LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met juwelier te Breda

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Moer81

Probleem met juwelier te Breda

Ongelezen bericht door Moer81 »

Goedemorgen iedereen,

Een half jaar geleden heb ik samen met mijn vriendin een op maat gemaakte gouden ring laten maken / gekocht twv 1200 euro bij een edelsmit te Breda. Bij de aankoop werd gezegt dat mocht de ring wat krap zitten dat groter maken geen probleem is en kostenloos wordt gedaan. Op dat moment zat de ring al wat aan de krappe kant maar zeker niet te krap. Nu 5 maanden later blijkt de ring toch te krap te zitten.
Aangezien mijn vriendin dacht dat de ring maar 1 maatje groter gemaakt moest worden ben ik na werktijd met de ring naar de juwelier gegaan. De juwelier zei (heel correct) dat ze echt de ring wilde passen bij mijn vriendin want ookal is groter maken gratis ze hebben geen zin om de ring om de zoveel tijd groter en kleiner te maken, ze doen het liever in 1x goed. Daar ben ik het natuurlijk ook mee eens.
Dus afgelopen week is mijn vriendin langs geweest en de ring moest inderdaad ipv een kwart maat een halve maat groter gemaakt worden, maar ook toen zeiden ze "het is gratis dus geen probleem".
Ik denk dat u hem al voelt aankomen. Eergisteren stond er een bericht van de juwelier op de voicemail van mijn vriendin. De bijna letterlijke tekst: "Uw heeft u ring hier gebracht om groter te laten maken maar het blijkt dat er een stukje goud tussen gezet moet worden en tevens gaat er meer werk in zitten dan gedacht. Daarom komen de kosten op 80 euro. Hierbij wil ik u vragen of dit accoord is etc etc..."

Naar mijn idee hebben we in totaal 3x op verschillende data mondeling te horen gekregen dat het groter maken gratis is en nu blijken er toch (aardige) kosten aan verbonden te zijn.

We hebben natuurlijk wel een bonnetje dat de ring is ingeleverd en nog de originele aankoopbon (echtheidsdocumentatie).

Nu is mijn vraag kan dit zomaar? Ik denk zelf dat als ze mondelijk zeer duidelijk overeen komen dat het groter maken gratis is en eventuele meerkosten die ze dan toch moeten maken is toch niet ons probleem!?

Punt twee. Naar mijn idee behoort het garantiepunt ook bij de oorspronkelijke aankoopvoorwaarden (wederom mondeling natuurlijk). Bij breuk van deze aankoopvoorwaarden is het mogelijk om de ring terug te geven en geld terug te eisen?

Ik ben benieuwd :)

Met vriendelijke groet,

Peter.

Moer81

Re: Probleem met juwelier te Breda

Ongelezen bericht door Moer81 »

Probleem is gelukkig alweer op gelost! :)
En miscommunicatie tussen de smederij en de winkel. Tot een halve maat groter is gratis daarboven is betalen. Gaat het allemaal toch goed komen!

Peter

plumber

Re: Probleem met juwelier te Breda

Ongelezen bericht door plumber »

mocht het niet goedkomen dan is er altijd nog postagold :-)))

Gesloten