LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Bij Zen Lifestyle heb ik een tv meubel besteld. In de omschrijving staat dat dit meubel van mango hout in combinatie met zwart staal is. Eenmaal bezorgd, blijkt het geen zwart staal te zijn maar is het grijs. Nu wil ik dat dit wordt opgehaald omdat het niet bij de rest van mijn meubels past, want die zijn namelijk wel echt van zwart staal. Echter, zegt de winkel dat ik hiervoor 35 euro retourkosten moet betalen. Mag dit zomaar? Zij zijn degene die verkeerde informatie verschaffen op hun website.
-
- Berichten: 12838
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Nee, met de informatie die u geeft zou dat niet mogen. Bij herroeping wel, maar u herroept uw order niet, u hebt niet ontvangen wat u hebt besteld.
U kunt de verkoper aangeven dat zij moeten leveren wat er overeengekomen is, dus zwart, en anders blijft annuleren over. Maar daar zijn voor u geen kosten aan verbonden als de verkoper in gebreke blijft.
U kunt de verkoper aangeven dat zij moeten leveren wat er overeengekomen is, dus zwart, en anders blijft annuleren over. Maar daar zijn voor u geen kosten aan verbonden als de verkoper in gebreke blijft.
Nadieh
vindt dit leuk
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Heeft u een link naar het artikel ?
-
- Berichten: 12838
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
In de tekst staat zwart, maar op de foto lijkt het grijs. Deze fout komt voor rekening van de verkoper.
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Ja klopt, alleen omdat een foto toch altijd onzeker is, ging ik uit van de tekst. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.. dank voor jullie reacties!
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Je hebt volkomen gelijk. Maak een print screen van de tekst voordat ze deze ineens gaan wijzigen en dien een klacht in bij thuiswinkel.org, daar zijn ze bij aangesloten.
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
ik ben er niet van overtuigd dat TS niet geleverd heeft gekregen wat besteld is en dat in de beschrijving door de verkoper een fout gemaakt is. De foto toont zwart en ook grijs. Dat zag TS notabene ook, voordat ze besloot te bestellen. Dan kan TS natuurlijk nog steeds niet tevreden zijn over het geleverde artikel.
Om dat op te lossen, bestaat het herroepingsrecht.
Als daarbij de kosten van terugzending voor rekening van de klant komen, het zij zo.
Om dat op te lossen, bestaat het herroepingsrecht.
Als daarbij de kosten van terugzending voor rekening van de klant komen, het zij zo.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 23 aug 2019 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Dus je twijfelde al, maar dacht niet "ik bel even"? Met deze foto ben ik er lang niet van overtuigd dat je gelijk krijgt als je zou gaan procederen over non-conformiteit.
Ik zou nogmaals proberen een goed gesprek te voeren, en als dat niet lukt het herroepingsrecht te gebruiken. Die 35 euro zijn dan leergeld voor het geval je een volgende keer weer twijfelt
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Maar als je die beschrijving leest, is het eerst van mango hout, en daarna van teak. En dat is toch echt niet hetzelfde.
Wellicht vinden zij daarom ook grijs metaal, zwart.
Wellicht vinden zij daarom ook grijs metaal, zwart.
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Ze zeggen toch: een foto zegt meer dan duizend woorden?
Ik had even de winkel gebeld of het meubel nu zwart of grijs gelakt is. De foto spreekt voor zich, echter de tekst ook. Lastig geval.
Ik had even de winkel gebeld of het meubel nu zwart of grijs gelakt is. De foto spreekt voor zich, echter de tekst ook. Lastig geval.
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Zen heeft excuses aangeboden, de tekst in de omschrijving aangepast en geen retourkosten. Prima afgehandeld door Zen.
Terugkomend op eerdere reactie: ik twijfelde niet want dan zou ik inderdaad even bellen. Ik zeg dat een foto altijd onzeker is oftewel misleidend kan zijn ivm belichting en vanuit welke hoek een foto wordt genomen. Daarom verwachtte ik gewoon echt een zwart stalen meubel toen ik in de omschrijving las zwart staal.
Terugkomend op eerdere reactie: ik twijfelde niet want dan zou ik inderdaad even bellen. Ik zeg dat een foto altijd onzeker is oftewel misleidend kan zijn ivm belichting en vanuit welke hoek een foto wordt genomen. Daarom verwachtte ik gewoon echt een zwart stalen meubel toen ik in de omschrijving las zwart staal.
Dorfje
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Uiteindelijk dus toch opgelost zoals het hoort. Het is goed dat je op de kleur afgaat zoals in de tekst staat. Kleur op beeldschermen zijn altijd afhankelijk van de instellingen, lichtinval etc.
In de omschrijving is de tekst aangepast, maar bovenin staat nog steeds zwart.
In de omschrijving is de tekst aangepast, maar bovenin staat nog steeds zwart.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Er staat zwart staal. Afhankelijk van de legering kan staal van lichtgrijs tot domker grijs zijn. Als je op zwart staal googelt, krijg je ook foto's van donkergrijs materiaal. En verderop staat grijs gelakt. Beide kunnen dus grijs zijn.
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Gelukt dankzij een bericht op dit forum.
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
De tekst is helemaal niet aangepast. Het is nog steeds zwart en grijs, ook nog steeds mango en teak.
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Dus een mogelijke uitkomst bij een proces is in deze casus maatgevend ?alfatrion schreef: ↑24 aug 2019 11:46Ik denk dat procederen over misleiding betere kansen bied.
Wat is er gebeurd met logica en redelijkheid ?
-
- Berichten: 12838
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Retourkosten betalen bij Zen Lifestyle
Ik denk dat praten meer zal oplossen dan onnodig tegenover elkaar gaan staan.
Slechte reclame kost meer dan een rechtszaak.
Klant: Goh verkoper, ik heb iets besteld bij u en het blijkt dat er fouten zitten in de omschrijving.
Verkoper optie 1: Dank u wel voor uw oplettendheid klant, we gaan het aanpassen en u kunt het product terugsturen. Klant blij, verkoper blij en het kost een paar tientjes.
Verkoper optie 2: Tja klant, dat had u zelf ook kunnen navragen wat nu de juiste materialen en kleuren zijn. We gaan er niets aan doen. Klant boos, slechte recensies en klanten kunnen afhaken. Dat kost dus meer dan een paar tientjes.
Maar ja, zonder te praten direct gaan procederen is natuurlijk ook een optie. Want met mensen praten is natuurlijk heel eng.
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 24 aug 2019 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.