LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Subway stuurt wachtende klanten weg: 17:00 sluitingstijd
-
Subway stuurt wachtende klanten weg: 17:00 sluitingstijd
Om 17:00 uur gaf de medewerkster van Subway aan dat ze gingen sluiten. Er stonden op dat moment nog 2 klanten in de wachtrij. Zij vertelde aan de klant dat ze na 17:00 uur geen klanten verder mogen helpen. Zij was dus genoodzaakt hun weg te sturen.
Dit vind ik geen service. Ik vind dat je de wachtende klanten moet gaan helpen.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 27 apr 2015 17:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Subway stuurt wachtende klanten weg: 17:00 sluitingstijd
Dan vind ik dat de Subway alvast de deuren sluit om 16:55 uur. Of dat het personeel de wachtende klanten gelijk wegstuurt. En niet eerst laat wachten en dan vervolgens op het horloge gaat kijken dat het 17:00 uur is en zegt sorry ik kan u niet helpen.
niet netjes om zo met klanten om te gaan, konden ze dan niet ff een paar minuten
langer los blijven.
langer los blijven.
-
- Contacteer:
Met dit soort fratsen van Subway te melden op een forum als dit wordt dit hopelijk verder opgepakt en ook de uitslag door TS hier gezet.
Ik zou niet accepteren dat als ik een rij sta dat als ik bijna aan de beurt ben er wordt gezegd.....sorry we gaan sluiten.
Dan zetje zon bord neer achter de laatste klant dat deze de laatste is ivm sluiten.
Ik zou niet accepteren dat als ik een rij sta dat als ik bijna aan de beurt ben er wordt gezegd.....sorry we gaan sluiten.
Dan zetje zon bord neer achter de laatste klant dat deze de laatste is ivm sluiten.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 apr 2015 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel reactie niet meer van toepassing door verwijderd bericht
En dan komt hier volgende week iemand met een klacht omdat hij van zijn werkgever na de afgesproken 17.00 moet doorwerken omdat er nog klanten zijn. Dan antwoord je zeker dat die werkgever fout bezig is?aarie25 schreef:niet netjes om zo met klanten om te gaan, konden ze dan niet ff een paar minuten
langer los blijven.
En waar leg je dan de grens? Geen nieuwe klanten meer binnenlaten om 10 voor 5? Dan ga je ongetwijfeld daar weer moeilijk over doen.gezondheid schreef:Om 17:00 uur gaf de medewerkster van Subway aan dat ze gingen sluiten. Er stonden op dat moment nog 2 klanten in de wachtrij. Zij vertelde aan de klant dat ze na 17:00 uur geen klanten verder mogen helpen. Zij was dus genoodzaakt hun weg te sturen.
De klant weet vast wel dat de winkel om 17.00 uur sluit.
Dan loop je het risico niet meer geholpen te worden.
Als je laat gaat loop je de kans dat je pech hebt.
Om dan de winkel of het personeel de schuld in de schoenen te schuiven van je eigen gedrag vind ik persoonlijk dan niet helemaal zuiver.
Dat heeft niets van doen met service maar met grenzen die men niet eindeloos kan opschuiven.
Klanten hebben rechten, maar winkeliers en hun personeel uiteraard ook.
Dan loop je het risico niet meer geholpen te worden.
Als je laat gaat loop je de kans dat je pech hebt.
Om dan de winkel of het personeel de schuld in de schoenen te schuiven van je eigen gedrag vind ik persoonlijk dan niet helemaal zuiver.
Dat heeft niets van doen met service maar met grenzen die men niet eindeloos kan opschuiven.
Klanten hebben rechten, maar winkeliers en hun personeel uiteraard ook.
-
Qua gezondheid is Subway toch een minder goede keuze.
-
Juist ja, behandelen, mensen die een discussie willen voeren, mensen willen waarschuwen of de meningen of advies van anderen willen. Niet gewoon om te zeggen: Hoi. Subway is ruk. Ok wilde ff hun naam bedoezelen oid, doei.Teunbosseman schreef:sweet-devil schreef:Wat moeten wij hiermee? Heb je een vraag?
Stuur een mail/tweet/brief naar Subway, dan wordt er misschien nog eens iets gedaan met je klacht.
Euh, wie is - wij - ? Neem aan dat je - ik - bedoelt. Tis geen vraag maar een opmerking,
Gedragsregels
Dit forum is bedoeld voor consumenten, die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van Radar behandeld zijn en over andere onderwerpen op het gebied van consumentenkwesties.
Met dit soort fratsen van Subway te melden op een forum als dit wordt dit hopelijk verder opgepakt en ook de uitslag door TS hier gezet.
Interactie is het toverwoord op een forum. Stel dan: wat vinden jullie hiervan? Wat zouden jullie doen? Hoe kan ik dit oplossen? Wat kan ik beginnen? Ik zie TS niet vragen naar onze mening, wat wij zouden doen, of dit correct is of een andere vraag.
Tevens is totaal niet uit de teskt op te maken of TS hier iets aan gaat doen of alleen maar wil klagen. Mensen moeten eens vaker zoeken naar oplossingen ipv klagen. Ga eens in gesprek. Ik neem aan dat TS dat niet van plan was want anders stond het wel in de beginpost.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Hoewel dit wel weer typisch een gezondheids-topic is (FWP), snap ik de reactie wel. Vrijwel alle winkels laten vanaf sluitingstijd geen nieuwe klanten binnen, maar werken wel de wachtrij af. Dit is niet echt klantvriendelijk. Het argument dat personeel dan langer door moet werken snijdt geen hout, want dat werkt écht niet tot 5 uur, maar langer. Bovendien is dat een planningskwestie van een werkgever, niet iets wat de klant aangaat.
Vergelijken met de overigen fastfoodketens is het dan wel weer een gezondere keuze. Beetje het "ik kies bewust" vinkje van de fastfoodbranche zegmaar. Maar soit, dat is net zoiets als de wedstrijd "grootste lilliputter" winnen.Bob Schurkjens schreef:Qua gezondheid is Subway toch een minder goede keuze.
Overigens ken ik deze materie als ex-vakkenvuller ook enigszinds, toen de sluitingstijd op zaterdagen van 17.00 naar 18.00 ging. (jaja dat is al ff geleden) De klanten die eerst om 16.55 nog naar binnen kwamen, deden dat toen doodleuk 17.55. Hier is dus geen kruit tegen gewassen vrees ik. En zoals al genoemd, een bordje met iets van 16.50 kan de laatste klant aansluiten, geeft dáár weer klachten over.
Nee, maar afhankelijk van de insteek betekend dit bij sommige werkgevers wel dat je tot 17.00 betaald krijgt, maar tot 17.15 klanten helpt, en dan nog op mag ruimen in eigen tijd.Moneyman schreef:Hoewel dit wel weer typisch een gezondheids-topic is (FWP), snap ik de reactie wel. Vrijwel alle winkels laten vanaf sluitingstijd geen nieuwe klanten binnen, maar werken wel de wachtrij af. Dit is niet echt klantvriendelijk. Het argument dat personeel dan langer door moet werken snijdt geen hout, want dat werkt écht niet tot 5 uur, maar langer. Bovendien is dat een planningskwestie van een werkgever, niet iets wat de klant aangaat.
-
Hier ben ik het ook mee eens. Behoorlijk raar dat je wordt weggestuurd terwijl je nog in de wachtrij staat.Teunbosseman schreef: Ik zou niet accepteren dat als ik een rij sta dat als ik bijna aan de beurt ben er wordt gezegd.....sorry we gaan sluiten.
Dan zet je zon bord neer achter de laatste klant dat deze de laatste is ivm sluiten.
Of verander de sluitingstijd naar 16.45 u, duidelijk zichtbaar op een bord met koeienletters.
-
- Contacteer:
Waar staat dat Subway ruk is ?? Nergens dus. Alleen dat de service te wensen over laat en das heeeeel wat anders dan Subway's naam bedoezelen.
Er wordt geschreven:
TS geeft zijn menig en dat is aan anderen of deze die mening delen of niet. De oplossing is reeds gegeven en had je uit de tekst kunnen halen.
Er wordt geschreven:
En daar ben ik het mee eens. In de supermarkt wordt je ook niet geweigerd ( niet in mijn omgeving althans ) als tegen sluitingstijd aanloopt, dan gaat er zon bordje op de lopende band dat ik de laatste klant ben en deze kassa gaat sluiten.Dit vind ik geen service. Ik vind dat je de wachtende klanten moet gaan helpen.
TS geeft zijn menig en dat is aan anderen of deze die mening delen of niet. De oplossing is reeds gegeven en had je uit de tekst kunnen halen.
Ik vind dat je de wachtende klanten moet gaan helpen.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 apr 2015 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
sjohie schreef:Nee, maar afhankelijk van de insteek betekend dit bij sommige werkgevers wel dat je tot 17.00 betaald krijgt, maar tot 17.15 klanten helpt, en dan nog op mag ruimen in eigen tijd.Moneyman schreef:Hoewel dit wel weer typisch een gezondheids-topic is (FWP), snap ik de reactie wel. Vrijwel alle winkels laten vanaf sluitingstijd geen nieuwe klanten binnen, maar werken wel de wachtrij af. Dit is niet echt klantvriendelijk. Het argument dat personeel dan langer door moet werken snijdt geen hout, want dat werkt écht niet tot 5 uur, maar langer. Bovendien is dat een planningskwestie van een werkgever, niet iets wat de klant aangaat.
Destijds had je het afhelpkwartiertje. Weet niet of dat nog steeds nog is maar je kreeg betaald tot 15 min na werktijd.
Ook ik heb de hele verruiming van de winkeltijden meegemaakt en een personeelslid ging 5 min voor sluiting bij de deur staan dat de winkel ging sluiten en of de klant nog veel zaken nodig had, zo nee kon deze nog ff snel naar binnen.
Eens dat klanten welke vroeger om 16:55 kwamen nu om 17:55 kwamen en nu ook om 20:55.
U heeft een punt maar moet je van die mensen verwachten dat ze onbetaald doorwerken? Het houd natuurlijk ook een keer op. Ik merk vaak bij consumenten die een kantoorbaan hebben dat ze altijd maar verwachten dat een winkel zich aan hun moet aanpassen. Dat er bijvoorbeeld 3 mensen langer moeten doorwerken omdat iemand na sluiting een broodje van €4,- wil kopen maakt geen **** uit.
Er wordt van alles bijgehaald wat voor deze discussie niet relevant is. Hoe Subway haar arbeidsvoorwaardenbeleid heeft ingericht, weten we niet, en is ook niet belangrijk. Het gaat er hier om hoe je met je klanten omgaat - en als goed werkgever (die afhankelijk is van klanten!) pas je daar je personeelsbeleid op aan. Voor zover een en ander niet gewoon in een CAO geregeld is, althans.
-
Ik ben het ermee eens dat je klanten moet helpen die eenmaal in de winkel staan. Maar wat als die klanten maar niet kunnen kiezen, en blijven treuzelen, en om kwart over vijf nóg niet weten wat ze willen?
Om welk filiaal gaat het trouwens? Voor zover ik kan zien zijn ze allemaal langer open dan tot 5 uur, Drachten gaat zaterdag om half zes dicht, maar door de week zijn ook zij nog wel wat langer open. De tijd tussen 5 uur en half zes is dan de tijd dat de klanten hun broodje nog kunnen op eten, in de tussentijd wordt dan de 'keuken' schoon gemaakt.
Om welk filiaal gaat het trouwens? Voor zover ik kan zien zijn ze allemaal langer open dan tot 5 uur, Drachten gaat zaterdag om half zes dicht, maar door de week zijn ook zij nog wel wat langer open. De tijd tussen 5 uur en half zes is dan de tijd dat de klanten hun broodje nog kunnen op eten, in de tussentijd wordt dan de 'keuken' schoon gemaakt.
Het houdt natuurlijk wel een keer op. Ook hierbij gelden, zoals eigenlijk overal, de grenzen van wat je redelijkerwijs mag verwachten.witte angora schreef:Ik ben het ermee eens dat je klanten moet helpen die eenmaal in de winkel staan. Maar wat als die klanten maar niet kunnen kiezen, en blijven treuzelen, en om kwart over vijf nóg niet weten wat ze willen?
Als een winkel jou toestaat binnen te komen en in een rij plaats te nemen, neem je wat mij betreft de verplichting op je om die wachtenden binnen het redelijke ook te helpen. Dan moet je gewoon op een gegeven moment zorgen dat de rij wachtenden niet meer oploopt. Zo moeilijk is dat toch niet?