LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Raf bijna failliet ??

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: Raf bijna failliet ??

Ongelezen bericht door bachanaal »

Inmiddels is RAF failliet verklaard (staat op www.z24.nl) dus einde discussie!!!

stofzuigertje

Re: Raf bijna failliet ??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als mijn geld op is zou je ook na 20 trouwe jaren slechts een goedkoop briefje krijgen, want als ik het niet doe moet de curator het doen.

Helaas is na vele succesvolle jaren het wel eens nodig dingen aan te passen, en mijn online winkel werkt nu ook anders dan 4 jaar terug omdat ook ik niet op de oorspronkelijke weg zou overleven.
Aanpassen aan markt en tijd is nu eenmaal nodig om te overleven, of je wilt of niet.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Raf bijna failliet ??

Ongelezen bericht door BBCS »

Hoe dan ook, er zullen meer normale winkels het loodje leggen als de idiote lage winst marges niet keihard wordt aangepakt.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Raf bijna failliet ??

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Hoe dan ook, er zullen meer normale winkels het loodje leggen als de idiote lage winst marges niet keihard wordt aangepakt.
Hoe had je dat gedacht dan? Vastgestelde in- en verkoopprijzen?
Probeer je geluk dan eens in Noord-Korea

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Raf bijna failliet ??

Ongelezen bericht door BBCS »

Het probleem is dat de meeste webshops en ook sommige winkels zeer lage winstmarges hanteren tussen de 2% en de 5%.

Daar kan een gezonde onderneming niet op draaien.

Een onderneming die dergelijke onverantwoorde zeer lage winstmarges hanteert is niet goed bezig.

Hier in het dorp was ook zo'n ondernemer bezig.
Ik kan je zeggen: hij is failliet.
En maar tegen bodemprijzen de boel verkopen.
Grote omzetten, maar niks verdienen.
Hoe dan ook, er zullen meer normale winkels het loodje leggen als de idiote lage winst marges niet keihard wordt aangepakt.
Hoe had je dat gedacht dan? Vastgestelde in- en verkoopprijzen?
In het verleden hanteerden fabrikanten een minimale verkoop prijs. Als een winkelier onder die prijs ging zitten, haalde die fabrikanten de producten terug.

Echter zijn dergelijke maatregelen verboden, omdat dit onder kartelvorming en afspraken valt.
Een dergelijke regeling is wel nodig om de markt gezond te houden.
Men denkt in theorie dat de markt zichzelf gezond kan houden.
In de praktijk is dat niet zo.

Ik heb al eerder aangegeven waar het nu naar toe gaat, en dit is maar op één manier te stoppen en te zorgen dat de markt weer gezond wordt.

En geloof me, daar wordt de consument ook beter op.

Oke, de verkoop prijzen zullen wel stijgen (steeds goedkoper is echt niet beter voor de consument, al zijn er veel mensen daar totaal niet mee eens.)
Maar we moeten terug naar het systeem waarbij de verkopende partij kennis heeft van het product, veel problemen zelf op kan lossen en niet alles op hoeft te sturen.

Echter, doordat veel mensen een ongezonde onverzadigdbare honger hebben naar het steeds goedkoper, heeft het wel als resultaat dat de winkelier geen kennis meer van de producten heeft en niet meer in staat is om de meeste problemen zelf op te lossen (de degene die wel de kennis heeft is te duur en de winkel uit geflikkerd.)
Alles moet opgestuurd worden naar de fabrikanten, waardoor de reparatie termijnen steeds langer worden (6 tot 10 weken is geen uitzondering.)
De kwaliteit van de producten wordt ook steeds slechter.

Zitten we daar op te wachten?
Willen we dat?

dduijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2010 00:20

Re: Raf bijna failliet ??

Ongelezen bericht door dduijs »

Bericht voor JOR SAEGOING RACER 2 en RICKYMAN!!!!!

We leven hier gelukkig in een vrij land waar mensen vrijheid van meningsuiting hebben!we zitten hier niet in
Noord Korea of voormalig Rusland(God zij dank)
dus ik mag mijn kritiek spuien op dit forum net zoals ieder ander!
maak eerst maar eens een ontslag mee(na 20 jaar)waarbij ze je ook nog eens 1200 euro afhandig maken
(overwerk) en ga dan weer eens oordelen!!!!!
ga eerst eens nadenken voor je iets zegt of schrijft!!!!!!
zo dat ben ik ff kwijt! EN IK SCHAAM ME NERGENS VOOR!

KING SIZE DICK :mrgreen:

stofzuigertje

Re: Raf bijna failliet ??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@dduijs,

Voormalig Rusland?
Sovjet Unie zul je bedoelen.....

Verder ben ik het wel met je eens maar een eigenaar in nood zal minder vriendelijk en netjes zijn personeel behandelen omdat hij zijn eigen probleem probeerde op te lossen dus ik begrijp waarom hij jou na zoveel jaren zo matig behandelde.

Vergeet niet dat niet alleen jij maar hij ook veel is kwijt geraakt.

Verder heb ik enkele online winkels in geheel Europa, dus jou grote concurrent omdat alleen NL niet voldoende zekerheid gaf.
Dus ook jou beroep zal uitsterven, ik zoek liever stevige potige kerels in vrachtwagen die willen bezorgen en geen praatjesmakers die adviseren...
Dat laat ik meestal aan de Media Markt over die ook niet zo blij met mijn zijn dat ik hun winkels als etalage misbruik.

Verder moet je niet vergeten dat ik nu ook in problemen zit.
Moet ik Nederlandse producten iets duurder.....
of Europese grijze import goedkoper leveren met matige garantie?

Daarom heb ik nu meerdere winkels die zowel de meestal iets duurdere NL als de goedkopere Grijze import regelen.
Gezien de marge is elk product wat terug gestuurd word een groter risico omdat mijn winstmarge lager is en ik zelden de volle prijs voor beschadigde verpakking kan krijgen!

Dus ook de online winkels lopen een risico wat vele vergeten.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Raf bijna failliet ??

Ongelezen bericht door jor »

Voor de liefhebbers is er lijkt me goed nieuws. Raf maakt een doorstart en gaat vlug weer open.
http://tweakers.net/nieuws/66804/raf-ma ... start.html
RAF maakt doorstart

Door Olaf van Miltenburg, donderdag 15 april 2010 16:41, views: 23.555

Het is elektronicaketen Raf gelukt een doorstart te maken. De winkel in Amsterdam zal in afgeslankte vorm vanaf 1 mei weer open zijn. Raf gaat 'terug naar de oorsprong' en zal alleen nog beeld- en audioapparatuur verkopen.
Bron= tweakers.net

Gesloten