LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Ik denk dat het al opgelost is en dat procederen dus helemaal niet aan de orde is.
tttlocke
, moederslink
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
ZEN, Dat lijkt mij wel wat voor Alfa.
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
De verkoper is verplicht om correcte, ondubbelzinnige en duidelijke informatie te geven. De verkoper heeft in de tekst aangegeven zwart en op beeld grijs, dat maakt dat er sprake is van dubbelzinnige dan wel onduidelijke informatie. Het is logisch en redelijk dat de verkoper verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen van deze fout.
-
- Berichten: 12838
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
En wanneer denkt u dat de verkoper sneller verantwoording neemt, bij het krijgen van een uitnodiging van de rechtbank, of als een klant hem daarop attendeert? De meeste winkels zijn gewoon dozenschuivers. Het komt wel eens voor dat een verkeerde foto of beschrijving mee wordt gestuurd door de groothandel/fabrikant. Niemand is immers heilig en iedereen maakt wel eens een foutje. De verkoper ziet enkel bestellingen voorbij komen, geen producten. Er moet dus op een gegeven moment iemand zijn die hem daarop attendeert. En nee, dat doe je niet meteen met rechtszaken.alfatrion schreef: ↑24 aug 2019 12:05De verkoper is verplicht om correcte, ondubbelzinnige en duidelijke informatie te geven. De verkoper heeft in de tekst aangegeven zwart en op beeld grijs, dat maakt dat er sprake is van dubbelzinnige informatie. Het is logisch en redelijk dat de verkoper verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen van deze fout.
Klanten die bij mij het fatsoen niet hadden om op een normale manier te communiceren, maar meteen met wetteksten gingen gooien, die kwamen achter in de rij te staan. We zijn allemaal mensen en we stinken allemaal net zo hard op de wc.
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Je bent alleen nu wel aan het invullen wat niet geschreven is.NeoDutchio schreef: ↑24 aug 2019 11:56Maar ja, zonder te praten direct gaan procederen is natuurlijk ook een optie. Want met mensen praten is natuurlijk heel eng.
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
PROBLEEM IS NAAR TEVREDENHEID VAN NADIEH OPGELOST
Erthanax
, moederslink
, Meiklokje
en NeoDutchio
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12838
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Dan heb ik dat stukje even gemist waarin u zei dat praten de beste optie is.alfatrion schreef: ↑24 aug 2019 12:15Je bent alleen nu wel aan het invullen wat niet geschreven is.NeoDutchio schreef: ↑24 aug 2019 11:56Maar ja, zonder te praten direct gaan procederen is natuurlijk ook een optie. Want met mensen praten is natuurlijk heel eng.
moederslink
vindt dit leuk
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Waarom nu al stoppen? We kunnen toch gewoon nog 5 pagina's vol plempen met wetteksten, advies om te gaan procederen, een andere casus erbij betrekken en ga zo maar door?
Nee hoor, je hebt groot gelijk. Probleem is netjes opgelost door ZEN, topic sluiten en niet verder over doorzeuren.
v.d.Heyden
ZeerPrivé
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Laten we het deze keer eens anders doen en 5 pagina's volpompen met teksten die gaan over hoe dit al is opgelost. Wat een onzin. Alsof het voor een ander met een vergelijkbaar probleem niet nuttig zou zijn om dit te lezen. Daarnaast geeft het ook blijk dat een aantal graag anderen de wet voor willen schrijven. Het is niet duidelijk dat er een echt probleem is als er door een aantal wordt gediscussieerd naar aanleiding van deze melding. Wat wel duidelijk is is dat een aantal er een probleem er mee hebben als een aantal andere leden discussiëren over een onderwerp dat reeds is opgelost, maar de oplossing zou mijn inzien niet gevonden moeten worden in zeuren, maar het niet meer lezen en volgen van de draad. Het gedrag wat hier boven te zien is is kinderachtig.
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
En jullie zijn zo gespitst op weer een juridisch straatgevecht, dat jullie niet lezen wat wél geschreven is.alfatrion schreef: ↑24 aug 2019 12:15Je bent alleen nu wel aan het invullen wat niet geschreven is.NeoDutchio schreef: ↑24 aug 2019 11:56Maar ja, zonder te praten direct gaan procederen is natuurlijk ook een optie. Want met mensen praten is natuurlijk heel eng.
-
- Berichten: 12838
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Ik gooi het juist niet op het juridische vlak. Als ik ergens een hekel aan heb ik het nutteloos naar de rechter stappen omdat we het recht zouden hebben en we niet durven te praten om iets op te lossen.tttlocke schreef: ↑24 aug 2019 13:04En jullie zijn zo gespitst op weer een juridisch straatgevecht, dat jullie niet lezen wat wél geschreven is.alfatrion schreef: ↑24 aug 2019 12:15Je bent alleen nu wel aan het invullen wat niet geschreven is.NeoDutchio schreef: ↑24 aug 2019 11:56Maar ja, zonder te praten direct gaan procederen is natuurlijk ook een optie. Want met mensen praten is natuurlijk heel eng.
Theotrucker
vindt dit leuk
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
alfatrion schreef: ↑24 aug 2019 12:51Laten we het deze keer eens anders doen en 5 pagina's volpompen met teksten die gaan over hoe dit al is opgelost. Wat een onzin. Alsof het voor een ander met een vergelijkbaar probleem niet nuttig zou zijn om dit te lezen. Daarnaast geeft het ook blijk dat een aantal graag anderen de wet voor willen schrijven. Het is niet duidelijk dat er een echt probleem is als er door een aantal wordt gediscussieerd naar aanleiding van deze melding. Wat wel duidelijk is is dat een aantal er een probleem er mee hebben als een aantal andere leden discussiëren over een onderwerp dat reeds is opgelost, maar de oplossing zou mijn inzien niet gevonden moeten worden in zeuren, maar het niet meer lezen en volgen van de draad. Het gedrag wat hier boven te zien is is kinderachtig.
Alsof een andere vragensteller dat dan gaat lezen. Die opent gewoon zijn eigen topic, waarna jij en een enkele andere vaste gebruiker weer zo'n 10 pagina's in de herhaling gaat.
Als je het hier allemaal zo kinderachtig vindt, is een forum op jouw niveau (rechtenforum bijv.) wellicht meer geschikt voor je.
Theotrucker
vindt dit leuk
ZeerPrivé
, Theotrucker
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Klopt, dat zou als je tóch zou moeten procederen de betere insteek zijn.alfatrion schreef: ↑24 aug 2019 11:46Ik denk dat procederen over misleiding betere kansen bied.
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Ik heb één zin geschreven. Dit is aanleiding voor enkele leden met de beschuldigde vinger wijzen. "Jij mag dat niet schrijven, want het probleem is opgelost". Maar hier gaan deze leden helemaal niet over. En in plaats van een paar pagina's waarin juridische argumenten waarden uitgewisseld wordt er inmiddels gewerkt om enkele pagina's vol te schrijven aan gekissebis. Het gaat om leden die stampen met de voeten omdat er iets gebeurt waar ze het mee oneens zijn: er is iemand die nog één zin heeft geschreven nadat TS de zaak als opgelost heeft verklaard. Dit is dan wel niet juridisch van aard maar het is zeker een welles-nietesspelletje. Ondertussen is mij nog steeds niet duidelijk geworden wat het probleem is met het schrijven van één zin. Dit ontstijgt het niveau van zeuren niet en daarom is het kinderachtig. Wat mij niet ontgaat is de ironie.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 25 aug 2019 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.