LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] saturn lokt met loze aanbiedingen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
E. Moerkerken
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2010 17:58

saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door E. Moerkerken »

Bij ons in Zaandam is in April 2010 een SATURN geopend. Hoera dacht ik, eindelijk een discounter in de buurt waar de it's en bcc wellicht bang van moeten worden. Nou, ik zet nooit meer 1 stap binnen die saturn. Reden, Loze aanbiedingen, loze beloftes en dom ongeinteresseerd personeel. Bij de minste geringste moeilijke vraag rennen ze naar hun meerdere, maar daar gaat het nu niet om. Kort na de opening ben ik er geweest voor een nieuwe monitor, mag wel eens als je nog naar een 15inch scherm zit te staren. Met de mooie openingsaanbiedingen in het achterhoofd dus naar zaandam. Geen monitor die in de folder stond, wegens overweldigende belangstelling. Yeah right denk ik nu achteraf, heel zaanstad had een nieuw scherm nodig dus? Maar er wel ingetrapt een alternatief te nemen, uiteraard duurder maar ook in de aanbieding. Achteraf dom, die stond toevallig? uitgestald met grote aantallen maar blijkt nu dus gewoon nog steeds voor dezelfde prijs leverbaar. Enfin, vandaag, 10 augustus, naar aanleiding van de nieuwe folder weer naar saturn voor de braun cruzer Z60 scheerapparaat, met geld retour van braun, een mooie prijs, 49 euro. Ben ik daar, hebben ze hem niet, leveringsproblemen. En goh, wat toevallig, de braun 3-series is ook in de aanbieding, althans, zo lijkt het, met bergen in een grote bak gestort, groot bord eraan, 99 euro, een goed alternatief maar wel het dubbele in prijs, ik ben gekke gerrit? Personeel word alleen getraind blijkbaar om je een duurder apparaat aan te smeren. Ik vond dit echt geen toeval. ben op internet gaan googlen en kom tot de ontdekking dat de braun Z60 niet eens meer leverbaar is door braun!! Hier volgt dus de waarschuwing, ik kom er nooit weer, heb ook een mail verstuurd naar saturn zaandam met deze mededeling. Wees gewaarschuwd, dit bedrijf speelt een vies spelletje met zijn klanten, getuige het feit dat ik dus niet de enigste ben hier op dit forum met deze akkefietjes. BCC en / of IT's, tot morgen! jullie zijn net zo duur / goedkoop. die braun 3-series kost daar trouwens 89 euro


.......En nee, ik werk niet bij de concurrent, ik ben internationaal chauffeur

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

je hebt gelijk!
in sommige dingen is saturn en mediamarkt(zelfde bedrijf)goedkoper,maar soms ook duurder!
en idd bijna nooit hebben ze de aktie dingen!
en ja het personeel daar moet je het niet van hebben,dat komt,in het aller begin toen media markt er nog net was,was deze wel goedkoper dan alle andere...
personeel weet niets en de clou was dan ook ,ja wij zijn goedkoop maar geen vragen aan het personeel...daarom zijn we zo goedkoop,zij niet opgeleid
wat deden mensen gingen eest info halen bij its enz...en dan naar media markt om het spulletje te halen...

maar nu..ze zijn te groot geworden en spelen nu idd vieze spelletjes.

soesy
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2010 14:27

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door soesy »

Ze lokken niet alleen met aanbiedingen, ook het personeel is totaal niet opgeleid!

Zo hebben wij 4 weken terug een stofzuiger gekocht bij de ozo klantvriendelijke Saturn in Zaandam.
Volgens meneer de verkoper was dit de beste en ja wat licht bouwstof kon deze prima hebben.
Nu is hij stuk, wij terug, moet opgestuurd maar niet dat je een vervangend product krijgt nee hoor je laat je huis maar een groot stofnest worden in 4 weken tijd!
Maar meneer we zien dat de stofzuiger wit is vanbinnen en dat betekent dat u zelf u reparatiekosten moet betalen....
Ja we hebben nadat we geveegt, opgedweild en dergelijke de vloer gezogen dat er dan soms nog wat gips stof ligt....
weg 130,- we gingen er vanuit een 'goede' gekocht te hebben, is trouwen een AEG.... :cry:

E. Moerkerken
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2010 17:58

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door E. Moerkerken »

Zoals ik meldde, had ik een email gestuurd naar saturn zaandam. Heb een reactie terug en ze wijten alles aan de leveranciers die de grote vraag niet aankunnen en adviseren me voortaan even te bellen om teleurstelling te voorkomen. Heb ze even verteld wat er allemaal op internet te vinden is over saturn....... nog steeds geen reactie :lol:

stofzuigertje

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een bezorger van folders had Zaterdag gekeken en er was voldoende voorraad van alle aanbiedingen.
Maandag ging deze pas in en bij opening was alles uitverkocht of lange levertijd.
8 producten gecontroleerd!
Week later was alles weer na afloop volop leverbaar voor normale prijs dus de kans dat er nog vele in magazijn staan maar ze graag een product met meer marge verkopen is erg groot.

Ik had geluk dat een nieuwe verkoper die niet wist hoe het moest wel in het magazijn ging kijken en deze voor mij pakte.
Zijn collega had net verteld dat deze uitverkocht en niet meer te bestellen was!
De nieuwe collega had zelfs verteld dat er nog genoeg stonden....

Dus noteer merk en type en vraag of een nieuweling, herkenbaar aan gedrag in het magazijn wil kijken of ze er nog zijn!

anton40
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2010 21:33

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door anton40 »

Bij deze een correctie voor de mensen die Saturn afbranden.
Hoe naief kan je zijn om te bedenken dat alle aanbiedingen ook werkelijk aanbiedingen zijn. Dit heet: verkooptechniek.
Dit staaltje wordt bij elke electronicazaak toegepast en Saturn hoort daar ook bij.
Vergelijk een aanbieding van een produkt bij andere winkels en je komt uit op de conclusie dat Saturn, Bcc, Its, Block, Mediamarkt, Wehkamp, Otto enz, enz de boel voor 95% misleiden om meer te verkopen. :evil:
Overigens, de cinema-set die bij Saturn die vorige week in de aanbieding was is inderdaad wel een aanbieding. Slechts 1 webwinkel was 1 euro goedkoper.
Wil je iets aanschaffen, kijk goed rond en niet alleen de aanbiedingen.
Helaas is de realiteit niet anders.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door flepp »

Zie je een aanbieding waar je geintresseerd in bent ga dan eerst maar googlen.
Ze schreeuwen wel in die advertenties het zijn in principe holle vaten die ze laten klinken om je te verleiden.

DaandeRidder
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2010 09:24

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door DaandeRidder »

Ik ben zelf wel tevreden hoor over deze vestiging. Ik koop er graag mijn blurays en games omdat deze geregeld goedkoper zijn dan de rest en het aanbod is meer dan goed is mijn mening. Het personeel zal helaas niet op alle afdelingen even goed zijn en productkennis hebben, maar dat zal overal wel zo zijn lijkt me. Op de games en filmafdeling ben ik wel altijd goed geholpen in ieder geval, ik kom er graag. Wat betreft die aanbiedingen gebeurde me dat ook in andere winkels, dat je er naast grijpt dus geloof niet dat alleen saturn zaandam dit doet en kan me ook niet voorstellen dat ze daar met opzet klanten lokken met valse aanbiedingen zoals jullie beweren. Ik heb zelf aantal jaren in de detailhandel gewerkt en het was voor ons imago dan ook totaal niet interessant om zoiets te doen. Ook wij hadden te maken met leveranciers die niet altijd HUN beloftes waarmaakten waardoor wij ook met lege handen stonden.
Ik snap dat het balen is als je met zo'n ervaring weer de deur uitloopt, maar ik heb ook ooit zelf op de vloer gestaan en het is naar mijn mening niet terecht om dan gelijk de gehele winkel als slecht te bestempelen.

MAXIEM

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

DaandeRidder

Je schrijft:
het is naar mijn mening niet terecht om dan gelijk de gehele winkel als slecht te bestempelen.
Stel je dan voor om een kwart van de winkel als slecht te bestempelen???

Maxiem.

Gino.
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2010 00:16

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door Gino. »

In deze winkel hebben ze mij op de 2e dag dat ze open waren, bedondert met een TV die kon werken met een ziggo ci+ smartcard.

Bij thuiskomst, kaart erin........ Error! TV heeft geen ci+ blablabla. Dan word je echt razend....

3x Mail gestuurd, zowel naar saturn als naar mediamarkt. (Zelfde bedrijf) Nooit een antwoord terug gehad. Gebelt: Persoon was niet aanwezig. Ben zelfs langs gegaan, maar uiteraard was die gene die je moest hebben er niet.

En ik heb geen zin om een alphacrypt houder te kopen a 120 Euro exclusief smartcard a 30 euro. (Tenzij Saturn dit gaat vergoeden)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door tennis »

Gino. schreef:In deze winkel hebben ze mij op de 2e dag dat ze open waren, bedondert met een TV die kon werken met een ziggo ci+ smartcard.

Bij thuiskomst, kaart erin........ Error! TV heeft geen ci+ blablabla. Dan word je echt razend....

3x Mail gestuurd, zowel naar saturn als naar mediamarkt. (Zelfde bedrijf) Nooit een antwoord terug gehad. Gebelt: Persoon was niet aanwezig. Ben zelfs langs gegaan, maar uiteraard was die gene die je moest hebben er niet.

En ik heb geen zin om een alphacrypt houder te kopen a 120 Euro exclusief smartcard a 30 euro. (Tenzij Saturn dit gaat vergoeden)
Best Gino,
kan je nog even aangeven, om welke TV het gaat?
Trouwens Saturn heeft niets met Mediamarkt te doen, dit zijn twee aparte bedrijven.

Gino.
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2010 00:16

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door Gino. »

Merk: Samsung
Model: LE22B650T6W
Serienummer: LE22B650T6WXXN
Type Nr: LE22B650

Kwam er pas later achter dat het ook iets met WXXN te maken heeft. Maarja, dan moeten ze het me niet wijs maken, en er een bordje met 'Ziggo gecertificeerd' neerzetten.

En, Mediamarkt en Saturn zijn van dezelfde, Namelijk Media-Saturn Holding, Mediamarkt heeft namelijk Saturn overgenomen in 1993.
Zo kreeg ik een vacature van saturn via mediamarkt gemaild.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door tennis »

Gino. schreef:Merk: Samsung
Model: LE22B650T6W
Serienummer: LE22B650T6WXXN
Type Nr: LE22B650

Kwam er pas later achter dat het ook iets met WXXN te maken heeft. Maarja, dan moeten ze het me niet wijs maken, en er een bordje met 'Ziggo gecertificeerd' neerzetten.

En, Mediamarkt en Saturn zijn van dezelfde, Namelijk Media-Saturn Holding, Mediamarkt heeft namelijk Saturn overgenomen in 1993.
Zo kreeg ik een vacature van saturn via mediamarkt gemaild.

Hier kan je jou klacht neerzetten, er is daar ook een gedupeerde, maar dit is opgelost:
http://www.klachtenoplossing.nl/samsung ... ci-module/


En, Mediamarkt en Saturn zijn van dezelfde, Namelijk Media-Saturn Holding, Mediamarkt heeft namelijk Saturn overgenomen in 1993.
Zo kreeg ik een vacature van saturn via mediamarkt gemaild.
Dit klopt natuurlijk, maar als je bij Saturn iets koopt, dan kan je het niet bij de Media Markt ruilen/ klacht neerleggen enz.
Dat je een vacature hebt gekregen heeft niets met de verkoop te doen.

Gino.
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2010 00:16

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door Gino. »

tennis schreef:
Gino. schreef:Merk: Samsung
Model: LE22B650T6W
Serienummer: LE22B650T6WXXN
Type Nr: LE22B650

Kwam er pas later achter dat het ook iets met WXXN te maken heeft. Maarja, dan moeten ze het me niet wijs maken, en er een bordje met 'Ziggo gecertificeerd' neerzetten.

En, Mediamarkt en Saturn zijn van dezelfde, Namelijk Media-Saturn Holding, Mediamarkt heeft namelijk Saturn overgenomen in 1993.
Zo kreeg ik een vacature van saturn via mediamarkt gemaild.

Hier kan je jou klacht neerzetten, er is daar ook een gedupeerde, maar dit is opgelost:
http://www.klachtenoplossing.nl/samsung ... ci-module/


En, Mediamarkt en Saturn zijn van dezelfde, Namelijk Media-Saturn Holding, Mediamarkt heeft namelijk Saturn overgenomen in 1993.
Zo kreeg ik een vacature van saturn via mediamarkt gemaild.
Dit klopt natuurlijk, maar als je bij Saturn iets koopt, dan kan je het niet bij de Media Markt ruilen/ klacht neerleggen enz.
Dat je een vacature hebt gekregen heeft niets met de verkoop te doen.

Heb daar de volledige klacht op gezet. Nu maar hopen dat ze eindelijk reageren.

johan1977
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2007 11:31

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door johan1977 »

Saturn is een oplichters zooitje.

ik heb de HPdv900 gekocht bij hun nu precies 1dag na de garantie is mijn moederbord kapot.

heb hem bij saturn gebracht en deze wilde ik laten maken.
Kosten 576,80 euro.

kreeg een telefoontje of ik hiermee akkoord ging waarop ik zei nee.
2 weken later kon ik hem pas ophalen met 55 euro anders kreeg ik hem niet mee.

Nu ging ik kijken op de website van het reparatiebedrijf waar saturn bij is aangesloten.

This raar maar waar , bij ReVamp computers te Oldenzaal kost het maar 145 euro plus gratis ophalen en inbouw/vervanging dit is inclusief 19%btw exl terug sturen (plus verzekerd voor 550 euro)

Nu ben ik even naar saturn in rotterdam terug gegaan en vroeg hoe hun aan dit bedrag kwamen, waarop een man met een snor zei kosten reparatie vervanging moederbord plus verzendkosten.

nu had ik alles uitgeprint en legde dit voor zijn neus neer, en hij keek er niet eens naar en schoof het weg, hierop pakte ik de papieren en begon het hardop te lezen, hierop begonnen meer dan 8 mensen te klagen wat voor onzin dit is terwijl toevallig net voor mij iemand dit bedrag heeft betaald voor zijn eigen laptop, deze meneer was zeer boos geworden omdat hij deze ook bij ReVamp heeft laten maken door saturn en het hem maar liefs 635 euro heeft gekost (nieuwer model laptop).

Dit was het volgende antwoord van hem naar mij gericht.

WIL JE NU MAKEN DAT JE WEG KOMT MET DIE ONZIN ANDERS TRAP IK JE ER UIT WANT ZO JAAG JE AL ME KLANTEN WEG MET DIE NEP BRIEVEN VAN JE.

Is dit te gek voor woorden of niet ?
Zelfs ReVamp wist niet hoe ze aan deze bedragen kwamen want heb hun gecontacteerd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door crazyme »

johan1977 schreef: This raar maar waar , bij ReVamp computers te Oldenzaal kost het maar 145 euro plus gratis ophalen en inbouw/vervanging dit is inclusief 19%btw exl terug sturen (plus verzekerd voor 550 euro)
Ik denk dat je dat niet goed hebt, het lijkt mij aan de lage kant.

Waarom maak je zo'n stampij ? De winkel mag toch zeker zelf bepalen wat ze voor een reparatie vragen ? Jij mag dan vervolgens bepalen of je het doet of niet.

Veel gedoe om niets.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door Wim2007 »

tennis schreef:Trouwens Saturn heeft niets met Mediamarkt te doen, dit zijn twee aparte bedrijven.
Niet helemaal. Maken beide deel uit van de Media-Saturn Holding. Per land bestaat een Media Markt-holding en iedere vestiging is een zelfstandig opererende onderneming met een eigen rechtspersoon. Eigenlijk is iedere vestiging een apart bedrijf.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Media_Markt
http://nl.wikipedia.org/wiki/Saturn_(winkel)

johan1977
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2007 11:31

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door johan1977 »

crazyme dit zie je verkeerd.

Je mag het idd zelf bepalen ja.
Maar als je een beetje beter leest zie je dat die 55 euro betaald is voor alleen al het niet te laten repareren en dat die bij ReVamp computers is na laten kijken door saturn.

daarop heb ik ReVamp gebeld en gevraagd hoe dit kon bij hun 155 en bij saturn via hun 576 en zelfs hun hadden hier geen verklaring voor.

ra ra ra.

of werk je er ook zelf (bij saturn)
want dan kunnen we gelijk even over die bonuspercentage gaan praten die ze verdienen aan deze oplichting praktijken . :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door crazyme »

johan1977 schreef: of werk je er ook zelf (bij saturn)
Ja.

Succes met je computer.

(Achterdocht is een gave)

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: saturn lokt met loze aanbiedingen

Ongelezen bericht door Muskusrat »

johan1977 schreef:crazyme dit zie je verkeerd.

Je mag het idd zelf bepalen ja.
Maar als je een beetje beter leest zie je dat die 55 euro betaald is voor alleen al het niet te laten repareren en dat die bij ReVamp computers is na laten kijken door saturn.

daarop heb ik ReVamp gebeld en gevraagd hoe dit kon bij hun 155 en bij saturn via hun 576 en zelfs hun hadden hier geen verklaring voor.

ra ra ra.

of werk je er ook zelf (bij saturn)
want dan kunnen we gelijk even over die bonuspercentage gaan praten die ze verdienen aan deze oplichting praktijken . :lol:
55 Euro zijn onderzoekskosten. Die mag een bedrijf doorvoeren. Wie, hoe, wat, waar, of wanneer doet niet terzake. En dan zou ik idd die kosten betalen en naar ReVamp gaan om het te laten repareren.. Ben je toch nog goedkoper uit. PROBLEEM OPGELOST :lol:

Gesloten