LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Probleem halfords filiaal sneek
-
Probleem halfords filiaal sneek
Uitermate slecht bedrijf .
De mensen die er werken hebben geen verstand van de producten die hun verkopen .
Ik ben enkele dagen bij dit bedrijf geweest met het probleem dat ik zwart spul op mijn velgen had zitten en het met een velgen reiniger er niet af kon krijgen .
Vervolgens heb ik nog een foto ervan laten zien .
Hierop werd ik geadviseerd om metal finishing polish te gebruik .
Ik hoefde enkel het product op het zwarte vuil te smeren en deze vervolgens goed wrijven .
Mooi afgerekend en proberen maar .
Alleen het probleem volgde al snel .
Toen ik het erop smeerde en vervolgens goed uitwrijfde , zag ik dat het zwarte vuil wel weg was maar dit niet het enige was wat weg was.
Mijn verf was er op meerdere plekken af.
Ik ben toen gelijk gaan kijken op internet , waar dit product dan wel voor dient
volgens meguiars is dit product bedoelt voor op ongespoten metalen .
Dus dit product is niet bedoelt op gespoten velgen .
Ik heb daarna gelijk contact opgenomen met halfords sneek .
Al snel werd hierop gezegt dat het product niet deugd en dat er contact opgenomen moet worden met meguairs .
Ik heb toen ook gelijk aangegeven dat dit niet door meguiars kan komen omdat zei juist al duidelijk aangegeven dat dit product daar niet voor bedoelt is .
Vanuit daar heeft de persoon van halfords gezegt wat een passende oplossing is.
Ik heb toen aangegeven dat ik graag wilde dat mijn velgen weer netjes worden .
Hij zou toen met de bass gaan praten , om vervolgens mij de volgende dag weer bellen met een uitkomst .
Alleen er is geen telefoontje gekomen .
Wat heeft meneer van de halfords nou gedaan , hij heeft contact opgenomen met meguiars om uitleg te vragen wat hier nou mis is gegaan en waarom het product schade heeft toegebracht .
Toen heeft meguiars duidelijk vermeld dat dit product geen schade kan toe brengen, maar dat het probleem waarschijnlijk is gekomen omdat de klant waarschijnlijk het product op het vuil heeft aangebracht en dit vervolgens heeft uitgewreven en omdat het product geen werking op het vuil heeft . De kans groot is dat de schade komt van het zwarte vuil op de velgen , hierin kunnen metaal deeltjes in zitten van de remmen .
Dus min of meer de combinatie van een niet werkend product samen met de vuil deeltjes en dit samen uitwrijven , krijg je dus een schurend effect.
Ik heb dezel mail dan ook omtvangen van de halfords vesting.
Met het bericht dat hun de handen hiervan aftrekken .
En dat ik wel het product terug mag brengen en mijn aankoop bedrag terug krijg maar dat ik verders niks gecompenseerd krijg van mijn beschadigde velgen.
Dit is toch onwerkelijk voor woorden .
Ik als klant heb dit product geadviseerd gekregen samen met het advies dat ik het product goed moet inwrijven op de plek van het vuil.
Met deze handelswijze zijn nu mijn velgen beschadigd en ik vind dat halfords dit nu moet gaan oplossen
Zelfs de andere halfords vestigingen vinden dit onacceptable en snappen niet hoe dit product geadviseerd kon worden terwijl duidelijk vermeld staat op ongespoten metalen delen aanbrengen en dus niet op gespoten velgen laat staan gespoten velgen met remstof erop.
Mensen wees dus opgepast bij deze vestiging .
En ga niet 123 in op hun adviezen .
Bel anders eerst een andere halfords vestiging om dit na te controleren .
Of bel de fabrikant van het product.
De mensen die er werken hebben geen verstand van de producten die hun verkopen .
Ik ben enkele dagen bij dit bedrijf geweest met het probleem dat ik zwart spul op mijn velgen had zitten en het met een velgen reiniger er niet af kon krijgen .
Ik hoefde enkel het product op het zwarte vuil te smeren en deze vervolgens goed wrijven .
Toen ik het erop smeerde en vervolgens goed uitwrijfde , zag ik dat het zwarte vuil wel weg was maar dit niet het enige was wat weg was.
Ik ben toen gelijk gaan kijken op internet , waar dit product dan wel voor dient
Al snel werd hierop gezegt dat het product niet deugd en dat er contact opgenomen moet worden met meguairs .
Ik heb toen ook gelijk aangegeven dat dit niet door meguiars kan komen omdat zei juist al duidelijk aangegeven dat dit product daar niet voor bedoelt is .
Hij zou toen met de bass gaan praten , om vervolgens mij de volgende dag weer bellen met een uitkomst .
Wat heeft meneer van de halfords nou gedaan , hij heeft contact opgenomen met meguiars om uitleg te vragen wat hier nou mis is gegaan en waarom het product schade heeft toegebracht .
Toen heeft meguiars duidelijk vermeld dat dit product geen schade kan toe brengen, maar dat het probleem waarschijnlijk is gekomen omdat de klant waarschijnlijk het product op het vuil heeft aangebracht en dit vervolgens heeft uitgewreven en omdat het product geen werking op het vuil heeft . De kans groot is dat de schade komt van het zwarte vuil op de velgen , hierin kunnen metaal deeltjes in zitten van de remmen .
Dus min of meer de combinatie van een niet werkend product samen met de vuil deeltjes en dit samen uitwrijven , krijg je dus een schurend effect.
En dat ik wel het product terug mag brengen en mijn aankoop bedrag terug krijg maar dat ik verders niks gecompenseerd krijg van mijn beschadigde velgen.
Ik als klant heb dit product geadviseerd gekregen samen met het advies dat ik het product goed moet inwrijven op de plek van het vuil.
Met deze handelswijze zijn nu mijn velgen beschadigd en ik vind dat halfords dit nu moet gaan oplossen
Zelfs de andere halfords vestigingen vinden dit onacceptable en snappen niet hoe dit product geadviseerd kon worden terwijl duidelijk vermeld staat op ongespoten metalen delen aanbrengen en dus niet op gespoten velgen laat staan gespoten velgen met remstof erop.
-
Re: Probleem halfords filiaal sneek
Op basis van een foto verwacht jij perfecr advies en vervolgens probeer je het produkt niet eerst even uit? :rol:Wesselschaper1989 schreef:Uitermate slecht bedrijf .
Ja, het ligt helemaal aan Halfords Sneek.
Misschien zelf ook eerst even de verpakking lezen voordat je ermee aan de slag gaat?Wesselschaper1989 schreef: Zelfs de andere halfords vestigingen vinden dit onacceptable en snappen niet hoe dit product geadviseerd kon worden terwijl duidelijk vermeld staat op ongespoten metalen delen aanbrengen en dus niet op gespoten velgen laat staan gespoten velgen met remstof erop.
-
Ja daar heb je helemaal gelijk in .
Dat was nu ook wel handig geweest .
Maar meneer
U bent dus zo'n persoon die zich laat adviseren en de verkoper leest het etiket op en zegt vervolgens dat dit product werkt en effectief is , dat u dan thuis nogmaals het etiket na kijkt om het dan vervolgens het erop gaat smeren .
Beetje onwerkelijk lijkt mij .
Ik kom voor advies naar een winkel en hoop dan goed advies te krijgen .
Mocht dit advies totaal niet goed zijn dan hoort de winkel dit op te lossen .
en niet alleen geld terug geven van het product .
Mvg
Maar meneer
U bent dus zo'n persoon die zich laat adviseren en de verkoper leest het etiket op en zegt vervolgens dat dit product werkt en effectief is , dat u dan thuis nogmaals het etiket na kijkt om het dan vervolgens het erop gaat smeren .
Mvg
mh73 schreef:Misschien zelf ook eerst even de verpakking lezen voordat je ermee aan de slag gaat?Wesselschaper1989 schreef: Zelfs de andere halfords vestigingen vinden dit onacceptable en snappen niet hoe dit product geadviseerd kon worden terwijl duidelijk vermeld staat op ongespoten metalen delen aanbrengen en dus niet op gespoten velgen laat staan gespoten velgen met remstof erop.
-
Ja dat was wel verstandig geweest om dit product eerst uit te proberen .Barre Barry schreef:Op basis van een foto verwacht jij perfecr advies en vervolgens probeer je het produkt niet eerst even uit? :rol:Wesselschaper1989 schreef:Uitermate slecht bedrijf .
Ja, het ligt helemaal aan Halfords Sneek.
Alleen ik heb dit spul op het zwarte vuil gedaan en was blij dag door het wrijven het zwarte weg ging.
Waarop ik op meerder plekken ben gaan wrijven .
Uiteindelijk toen ik de velgen in de was wou doen zag ik van dicht bij dat er schade was aangebracht .
Je zou een punt hebben als je naar een speciaalzaak was gegaan. Maar Halfords is een dozenschuiver met het goedkoopst mogelijke personeel. Daar kan je geen vakkundig advies van verwachten. Het is ook niet voor niets dat de meeste filialen nu dicht zijn.Wesselschaper1989 schreef:Ja daar heb je helemaal gelijk in .
Maar meneer
Mvg
TS neemt nogal makkelijk dingen aan blijkbaar.
Zoals dat er alleen mannen op dit forum reageren?
Maar inderdaad, ik geloof iemand niet op zijn blauwe ogen. Ik had in de winkel het etiket nog eens goed gelezen.
Zoals dat er alleen mannen op dit forum reageren?
Maar inderdaad, ik geloof iemand niet op zijn blauwe ogen. Ik had in de winkel het etiket nog eens goed gelezen.
-
Hoe had je het dan opgelost willen hebben? Je kunt niet bewijzen dat de 'schade' veroorzaakt is door dat goedje. En zo ja: je bent zelf degene die het er op gesmeerd heeft, en misschien veel te lang door is gegaan. Dus hoe zie je het voor je? Dat Halfords je wiel weer helemaal in de kleur gaat zetten?Wesselschaper1989 schreef:
-
Hoe ik het opgelost wil hebben .
Een enige vergoeding voor de schade die ik nu heb geleden .
Ik werd zoals je kunt lezen geadviseerd om het goedje erop te doen .
Door dit advies zijn mijn velgen nu beschadigt.
Of het nou komt door het goedje of de wijze van het smeren .
Beide keren hebben hun mij dit geadviseerd .
Ik heb ook totaal geen behoefte om deze discussie met hun aan te gaan .
En gelukkig doen hun dit ook niet met mij .
Alleen ze blijven steeds meguiars de schuld geven .
Terwijl hun duidelijk zijn op hun etiketten .
Het is halfords Sneek die ongeacht meguiars mij dit goedje samen met de handels wijze hebben gegeven .
Dus hun weten donders goed dat ze fout zitten .
Anders ga je ook niet het goedje terug nemen en mij het geld terug willen geven .
Maargoed
Ik werd zoals je kunt lezen geadviseerd om het goedje erop te doen .
Door dit advies zijn mijn velgen nu beschadigt.
Of het nou komt door het goedje of de wijze van het smeren .
Beide keren hebben hun mij dit geadviseerd .
Ik heb ook totaal geen behoefte om deze discussie met hun aan te gaan .
En gelukkig doen hun dit ook niet met mij .
Alleen ze blijven steeds meguiars de schuld geven .
Het is halfords Sneek die ongeacht meguiars mij dit goedje samen met de handels wijze hebben gegeven .
Dus hun weten donders goed dat ze fout zitten .
Anders ga je ook niet het goedje terug nemen en mij het geld terug willen geven .
Maargoed
witte angora schreef:Hoe had je het dan opgelost willen hebben? Je kunt niet bewijzen dat de 'schade' veroorzaakt is door dat goedje. En zo ja: je bent zelf degene die het er op gesmeerd heeft, en misschien veel te lang door is gegaan. Dus hoe zie je het voor je? Dat Halfords je wiel weer helemaal in de kleur gaat zetten?Wesselschaper1989 schreef:
Dan is het je eigen verantwoording.Wesselschaper1989 schreef:Alleen ze blijven steeds meguiars de schuld geven .
Jij bent per slot van rekening de eindgebruiker die zelf het etiket niet leest.
Halfords, wat ze dan ook mogen zijn, mag je niet de schuld geven van je eigen gebrek aan tegenwoordigheid van geest.
De tijd van Captain Peacock en Mr. Humphries is reeds lang voorbij.
Personeel mag tegenwoordig geen drol meer kosten en deskundigheid is ver te zoeken.
Maar dat had je kunnen weten, zeker als je dure spullen zelf gaat behandelen is het vanzelfsprekend dat je alles twee keer nacheckt.
-
Dan ga ik nu even voor advocaat van Halfords spelen.Wesselschaper1989 schreef:Hoe ik het opgelost wil hebben .
"Hoe wil tegenpartij bewijzen dat de schade door dat goedje is veroorzaakt? Misschien was de schade er al. Er is geen enkel bewijs dat de schade door dit goedje is veroorzaakt. En misschien zat er wel zand op de velgen, en had het zand dat schurende effect. Heeft de klager de velgen wel schoongemaakt vóór hij met dit goedje aan de gang ging?"
Dus nogmaals de vraag: hoe wil je dit oplossen op een manier die voor jou toereikend is? Dat je je geld terug kreeg zegt helemaal niets, want: "Mijn cliënt heeft tegenpartij zijn geld teruggegeven om van het gezeur af te zijn".
Hmm, ik ga ervan uit dat dit spul idd niet alleen de zwarte vuil/verf heeft verwijdert. maar ook de verf die had moeten blijven zitten..
Dat had een mens idd echt kunnen begrijpen voordat hij het gebruikte. Het moest wel een agressief goedje zijn.
Maar zijn oplossing aan Halford slaat natuurlijk geen hout! Velgen waren al bedorven en om ze mooi te krijgen moesten ze al overgespoten worden. Om die kosten proberen uit te besparen wordt dit middel geprobeerd. Dit mislukt, financiële schade is dus nihil. Hoogstens het aankoopbedrag van het flesje. Maar dat gaat ook niet lukken omdat die troep zijn werk juist heel goed gedaan heeft!
Ik heb gewerkt bij een taxibedrijf waarbij ze ook dit soort velgen- en insectenreiniger gebruikten. Werd ook altijd gedaan door het vaste personeel en direct verwijdert. Als je het te lang erop laat zitten maakt het idd. te veel schoon.... Zelfs op de velgenreiniger van de Action staat de waarschuwing dat het meteen weer verwijdert moet worden.
Dat had een mens idd echt kunnen begrijpen voordat hij het gebruikte. Het moest wel een agressief goedje zijn.
Maar zijn oplossing aan Halford slaat natuurlijk geen hout! Velgen waren al bedorven en om ze mooi te krijgen moesten ze al overgespoten worden. Om die kosten proberen uit te besparen wordt dit middel geprobeerd. Dit mislukt, financiële schade is dus nihil. Hoogstens het aankoopbedrag van het flesje. Maar dat gaat ook niet lukken omdat die troep zijn werk juist heel goed gedaan heeft!
Ik heb gewerkt bij een taxibedrijf waarbij ze ook dit soort velgen- en insectenreiniger gebruikten. Werd ook altijd gedaan door het vaste personeel en direct verwijdert. Als je het te lang erop laat zitten maakt het idd. te veel schoon.... Zelfs op de velgenreiniger van de Action staat de waarschuwing dat het meteen weer verwijdert moet worden.
-
Wat een argumenten zeg .
Mensen op dit forum kunnen echt rare argumenten op noemen zeg .
Maar volgens mij is de tekst voldoende om ook aan jullie aan te geven dat dit goedje geen kwaad kan .
Dit is ook mede bevestigd door meguiars.
Daarnaast zegt meguiars ook dat dit goedje op gespoten velgen ook weer geen reinigings effect hebben .
Enkel is de schade ontstaan en dit zegt meguiars ook .
Had dit spul niet geadviseerd mogen op gespoten velgen omdat het
Ten eerste onzin is omdat het geen effect heeft .
Ten tweede had het advies er ook nooit mogen zijn om het goedje er in te wrijven .
Omdat het zwarte vuil volgens meguiars remstof deeltjes zijn .
Als je dit met wat voor spul Er ook over heen wrijft je de remstof deeltjes als schuurpapier gebruikt .
En je dus wel degelijk schade veroorzaakt .
Mits ik spul geadviseerd had gekregen die de remstof oplost of verwijdert.
Maargoed ik Zie dat de meningen verdeelt zijn hier .
om ook nog maar even in te gaan op een persoon op dit forum .
Die zegt dat misschien de schade er al niet op zat van te voren .
Ik heb halfords ook vermeld dat ik het hun ook wel even wil laten zien .
Er zit vast en zeker ergens aan de achterkant van de velg nog wat remstof .
Dan kunnen ze zelf met hun eigen ogen zien dat het niet verstandig is om iets op remstof te smeren .
Mvg
Maar volgens mij is de tekst voldoende om ook aan jullie aan te geven dat dit goedje geen kwaad kan .
Dit is ook mede bevestigd door meguiars.
Daarnaast zegt meguiars ook dat dit goedje op gespoten velgen ook weer geen reinigings effect hebben .
Enkel is de schade ontstaan en dit zegt meguiars ook .
Had dit spul niet geadviseerd mogen op gespoten velgen omdat het
Ten eerste onzin is omdat het geen effect heeft .
Ten tweede had het advies er ook nooit mogen zijn om het goedje er in te wrijven .
Omdat het zwarte vuil volgens meguiars remstof deeltjes zijn .
Als je dit met wat voor spul Er ook over heen wrijft je de remstof deeltjes als schuurpapier gebruikt .
En je dus wel degelijk schade veroorzaakt .
Mits ik spul geadviseerd had gekregen die de remstof oplost of verwijdert.
Maargoed ik Zie dat de meningen verdeelt zijn hier .
om ook nog maar even in te gaan op een persoon op dit forum .
Die zegt dat misschien de schade er al niet op zat van te voren .
Ik heb halfords ook vermeld dat ik het hun ook wel even wil laten zien .
Er zit vast en zeker ergens aan de achterkant van de velg nog wat remstof .
Dan kunnen ze zelf met hun eigen ogen zien dat het niet verstandig is om iets op remstof te smeren .
Mvg
nou dan is dat duidelijk, het spul heeft geen schade veroorzaakt. Jij hebt zelf de schade veroorzaakt door je remafval erin te wrijven.... Had je de gebruiksaanwijzing gelezen was er niks gebeurt!
-
Weet je wat? Zoek het ff lekker zelf uit.Wesselschaper1989 schreef:Wat een argumenten zeg .
(O wacht, daar zat dus het probleem... )
Ajuu verder.
Iemand die niet de mening van een ander wil horen, zou geen topic moeten openen in een forum.
Welke lak?
Ja, er is lak die met afbijt middel al spoorloos oploste en harde 2 componenten lakken die je eraf moet schuren...
Halfords heeft een product gegeven waarmee de gevraagde zwarte aanslag verdween...
maar weet niet welke fabriek er welke lak op doet.
Blanke velgen zijn erg zeldzaam en moet U dus eigenlijk eerst het merk velg vermelden....
Lees voor gebruik eerst de aanwijzingen... en ongeopend mag vrijwel alles terug...
Gebruik op eigen risico...
Ja, er is lak die met afbijt middel al spoorloos oploste en harde 2 componenten lakken die je eraf moet schuren...
Halfords heeft een product gegeven waarmee de gevraagde zwarte aanslag verdween...
maar weet niet welke fabriek er welke lak op doet.
Blanke velgen zijn erg zeldzaam en moet U dus eigenlijk eerst het merk velg vermelden....
Lees voor gebruik eerst de aanwijzingen... en ongeopend mag vrijwel alles terug...
Gebruik op eigen risico...
-
Bij toeval kwam ik dit onderwerp vanavond tegen en dit strookt in het geheel niet met de ervaringen die ik zelf met Halfords Sneek heb.
Bij specifieke gevallen zoals het onderwerp hier zou ik persoonlijk naar een autospeciaalzaak gaan maar ben het eens met het feit dat de verkoper de juiste informatie dient te verstrekken.
Maar de afwikkeling van deze kwestie is niet zoals ik Halfords Sneek ken en ik kan me dit ook niet voorstellen.
In dit geval is het een eenzijdig verhaal waarbij ik mijn twijfels heb,
Voor mij is Halfords Sneek echt een winkel die mijn voorkeur geniet boven andere winkels met dezelfde producten. Zelfs de reparatie van de fiets is er perfect en echt veel goedkoper dan de twee fietsenmakers binnen 250 meter van deze vestiging.
Gr.
Jacob
Bij specifieke gevallen zoals het onderwerp hier zou ik persoonlijk naar een autospeciaalzaak gaan maar ben het eens met het feit dat de verkoper de juiste informatie dient te verstrekken.
Maar de afwikkeling van deze kwestie is niet zoals ik Halfords Sneek ken en ik kan me dit ook niet voorstellen.
In dit geval is het een eenzijdig verhaal waarbij ik mijn twijfels heb,
Voor mij is Halfords Sneek echt een winkel die mijn voorkeur geniet boven andere winkels met dezelfde producten. Zelfs de reparatie van de fiets is er perfect en echt veel goedkoper dan de twee fietsenmakers binnen 250 meter van deze vestiging.
Gr.
Jacob
-
Het blijft een wonderlijk verhaal. U gaat naar een dozenschuiver toe om iets van uw velgen af te krijgen. Aan de hand van een foto wordt er iets geadviseerd dat u klakkeloos aanneemt. Als u niet eens weet wat er op uw velg zit, hoe kan een ander dat van een foto zien dan? Vervolgens gaat u aktief aan de slag en er ontstaat waarschijnlijk schade. Een derde partij kan door de telefoon zien wat de oorzaak is en dat het product niet de aanleiding kan zijn.
Aangezien niemand een glazen bol heeft kan bovenstaande gewoon niet. U kunt nu niet uw probleem ergens anders neerleggen. Ieder weldenkend mens weet dat je een verpakking moet lezen voor gebruik. Ieder weldenkend mens weet dat er stappen zijn die genomen moeten worden om tot een eindresultaat te komen.
Aangezien niemand een glazen bol heeft kan bovenstaande gewoon niet. U kunt nu niet uw probleem ergens anders neerleggen. Ieder weldenkend mens weet dat je een verpakking moet lezen voor gebruik. Ieder weldenkend mens weet dat er stappen zijn die genomen moeten worden om tot een eindresultaat te komen.
Topic van ruim anderhalf jaar gelden, mei 2015.
Laten we er ons, zonder nieuwe ontwikkelingen, vooral niet druk meer over maken.
Laten we er ons, zonder nieuwe ontwikkelingen, vooral niet druk meer over maken.