Ik wil hier graag even mijn ongenoegen uiten over de manier waarop Siebel omgaat met de garantietermijn van een Seiko Kinetic horloge.
Op 17 mei 2008 kopen we bij Siebel Utrecht een Seiko Kinetic horloge voor € 595. Horloge wordt zorgvuldig gedragen, maar wel dagelijks, zodat het horloge goed blijft lopen (het is tenslotte een Kinetic). Met douchen, zwemmen, sporten en zwaar werk wordt het horloge afgedaan.
- In juli breng ik een Seiko Kinetic horloge ter reparatie aan bij Siebel Maastricht, aangezien dit horloge, ondanks dagelijks gebruik, stil stond. De accu is toen vervangen, wat helaas niet het probleem heeft opgelost.
- Vervolgens breng ik het horloge op 2 augustus j.l. weer ter reparatie aan bij Siebel Maastricht
- Op 12 augustus ontvang ik van de De Horlogemaker, Siebel Juweliers Service Center een mail dat het horloge is ontvangen en dat ze me op de hoogte gaan houden van de status.
- Op 30 augustus mail ik zelf met de vraag hoe het met de reparatie er voor staat. Ik hoor niets en neem contact op met Siebel Maastricht. Deze adviseren mij nogmaals te mailen, wat ik op 2 september doe.
- Vervolgens hoor ik weer niets, waarop ik weer Siebel Maastricht bel. De filiaalmanager belt mij terug met de mededeling dat het horloge is opgestuurd naar Seiko en dat het binnenwerk/uurwerk vervangen moet worden en dat ze het onder garantie laten vallen. De gestelde garantietermijn was namelijk 2 jaar en begin juli 2010 was de termijn net 1,5 maand verstreken. We claimden toen al de wettelijke conformiteitseis.
- Op 10 september ontvang ik maar liefst 2 mailtjes van De Horlogemaker om mij te informeren wat ik al wist, dat het horloge is doorgestuurd naar de leverancier en dat de reparatie daar met voorrang behandeld zal worden.
- Ik hoor weer niets en ga op 19 oktober maar weer eens mailen. Maar uiteraard hoor ik niets.
- Ik ga op 21 oktober bij Siebel Maastricht langs, omdat ik toch in de stad ben. Er wordt ter plekke gebeld met De Horlogemaker, en die beloofd het uit te zoeken en mij via mail te informeren. Helaas, niets.
- Op 26 oktober bel ik maar weer eens met Siebel Maastricht, maar geen resultaat. Daar weten ze het ook niet, ik krijg een vaag verhaal over onduidelijkheid over meerdere horloges en dat De Horlogemaker de juiste persoon bij Seiko niet te pakken krijgt. Er wordt mij beloofd door de bedrijfsleider dat ik door hem dezelfde dag zal worden teruggebeld. Helaas.
- 1 november bel ik maar weer eens met Siebel. De bedrijfsleider zegt dat De Horlogemaker het nu heeft overgenomen en dat die mij hadden moeten bellen, maar dat is niet gebeurd. Hij gaat er weer achteraan. Ik word uiteindelijk teruggebeld door De Horlogemaker en wat schetst mijn grote verbazing: het horloge moet nog gerepareerd worden en de geschatte reparatiekosten zijn maar liefst rond de € 200,-!! Seiko houdt vast aan de gestelde garantietermijn.
Vanaf 1 november is er een hoop heen en weer gebeld tussen Siebel, De Horlogemaker en ons. Wij geven aan dat Siebel onze partij is en dat we van hun de toepassing van de wettelijke conformiteitseis verwachten, aangezien je van een Kinetic horloge van bijna € 600,- wel mag verwachten dat het uurwerk het langer dan 2 jaar houdt. Geen enkele medewerking, geen enkele poging tot coulance, geen enkele handreiking, geen enkele oplossing.
Conclusie is dat we na 3 maanden nog geen gerepareerd horloge hebben en dat Siebel zich verschuilt achter De Horlogemaker en Seiko. Wij gaan hier niet mee akkoord en doen vandaag maar een ingebrekestelling de deur uit. Siebel heeft zich sinds juli aan bijna nog geen enkele afspraak gehouden. We vinden het jammer dat het zo moet, maar blijkbaar kan het niet anders.
Groeten
Margreet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reparatie Seiko horloge bij Siebel
Re: Reparatie Seiko horloge bij Siebel
Even ter aanvulling op bovenstaande bericht:
Nadat ik net de ingebrekestelling had verzonden, waarvan Siebel reeds telefonisch en per mail van op de hoogte was gesteld, belde de filiaalmanager met excuses en dat de volledige kosten voor reparatie voor rekening komt met Siebel. 'Al moet het een nieuw horloge worden', heeft hij letterlijk gezegd.
Het kon allemaal nog wel lang duren, want Seiko had het uurwerk niet op voorraad.
We wachten het af en zijn erg benieuwd of deze afspraak nu wel wordt nagekomen.
Nadat ik net de ingebrekestelling had verzonden, waarvan Siebel reeds telefonisch en per mail van op de hoogte was gesteld, belde de filiaalmanager met excuses en dat de volledige kosten voor reparatie voor rekening komt met Siebel. 'Al moet het een nieuw horloge worden', heeft hij letterlijk gezegd.
Het kon allemaal nog wel lang duren, want Seiko had het uurwerk niet op voorraad.
We wachten het af en zijn erg benieuwd of deze afspraak nu wel wordt nagekomen.
Re: Reparatie Seiko horloge bij Siebel
Als de termijn van de ingebrekstelling afloopt kun je de koop ontbinden, de wettelijke rente en een schade vergoeding (voor zover er schade is) eisen.