor iedere toekomstige koper van dit montuur.
Ik hoop dat je nu des te meer plezier van je bril gaat krijgen!
Ik hoop dat je nu des te meer plezier van je bril gaat krijgen!