Omdat bepaalde mensen aldoor off topic gaan, is dit topic al meerdere malen opgeschoont. Erg iri, want ik lees nu al voor de 3e of 4e keer dezelfde berichten omdat ik te zien krijg dat er nieuwe berichten geplaatst zouden zijn :sFaye1971 schreef:Waarom zijn er bepaalde berichten verwijderd uit dit topic?
Ik had vanmiddag ook 1 geplaatst, maar zie die hier niet meer staan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ruilen bij Action
Re: Ruilen bij Action
Re: Ruilen bij Action
Ik begrijp het, de waarheid is meestal, te, hard voor sommige mensen. Verschillende mensen geeft verschilende meningen. Daar moet je maar tegen kunnen.
Anders, wijselijk je mond houden
Anders, wijselijk je mond houden
Re: Ruilen bij Action
Dit was eigenlijk ook een beetje sarcastisch bedoeld. Maarja de mods hebben weer zo lukraak zitten verwijderen in het topic dat er geen touw meer aan vast te knopen is en dit dus weel toelichting behoeft.grun schreef:Nou, niet alles, maar het kan wel vrij ver gaan. Sommige winkels hebben immers ook stickers op de deur waarop staat dat je niet met biljetten van 100 euro of hoger kunt betalen. Ik snap wel dat dat is om overvallers te ontmoedigen, maar aan de andere kant is het wel een wettig betaalmiddel.Emmy75 schreef:Dus een winkel mag er alles neerzetten wat hen in de kraam van pas komt, zolang het er maar duidelijk staat. Dus als de action neer zou zetten dat men helemaal niets terugkrijgt bij defecten heeft de klant dat ook maar te slikken.
Ik schreef namelijk ook in een eerder bericht dat niet alles wat een winkelier neerplempt op bordjes zomaar rechtmatig is.
Dat is nu net niet zo vanzelfsprekend bij de action en daar ligt wel een beetje het probleem. Zoals het een beetje omschreven is, heeft de klant ook bij gebreken en defecten maar een tegoedbon te slikken. Er stond immers vervangend product of tegoedbon. En wat als er nu geen vervangend product is ? Het moet erop lijken dat de klant dan maar een tegoedbon moet slikken. En dat is m.i. niet juist.grun schreef: Het gaat nu over huisregels, voor de duidelijkheid. Dat de consument z'n recht houdt in geval van gebreken en defecten is wat anders, dat spreekt vanzelf.
Re: Ruilen bij Action
En wat als er nu geen vervangend product is
Als er geen maanden overheen gaan, dan zal de klant effe moeten wachten.
Vergeet even niet dat het en op de winkel staat, en dat er ook nog mensen in die winkel werken, geen machines.
Re: Ruilen bij Action
Ligt eraan hoe lang "effe" is. De verkoper moet zulke zaken oplossen zonder al te veel overlast voor de klant.ciske schreef:Als er geen maanden overheen gaan, dan zal de klant effe moeten wachten.
Re: Ruilen bij Action
Emmy75 schreef:Ligt eraan hoe lang "effe" is. De verkoper moet zulke zaken oplossen zonder al te veel overlast voor de klant.ciske schreef:Als er geen maanden overheen gaan, dan zal de klant effe moeten wachten.
Bij mij is effe hooguit een week, nou als je dat geduld niet hebt....
Re: Ruilen bij Action
Net bij de action scheergel gekocht, was in de aanbieding. Of nouja, de scheerschuim, maar er stonden ook minstens 20 bussen scheergel, dus ging er vanuit dat die ook in de aanbieding waren.
Kom ik bij de kassa, zijn ze 80 cent duurder dan stond aangegeven, dus ik loop naar de servicebalie om te vragen hoe het zit. Stond het blijkbaar verkeerd. Dus ik zeg dat ik ze dan niet hoef. Komt meneer bedrijfsleider aanlopen, vertelt hij me dood leuk dat ik alleen een tegoedbon kan krijgen!
Ik vertel hem dat het wettelijk verplicht is om geld terug te geven, zegt hij dat anders aangegeven staat op de onderkant van de bon en dat je daar mee akkoord gaat op het moment dat je betaalt, dat dat zo staat aangegeven bij de ingang van de winkel.
Moet niet gekker worden..
Kom ik bij de kassa, zijn ze 80 cent duurder dan stond aangegeven, dus ik loop naar de servicebalie om te vragen hoe het zit. Stond het blijkbaar verkeerd. Dus ik zeg dat ik ze dan niet hoef. Komt meneer bedrijfsleider aanlopen, vertelt hij me dood leuk dat ik alleen een tegoedbon kan krijgen!
Ik vertel hem dat het wettelijk verplicht is om geld terug te geven, zegt hij dat anders aangegeven staat op de onderkant van de bon en dat je daar mee akkoord gaat op het moment dat je betaalt, dat dat zo staat aangegeven bij de ingang van de winkel.
Moet niet gekker worden..
Re: Ruilen bij Action
Ik vertel hem dat het wettelijk verplicht is om geld terug te geven
Oh ja, waar staat dat in de wet dan
Oh ja, waar staat dat in de wet dan
Re: Ruilen bij Action
En waar vind ik de servicebalie in een filiaal van Action? Oh wacht...nergens! Triest verhaal, TS heeft "iets bruins dat stinkt" in de oogjes en dan is het allemaal de schuld van Action?
-
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51
Re: Ruilen bij Action
Ik weet niet welk boek en welk artikel, maar het is wel waar.sephora30 schreef:Ik vertel hem dat het wettelijk verplicht is om geld terug te geven
Oh ja, waar staat dat in de wet dan
Er zijn 4 algemene eisen waaraan elke overeenkomst volgens de wet moet voldoen om rechtsgeldig te zijn:
-vrije en volledige wilsovereenstemming
-partijen moeten handelsbekwaam zijn
-het onderwerp moet nauwkeurig bepaald zijn
-het onderwerp moet geoorloofd zijn
Vrije en volledige wilsovereeenstemming houdt in dat partijen in volkomen vrijheid hebben gehandeld.
Dwang, dwaling of bedrog maken een overeenkomst vernietigbaar.
In het geval van Lawol is er sprake van dwaling. Bij dwaling heb ik mij een verkeerde voorstelling gemaakt, óf ten aanzien van de persoon met wie ik handelde óf ten aanzien van de zaak waarover het ging.
Hij heeft dus recht op geld terug.
Re: Ruilen bij Action
Kijk nou naar dat bericht van Lawol en dan wanneer hij
geregistreerd is. Gaat er dan geen branden
geregistreerd is. Gaat er dan geen branden
Re: Ruilen bij Action
Nou, dan gaat ie lekker procederen...
Ik heb altijd de vreemde gewoonte om bij twijfel het personeel te vragen....gek hè....dus ging er vanuit dat die ook in de aanbieding waren.
Re: Ruilen bij Action
Ja ergens 'van uit gaan' is per definitie (je eigen) fout
En een servicebalie in de Action heb ik ook nog nooit gezien
En een servicebalie in de Action heb ik ook nog nooit gezien
Re: Ruilen bij Action
Meestal ergens aan het begin zodat je niet de winkel in hoeft. Je kan er ook batterijen e.d. kopen.dhc schreef:En waar vind ik de servicebalie in een filiaal van Action?
Re: Ruilen bij Action
Niet bij ons, en er zitten er twee. Action is een goedkope winkel, die gaan echt geen servicebalie bemensen...levert nl. niks op. Voor klachten dien je je gewoon bij de kassa te vervoegen.
Re: Ruilen bij Action
Dit lijkt mij wel fout. Bij een defect product heeft de klant recht op reparatie, vervanging of ontbinding van de koop. Tegenovergesteld dat de verkoper wettelijk niet verplicht is om een product terug te nemen, zelfs 1 minuut na aanschaf, behalve als er sprake is van koop op afstand of colportage, heeft de verkoper wel wettelijke verplichtingen bij non-conformiteit, zoals een direct na aanschaf defect product, en hoeft de klant in dit geval geen genoegen te nemen met een tegoedbon omdat de wet andere rechten voorschrijft.Maar helaas bij de Action krijg je (als het niet te repareren of te vervangen is) alsnog een tegoedbon en niet je geld terug.
Re: Ruilen bij Action
Klopt. Morgen vertellen tegen de werknemers achter de servicebalie hoor!
Re: Ruilen bij Action
Nou sorry maar bij ons zit ook gewoon een service balie (Tilburg Westermarkt) in de Action hoor.....bij alle wat nieuwere filialen.
Re: Ruilen bij Action
Hier nooit gezien (Den Haag, Rijswijk).
Re: Ruilen bij Action
Ik zeg ook niet dat hij bemenst is. Als er iemand naar toe moet roepen ze het om vanaf de kassa.dhc schreef:Action is een goedkope winkel, die gaan echt geen servicebalie bemensen...levert nl. niks op.
En er zijn er meer
Stoor me er vooral aan dat je altijd een kwartier op dat belletje van de service balie staat te duwen voordat je eens geholpen wordt...
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &start=125Als er in de Action in Zwolle iemand zich binnen een straal van 2 meter bij de servicebalie bevindt, wordt dit al via de intercom omgeroepen.