| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Probleem met Gigant BV
-
Geertvisser
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 aug 2015 18:50
Probleem met Gigant BV
Goedeavond,
10 juli heb ik een automatische anti-vliegen dispenser gekocht bij de firma Gigant B.V. Zij rijden langs de weg en verkopen hun spullen aan de deur. Een zeer enthousiaste verkoper prees dit nieuwste apparaatje aan. Hij beweerde dat ik met dit apparaat gegarandeerd tot volgend jaar augustus geen last meer van vliegen zou hebben. Aangezien ik de prijs erg fors vond, namelijk 150 euro, en het te mooi klonk om waar te zijn, heb ik hem stevig aan de tand gevoeld en zeer veel vragen gesteld om zeker te zijn dat het zou werken. En ik ook zeker wist dat er geen addertje onder het gras zat.
De verkoper garandeerde me dat wanneer ik het apparaat in de hal had staan ik nergens in huis vliegen meer zou zien, aangezien alleen in de hal een deur is zonder hor en de vliegen die hierlangs komen het insecticide op zich krijgen. Wat mij uiteindelijk overhaalde was zijn toezegging dat ik mijn geld terug zou krijgen, mocht ik niet tevreden zijn, als er dus vliegen bleven leven.
Welnu, ik merk dat ik toch nog vliegen zie. Geen een in de hal, maar toch enkele in de woonkamer en keuken (terwijl er dit seizoen weinig vliegen zijn!).
Na er goed over nagedacht te hebben, en het geruime tijd afgewacht te hebben (wellicht was er toch een vlieg elders vandaan gekomen) heb ik het bedrijf vandaag gebeld met de mededeling dat ik het apparaat terug wilde geven en het geld terug wilde.
Nu geeft het bedrijf niet thuis en wil me een ''omruilgarantie'' bieden. De geld terug actie zou alleen voor de eerste week zijn, terwijl hij dit absoluut niet heeft vermeld! Volgens hem is het totaal onredelijk om (naar eigen zeggen) na 7 weken het geld terug te vragen. In werkelijkheid is het 5,5 weken na factuurdatum, 4,5 weken na werkelijke levering waarvan ik 1,5 week op vakantie ben geweest. Dus ik heb het product 3 weken uitgetest.
Ik heb duidelijk aangeven dat ik hier niet mee akkoord ga, en mijn geld terug wil. Het bedrijf zegt nee.
Wat kan ik nu het beste doen? De omruiling zie ik absoluut niet zitten, ze verkopen verder producten die erg duur zijn en ik niet wil.
10 juli heb ik een automatische anti-vliegen dispenser gekocht bij de firma Gigant B.V. Zij rijden langs de weg en verkopen hun spullen aan de deur. Een zeer enthousiaste verkoper prees dit nieuwste apparaatje aan. Hij beweerde dat ik met dit apparaat gegarandeerd tot volgend jaar augustus geen last meer van vliegen zou hebben. Aangezien ik de prijs erg fors vond, namelijk 150 euro, en het te mooi klonk om waar te zijn, heb ik hem stevig aan de tand gevoeld en zeer veel vragen gesteld om zeker te zijn dat het zou werken. En ik ook zeker wist dat er geen addertje onder het gras zat.
De verkoper garandeerde me dat wanneer ik het apparaat in de hal had staan ik nergens in huis vliegen meer zou zien, aangezien alleen in de hal een deur is zonder hor en de vliegen die hierlangs komen het insecticide op zich krijgen. Wat mij uiteindelijk overhaalde was zijn toezegging dat ik mijn geld terug zou krijgen, mocht ik niet tevreden zijn, als er dus vliegen bleven leven.
Welnu, ik merk dat ik toch nog vliegen zie. Geen een in de hal, maar toch enkele in de woonkamer en keuken (terwijl er dit seizoen weinig vliegen zijn!).
Na er goed over nagedacht te hebben, en het geruime tijd afgewacht te hebben (wellicht was er toch een vlieg elders vandaan gekomen) heb ik het bedrijf vandaag gebeld met de mededeling dat ik het apparaat terug wilde geven en het geld terug wilde.
Nu geeft het bedrijf niet thuis en wil me een ''omruilgarantie'' bieden. De geld terug actie zou alleen voor de eerste week zijn, terwijl hij dit absoluut niet heeft vermeld! Volgens hem is het totaal onredelijk om (naar eigen zeggen) na 7 weken het geld terug te vragen. In werkelijkheid is het 5,5 weken na factuurdatum, 4,5 weken na werkelijke levering waarvan ik 1,5 week op vakantie ben geweest. Dus ik heb het product 3 weken uitgetest.
Ik heb duidelijk aangeven dat ik hier niet mee akkoord ga, en mijn geld terug wil. Het bedrijf zegt nee.
Wat kan ik nu het beste doen? De omruiling zie ik absoluut niet zitten, ze verkopen verder producten die erg duur zijn en ik niet wil.
-
gezondheid
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37
Re: Probleem met Gigant BV
Het product voldoet niet aan de verwachting juridisch gezien. Zij moeten u uw geld terug geven. Heeft u rechtsbijstand? Let op meestal zit er een eigen bijdrage op.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2015 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
-
Geertvisser
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 aug 2015 18:50
Re: Probleem met Gigant BV
Ik heb geen rechtsbijstand. Meestal doen die ook pas wat vanaf 250-450 euro schadebedrag.
Ik zal ze anders eens een aangetekend schrijven doen. Wellicht dat het meer indruk maakt.
Ik zal ze anders eens een aangetekend schrijven doen. Wellicht dat het meer indruk maakt.
Re: Probleem met Gigant BV
Bij colportage heb je idd 8 dagen bedenktijd, hoeveel dacht jij te hebben? 4 weken? Waarom, stond dat in de voorwaarden? Je vakantie heeft niemand iets mee te maken toch?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2015 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante bijdrage verwijderd
Reden: Irrelevante bijdrage verwijderd
-
Geertvisser
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 aug 2015 18:50
Re: Probleem met Gigant BV
Zeer simpel. Het apparaat spuit iedere 15 minuten een dosis piritreum, een insecticide in de ruimte. Dit is een van de weinige middelen die vliegen echt doodt!Miepje1 schreef: Sorry, maar hoe kan je in vredesnaam geloven dat zo'n ding werkt?
En hij werkt ook. Maar niet in het gehele huis, wat de verkoper beloofde.
Die werken bij lange na niet voldoende als je op een boerderij woont.Koop een vliegenvernietiger (zo'n blauwe lamp die de vliegen electrocuteert). Kost 12,95 bij de bouwmarkt.
Laatst gewijzigd door Geertvisser op 20 aug 2015 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Geertvisser
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 aug 2015 18:50
Re: Probleem met Gigant BV
De verkoper heeft tijdens de koop geen voorwaarde gesteld over een tijdslimiet.Frantic2 schreef: Bij colportage heb je idd 8 dagen bedenktijd, hoeveel dacht jij te hebben? 4 weken? Waarom, stond dat in de voorwaarden? Je vakantie heeft niemand iets mee te maken toch?
De voorwaarde van koop was, 'ik beloof u dat u nergens in huis meer vliegen zult zien als u het apparaat in de hal plaatst. Indien het niet naar tevredenheid werkt mag u hem teruggeven en krijgt u uw geld terug'
Letterlijk zo gezegd, waarvan 2 getuigen.
Aan deze voorwaarde is niet voldaan.
Normaal **** ik niet over een klein dingetje, maar als een apparaat 150 euro kost, en je deze belofte hebt van een winkel, dan is dit voor mij geen kleinigheidje.
Laatst gewijzigd door Geertvisser op 20 aug 2015 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Leo The Emperor
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Probleem met Gigant BV
het woord piritreum bestaat nietGeertvisser schreef:Zeer simpel. Het apparaat spuit iedere 15 minuten een dosis piritreum, een insecticide in de ruimte. Dit is een van de weinige middelen die vliegen echt doodt!
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2015 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende frase verwijderd
Reden: Aanvallende frase verwijderd
-
Geertvisser
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 aug 2015 18:50
Re: Probleem met Gigant BV
Was even uit mijn hoofd. In het busje zit: Pyrethrine en pyrethrinoiden en nog wat anderen.Leo The Emperor schreef:het woord piritreum bestaat nietGeertvisser schreef:Zeer simpel. Het apparaat spuit iedere 15 minuten een dosis piritreum, een insecticide in de ruimte. Dit is een van de weinige middelen die vliegen echt doodt!
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2015 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op aanvallende frase verwijderd
Reden: Reactie op aanvallende frase verwijderd
-
Leo The Emperor
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Probleem met Gigant BV
Geertvisser schreef:Was even uit mijn hoofd. In het busje zit: Pyrethrine en pyrethrinoiden en nog wat anderen.Leo The Emperor schreef:het woord piritreum bestaat nietGeertvisser schreef:Zeer simpel. Het apparaat spuit iedere 15 minuten een dosis piritreum, een insecticide in de ruimte. Dit is een van de weinige middelen die vliegen echt doodt!
wikipedia schreef:Pyrethrinen zijn neurotoxinen die op het zenuwstelsel van alle insecten inwerken, dus ook op die van nuttige insecten, zoals bijen. In lage dosering zijn ze insectenwerend. Ze zijn schadelijk voor vissen, maar zijn veel minder schadelijk voor zoogdieren en vogels dan veel synthetische insecticiden. Ze zijn niet-persistent en worden in de natuur en door blootstelling aan licht of zuurstof gemakkelijk afgebroken.
Re: Probleem met Gigant BV
En dat spul wil je de hele dag in je huis gespoten krijgen?Leo The Emperor schreef:wikipedia schreef:Pyrethrinen zijn neurotoxinen die op het zenuwstelsel van alle insecten inwerken, dus ook op die van nuttige insecten, zoals bijen. In lage dosering zijn ze insectenwerend. Ze zijn schadelijk voor vissen, maar zijn veel minder schadelijk voor zoogdieren en vogels dan veel synthetische insecticiden. Ze zijn niet-persistent en worden in de natuur en door blootstelling aan licht of zuurstof gemakkelijk afgebroken.
Veel minder schadelijk betekent niet onschadelijk.
-
Geertvisser
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 aug 2015 18:50
Re: Probleem met Gigant BV
Beste Ruud en Leo,
Daar gaat dit topic niet over. Mijn vraag was wat ik het beste kan doen gezien de situatie dat het bedrijf zijn beloftes niet nakomt.
Daar gaat dit topic niet over. Mijn vraag was wat ik het beste kan doen gezien de situatie dat het bedrijf zijn beloftes niet nakomt.
Re: Probleem met Gigant BV
Ik denk niet dat u bij een rechter gelijk zult krijgen, als u na 7 weken komt om uw geld terug te krijgen.
Maar u kunt er natuurlijk altijd een hoop tijd en geld tegenaan gooien om het toch te proberen.
Om eerlijk te zijn zou ik zeggen dat u het beste uw verlies kunt nemen.
U hebt het probleem nu hier aangekaart en dat is mogelijk een reden voor andere mensen om niet met dit bedrijf in zee te gaan.
Dat hebt u dan in ieder geval gewonnen.
Maar u kunt er natuurlijk altijd een hoop tijd en geld tegenaan gooien om het toch te proberen.
Om eerlijk te zijn zou ik zeggen dat u het beste uw verlies kunt nemen.
U hebt het probleem nu hier aangekaart en dat is mogelijk een reden voor andere mensen om niet met dit bedrijf in zee te gaan.
Dat hebt u dan in ieder geval gewonnen.
Re: Probleem met Gigant BV
Het is al tijdje geleden, maar ik heb eens contact gelegd met dit bedrijf. Blijkt dat er duidelijk gezegd is dat er garantie wordt geboden in de vorm van producten ter waarde van de gekochte goederen die niet naar wens zijn. Zij hebben al jaren deze 'unieke omruilgarantie'.
Alle producten die zij aanbieden, kunnen door iedereen gebruikt worden (iedereen moet wassen en schoonmaken uiteraard) en zijn ecologisch verantwoord.
Als ik Geert Visser was, zou ik hier maar gebruik van maken, dan ben je van het apparaat af en heb je toch producten in huis die je anders in de winkel had moeten aanschaffen. Suc6 ermee!
Alle producten die zij aanbieden, kunnen door iedereen gebruikt worden (iedereen moet wassen en schoonmaken uiteraard) en zijn ecologisch verantwoord.
Als ik Geert Visser was, zou ik hier maar gebruik van maken, dan ben je van het apparaat af en heb je toch producten in huis die je anders in de winkel had moeten aanschaffen. Suc6 ermee!
Re: Probleem met Gigant BV
Mooie praatjes en beloftes aan de deur daar zijn ze goed in.
Ook ik heb dat helaas moeten ondervinden met de fa. Gigant
Een gigantische slechte service!!!
NIET MEER DAAR KOPEN DOE IK OOK NIET MEER!!!
Re: Probleem met Gigant BV
Wij hebben hele goede ervaringen met de producten en service van firma Gigant.
Zeer fijne producten gebruiken het al jaren.
Ook wel eens wat omgeruild zonder probleem terwijl de verpakking al voor meer als de helft gebruikt was.
Kregen daar direct idd andere producten voor terug.
Zeer fijne producten gebruiken het al jaren.
Ook wel eens wat omgeruild zonder probleem terwijl de verpakking al voor meer als de helft gebruikt was.
Kregen daar direct idd andere producten voor terug.
