LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stomerij verpest jurk

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
mdn666

Stomerij verpest jurk

Ongelezen bericht door mdn666 »

Ik heb in februari dit jaar een jurk gebracht naar de stomerij voor reiniging. De jurk was maar twee keer gedragen en enkele maanden geleden gekocht voor de begrafenis van mijn man. Door een eet ongelukje waren er wat vlekjes op gekomen. De jurk heeft voor mij veel emotionele waarde. De jurk zou binnen een week klaar zijn voor reiniging. Echter dit duurde een stuk langer. Na bijna twee weken was de jurk klaar en tot mijn verbazing was de jurk uit model. De bovenkant was te strak en de onderkant was heel wijd geworden. Ook de stiksels aan de onderkant waren stuk. Waarschijnlijk is de jurk bij het reinigen gekromen en hebben ze deze opgerekt. Volgens de stomerij kan de stof niet krimpen maar echt reden voor het verlies van model kon niet gegeven worden. De stomerij zou gaan proberen dit te herstellen. Nu leven we al in oktober en zijn we nog niks verder. De jurk is niet hersteld en ligt nog steeds bij de stomerij. De stomerij zou de jurk opsturen naar de Geschillencommise.

Na navraag blijkt de Geschillencommissie nooit van de stomerij gehoord te hebben en ook is mij verteld dat deze geen zaken van de stomerij aan neemt. Dit doet nu een andere organisatie, Netex. Ook deze organisatie heeft nooit van de stomerij gehoord. Nu vraag ik me af wat er nu met mijn jurk gaat gebeuren. Wie oordeelt er nu over, of is erover gelogen en is deze helemaal niet naar een geschillen commissie opgestuurd. Vanwege de emotionele waarde zou ik graag mijn jurk terug willen in een nieuwe vorm of correct hersteld. Ik ben echter bang dat deze onherstelbaar beschadigd is en ben nu ten einde raad. Moet ik ze nu gerechtelijk aansprakelijk stellen? Ik heb echter geen rechtbijstand en ik denk dat de kosten te hoog zijn voor de baten. Ik krijg er mijn jurk in ieder geval niet mee terug ben ik bang. Dit moet toch niet kunnen?

sjohie

Re: Stomerij verpest jurk

Ongelezen bericht door sjohie »

mdn666 schreef:Ik heb in februari dit jaar een jurk gebracht naar de stomerij voor reiniging. De jurk was maar twee keer gedragen en enkele maanden geleden gekocht voor de begrafenis van mijn man. Door een eet ongelukje waren er wat vlekjes op gekomen. De jurk heeft voor mij veel emotionele waarde. De jurk zou binnen een week klaar zijn voor reiniging. Echter dit duurde een stuk langer. Na bijna twee weken was de jurk klaar en tot mijn verbazing was de jurk uit model. De bovenkant was te strak en de onderkant was heel wijd geworden. Ook de stiksels aan de onderkant waren stuk. Waarschijnlijk is de jurk bij het reinigen gekromen en hebben ze deze opgerekt. Volgens de stomerij kan de stof niet krimpen maar echt reden voor het verlies van model kon niet gegeven worden. De stomerij zou gaan proberen dit te herstellen. Nu leven we al in oktober en zijn we nog niks verder. De jurk is niet hersteld en ligt nog steeds bij de stomerij. De stomerij zou de jurk opsturen naar de Geschillencommise.

Na navraag blijkt de Geschillencommissie nooit van de stomerij gehoord te hebben en ook is mij verteld dat deze geen zaken van de stomerij aan neemt. Dit doet nu een andere organisatie, Netex. Ook deze organisatie heeft nooit van de stomerij gehoord. Nu vraag ik me af wat er nu met mijn jurk gaat gebeuren. Wie oordeelt er nu over, of is erover gelogen en is deze helemaal niet naar een geschillen commissie opgestuurd. Vanwege de emotionele waarde zou ik graag mijn jurk terug willen in een nieuwe vorm of correct hersteld. Ik ben echter bang dat deze onherstelbaar beschadigd is en ben nu ten einde raad. Moet ik ze nu gerechtelijk aansprakelijk stellen? Ik heb echter geen rechtbijstand en ik denk dat de kosten te hoog zijn voor de baten. Ik krijg er mijn jurk in ieder geval niet mee terug ben ik bang. Dit moet toch niet kunnen?
Als ze inderdaad niet zijn aangesloten bij een geschillencommissie, dan rest enkel nog een juridische procedure op persoonlijke titel. Dat kan, maar is kostbaar en tijdrovend, en ook geen garantie dat je gelijk gaat krijgen.

Je kan het Juridisch Loket eens bellen, daar is een eerste telefonisch consult gratis, op wat belkosten na dan. Afhankelijk van hun input, zou je eens kunnen kijken of er in de buurt een advocatenkantoor is die een gratis inloopspreekuur heeft?

Maar vraag je alsjeblieft wel af, als de jurk in kwestie zo te lezen onherstelbaar beschadigd is, wat je dan nog te winnen hebt met al deze inspanning? Dat bedrijf "straffen" voor wat heel goed een eerlijke menselijke fout kan zijn?

tenormin

Re: Stomerij verpest jurk

Ongelezen bericht door tenormin »

Het blijkt dat de stomerij kennelijk niet was aangesloten bij de Netex. Maar zelfs al was hij wel aangesloten: dit blijft altijd een heikel punt. De jurk heeft emotionele waarde, dat begrijp ik. Daarom begrijp ik ook dat, om die reden, je hem in de kast wilt laten hangen. Want aantrekken doe je de jurk toch niet meer, (lijkt mij dan). Hang hem in plastic in de kast en kijk er eens naar. Ik denk dat er nog wel meer emotionele herinneringen zijn, dan een vrij nieuwe jurk die je op begrafenis/crematie hebt gedragen. Dus vraag de niet meer passende jurk terug en probeer het te vergeten. De stomerij heeft het echt niet expres gedaan.

Gesloten