LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte ervaring Bij Juul Hortuslaan 2 Haren Gn.
Slechte ervaring Bij Juul Hortuslaan 2 Haren Gn.
Heb een slechte ervaring opgedaan bij de sieradenzaak Bij Juul., Hortuslaan 2, 9751 BG Haren. Na een sieraad cadeau gekregen te hebben, die Bij Juul gekocht is, verloor ik tijdens mijn eerste dag dragen al de hanger, bestaande uit een agaat. Heb de winkel gebeld, mij werd een nieuwe steen beloofd. Ketting zonder hanger naar de winkel gebracht ter reparatie. De eigenaresse was er niet. Een week later kwam ik de ketting met nieuwe agaat steen weer ophalen, eigenaresse was er weer niet. Moest tegen de afspraak in € 7,50 betalen, wat ik heb gedaan. Er was een lelijke metalen ring door de agaat steen aangebracht. In een andere zaak heb ik deze ring laten vervangen door een goudkleurige. Tijdens het aanbrengen van deze ring brak een stuk van de steen af. Weer naar de winkel By Juul. Ik heb gevraagd, of ik mijn geld terug kon krijgen. De eigenaresse was er niet, er moest gebeld worden. Ik kreeg mijn € 7,50 terug en kreeg door de telefoon te horen, dat ik in de toekomst niet meer in de winkel mag komen.
Ik heb nu alleen maar een armzalig kettinkje zonder hanger, waar mijn cadeaugevers geld voor hebben betaald, er is door Bij Juul een ondeugdelijk artikel verkocht.
De eigenaresse heb ik nooit in de winkel mogen ontmoeten, ze laat alles door haar personeel doen, die haar steeds moet bellen en om advies moet vragen. Dit komt op mij onprofessioneel en amateuristisch over.
Ik heb nu alleen maar een armzalig kettinkje zonder hanger, waar mijn cadeaugevers geld voor hebben betaald, er is door Bij Juul een ondeugdelijk artikel verkocht.
De eigenaresse heb ik nooit in de winkel mogen ontmoeten, ze laat alles door haar personeel doen, die haar steeds moet bellen en om advies moet vragen. Dit komt op mij onprofessioneel en amateuristisch over.
Laatst gewijzigd door Krities op 08 jun 2012 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Slechte ervaring Bij Juul Hortuslaan 2 Haren Gn.
Samengevat:Krities schreef:Heb een slechte ervaring opgedaan bij de sieradenzaak By Juul., Hortuslaan 2, 9751 BG Haren. Na een sieraad cadeau gekregen te hebben, die By Juul gekocht is, verloor ik tijdens mijn eerste dag dragen al de hanger, bestaande uit een agaat. Heb de winkel gebeld, mij werd een nieuwe steen beloofd. Hanger naar de winkel gebracht ter reparatie. De eigenaresse was er niet. Een week later kwam ik de hanger weer ophalen, eigenaresse was er weer niet. Moest tegen de afspraak in € 7,50 betalen, wat ik heb gedaan. Er was een lelijke metalen ring door de nieuwe agaat steen aangebracht. In een andere zaak heb ik deze ring laten vervangen door een goudkleurige. Tijdens het aanbrengen van deze ring brak een stuk van de steen af. Weer naar de winkel By Juul. Ik heb gevraagd, of ik mijn geld terug kon krijgen. De eigenaresse was er niet, er moest gebeld worden. Ik kreeg mijn € 7,50 terug en kreeg door de telefoon te horen, dat ik in de toekomst niet meer in de winkel mag komen.
Ik heb nu alleen maar een armzalig kettinkje zonder hanger, waar mijn cadeaugevers geld voor hebben betaald, er is door By Juul een ondeugdelijk artikel verkocht.
De eigenaresse heb ik nooit in de winkel mogen ontmoeten, ze laat alles door haar personeel doen, die haar steeds moet bellen en om advies moet vragen. Dit komt op mij onprofessioneel en amateuristisch over.
u heeft een hanger gekregen. Vervolgens verliest u de hanger (gelukkig niet kwijt, begrijp ik), iets wat me niet direct de schuld van de sieradenzaak lijkt, tenminste, wij weten niet hoe de hanger eruit ziet, dus kunnen we daar niks over zeggen. U geeft aan de hanger ter reparatie aan te bieden, wat er daar afgesproken is weet ik natuurlijk niet, maar het komt erop neer dat ze, in plaats van een goudkleurige ring, een metaalkleurige ring hebben gebruikt om de hanger te herstellen.
U geeft dit, haal ik uit uw schrijven, totaal niet aan bij de huidige zaak, maar gaat naar een andere zaak om de ring te laten vervangen. Dáár gaat de steen helaas stuk, en nu wilt u de 1e winkel de schuld geven van het feit dat winkel 2 de steen stuk heeft gemaakt?
Re: Slechte ervaring Bij Juul Hortuslaan 2 Haren Gn.
Krities
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
*Consumentenforums:
http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):
http://www.consuwijzer.nl/
Maxiem.
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
*Consumentenforums:
http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):
http://www.consuwijzer.nl/
Maxiem.
Re: Slechte ervaring Bij Juul Hortuslaan 2 Haren Gn.
Hartelijk dank voor je reactie, heb bij consuWijzer een klacht ingediend:
Heb voor mijn verjaardag 29 april 2012, een ketting bestaande uit glazen kraaltjes, met agaat hanger cadeau gekregen. Gedurende de eerste dag dragen op 10 mei 2012, verlies ik de hanger. Bel winkel op 11mei 2012 en breng de ketting weg. Er wordt telefonisch een gratis hanger beloofd. Als ik de ketting en hanger na de reparatie kom ophalen op 18 mei 2012, moet ik tegen de afspraak in, € 7,50 betalen. De nieuwe steen, blijkt ondeugdelijk te zijn, bij het plaatsen van een nieuwe ring door de agaat op 24 mei 2012 breekt de steen. Ga er 25 mei 2012 mee terug en ontvang € 7,50, maar mag nooit meer in de winkel komen. Ik zit nu nog steeds met een ketting zonder hanger, die door mijn cadeaugevers, wel betaald is. Er is een ondeugdelijk product geleverd.
Heb voor mijn verjaardag 29 april 2012, een ketting bestaande uit glazen kraaltjes, met agaat hanger cadeau gekregen. Gedurende de eerste dag dragen op 10 mei 2012, verlies ik de hanger. Bel winkel op 11mei 2012 en breng de ketting weg. Er wordt telefonisch een gratis hanger beloofd. Als ik de ketting en hanger na de reparatie kom ophalen op 18 mei 2012, moet ik tegen de afspraak in, € 7,50 betalen. De nieuwe steen, blijkt ondeugdelijk te zijn, bij het plaatsen van een nieuwe ring door de agaat op 24 mei 2012 breekt de steen. Ga er 25 mei 2012 mee terug en ontvang € 7,50, maar mag nooit meer in de winkel komen. Ik zit nu nog steeds met een ketting zonder hanger, die door mijn cadeaugevers, wel betaald is. Er is een ondeugdelijk product geleverd.
Re: Slechte ervaring Bij Juul Hortuslaan 2 Haren Gn.
Of de andere zaak is niet zo voorzichtig geweest.
Ergens anders aan je spullen laten prutsen betekent..........verval van de garantie. Ook heel logisch.
Ergens anders aan je spullen laten prutsen betekent..........verval van de garantie. Ook heel logisch.
Re: Slechte ervaring Bij Juul Hortuslaan 2 Haren Gn.
Mijn melding is serieus genomen door Consuwijzer:
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.
Wat heeft een toezichthouder aan uw melding?
Voor de toezichthouders is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. Ze gebruiken uw melding om te zien waar problemen zijn. Met uw melding helpt u de toezichthouders ook bepaalde vragen te beantwoorden:
In welke sectoren zijn de meeste problemen?
Welke bedrijven houden zich niet aan de wet?
Waar moet de toezichthouder iets aan doen?
Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?
Als toezichthouders één of meer meldingen krijgen, dan kunnen zij verschillende dingen doen, bijvoorbeeld:
een onderzoek doen naar een bedrijf;
bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;
een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;
via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.
Wat heeft een toezichthouder aan uw melding?
Voor de toezichthouders is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. Ze gebruiken uw melding om te zien waar problemen zijn. Met uw melding helpt u de toezichthouders ook bepaalde vragen te beantwoorden:
In welke sectoren zijn de meeste problemen?
Welke bedrijven houden zich niet aan de wet?
Waar moet de toezichthouder iets aan doen?
Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?
Als toezichthouders één of meer meldingen krijgen, dan kunnen zij verschillende dingen doen, bijvoorbeeld:
een onderzoek doen naar een bedrijf;
bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;
een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;
via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Slechte ervaring Bij Juul Hortuslaan 2 Haren Gn.
Jammer dat u bij Consuwijzer niet heel duidelijk heeft gemeld dat een andere juwelier aan de hanger is gaan werken en dat dáár de steen brak.
U kunt winkel A niet aansprakelijk stellen als winkel B iets stuk maakt.
In mijn ogen bent u erg onrealistisch bezig en haalt u hier (naar mijn mening) ten onrechte een bedrijf met naam en toenaam even door de modder.
U kunt winkel A niet aansprakelijk stellen als winkel B iets stuk maakt.
In mijn ogen bent u erg onrealistisch bezig en haalt u hier (naar mijn mening) ten onrechte een bedrijf met naam en toenaam even door de modder.
Re: Slechte ervaring Bij Juul Hortuslaan 2 Haren Gn.
Ik denk dat wanneer u een klacht meldt dat uw goudvis is verdronken u dezelfde reactie krijgt.Krities schreef:Mijn melding is serieus genomen door Consuwijzer:
Re: Slechte ervaring Bij Juul Hortuslaan 2 Haren Gn.
Bedankt voor de grappige reactie, crazyme, ik kan er erg om lachen.
Vandaag heb ik de hanger opgegeven als verloren. Het is de hanger, die ik Bij Juul gekocht heb, en de eerste dag al verloor, omdat het Bij Juul zo professioneel bevestigd en vastgemaakt is. Vroeger kon je verloren voorwerpen melden bij de politie, nu moet het bij de gemeente:
http://www.verlorenofgevonden.nl/index.php
Vandaag heb ik de hanger opgegeven als verloren. Het is de hanger, die ik Bij Juul gekocht heb, en de eerste dag al verloor, omdat het Bij Juul zo professioneel bevestigd en vastgemaakt is. Vroeger kon je verloren voorwerpen melden bij de politie, nu moet het bij de gemeente:
http://www.verlorenofgevonden.nl/index.php
Laatst gewijzigd door Krities op 08 jun 2012 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Slechte ervaring Bij Juul Hortuslaan 2 Haren Gn.
Dat zal bijna een maand later nog nut hebben!Krities schreef:Vandaag heb ik de hanger opgegeven als verloren.
Vroeger kon je verloren voorwerpen melden bij de politie, nu moet het bij de gemeente:
http://www.verlorenofgevonden.nl/index.php