LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service van de Block?????

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
foxje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2010 00:20

Service van de Block?????

Ongelezen bericht door foxje »

In 2007 koop ik een camcorder voor mijn vaders 80e verjaardag. Dezelfde dag is het apparaat al stuk. Dit kon makkelijk verholpen worden in de winkel. Hierna is het apparaat nog 2x stuk gegaan binnen de garantieperiode. Hij werd gemaakt, maar veel plezier heeft mijn vader er niet van gehad, want na de garantieperiode ging het apparaat boor de 3e keer stuk.
Mijn moeder heeft hem toen naar de Block gebracht, en heeft met de verkoper daar afgesproken dat zij eerst een schatting van de reparatiekosten zou krijgen alvorens te besluiten of zij het apparaat wel of niet zouden laten repareren.....
Het ging trouwens elke keer om hetzelfde euvel, een maandagochtendproduct dus......
Door familieomstandigheden is de reparatie van het apparaat wat op de achtergrond gebleven tot mijn moeder zich in juli afvroeg: we hebben nog steeds geen bericht over de camcorder gekregen van de Block.
Wij naar het filiaal en daar gevraagd (waren vergeten de bon mee te nemen), kregen te horen: kom maar terug met de bon, kan het nu niet nakijken.

Een paar dagen later terug met de bon: zei de eerste verkoper: u heeft te lang gewacht, pech voor u, en iedereen koopt wel eens een maandagproduct, dat hoort nu eenmaal bij het leven. Toen mijn moeder de tranen in haar ogen had was hij dan wel bereid om even in het magazijn te kijken of het apparaat uberhaupt voor beoordeling was opgestuurd. Mijn ouders hebben nooit bericht gehad dus het was logisch dat het apparaat nog bij hun zou liggen.

Toen kwam verkoper nummer 2: die kon zo in de computer kijken, hij liet ons meekijken, en wat zagen we staan.........het apparaat is op 19 juli 2010 retour gekomen van de reparateur en is dus 645!!!!!!!!!!!!!!!!!! dagen weggeweest voor reparatie, en is zonder eerst met mijn ouders te overleggen, gerepareerd!!
Kosten: ruim 100 euro en de camcorder kunnen ze niet eens meer gebruiken omdat de schijfjes die er in gaan niet meer gemaakt worden, het apparaat is in de tijd dat hij weggeweest is erg verouderd.

De verkoper zei dat mijn moeder moest betalen, anders kreeg ze het apparaat niet mee, de 2e verkoper zei dat we een brief moesten sturen naar consumenten belangen van de Block.
En dat zij vonden dat mijn moeder recht had op een nieuw apparaat of geld terug (camcorder kostte in 2007 350 euro) in verband met dat ze er niks aan gehad hebben en zolang weg geweest is dat het apparaat nu sterk verouderd is en zonder hun toestemming gemaakt is. En dat mijn ouders NOOIT bericht hebben gehad van de Block,

Dus ik een brief geschreven naar consumentenbelangen de Block, nog geen antwoord. Toen een mail gestuurd: het antwoord is dat mijn ouders 60% van het reparatiekosten terug kunnen krijgen NADAT ze eerst betalen, dit is niet logisch,
Ook beweren zij dat het apparaat in oktober 2008 al terug was van reparatie. Waarom hebben mijn ouders dan nooit, maar dan ook nooit een bericht gehad van de Block???

En nergens ook maar 1 excuus over het lange weg blijven van de camcorder waardoor het apparaat nu dan wel gemaakt, maar ook waarschijnlijk zo stuk is omdat het steeds hetzelfde onderdeel is wat stuk gaat.

Ik heb net een berichtje naar Tros radar gestuurd en hoop dat ze mij willen helpen om mijn ouders alsnog een goede camcorder te laten krijgen, want 350 euro betaald voor iets waar ze maar hooguit 10 minuutjes mee gefilmd hebben.......

Zijn er meer mensen met slechte ervaringen?????


Groetjes Foxje

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Service van de Block?????

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer u zo weinig vertrouwen heeft in het apparaat en de winkel, waarom laat u het ding uit 2007 (inmiddels sterk verouderd) niet gewoon liggen ?

Heeft u zelf in die
645!!!!!!!!!!!!!!!!!! dagen
niets ondernomen ?

Gesloten