LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips PL-S 7 watt. lamp
Philips PL-S 7 watt. lamp
Kocht deze lamp bij Praxis Purmerend voor €8,49....
Ging ook naar Gamma Purmerend, en daar exact de zelfde lamp voor €4,99
ENORM prijsverschil, dat kan toch niet? € 3,50 verschil!!!!!! Allebei ook Philips...
Maak hier melding van Radar........Dus let op bij Praxis, met lampen.....
Fred Lok
Ging ook naar Gamma Purmerend, en daar exact de zelfde lamp voor €4,99
ENORM prijsverschil, dat kan toch niet? € 3,50 verschil!!!!!! Allebei ook Philips...
Maak hier melding van Radar........Dus let op bij Praxis, met lampen.....
Fred Lok
Re: Philips PL-S 7 watt. lamp
Dan maar terugbrengen naar Praxis en kopen bij Gamma.
-
Ik kocht bananen bij de AH en liep toen bij de Aldi naar binnen. Zat zomaar prijsverschil in.
Elke winkelier mag zelf bepalen welke prijs er aan een artikel gehangen wordt. Het kan zijn dat Praxis een hogere marge op dit artikel neemt ter compensatie van een margearm artikel. Of dat zij een hogere inkoopprijs betalen omdat ze minder afnemen.
Maar wat zou Radar met uw melding moeten doen?
Elke winkelier mag zelf bepalen welke prijs er aan een artikel gehangen wordt. Het kan zijn dat Praxis een hogere marge op dit artikel neemt ter compensatie van een margearm artikel. Of dat zij een hogere inkoopprijs betalen omdat ze minder afnemen.
Maar wat zou Radar met uw melding moeten doen?
-
Er zijn toch geen vastgestelde prijzen? Dat geldt alleen voor cigaretten!
Ik zie ze op internet voor ruimschoots onder de twee euro.
-
De PL7-S is vermoedelijk een model wat lastig te vinden is, niet iedereen heeft de PL meer en kan zijn dat ze voor oude prijzen in verkoop bleven, was voor andere PL serie lastig online te vinden..... dus wees blij dat je voor deze nog een lamp kon vinden.
Natuurlijk kan dat wel. Het gebeurt regelmatig, bij allerlei producten, dat identieke producten bij de ene winkel veel duurder zijn dan bij de andere winkel. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Volgens mij staat Praxis ook niet echt bekend om zijn lage prijzen.
Ik moet tanken, anders heb ik een lege tank. Woon aan de grens met België. Daar betaal ik minstens € 0,20 tot € 0,25 minder per liter, totale omrij kosten 4 km. Waar ga ik tanken? Niet in NL. Prijsverschillen zijn er nu altijd en overal. Waarom gaat u trouwens nog kijken NA aankoop wat het bij een ander kost? Vooraf lijkt mij handiger.
Tja, dat is een beetje het gevolg van de vrije markt. Een winkel mag (gelukkig) zelf bepalen voor welke prijs iets aangeboden wordt. Dit is een relatief belangrijk systeem in onze samenleving. Op die manier kunnen de winkels concurreren, ontneem je dat, is er ook geen concurrentie meer. Er zijn wel systemen waarbij de prijzen vooraf bepaald worden, dat gebeurt in de meer communistische systemen, maar persoonlijk heb ik dan liever een vrije markt.