LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Klaas Jan

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ik zou die trouwring sowieso niet om mijn vinger willen hebben omdat er altijd een 'verhaal' achter de bruiloft blijft zitten.
Persoonlijk zou ik van de koop afzien en er elders een mooie blije dag rond de aanschaf van ringen van maken.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Verder off-topic geneuzel maar negeren dan? Er is geen sprake van faillissement en het is dus ook volslagen nutteloos daarover door te filosoferen. Bewaar het voor een onderwerp over failliete ondernemers...

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Klaas Jan schreef:Ik zou die trouwring sowieso niet om mijn vinger willen hebben omdat er altijd een 'verhaal' achter de bruiloft blijft zitten.
Persoonlijk zou ik van de koop afzien en er elders een mooie blije dag rond de aanschaf van ringen van maken.
Idd; m.i. had een beetje juwelier zoiets ook al bedacht en niet dat kuiken met dat verkeerde kaartje laten bellen, maar het met (een paar) honderd af van de bedoelde prijs zelf opgelost.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Aan de andere kant is er ook nog de goudprijs. Geen idee wat de waarde van het goud is dat in de ringen verwerkt zit. Maar als de goudprijs hoger is dan de ringen nu opgebracht hebben - kun je dan stand houden dat dit de wil was van de juwelier?
Geen probleem. Het gaat erom of de consument erop mocht vertrouwen dat het aanbod de wil van de verkoper bevatte. En de goudprijs maakt op geen enkele manier onderdeel uit van die verwachting en is daarmee niet relevant.

Charlotte68

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

aerox schreef:
alfatrion schreef:Het gaat hier om een korting van c.a. 50%, dergelijke kortingen komen wel vaker voor. Dat de verkoper slechts een korting wilde geven van c.a. 30% is iets dat pas later bekent werd.
Hoe weet jij nou of dit een goede aannemelijke prijs was voor deze ring? Ben je naast huiskamerjurist ook nog goudsmid? De ring is geen pak melk dat € 0,40 verkeerd geprijsd is, Dan moet de winkel niet kinderachtig doen en dat pak melk verkopen en later de prijs veranderen maar het gaat hier om €1100,-. Misschien was de winkeldame niet kundig genoeg en dan komt het inderdaad gewoon op neer van gun jij het de ander dat men een fout mag maken en of wil je al weet je dat iemand anders een fout maakt het onderste uit de kan hebben. Mensen die dat willen vind ik inderdaad nare mensen.
Voor Ts is het veel geld, maar dit hoeft niet in te houden dat de juwelier er 1100 euro aan zou verliezen. Je weet niet wat de inkoopprijs is van de ring.. Als de verkoopster niet kundig genoeg was, dan had ze een betere opleiding moeten krijgen. Verantwoording van de juwelier en niet van de koper.

Ja, je kunt als ondernemer wel eens de boot ingaan, maar dat hoort bij het ondernemerschap. Wil je dat niet dan moet je geen onderneming beginnen.

Huisschilder

Ongelezen bericht door Huisschilder »

Misschien teruggaan om het te bespreken en toch maar wat water bij de wijn doen, bv maximaal nog 350 euro bijbetalen.

Johanne1363

Ongelezen bericht door Johanne1363 »

Beste mensen,

Heel erg bedankt voor alle reacties!

Vanmiddag zijn wij door de eigenaar van de juwelierszaak teruggebeld en ook hij gaf aan: Koop is koop, dus de ring ontvangen wij voor de betaalde prijs!

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

Johanne1363 schreef:Beste mensen,

Heel erg bedankt voor alle reacties!

Vanmiddag zijn wij door de eigenaar van de juwelierszaak teruggebeld en ook hij gaf aan: Koop is koop, dus de ring ontvangen wij voor de betaalde prijs!
En dat op Valentijns dag!

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Netjes afgehandeld

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Super, zo hoort het.

Gesloten