LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retourneren bij Azerty

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Jofet

Retourneren bij Azerty

Ongelezen bericht door Jofet »

Sinds maandag wilt mijn computer niet meer opstarten en hoogstwaarschijnlijk ligt het aan mijn moederbord dat ik heb gekocht bij Azerty.

Nu heb ik een service nummer aangevraagd en kan ik het product retourneren, alhoewel, volgens Azerty moet ik het product retourneren met de originele verpakking,

o De originele verpakkingsdoos dient zonder beschadigingen, stickers en plakband te worden
ingeleverd
 o Alle accessoires dienen in originele verpakking te worden meegezonden

Azerty claimt dat ze kosten in rekening kunnen brengen voor het niet juist nastreven van de richtlijnen. - Kan dat zomaar?

Ik neem aan dat niet iedereen alle verpakkingen bewaard van gekochte producten.
Laatst gewijzigd door Jofet op 24 mar 2014 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Re: Retourneren bij Azerty

Ongelezen bericht door bprosman »

Er zijn 2 soorten van retouren. Retouren omdat een product niet bevalt en/of retouren igv een defect. In het eerste geval kan ik me voorstellen dat ze de originele verpakking willen omdat het product dan alsnog verkocht kan worden.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jofet schreef:Sinds maandag wilt mijn computer niet meer opstarten en hoogstwaarschijnlijk ligt het aan mijn moederbord dat ik heb gekocht bij Azerty.

Nu heb ik een service nummer aangevraagd en kan ik het product retourneren, alhoewel, volgens Azerty moet ik het product retourneren met de originele verpakking,

o De originele verpakkingsdoos dient zonder beschadigingen, stickers en plakband te worden
ingeleverd
 o Alle accessoires dienen in originele verpakking te worden meegezonden

Azerty claimt dat ze kosten in rekening kunnen brengen voor het niet juist nastreven van de richtlijnen. - Kan dat zomaar?

Ik neem aan dat niet iedereen alle verpakkingen bewaren van gekochte producten.
Ik begrijp dat het hier om retournering wegens defect gaat. Dus onder garantie. In dat geval heeft u de doos niet nodig. Het zou van de zotte zijn dat je van alles de verpakking moet bewaren. In mijn eigen geval mag ik dan wel een huis erbij nemen om alle dozen in op te slaan.

Jofet

Ongelezen bericht door Jofet »

olaf79 schreef: Ik begrijp dat het hier om retournering wegens defect gaat. Dus onder garantie. In dat geval heeft u de doos niet nodig. Het zou van de zotte zijn dat je van alles de verpakking moet bewaren. In mijn eigen geval mag ik dan wel een huis erbij nemen om alle dozen in op te slaan.
Ja, het gaat om een defect product, en het valt nog ruim onder de garantie tijd, (36 maanden)

Martijn Hoogmoed

Ongelezen bericht door Martijn Hoogmoed »

Vorige week heb ik een harde schijf gekocht bij Azerty. Deze gaf na drie dagen al problemen, namelijk een aantal blauwe schermen waarna ik de PC opnieuw op moest starten. Na de harde schijf geretourneerd te hebben kreeg ik te horen dat ze geen fouten hebben kunnen vinden en dat ik dus geen recht heb op garantie maar dat ik geld bij moet betalen voor de tijd die hun hebben gestoken in het niet vinden van de fout. Hier ben ik het uiteraard niet mee eens en ik heb hun gevraagd wat mijn garantie precies inhoud. Word vervolgd...

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt mij dat je inderdaad alleen garantie hebt op datgene wat zij hebben geleverd. Als je computer niet meer goed opstartte, dan kan dat aan veel dingen liggen. Kan een fout in de harde schijf zijn, maar kan ook zijn dat een en ander niet goed geïnstalleerd is. Of dat je in de systeem instellingen iets niet goed hebt staan voor dit type harde schijf. Als zijn jouw schijf dan op jouw verzoek moeten gaan controleren en er blijkt helemaal niets mee mis te zijn, dan vind ik het logisch dat ze daar kosten voor in rekening brengen.

Het is natuurlijk een ander verhaal als de schijf toch stuk blijkt te zijn.

Gesloten