Aha, dus als je vaste klant bent dan ben je onschendbaar?tenormin schreef: Zou goed kunnen wat je suggereert, ware het niet dat ik vaste klant ben, maar ik heb uiteraard het Hoofdkantoor hierover geïnformeerd en zodra de manager terug is van vakantie neemt hij contact met me op. Haha, in de vensterbank, in de zon? Maar goed, dank jullie wel hoor, voor jullie moeite om te reageren.
Oh, een SaritaX, ik had al geschreven dat ik wilde ruilen en had ze ook gewoon weggegeven als ik iemand had kunnen vinden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ruilen en/of geld terug bij PLUS
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
@@@
Het ruilen of inleveren van levensmiddelen, zou naar mijn mening wettelijk verboden moeten worden/zijn.
Maxiem.
Het ruilen of inleveren van levensmiddelen, zou naar mijn mening wettelijk verboden moeten worden/zijn.
Maxiem.
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Ik ben het niet altijd met Maxiem eens, maar deze keer wel. Je moet er niet aan denken dat je levensmiddelen koopt in de supermarkt die door een ander geretourneerd zijn? Er kan van alles mee gebeurd zijn, zonder dat je wat aan de verpakking ziet. Een goede supermarkt zou hier niet aan meewerken, de kwaliteit van het product is immers niet meer gegarandeerd.
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
De baricaden op, rijdende rechter bellen, recht in de regio, bel Radar met een douche advies, schrijf een brief naar alle landelijke dagbladen!!!!
Mail al je vrienden, facebook, twitter.
Het is toch te gek voor woorden: ik zou het niet nemen! Aan de schandpaal die PLUS.
Mail al je vrienden, facebook, twitter.
Het is toch te gek voor woorden: ik zou het niet nemen! Aan de schandpaal die PLUS.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Ik zou zeggen, kijk eens op het Kassa forum en zoek naar reacties van TS, die daar onder dezelfde naam ook erg actief mensen van 'goed onderbouwd advies' voorziet.
Dat zegt genoeg lijkt me.
Dat zegt genoeg lijkt me.
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Zie anders vaak mensen bij de service balie van supermarkten iets ruilen, hoor. We hebben het hier immers niet over etenswaren o.i.d.riddert schreef:Ik ben het niet altijd met Maxiem eens, maar deze keer wel. Je moet er niet aan denken dat je levensmiddelen koopt in de supermarkt die door een ander geretourneerd zijn? Er kan van alles mee gebeurd zijn, zonder dat je wat aan de verpakking ziet. Een goede supermarkt zou hier niet aan meewerken, de kwaliteit van het product is immers niet meer gegarandeerd.
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Nee maar wel over levensmiddelen. Daar kan ook ontzettend veel mee gemanipuleerd worden als men kwaad zou willen.tenormin schreef:Zie anders vaak mensen bij de service balie van supermarkten iets ruilen, hoor. We hebben het hier immers niet over etenswaren o.i.d.riddert schreef:Ik ben het niet altijd met Maxiem eens, maar deze keer wel. Je moet er niet aan denken dat je levensmiddelen koopt in de supermarkt die door een ander geretourneerd zijn? Er kan van alles mee gebeurd zijn, zonder dat je wat aan de verpakking ziet. Een goede supermarkt zou hier niet aan meewerken, de kwaliteit van het product is immers niet meer gegarandeerd.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Er is al eens eerder een topic geweest over de Hema die een taart gewoon inruilt en weer in de vitrine zet. Nu zijn koffiebonen wel minder kwetsbaar, maar ik vind dat levensmiddelen die de winkel uit zijn geweest niet geruild kunnen worden.
(Als ze kwalitiatief niet goed zijn, kunnen ze wel teruggebracht worden voor geld retour, maar dan behoren ze wel vernietigd te worden)
In de levensmiddelenbranche gelden zeer strenge normen voor de voedselveiligheid (HACCP normen) en door dergelijke retourproducten te accepteren is de volledige controle over de bewaarcondities weg.
Dus wat mij betreft een koude douche voor AH, om andere klanten dan TS koffiebonen aan te bieden waar ze geen idee van hebben waar die de afgelopen maand allemaal zijn geweest.
(Als ze kwalitiatief niet goed zijn, kunnen ze wel teruggebracht worden voor geld retour, maar dan behoren ze wel vernietigd te worden)
In de levensmiddelenbranche gelden zeer strenge normen voor de voedselveiligheid (HACCP normen) en door dergelijke retourproducten te accepteren is de volledige controle over de bewaarcondities weg.
Dus wat mij betreft een koude douche voor AH, om andere klanten dan TS koffiebonen aan te bieden waar ze geen idee van hebben waar die de afgelopen maand allemaal zijn geweest.
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Resumerend komt het er dus op neer dat er eigenlijk nooit iemand teruggaat naar de super om iets om te ruilen o.i.d. Maar alles is opgelost vanmiddag, de manager was terug van vakantie en vertelde me dat de baliemedewerkster me wel degelijk tegemoet had moeten komen en de bonen te ruilen voor gemalen koffie. Vertelde van "het onbegrip en het vies gevonden worden" door mensen van deze site hij zich daar niets bij kon voorstellen met het aangeboden ruilobject. Geen geld terug, maar daar vroeg ik niet om. Dit geld allemaal niet voor vlees/vleeswaren, kaas en alle andere versprodukten. Prettige Pinksterdagen.
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Ik kan het me van mezelf niet voor de geest halen, nee dus.tenormin schreef:Resumerend komt het er dus op neer dat er eigenlijk nooit iemand teruggaat naar de super om iets om te ruilen o.i.d.
Hooguit iets dat bedorven blijkt te zijn, dat ik in de winkel niet heb gezien. Dat 'ruil' ik dan, maar verder zou ik niet weten wanneer ik iets heb geruild.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Ik breng vaak gehakt terug als ik nog wat over heb. Geen enkel probleem.
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Sterker nog, bij de AH hoeven ze voor mij het bonnetje niet uit te printen. Voor de zeldzame keer dat er iets is met een product van maximaal een paar euro ga ik niet moeilijk doen.Donna schreef:Ik zie heel veel reacties, maar weinig antwoorden op de vraag. Mijn antwoord is: nee, ik bewaar de bonnetjes niet.tenormin schreef: Mijn vraag is: bewaart u weken of langer allerlei bonnetjes van de super?
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Nu dan is deze manager niet geschikt voor zijn functie.Vertelde van "het onbegrip en het vies gevonden worden" door mensen van deze site hij zich daar niets bij kon voorstellen met het aangeboden ruilobject
Als hij een pak bonen koffie wat 1 maand buiten de supermarkt is geweest, en hij geen idee heeft wat er in die tijd mee is gebeurd, gewoon weer in het schap zet , is hij een aanfluiting voor zijn functie
En dit heeft niks met het wel of niet bewaren van bonnetjes te maken, ook met een hele koffer vol bonnetjes zou dit niet moeten gebeuren
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Het openingsbericht bestaat ook niet alleen uit de vraag, er staat zoveel meer in.Donna schreef:Ik zie heel veel reacties, maar weinig antwoorden op de vraag. Mijn antwoord is: nee, ik bewaar de bonnetjes niet.tenormin schreef: Mijn vraag is: bewaart u weken of langer allerlei bonnetjes van de super?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Ik moest denken aan dit draadje toen ik in de supermarkt was. Bij de plaatselijke Dirk is de houdbaarheidsdatum voor de pakken koffiebonen DE Goudmerk: 15-3-2013
TS had pakken met datum december 2012. Het lijkt er dus op dat de pakken koffie al maanden in huis lagen. Dan vind ik al helemaal het niet gek dat PLUS ze niet terugneemt.
TS had pakken met datum december 2012. Het lijkt er dus op dat de pakken koffie al maanden in huis lagen. Dan vind ik al helemaal het niet gek dat PLUS ze niet terugneemt.
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Waar ik mij echt over verbaas is het feit dat tegenwoordig steeds meer winkels uit naam van "klantvriendelijkheid" de producten terugneemt.
Waar is de eigen verantwoordelijkheid van de kopers gebleven?
Waarom worden de impulskopers op die manier gestimuleerd?
Etenswaren terugbrengen als er niets mis mee is: not done!
En als er wel iets mis mee is, kan de koper natuurlijk ermee teruggaan naar de verkopende partij, maar dan dient die verkopende partij wel het teruggebrachte etenswaren te vernietigen!
Ik ben blij dat in de normale winkel koop=koop van toepassing is. Veel mensen vinden mijn houding daarin totaal niet klantvriendelijk. Klopt. Maar producten terugbrengen waar niets mis mee is, is niet altijd zonder gevaar.
Etenswaren terugbrengen waar niets mis mee is. Tja, ik heb daar genoeg over gezegd.
Het wordt tijd dat mensen meer bewust worden met wat ze kopen. En een nee horen van een winkelier hoort daarbij. En dan heb je van die lieden die nee horen en gelijk huilie huilie gaan doen op de diverse fora, waarbij zij de winkelier zwart maken. Die huilie huilies verdienen daarmee een pluim. Chapeau!
Ruilen en/of geld terug is in een normale winkel geen recht. Dat kan in overleg met de betreffende verkopende partij. Bepaalde zaken moeten daarbij echt uitgesloten worden. Etenswaren bijvoorbeeld.
Waar is de eigen verantwoordelijkheid van de kopers gebleven?
Waarom worden de impulskopers op die manier gestimuleerd?
Etenswaren terugbrengen als er niets mis mee is: not done!
En als er wel iets mis mee is, kan de koper natuurlijk ermee teruggaan naar de verkopende partij, maar dan dient die verkopende partij wel het teruggebrachte etenswaren te vernietigen!
Ik ben blij dat in de normale winkel koop=koop van toepassing is. Veel mensen vinden mijn houding daarin totaal niet klantvriendelijk. Klopt. Maar producten terugbrengen waar niets mis mee is, is niet altijd zonder gevaar.
Etenswaren terugbrengen waar niets mis mee is. Tja, ik heb daar genoeg over gezegd.
Het wordt tijd dat mensen meer bewust worden met wat ze kopen. En een nee horen van een winkelier hoort daarbij. En dan heb je van die lieden die nee horen en gelijk huilie huilie gaan doen op de diverse fora, waarbij zij de winkelier zwart maken. Die huilie huilies verdienen daarmee een pluim. Chapeau!
Ruilen en/of geld terug is in een normale winkel geen recht. Dat kan in overleg met de betreffende verkopende partij. Bepaalde zaken moeten daarbij echt uitgesloten worden. Etenswaren bijvoorbeeld.
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Mag ik hier even op inhaken? Je gebruikt het woord "vacuüm" en "er lopen wat rare mensen rond"; onlangs zijn hier grappenmakers opgepakt (gelukkig) die langs alle schappen van vlees/vleeswaren/kaas/koffie e.d. waren gegaan met spijkers. Je begrijpt het nadeel van de super; want kaas word dan wel snel groen en de vleeswaren verkleuren ook in tempo.Donna schreef:Het ligt wel wat genuanceerder. Enkele pakken koffie in voorraad hebben is vrij normaal. TS zegt dat ze de bonen niet meer kon malen omdat de machine stuk ging, het was dus geen impulsaankoop waar ze achteraf spijt van had.
En om dan toch maar een mening te geven over het terugbrengen van levensmiddelen, ik zie het ook liever niet. Nu zul je met vacuüm verpakte koffie niet veel kunnen uithalen, maar met andere spullen wel en er lopen wat rare mensen rond.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Dat is niet waar het om gaat. De supermarkt heeft geen idee wat er met deze producten in de afgelopen maand is gebeurd, en kan hiervoor alleen maar TS op zijn blauwe ogen geloven. En, dat is echt veel te weinig om voedselveiligheid te waarborgenHet ligt wel wat genuanceerder. Enkele pakken koffie in voorraad hebben is vrij normaal. TS zegt dat ze de bonen niet meer kon malen omdat de machine stuk ging, het was dus geen impulsaankoop waar ze achteraf spijt van had
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Ik heb al geschreven dat het met PLUS manager is opgelost. Hoe, dat zal ik maar niet schrijven, krijg ik weer een lading ******; maar alles is meer dan naar genoegen geregeld. En nee, het hoofdkantoor was juist blij met de melding. Vergeet niet dat PLUS, net als AH, (bijna) de duurste supers zijn en als ze niet met prijs kunnen concuren, dan wel met service. Dat is wat PLUS voor ogen staat.vogels schreef:Inderdaad! Vind het gewoon van de zotte dat ts het normaal vindt pakken koffie zonder bon (en zelfs dan: koop = koop!) te mogen terug brengen/ruilen! Plus staat gewoon in zijn recht.Het ligt helemaal aan het topic/de vraagstelling of je (of welke TS dan ook) zo'n opmerking krijgt.
En dan ook nog eens bij het hoofdkantoor hierover een klacht indienen, te gek voor woorden.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: ruilen en/of geld terug bij PLUS
Bob Schurkjens schreef:Ik moest denken aan dit draadje toen ik in de supermarkt was. Bij de plaatselijke Dirk is de houdbaarheidsdatum voor de pakken koffiebonen DE Goudmerk: 15-3-2013
TS had pakken met datum december 2012. Het lijkt er dus op dat de pakken koffie al maanden in huis lagen. Dan vind ik al helemaal het niet gek dat PLUS ze niet terugneemt.
Aannemelijker is dat er niet fifo is gevuld maar lifo.