LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service STREGO JUWELIERS NIEUWEGEIN

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
bkoet

Slechte service STREGO JUWELIERS NIEUWEGEIN

Ongelezen bericht door bkoet »

Ik kwam zo af en toe bij Strego Juweliers in Nieuwegein. Elke keer als ik er was, ging het er vreemd aan toe. Het begon met het vervangen van een batterij van een horloge van mijn vrouw. Dit wilden we door een vakman laten doen, dus naar Strego Juweliers te Nieuwegein. Toen we daar aankwamen, stonden ze echt te kijken van wat moet je. Batterijtje vervangen mevrouw??? Komt voor mekaar. Toen we het horloge hadden opgehaald, was het na een paar weken ineens kapot. Dat kan, dachten we nog. We hebben het er toen maar bij laten zitten.

Het tweede voorval was het opnieuw laten graveren van een armbandje van mijn oudste dochter. Toen deden ze al meteen moeilijk omdat het zo klein was en slechte kwaliteit. Ze konden het wel opnieuw palleisten, maar dat was vier keer zo duur als een nieuw armbandje. We hebben toen toch doorgezet, om het erop te laten graveren. Met een zucht deden ze het. Toen we het ophaalden, zag het er best wel goed uit. Wij blij. Was dat nou zo moeilijk meneer de juwelier? Hij had er toen zeker geen zin in?

Het derde voorval was het bijbestellen van een meisjes kopje voor aan een bedel-armbandje. We wilden het ook laten graveren en we werden meteen gewezen dat het aardig zou gaan kosten als we iets speciaals wilden. Gewoon een naam viel uiteindelijk mee en dat wilden we ook. Toen we de naam LOTTE hadden vermeld, vroeg de eigenaar ineens: "Wilt u nou een jongetje of een meisjes-kopje, want dat heeft u nog geeneens gezegd". Lotte lijkt mij een meisjesnaam, dus een meisjes kopje. De eigenaar zei toen niks meer. En wat gaat het ons kosten? Tja, dat kon hij niet zeggen en was niet na te kijken. Hij deed geeneens moeite. We hebben het toen maar wel gedaan, echt duur zou het niet wezen, dachten/hoopten we dan maar.
Toen we het kwamen ophalen, deden ze vrij normaal, want tja...dat was op het moment dat we onze portemonné opentrokken natuurlijk. In deze periode was ons jongste dochtertje 6 maanden en wilden haar een meisjes armbandje op laten doen met een plaatje eraan met haar naam erop. Ons oudste dochtertje had dat ook al drie jaar om en was een succes. Hier begint ons vierde voorval, want het uitzoeken van zo'n armbandje (uiteraard nog steeds bij Strego Juweliers in Nieuwegein) ging ook niet echt service-matig. Het was aardig druk die dag en er kon natuurlijk duurdere sierraden worden verkocht, dan zo'n klein goedkoop *** armbandje voor een baby. Dat hoorde je ze gewoon denken en hun gezichten straalden het ook uit van die verkopers. Uiteindelijk had ik een keuze gemaakt met mijn vrouw en hebben een en ander besteld. Met een nogal rottig gevoel gingen we de winkel uit. Bij het ophalen ging het er weer vriendelijk aan toe, want tja...mijn portemonné moest weer getrokken worden. Nou duurde dat ook erg lang; reden weet ik niet en ze draaiden ook nog even een cijfer om, in ons nadeel. Valt te proberen, mevrouw de winkelier.
Ik zei nog tegen mijn vrouw: "Nog 1 slecht voorval en we komen er nooit meer terug".
Vandaag (vijfde voorval) viel het armbandje van mijn jongste dochtertje ineens af. Ze kan nog geeneens kruipen en zit er nog niet aan. Slechte kwaliteit en de soldeerlaag heeft losgelaten. Wij weer naar Strego juweliers terug en kregen direct te horen, dat dit al lekker lang is gedragen, plaatje totaal afgedragen en er is geeen garantie op breuken. Dit was het eerste wat uit zijn mond kwam met dollar-tekens in zijn ogen. Wij uitgelegd dat ons dochtertje er al 1 drie jaar om heeft en nergens last van heeft. Daar had hij niks mee te maken. Wij vertelden van onze bovenstaande voorvallen en dat deed hem niks. Hij kwam geeneens met een voorstel: Kosten, ideeën, tips....bij ons knapten we toen iets en we zeiden hard in de winkel dat we hier nooit meer terug komen en dat de zaak een slechte service kent. We hadden een rot gevoel de hele dag en eindelijk kan ik het nu even van me af schrijven na de slechte ervaringen van STREGO Juweliers in Nieuwegein (geleden in City Plaza).

Als je je portemonne opentrekt kunnen ze zo nu en dan vriendelijk zijn, maar qua service zijn ze erg slecht en hard en hebben totaal geen luisterend oor.

poespas

Re: Slechte service STREGO JUWELIERS NIEUWEGEIN

Ongelezen bericht door poespas »

Tja, als je voor zulke flutdingen in een juwelier komt vinden ze je ook niet boeiend als klant.
Niet dat ik het goed praat, maar dat zal de reden wel zijn.

Ik koop zulke goedkope dingen gewoon bij Lucardi, zit dat bij jullie niet in de buurt.

Voor de wat duurdere dingen ga ik altijd naar dezelfde juwelier.
Ik koop daar regelmatig maar heb ook nog nooit boven de 100 euro in 1 keer besteed, toch zijn ze altijd vriendelijk.

bkoet

Het armbandje van onze oudste dochter kwam bij Lucardi vandaan en die is hartstikke sterk. Zie je maar....We gaan nu ook weer naar Lucardi voor een nieuw armbandje voor onze jongste dochter die nu kapot is.

Ik moet wel zeggen dat een winkelier altijd service moet verlenen, ook voor goedkope flut dingen. Je wilt een klant toch behouden? Wie weet komt een klant terug voor duurdere dingen. Ik moet nog een mooi horloge hebben. Trouwringen hadden we daar kunnen kopen. Mijn dochters hadden er in de toekomst misschien teruggekomen.....dat kunnen ze nu wel vergeten natuurlijk en we hebben weer een onderwerp voor een verjaardag. Het werkt allemaal door en dat is stom van zo'n winkelier.

En je ziet maar. Je kan dus beter naar een mindere juwelier voor betere kwaliteit.

poespas

Ongelezen bericht door poespas »

Ja dat is waar, ik bekeek het vanuit hun ogen.
Daar waar je service krijgt blijf je terug komen.
En je beveelt zo`n zaak dan ook aan bij je kennnissen, die misschien wel iets duurs kopen (of jijzelf ooit zoals je al zegt).

Dus echt heel slim is het niet van die lui.

Willy.T

Ongelezen bericht door Willy.T »

Het mag niet uitmaken voor hoeveel geld u koopt bij een zaak en ik vind dat u het nog lang heeft volgehouden (5x), want ik was na het 2e voorval al niet meer gegaan. Wij hebben al jaren dezelfde juwelier en of we nu voor een batterij of iets anders gaan, het doet niks af aan de vriendelijkheid waarmee we worden geholpen. En zo hoort het ook te zijn.
Ik zou u willen aanraden toch wat eerder te kappen met een zaak als u zo slecht wordt behandeld. :idea:

bkoet

Ja maar wij geven iedereen ook altijd meerdere kansen. We zijn inderdaad te lang blijven hangen bij die zaak. Hebben we nu inderdaad spijt van.
Ik schrijf ook nooit iets op een consumenten site over een bedrijf, maar nu zei mijn gevoel dat ik het wel moest doen en ben er ook nog niet klaar mee.

Zij zijn het al vergeten, maar mijn dochtertje heeft nu een kapot armbandje en iedereen vraagt: "Heeft ze geen armbandje meer om?".
Maar dan kan ik meteen mijn verhaal kwijt over Strego hoe ze daar met mensen om gaat en dat zal als een lopend vuurtje gaan.

adri1969

Ongelezen bericht door adri1969 »

Beste mensen,

Ik heb enige tijd gewerkt bij strego, maar door de vele klachten en boze klanten ben ik er al snel mee gestopt. Indien u klachten heeft zou ik u adviseren contact op te nemen met de eigenaar van strego.

[persoonsgegevens verwijderd door moderator]

Andere mensen adviseer ik geen zaken te doen met strego.

Met vriendelijke groet,
Adri
Laatst gewijzigd door Radar op 17 apr 2012 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

adri1969

Kijk! Dat is nog eens een helder advies van een insider die praktijkervaring heeft. De consumenten zullen je hier dankbaar voor zijn.

Maxiem.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

MAXIEM schreef:adri1969

Kijk! Dat is nog eens een helder advies van een insider die praktijkervaring heeft. De consumenten zullen je hier dankbaar voor zijn.

Maxiem.
...of die gozer heeft een arbeidsconflict met zijn vroegere werkgever en probeert deze nog even aan de schandpaal te nagelen. Er word geen enkele onderbouwing gegeven waarom je er geen zaken moet doen.

Overigens is het topic uit 2010, wellicht is het helemaal niet meer van toepassing?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

riddert

Ik ga altijd uit van de eerlijkheid van de respondent/consument, totdat het tegendeel bewezen wordt/is. Als je dat niet doet, dan kun je beter de fora mijden.

Maxiem.

riddert

MAXIEM schreef:riddert

Ik ga altijd uit van de eerlijkheid van de respondent/consument, totdat het tegendeel bewezen wordt/is. Als je dat niet doet, dan kun je beter de fora mijden.

Maxiem.
Deze consument post het bericht meermaals op het forum, plaatst persoonlijke gegevens van een persoon op het forum (beide niet toegestaan) en geeft geen redelijke onderbouwing van zijn 'advies'.

Daarnaast spelen de onderwerpen in 2009 en 2010, wellicht dat er inmiddels het één en ander verbeterd is?

beko

Ongelezen bericht door beko »

@Riddert Ik kan je zeggen dat dit nog steeds speelt en wij dit nog steeds niet vergeten zijn. Ik ben Adri dankbaar dat hij reageert. Een vriend van mij is daar ook nog eens geweest en die vent daar komt over dat hij geweldig is en de rest niet spoort. Ik vertel net aan mijn vrouw dat er weer gereageerd is op dit forum en ik merk (ook aan mezelf) dat ons dit nog steeds raakt. Riddert> Ik weet niet of u zelf kinderen heeft, maar het raakt een mens als je zo brutaal behandeld wordt door zo'n juwelier bij Strego Nieuwegein omdat je dochtertje een kapot armbandje heeft. Het is voor zo'n zaak inderdaad flutspul en zeker niet winstgevend, maar service hoor je te verlenen. Anders moet je het ook niet verkopen. Het lijkt mij dat je dat soort spul meer als lokkertje moet zien en de mensen/klanten aan je wilt binden voor verdere zaken. Dat kan hij bij velen vergeten. Dus ook ik adviseer nog steeds: Ga niet naar Strego Juweliers in Nieuwegein!!!!

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik vertel net aan mijn vrouw dat er weer gereageerd is op dit forum en ik merk (ook aan mezelf) dat ons dit nog steeds raakt
Hoezo nog steeds, dit is uw eerste bericht op het forum, of bent u soms ook bkoet?, en misschien dan ook wel adri1969?
Beko : Totaal aantal berichten: 1

beko

Even voor de duidelijkheid. beko is hetzelfde als bkoet.
Ik ben net bezig geweest om mijn inlogcodes te vinden en ineens had ik mijn oudste account te pakken. Ik ben zeker geen adri. (update: Erg flauw om dit laatste trouwens te zeggen cq te beweren.....maar dat is mijn mening).

En waarom zo'n reactie met een kort lontje?

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben. En excuses voor de verwarring.

riddert

beko schreef:@Riddert Ik kan je zeggen dat dit nog steeds speelt en wij dit nog steeds niet vergeten zijn. Ik ben Adri dankbaar dat hij reageert. Een vriend van mij is daar ook nog eens geweest en die vent daar komt over dat hij geweldig is en de rest niet spoort. Ik vertel net aan mijn vrouw dat er weer gereageerd is op dit forum en ik merk (ook aan mezelf) dat ons dit nog steeds raakt. Riddert> Ik weet niet of u zelf kinderen heeft, maar het raakt een mens als je zo brutaal behandeld wordt door zo'n juwelier bij Strego Nieuwegein omdat je dochtertje een kapot armbandje heeft. Het is voor zo'n zaak inderdaad flutspul en zeker niet winstgevend, maar service hoor je te verlenen. Anders moet je het ook niet verkopen. Het lijkt mij dat je dat soort spul meer als lokkertje moet zien en de mensen/klanten aan je wilt binden voor verdere zaken. Dat kan hij bij velen vergeten. Dus ook ik adviseer nog steeds: Ga niet naar Strego Juweliers in Nieuwegein!!!!
Ik ben een beetje ontdaan door uw reactie. Wat een toestand destijds, en ik schrik ervan dat het voorval van anderhalf jaar geleden nog altijd zo'n impact kan hebben. U bent Adri dan wel dankbaar voor zijn reactie, maar dit zorgt er wel voor dat alles weer bij u bovenkomt. Ik wens u veel sterkte in deze moeilijke tijden, zelfs na anderhalf jaar.

beko

Riddert> Je zegt het helemaal goed. We maken ons er alleen maar weer druk om. En meer omdat het mijn dochtertje betreft. Dat is dan ook het raakpunt. Verders is het eigenlijk helemaal niet waard om me er mee bezig te houden, maar wel nogmaals goed om de slechte service van Strego Nieuwegein te benadrukken. En ja (ik voel de reacties al weer opkomen). Wellicht zijn ze veranderd....dat weet ik niet, aangezien ik er dus niet meer kom. En ze hadden toch echt goed aan me kunnen verdienen, maar ga ik nu naar een andere juwelier in Nieuwegein.

RedShy

Ongelezen bericht door RedShy »

Vervelend dat u zo behandeld bent. Dan voel je je idd niet serieus genomen.
Heeft u al een officiele klacht ingediend bij dit bedrijf?

Ik heb ook eens zo iets aan de hand gehad bij een juwelier.

Ik had op dat moment 400 euro te besteden voor een cadeau voor een bijzondere gebeurtenis voor mijn moeder. Bij juwelier 1 vroegen ze niet eens naar wat ik te besteden had, voor wie het was (ouder persoon, klassiek of een jonger persoon) maar ze gingen er meteen vanuit dat ik niets te besteden had omdat ik jonger ben (eind twintig) en kwamen met een rubberen armbandje aan.

Ben meteen naar de overburen gegaan en heb daar 400 euro uitgegegeven bij een juwelier die me wel serieus nam en die mij wel iets wilde verkopen.

Gesloten